You are currently viewing Συμφώνησαν να συνεργασθουν θεσμικά και χωρίς εντάσεις Αρχιεπίσκοπος – Υπ. Παιδείας- Ο ρόλος του Γ.Γ. Θρησκευμάτων

Συμφώνησαν να συνεργασθουν θεσμικά και χωρίς εντάσεις Αρχιεπίσκοπος – Υπ. Παιδείας- Ο ρόλος του Γ.Γ. Θρησκευμάτων

  • Reading time:1 mins read

Την πρόθεση τους να ξεπεράσουν την ένταση που αναπτύχθηκε  τελευταία  και να προχωρήσουν σε ουσιαστική συνεργασία επιβεβαίωσαν ο νέος Υπ. Παιδείας και ο Αρχιεπίσκοπος.

Κατά τη διάρκεια της πρώτης επίσκεψης του κ. Κώστα Γαβρόγλου στην Αρχιεπισκοπή η οποία κράτησε πάνω από μια ώρα οι δυο πλευρές είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν τις θέσεις τους και να θέσουν  νέες βάσεις για τον διάλογο, που όπως όλα δείχνουν ξεκινά με νέες προοπτικές.

Είναι ενδεικτική η αναφορά του Αρχιεπισκόπου στην χαρά του «από αυτήν την επικοινωνία και συμπεριφορά» όπως είπε χαρακτηριστικά αλλά και η βεβαιότητα του υπουργού «ότι η επικοινωνία μας θα είναι συνεχής και δεν θα υπάρξει πρόβλημα».
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές  ο άνθρωπος που θα αναλάβει μεγάλο μέρος της ευθύνης του συντονισμού της επικοινωνίας υπουργείου – Εκκλησίας είναι ο γενικός γραμματέας θρησκευμάτων του υπουργείου κ. Γιώργος Καλαντζής. Πρόκειται για πρόσωπο με πολύχρονη εμπειρία στον χώρο ο οποίος τυγχάνει της αποδοχής του Αρχιεπισκόπου, ο οποίος τον προωθεί από την πρώτη στιγμή..

Αντίστοιχο «μοντέλο» είχε λειτουργήσει και κατά την περίοδο της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ επί υπουργού Α.

Τα βασικά ζητήματα που ενδιαφέρουν την Εκκλησία, εκτός από το μάθημα των θρησκευτικών, είναι αυτό της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης αλλά και αυτό της επιμόρφωσης του εφημεριακού κλήρου.

Με ενδιαφέρον αναμένεται και η στάση που θα τηρήσει ο νεος υπουργός στο θέμα της πρόσληψης κληρικών. Υπενθυμίζεται ότι επί ημερών Ν. Φίλη στο υπουργείο Παιδείας δεν είχαν δοθεί θέσεις κληρικών στις Μητροπόλεις.

Επικεφαλής της επιτροπής που θα συζητήσει το θέμα των θρησκευτικών από πλευράς Εκκλησίας, έχει αναλάβει ο μητροπολίτης Ύδρας Εφραίμ.

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΑΝΔΡΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Κώστας Γαβρόγλου:Είχα τη χαρά να επισκεφτώ τον Μακαριότατο. Είναι η πρώτη επίσκεψη που κάνω ως Υπουργός Παιδείας. Συζητήσαμε για πάρα πολλά θέματα, σύνθετα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε. Ανταλλάξαμε βιβλία-και τον ευχαριστώ-και προσπαθούμε να δούμε τους τρόπους με τους οποίους θα συνεχίσουμε τις συζητήσεις μας. Πάντοτε μέσα στο πλαίσιο και με σεβασμό των διακριτών ρόλων Εκκλησίας και Πολιτείας. Έχουμε πολλά να κάνουμε σε μία κοινωνία με τεράστια προβλήματα και τον κοινωνικό ρόλο της Εκκλησίας τον θεωρούμε δεδομένο. Βεβαίως η Πολιτεία έχει και αυτή να αντιμετωπίσει ένα σύνολο προβλημάτων. Ευχαριστώ και πάλι τον Μακαριότατο για την ευκαιρία να συζητήσουμε ένα τεράστιο φάσμα προβλημάτων και που είχε τη καλοσύνη να ανταλλάξουμε απόψεις.

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος:Και εγώ θα ήθελα με τη σειρά μου να δηλώσω ότι είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος απόψε για την επίσκεψη, τη συνάντηση και τις συζητήσεις μας. Και βέβαια θα μπορούσε η συνάντηση, η επίσκεψη, η αποψινή να χαρακτηριστεί εθιμοτυπική αλλά ξεπεράσαμε λίγο τα όρια και συζητήσαμε πολλά θέματα. Συμφωνήσαμε ότι έχουμε να κάνουμε και πολλά και καλά πράγματα και πιστεύουμε ότι θα μας δοθεί η ευκαιρία μετά από λίγο καιρό, όταν συνειδητοποιήσουμε ποια είναι αυτά τα θέματα και ποιες είναι οι δυσκολίες, να αρχίσουμε τις εργασίες. Για αυτό θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ και για την επίσκεψη και ιδιαίτερα τη χαρά που ένιωσα και είδα από αυτήν την επικοινωνία και συμπεριφορά.

