Τα Θυρανοίξια και την πρώτη πανηγυρική Θεία Λειτουργία Ιερού Παρεκκλησίου στον Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου Πειραιώς που τιμάται επ’ ονόματι της δωδεκαμελούς Αγίας οικογενείας του Μεγάλου Βασιλείου τέλεσε την Παρασκευή 29 και το Σάββατο 30 Μαρτίου 2024 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ.Σεραφείμ.
Ο Σεβασμιώτατος αφιερώνοντας αυτόν τον ιερό χώρο «που τίθεται σε δημόσια λατρεία κατά νόμον και κατά τα ειωθότα τα υπό του νόμου προβλεπόμενα και τηρηθέντα», όπως χαρακτηριστικά είπε, αναφέρθηκε στην δωδεκαμελή οικογένεια του Αγίου, εκ των οποίων οι δύο γονείς και οκτώ από τα παιδιά, ανήκουν στο Αγιολόγιο της Αγίας μας Εκκλησίας.
«Αυτή την ιερά οικογένεια τιμούμε σε αυτόν τον Ιερό Ναό, πλέον, διότι βρισκόμαστε σε μία εποχή κατά την οποία βάλλεται ο θεσμός της οικογένειας, αλλοιώνεται επικινδύνως και προσβάλλεται θανασίμως», σημείωσε αρχικά ο Σεβασμιώτατος, εξηγώντας πως «για αυτόν ακριβώς τον λόγο η Εκκλησία έχει την ιερά υποχρέωση να προβάλλει το κύτταρο της ζωής που είναι η οικογένεια. Και για πνευματικούς, αλλά στην περίπτωσή μας και για εθνικούς λόγους».
Αναφερόμενος στους Αγίους γονείς Βασίλειο και Εμμέλεια και στα έξι τέκνα τους, τον Μέγα Βασίλειο, τον Άγιο Γρηγόριο Επίσκοπο Νύσσης, τον Άγιο Πέτρο Επίσκοπο Σεβαστείας, τις δύο αδελφές τους, Οσίες Μακρίνα και Θεοσέβεια και τον μικρότερο αδελφό τους Άγιο Ναυκράτιο, ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε πως «αφιερώνουμε αυτό τον Ναό στη μνήμη τους για να είναι μία δυναμική υπόμνηση του πόσο πολύτιμο και υπέροχο γεγονός είναι αυτό το δώρο που μας χάρισε ο Θεός: να συνδημιουργούμε μαζί Του πρόσωπα θεόμορφα». «Αυτό είναι το μεγάλο δώρο του Θεού στον άνδρα και τη γυναίκα», πρόσθεσε, «να συνάπτουν αυτή τη σχέση ζωής δια του Μυστηρίου του γάμου, που είναι Μέγα Μυστήριο και μέσα από αυτό το Μυστήριο να συνδημιουργούν με το Θεό αιώνια πρόσωπα, αιωνίους ανθρώπους».
Και συμπλήρωσε: Αυτό το δώρο οι σκοτεινές δυνάμεις του κόσμου, «επιδιώκουν να αλλοιώσουν και να ευτελίσουν με νομοθετικές ρυθμίσεις, με πλύση εγκεφάλου, με πολλούς τρόπους κακίας, ψεύδους και θανάτου». «Φθάνουν, δε, στο σημείο, το έσχατο σημείο, να νομοθετούν ως δήθεν έννομο αγαθό την παρά φύσιν ασέλγεια, την τραγικότητα της αποϊεροποιήσεως του ανθρωπίνου σώματος, την ανατροπή της ανθρώπινης οντολογίας και φυσιολογίας». «Γιατί όλοι ξέρουμε τον οργανισμό μας», πρόσθεσε.
«Δεν υπάρχει κανένας νόμος, κανένα κοινοβούλιο που θα αλλάξει αυτή την πραγματικότητα», υπογράμμισε, τονίζοντας πως «σήμερα δυστυχώς την ηθική της οντολογίας, του όντως, του υπάρχοντος, προσπαθούν να την μεταβάλουν στην ‘’ηθική του θελήματος’’, του γούστου, του ‘’είμαι ό,τι μου αρέσει’’, του ‘’κάνω ό,τι θέλω’’». «Αυτό έχει τραγικές συνέπειες και στην υγεία – ψυχής και σώματος – , αλλά και στην γενικότερη λειτουργία του κοινωνικού συνόλου, γιατί ευτελίζει τις αξίες της ζωής».
