You are currently viewing Το “απαγορευτικό” της Συνόδου στους γυρολόγους των  Ιερών Λειψάνων στις Μητροπόλεις, δεν ισχύει για όλους;

Το “απαγορευτικό” της Συνόδου στους γυρολόγους των Ιερών Λειψάνων στις Μητροπόλεις, δεν ισχύει για όλους;

  • Reading time:1 mins read

ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ. ΤΖΟΥΜΑ
Οταν πληροφορηθήκαμε, προ μηνός περίπου, την απαγορευτική νότα της  Ιεράς Συνόδου για περιορισμό της μεταφοράς των Αγίων και Ιερών Λειψάνων από Μητρόπολη σε Μητρόπολη, για να μην προκαλείται, εκτός των άλλων, το θρησκευτικό συναίσθημα του λαού μας,λόγω της επικρατούσης κρίσεως, αλλά και  για να μην “ενοχλείται” ο…λειψανοφάγος Υπ. Παιδείας κ. Φίλης, εθεώρησα οτι αυτό αποτελούσε μία γενική απαγόρευση που θα ίσχυε για όλους!

Και  ομολογουμένως,ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση, τουλάχιστον αυτή την περίοδο, που παρεξηγούμε και τις πιο αγνές των  προθέσεων.

Ομως εκ των πραγμάτων, προκύπτει οτι  η Εκκλησία μας είναι εν τέλει  ένα κέντρο στο οποίο δεν εφαρμόζεται πάντα  η ενιαία γραμμή,  όπως θα έπρεπε, αφού έτσι αποφασίσθηκε, αλλά ισχύουν  “τα δύο μέτρα και τα δύο σταθμά”, τα οποία αποτελούν έναν προσφιλή τρόπο μέτρησης, ώστε κάθε φορά που παρουσιάζεται ένα θέμα να το αντιμετωπίζει η Εκκλησία με διαφορετική διάθεση– άλλοτε προς το …συμφέρον κι άλλοτε προς τον αποκλεισμό αυτών  που αφορά το πρόβλημα!

Εθεώρησα απαραίτητο τον επεξηγηματικό αυτό πρόλογο, προκειμένου να αναλύσω το φαινόμενο των …καλλιστείων των ιερών λειψάνων,  από ναό,σε ναό  και από Μητρόπολη σε Μητρόπολη,το οποίο τον τελευταίο καιρό έχει πάρει νέες διαστάσεις, παρά την Συνοδική απαγόρευση για περιορισμό του.

Συγκεκριμένα, αν ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στις δραστηριότητες των Ιερών Μητροπόλεων, προκύπτει οτι   τις ημέρες αυτές είχαμε  υποδοχές Αγίων λειψάνων στην Μητρόπολη Καισαριανής, στην Μητρόπολη Ιλίου, στην Μητρόπολη Κιλκισίου αλλά και αντίστοιχες εξόδους και υποδοχές Ιερών Εικόνων, όπως της Παναγίας του Μαλεβή κ.ά.

Αν αυτό δεν υποδηλώνει μία έντονη κινητικότητα των Ιερών Μητροπόλεων, παρά την Συνοδική απαγόρευση,τότε τί είναι;
Μήπως αποτελεί ένα μικρό δείγμα της απέραντης υποκρισίας που έχει φωλιάσει εντός της Εκκλησίας μας και καθοδηγεί τους κληρικούς μας στα βήματά τους;

Τις ημέρες που έγινε γνωστή αυτή η Συνοδική απαγόρευση , του περιορισμού των μετακινήσεων των Ιερών λειψάνων, έγινε παράλληλα γνωστό οτι η Σύνοδος σταμάτησε τον σχεδιασμό που  οργάνωνε η Αποστολική Διακονία  για να εορτάσει τα 80 χρόνια(1936-2016), από την ίδρυσή της, με  μία μεγάλη ευλογία για τη χώρα μας και τον λαό μας:την άφιξη  στην Αθήνα του ιερού Σκηνώματος της Αγίας και Ισαποστόλου Ελένης,στην πρώτη και μοναδική μέχρι τώρα έξοδό της, από την Βενετία, όπου φυλάσσεται για αιώνες.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών  Ιερώνυμος, συνεπικουρούμενος από άλλους Συνοδικούς Ιεράρχες, όπως τον Μαντινείας Αλέξανδρο, είχαν διαφορετική άποψη, μολονότι εγνώριζαν οτι η προετοιμασία γιαυτό το μεγάλο  εορταστικό γεγονός, είχε ήδη αρχίσει.