Ερώτηση δημοσιογράφου:
Επειδή είχαμε το προηγούμενο διάστημα το θέμα με τα θρησκευτικά και την εκκλησιαστική περιουσία. Ποια είναι τα θέματα στα οποία αναφερθήκατε στη πρώτη αυτή συνάντηση;

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος:Δεν είναι τώρα η ώρα να αρχίσουμε να μιλάμε για τα θέματα τα διάφορα. Το βασικό θέμα όπως και εσείς αντιλαμβάνεστε ήταν το θέμα των θρησκευτικών. Συνέπιπταν οι απόψεις ότι πρέπει να ξεκινήσουμε από το σημείο εκείνο της συναντήσεως στο Μέγαρο Μαξίμου που ακούσαμε τις προτάσεις, τις θέσεις του Πρωθυπουργού. Ακούστηκαν οι δικές μου οι θέσεις και προτάσεις, που συνέπιπταν με τις απόψεις του Πρωθυπουργού και των άλλων μελών, που ήμασταν εκείνη τη βραδιά στη συντροφιά και τη συζήτηση. Επομένως από εκεί αρχίζει το θέμα και θα έχουμε στη συνέχεια συνεργασία επί των επιτροπών.

Κώστας Γαβρόγλου:Κοιτάξτε κάθε αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα για οποιοδήποτε μάθημα είναι εξαιρετικά σύνθετη. Υπάρχουν λοιπόν κάποια προγράμματα σπουδών τα οποία χρησιμοποιούνται σε πρώτη φάση με κάποιο πειραματικό τρόπο. Υπάρχει μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών, υπάρχει αξιολόγηση, υπάρχουν διάφορες επιτροπές και ομάδες που εκφράζουν τις απόψεις τους περί αυτών και η σύνθεση όλων αυτών των ζητημάτων οδηγεί στα νέα προγράμματα. Μην ξεχνάμε ότι στις μέρες μας δεν είναι μόνο το πρόγραμμα το οποίο παίζει ρόλο. Υπάρχει ένα συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό το οποίο και αυτό παίζει το ρόλο του στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ζούμε σε έναν σύγχρονο κόσμο που υπάρχει μία πολυμορφία στο επίπεδο του εκπαιδευτικού υλικού. Εδώ λοιπόν υπάρχει η συνάντηση που έγινε με τον Πρωθυπουργό. Υπάρχει μία επιτροπή που έχει συσταθεί από την Εκκλησία. Υπάρχει μία επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, περιμένουμε τα σχόλια της επιτροπής της Εκκλησίας με επικεφαλής τον Μητροπολίτη Ύδρας. Να περιμένουμε τα σχόλια για το πρόγραμμα σπουδών και σε κάθε βήμα θα συνυπολογίζεται η εμπειρία, η καθημερινή και στο σχολείο. Θέλω να σας διαβεβαιώσω-και μου το διαβεβαίωσε ο Μακαριότατος-ότι τα κριτήρια θα πρέπει να είναι απολύτως επιστημονικά. Εδώ έχουμε να κάνουμε με την εκπαίδευση και νομίζω η τεράστια πείρα της Εκκλησίας σε αυτόν τον τομέα θα βοηθήσει και το εκπαιδευτικό σύστημα και νομίζω και τους εκπαιδευτικούς. Τον ευχαριστώ και πάλι για αυτή τη χρήσιμη συζήτηση.

Ερώτηση Δημοσιογράφου:
Ο διάλογος με τις επιτροπές ξέρουμε πότε αναμένεται να ξεκινήσει, πότε θα είμαστε σε θέση να πούμε πότε ξεκινάει; Κάθονται όλοι οι άνθρωποι του υπουργείου και της Εκκλησίας και συζητούν;

Κώστας Γαβρόγλου:Δεν είναι του Υπουργείου καταρχήν. Είναι του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Υπάρχει μία επιτροπή που συνέστησε η Εκκλησία και είμαστε σίγουροι ότι θα δώσει τις δικές τις απόψεις σύντομα. Και δεν κλείνουν τα πράγματα, κλείνουν οι κύκλοι και ξανανοίγουν. Είμαστε σε ένα διάλογο. Αυτός είναι ο διάλογος. Και ξέρετε σε ένα διάλογο μπορούν να λεχθούν και κάποιες κουβέντες παραπάνω, δεν χάλασε ο κόσμος. Είμαι σίγουρος όμως ότι η επικοινωνία μας θα είναι συνεχής και δεν θα υπάρξει πρόβλημα.

Ερώτηση Δημοσιογράφου:
Μία διευκρίνιση, επειδή μιλήσατε κύριε Υπουργέ για πειραματικό επίπεδο, θα αλλάξει κάτι από αυτό που ξέρουμε; Θα πάμε σε πειραματικό επίπεδο τα προγράμματα των σπουδών;
Κώστας Γαβρόγλου:Όχι, όχι σας είπα ότι η εκπαιδευτική διαδικασία εγγενώς έχει μέσα της το πειραματικό στοιχείο. Τα προγράμματα θα εφαρμοστούν κανονικά αλλά θα μπορούν να αναπροσαρμόζονται, γι’ αυτό γίνονται οι επιτροπές. Είναι ένα δυναμικό σύστημα που μπορεί να αλλάξει και εν μέσω και στο τέλος της χρονιάς. Δεν έχει κανένα λόγο κανείς να δίνει μία τόσο δογματική προσέγγιση στα ζητήματα.