Την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως στον Ι. Ν. Εσταυρωμένου Ταύρου χοροστάτησε στον Ορθρο και προεξήρχε της Θ. Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος Μητροπολιτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων, πλαισιωμένος από τους ιερείς του Ναού.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος ετόνισε ότι ο Σταυρός,που προβάλλει η Εκκληςία σήμερα,στο μέσον περίπου της Μ. Τεσσαρακοστής,εις προσκύνηση, είναι το ιερότερο σύμβολο της Εκκλησίας μας.
Τί σημαίνει σύμβολο ; Αυτό,που συμβάλλει στην κατανόηση ορισμένων αληθειών. Καί τί ο Σταυρός συμβολίζει ; Αρκεί να τον ατενίσουμε και αμέσως καταλαβαίνουμε ότι είναι το σύμβολο της θυσίας, του αγώνος και της νίκης. Διότι μετά τον Σταυρό ακολούθεί η Ανάσταση.
Αλλά και το σημείο του Σταυρού,που κάνουμε οι πιστοί συμβολίζει βασικές αλήθειες της πίστεώς μας. Τα τρία δάκτυλά,που ενώνουμε μας οδηγούν στο Μυστήριο της Αγ. Τριάδος. ” Εν τα τρία τη θεότητι και το έν τρία ταις ιδιότησι ” . ” Ουτε της των υποστάσεων διαφοράς το της φύσεως συνεχές διασπώσης ούτε της κατά την ουσίαν κοινότητος το ιδιάζον των υποστάσεων αναχεούσης ” ( Γρηγόριος Νύσσης ).
Τα δύο ενωμένα δάκτυλα μας θυμίζουν την ένωση των δύο φύσεων του Χριστού,που ενώθηκαν ” ασυγχύτως και αδιαιρέτως “. Και αυτό,γιά να ανακαινίσει την φθαρμένη από την αμαρτία ανθρώπινη φύση, ανθρώπινη ύπαρξη. Σ’ αυτήν την ανακαινισμένη ανθρώπινη φύση μετέχουμε οι πιστοί,όταν μένουμε ενσωματωμένοι στην Εκκλησία και και κοινωνούμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού και αγιαζόμαστε.
Αλλά και η κίνηση του χεριού μας από το μέτωπο προς τα κάτω μας θυμίζει την κάθοδο του Υιού και Λόγου του Θεού,του δευτέρου προσώπου της Αγ. Τριάδος στην γαστέρα της Θεοτόκου. Η κίνηση στους ώμους δεξιά και αριστερά μας παραπέμπει στις καρφωμένες στον Σταυρό παλάμες του Κυρίου. Και τονίζει ο ποιητής :
” Όσα καρφιά στο σώμα σου έχουν μπήξει τόσες πηγές ζωή για με αναβλύζουν και λούζουν την ψυχή μου και μ’ αγνίζουν ” ( Γ. Βερίτης ). Αυτό το Αίμα, όταν μετανοούμε μας λαμπρύνει τον ” χιτώνα της ψυχής “.
Σ’ αυτόν τον ιςόβιο αγώνα της μετανοίας μας καλεί ιδιαιτέρως την περίοδο αυτή η Εκκλησία. Ας προχωρήσουμε με ταπείνωση και θάρρος στο στάδιο αυτό της αρετής.