Ως εκ τούτου εκάλεσαν τον Γενικό Διευθυντή της Α.Δ.,Επίσκοπο Φανουρίου Αγαθάγγελο, τον  έχοντα την πρωτοβουλία και την ευθύνη αυτού του εορτασμού αλλά και  των συνομιλιών με τον Πατριάρχη της Βενετίας–στην διακριτική ευχέρεια του οποίου ευρίσκεται  το αν θα μας δώσει ή όχι το ιερό Σκήνωμα της Αγίας Ελένης– και του συνέστησαν να “παγώσει” το θέμα και  ως εκ τούτου καλόν είναι να αναβληθεί αυτή η ιερή άφιξη, διότι προκαλείται ο λαός μας από τέτοια γεγονότα και παράλληλα εγείρεται το συναίσθημα του φθόνου, εκ μέρους άλλων Αρχιερέων, οι οποίοι δεν έχουν τόσο υψηλές γνωριμίες και διασυνδέσεις, αλλά  ούτε  και τη δυνατότητα να προσφέρουν στις Μητροπόλεις και στο ποίμνιό τους, τόσο ιερά και θεόσταλτα δώρα, όπως η παρουσία του Σκηνώματος της Αγίας Ελένης.

Στους παραπάνω λόγους να προστεθεί ακόμη ένας  λόγος, αρκετά σοβαρός και ίσως-ίσως ο σοβαρότερος: το γεγονός οτι το κυβερνητικό στέλεχος κ. Φίλης, ο οποίος αυτή τη στιγμή είναι ο καθ´ύλην αρμόδιος Υπουργός για την Εκκλησία, έχει αντίθετη άποψη με τέτοιες πρωτοβουλίες και πέρυσι κατά την άφιξη των Ιερών λειψάνων της Αγίας Βαρβάρας, είχε εκφρασθεί αρνητικά και είχε ταχθεί κατά τρόπο προκλητικό και ανεπίτρεπτο  εναντίον της απόδοσης τιμών Αρχηγού κράτους  για τα λείψανα  της Αγίας Βαρβάρας, ήταν αρκετό για να βαρύνει η απόφαση της ΔΙΣ, υπέρ της ματαίωσης του όλου εγχειρήματος .

Ως εκ τούτου η νέα αυτή στάση της διοίκησης της Εκκλησίας, είναι προσαρμοσμένη στη νέα τάξη πραγμάτων και επιθυμιών του κυβερνώντος κόμματος και των άθεων στελεχών του.

Ετσι ενώ είχε προγραμματισθεί η άφιξη της Αγίας Ελένης στη χώρα μας  για τον προσεχή Ιούνιο, η απαγόρευση της Συνόδου και προσωπικά του Αρχιεπισκόπου την σταμάτησε.

Όταν λήφθηκε η αρνητική αυτή απόφαση από τον Αρχιεπίσκοπο και τους Συνοδικούς Ιεράρχες  και γνωστοποιήθηκε στον Επίσκοπο Φαναρίου Αγαθάγγελπ και στους λοιπούς συνεργάτες του στην  Α.Δ.,που ασχολούνταν με την υλοποίηση αυτού  του project, δεν είχε  γίνει ακόμη  η Συναξη των Προκαθημένων στη Γενεύη και δεν είχε γίνει γνωστό  οτι η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος θα συνέλθει τον προσεχή Ιούνιο στην Κρήτη.

