You are currently viewing Το χαβά του ο Φίλης.. Επιμένει σε πλήρη διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας

Το χαβά του ο Φίλης.. Επιμένει σε πλήρη διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας

  • Reading time:1 mins read

Συνεχίζει ακάθεκτος ο Νίκος Φίλης το εσωκομματικό αντάρτικο. Μετά την ΕΡΤ φαίνεται ότι ο βουλευτής Α Αθήνας έχει επιλέξει το ζήτημα των σχέσεων κράτους-εκκλησίας ως προνομιακό πεδίο παρέμβασης. Ο στόχος του είναι και πάλι να εκφράσει την «ψυχή της Αριστεράς», αμφισβητώντας την επίσημη γραμμή.

Ο κ. Φίλης θεωρεί μη ικανοποιητική την πρόταση για τη συνταγματική μεταρρύθμιση που έκανε ο Αλέξης Τσίπρας στην Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με τη πρόταση Τσίπρα, θα αναγνωριστεί η ουδετερότητα του κράτους απέναντι στις θρησκείες, αλλά θα παραμείνει ο χαρακτηρισμός «επικρατούσα θρησκεία» για τν Ορθοδοξία. Παράλληλα θα παραμείνει το προοίμιο του Συντάγματος που αναφέρει την Αγία Τριάδα.

«Όχι στις μεσοβέζικες λύσεις»

Σε συνέντευξη που έδωσε στην εφημερίδα Εποχή ο κ. Φίλης χαρακτήρισε εμμέσως πλην σαφώς «μεσοβέζικη» την πρόταση Τσίπρα για τη συνταγματική αναθεώρηση. Συγκεκριμένα είπε: «Συνεπώς, τα οικονομικά της Εκκλησίας πρέπει να συζητηθούν χωρίς βιασύνες και μονομερείς ενέργειες, στο πλαίσιο της αναγκαίας διάκρισης των ρόλων μεταξύ Κράτους και Εκκλησίας. Η συνταγματική αναθεώρηση μπορεί να βοηθήσει , αρκεί να μην επιλεγούν μεσοβέζικες λύσεις με βάση τις οποίες τα δικαστήρια , όπου είναι γνωστή η επιρροή της Εκκλησίας, θα κρίνουν.»

Ο κ Φίλης ζήτηση επίσης την κατάργηση του άρθρου 3 περί επικρατούσας θρησκεία, καθώς και του προοιμίου του συντάγματος: «Είναι αναγκαία η κατάργηση του άρθρου 3 του Συντάγματος που ορίζει τα περί επικρατούσας θρησκείας, καθώς και το προοίμιο το οποίο περίπου εμφανίζει το Άγιο Πνεύμα να ευλογεί το Σύνταγμα, κατασκευάζοντας έτσι συμβολικά ένα δεύτερο θεμέλιο του Συντάγματος δίπλα στη λαϊκή κυριαρχία! Η διάκριση των ρόλων , δηλαδή ο χωρισμός Εκκλησίας-Κράτους, αποτελεί δημοκρατική εκκρεμότητα 200 ετών και συνιστά ώριμο κοινωνικό αίτημα, που μόνο μια προοδευτική κυβέρνηση μπορεί να ικανοποιήσει, επειδή δεν διαγκωνίζεται για την εύνοια της Ιεραρχίας , δηλαδή, δεν συνιστά εκδοχή της «Δεξιάς του Κυρίου», για να θυμηθούμε τον Χριστόδουλο

Στη συνέχεια άφησε εκ νέου αιχμές κατά του Μαξίμου: «Το επιχείρημα ότι δεν είναι τώρα η ώρα, το ακούμε επί 200 χρόνια! Τώρα ήταν η ώρα να λύσουμε το Μακεδονικό, τα ίδια μας είπαν και γι’ αυτό ! Τώρα είναι η ώρα να κάνουμε ένα αποφασιστικό βήμα, που θα αποδειχθεί επωφελές και για την Πολιτεία και για την Εκκλησία, χωρίς να διχάσει τον λαό.»

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα υπάρξει συνέχεια.

ΠΗΓΗ:Newpost.gr