«Η Εκκλησία έχει ένα σκοπό: να κάνει Αγίους. Ο κάθε ένας από εμάς να γίνει Ναός του Αγίου Πνεύματος. Να υπάρχει μέσα μας όλη η Χάρις, όλη η ευλογία, όλη η δύναμη του Παναγίου Θεού. Να είμεθα θείας φύσεως κοινωνοί», είπε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος, κάνοντας παράλληλα λόγο και για τις «αντιφατικές θέσεις των ανθρώπων της φθοράς, που δεν κατανοούν την ευθύνη τους απέναντι στον αιώνιο Θεό». «Θα έλεγα κάτι φρικτό. Πρέπει να το πω την ώρα αυτή την επίσημη: Θα ήταν καλύτερο για αυτούς να μην έχουν γεννηθεί στον κόσμο, γιατί οι επιπτώσεις της τραγικής τους αποφάσεως θα τους συνοδεύουν για πάντα», είπε χαρακτηριστικά, αναφέροντας πως «θα αποδώσουμε λόγο για κάθε πράξη, για κάθε κακία, για κάθε καλό που κάναμε στη ζωή μας και θα πάρουμε ή το στεφάνι ή την αιωνία καταδίκη».
Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε πως «υπάρχει και ένας άλλος λόγος που πρέπει να ενδυναμωθεί η οικογένεια στην πατρίδα μας. Είναι βασικά λόγος επιβιώσεως, λόγος εθνικός», όπως χαρακτηριστικά είπε, αναφερόμενος στο 1922 και στην μεγάλη καταστροφή του Γένους μας στην Μικρά Ασία.
Επισημαίνοντας την σημερινή πληθυσμιακή αναλογία (δέκα περίπου εκατομμύρια Έλληνες και εκατό εκατομμύρια Τούρκοι), υπογράμμισε πως «απέναντί μας δεν έχουμε έναν λαό ευγενή, αλλά έχουμε ένα αρπακτικό της ιστορίας που τον μόνο πολιτισμό που έχει είναι η χατζάρα, το μαχαίρι».
«Είναι λοιπόν πάρα πολύ αναγκαίο γεγονός να ενδυναμωθεί η οικογένεια στην πατρίδα μας. Η αληθινή οικογένεια, όχι η επίπλαστη, όχι η ψευδής», τόνισε, σημειώνοντας πως «δεν υπάρχει οικογένεια από δύο άνδρες ή δύο γυναίκες. Αυτό είναι μια τραγωδία. Είναι μια πραγματική πτώσις και μια βαθιά ανθρώπινη αποτυχία. Και είναι ένας, τελικά, δαιμονισμός». «Η οικογένεια είναι ο πατέρας και η μητέρα. Το παιδί θεωρεί αυτή την οικογένεια ως το εφαλτήριο της δικής του ψυχοσωματικής ολοκληρίας και αληθείας. Το παιδί όταν γεννάται από τη μάνα του, θεωρεί τον εαυτό του προέκταση της μητρός του. Αναπαύεται ακούγοντας τους κτύπους της καρδιάς της, θηλάζει από το γάλα της. Αισθάνεται με την όσφρηση τη μυρωδιά της μητέρας του, ηρεμεί, γαληνεύει, χαίρεται, υπάρχει. Αυτό δεν μπορεί καμία νομοθετική πρωτοβουλία, κανένας νόμος, καμία ανθρώπινη κατασκευή να το αλλάξει. Θα είναι πάντοτε αυτή η πραγματικότητα αναντίρρητη», είπε στην συνέχεια, προσθέτοντας πως «το παιδί έχει ανάγκη από την γλυκύτητα της μητέρας και από την σοβαρότητα, την ευθύνη του πατέρα».
«Αυτή η πραγματικότητα την οποία βιώνουμε σήμερα εδώ, σε αυτό το πανίερο Ναό, έχει την ευλογία του προτύπου που προβάλλουμε, της Αγίας Οικογενείας του Μεγάλου Βασίλειου», είπε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος, επισημαίνοντας πως «όλη αυτή η επίθεση κατά της οικογενείας δεν γίνεται ούτε στην Αφρική, ούτε στις Ινδίες, ούτε στην την Κίνα, ούτε στη Ρωσία, ούτε στον Ισλαμικό κόσμο. Δηλαδή, δεν γίνεται στα έξι από τα οκτώ δισεκατομμύρια των κατοίκων της γης. Γίνεται μόνο στον χριστιανικό κόσμο, γιατί ο χριστιανικός κόσμος πρέπει να σαπίσει και να αποϊεροποιηθεί».
«Καλούμεθα, λοιπόν, σε αντίσταση πνευματική, σε προσευχή και βέβαια στην ύψωση των προτύπων, όπως είναι η οικογένεια του Αγίου Βασιλείου για να πάρουμε δύναμη και πνευματική ρώμη, ώστε να αντιμετωπίσουμε όλες τις επιθέσεις των δαιμόνων και κάθε αμφισβήτηση της αληθείας», κατέληξε.
Δείτε φωτογραφικό υλικό από την ακολουθία του Εσπερινού ΕΔΩ και από τη Θεία Λειτουργία ΕΔΩ.