Όταν λοιπόν επισκέφθηκε προ δύο εβδομάδων  η αντιπροσωπεία της Α.Δ.,τον Πατριάρχη της Βενετίας, για να κερδίσει χρόνο και να αφήσει την πόρτα ανοιχτή για την μεταφορά της Αγίας Ελένης σε άλλη ημερομηνία, στήριξε όλη την επιχειρηματολογία της αναβολής του ταξιδιού, στο γεγονός της σύγκλησης της Μεγάλης Συνόδου. Όπως ευστόχως είπε ο Επίσκοπος Φαναρίου δεν θα έπρεπε να θεωρηθεί  το γεγονός της άφιξης του Ιερού Σκηνώματος της Αγίας Ελένης στην Αθήνα— το οποίο θα έστρεφε τα βλέμματα όλου του Χριστεπωνύμου πληρώματος σε αυτό– ως προσπάθεια επισκίασης της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου.
Και αυτό δεν θα ήταν κολακευτικό, ούτε για την Εκκλησία της Ελλάδος,  αλλ´ούτε και για την Καθολική Εκκλησία.
Έτσι αποφασίστηκε η αλλαγή της ημερομηνίας για την άφιξη του Σκηνώματος, εν ευθέτω χρόνω.

Και μπράβο στον Επίσκοπο Φανουρίου Αγαθάγγελο για το ευφυές και εύλογο επιχείρημα που κατέθεσε στον Πατριάρχη της Βενετίας, χωρίς να εκθέσει την Εκκλησία  μας και χωρίς να προσβάλλει τον ίδιο, γεγονός το οποίο έγινε ασμένως αποδεκτό, αφήνοντας ανοιχτή την πόρτα για την επόμενη ημερομηνία, όποτε και αν οριστεί αυτή. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες μας ο Πατριάρχης της Βενετίας επέτρεψε να φορέσουν στην Αγία Ελένη τα νέα χρυσοκέντητα ενδύματα που η “ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ” φρόντισε να επιμεληθεί άξιος καλλιτέχνης — χρυσοκεντητής ως δώρο για την Αγία μας.

Δεν θέλουμε να γίνουμε μεμψίμοιροι και να ασκήσουμε αρνητική κριτική στη ΔΙΣ και στον Αρχιεπίσκοπο για την απόφασή τους να αποτρέψουν την άφιξη του Ιερού Σκηνώματος της Αγίας Ελένης στην χώρα μας! Αναλογιζόμαστε το προηγούμενο που συνέβη με την Αγία Βαρβάρα και μόνο θετικά είναι τα αποτελέσματα του απολογισμού. Επομένως γιατί αυτή η στάση;  Γιατί να μην έλθει το Σκήνωμα της Αγίας  και Ισαποστόλου Ελένης στη χώρα μας; Θα έδινε μεγάλη δύναμη και παρηγοριά στον δοκιμαζόμενο λαό μας! Θα τόνωνε την θέλησή του και θα τον γέμιζε με δύναμη για  να αντιμετωπίσει όλες τις δυσκολίες που μαστίζουν τον τόπο μας! Και το έχει αυτό ανάγκη ο λαός μας.

Κατά ευτυχή συγκυρία η σύγκληση της Μεγάλης Συνόδου τον προσεχή Ιούνιο,υπήρξε μία ικανοποιητική δικαιολογία για αυτή την αναβολή. Η πρώτη ελπίζουμε και η τελευταία.
Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΚΟΝΙΑ, πρέπει να εορτάσει τα 80 χρόνια ίδρυσης και προσφοράς της, με ένα κορυφαίο γεγονός, όπως αυτό της άφιξης του Ιερού Σκηνώματος της Αγίας Ελένης.
Και αυτό δεν πρέπει να το σταματήσει κανείς αυτή τη φορά.

Πώς τό έλεγε ,αλήθεια, ο Άγιος Πορφύριος;

<< Θα έλθει μία μέρα που η Εκκλησία μας θα γεμίσει από …καντηναλάφτες και καντηλοσβήστες! Επιλέξτε να ανήκετε στους πρώτους και να αδιαφορείτε για τους δεύτερους, γιατί έχουν άδοξο τέλος….>>