You are currently viewing Πτυχιακές και Διπλωματικές Εξετάσεις στην Σχολή Βυζ. Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος

Πτυχιακές και Διπλωματικές Εξετάσεις στην Σχολή Βυζ. Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος

  • Reading time:1 mins read

Πτυχιακές και Διπλωματικές Εξετάσεις στην Σχολή Βυζ. Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος

Με την ευλογία του Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ιγνατίου, πραγματοποιήθηκαν, με απόλυτη επιτυχία, την Παρασκευή 18/6, στον Βόλο, οι Πτυχιακές και Διπλωματικές Εξετάσεις της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, για το τρέχον σχολικό έτος 2020-2021.

Οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν ενώπιον Εξεταστικής Επιτροπής, ορισθείσης από το αρμόδιο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, την οποία απάρτισαν:

Ο Αρχιμ. Επιφάνιος Οικονόμου, Δ/ντής της Σχολής, Πρόεδρος

Ο κ. Ανδρέας Ιωακείμ, Δ/ντής της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος και Λαμπαδάριος του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας, Μέλος

Ο κ. Ευάγγελος Παυλίδης, Θεολόγος, Καθηγητής Βυζαντινής Μουσικής, Υποδ/ντής του Μουσικού Σχολείου Βόλου, Λαμπαδάριος του Ιερού Ναού Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Βόλου, Μέλος

Η κ. Σεβαστή Μαζέρα, Καθηγήτρια Βυζαντινής Μουσικής, Εκπαιδευτικός, Δομεστήκαινα του Γυναικείου Βυζαντινού Χορού «Αι Άδουσαι», Μέλος και

Ο κ. Ευστάθιος Γραμμένος, Θεολόγος, Καθηγητής Βυζαντινής Μουσικής και Πρωτοψάλτης του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Βόλου, Μέλος.

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού εκπροσώπησε η κ. Μαρία – Δέσποινα Λουκίδου, Καθηγήτρια Μουσικής στην Μέση Εκπαίδευση.

Στην εξεταστική διαδικασία συμμετείχαν δεκαοκτώ σπουδαστές, εκ των οποίων έξι έλαβαν Πτυχίο και δώδεκα Δίπλωμα Βυζαντινής – Εκκλησιαστικής Μουσικής.

Συγκεκριμένα, Πτυχίο έλαβαν οι κάτωθι σπουδαστές:

  1. Κερμελίδης Θεόδωρος
  2. Κουτσιβός Ιωάννης
  3. Ματθαίου Μανώλης
  4. Σμυρλής Γεώργιος
  5. Φιλίππου Ιωάννης
  6. Χιώτης Δημήτριος

 

Δίπλωμα έλαβαν οι κάτωθι σπουδαστές:

  1. Αλεξίου Δημήτριος
  2. Αλευράς Κωνσταντίνος
  3. Βουκλής Χρήστος
  4. Γερμάνης Εμμανουήλ
  5. Καρακώστας Γρηγόριος
  6. Λουκίδου Ξένη
  7. Μακρής Γεώργιος
  8. Μάρκος Σωκράτης
  9. Ξυνός Γρηγόριος
  10. Πολύζος Αλέξανδρος
  11. Στηργιάρης Γεώργιος
  12. Χαλιάσα Σοφία

 

Βραβείο εξαιρετικής απόδοσης η Εξεταστική Επιτροπή απένειμε σε τρεις εκ των νέων Διπλωματούχων, ως εξής:

  1. Στον κ. Γεώργιο Μακρή, Βραβείο επ’ ονόματι του αειμνήστου Πρωτοψάλτου Τρύφωνος Γερόπουλου
  2. Στον κ. Εμμανουήλ Γερμάνη, Βραβείο επ’ ονόματι του αειμνήστου Πρωτοψάλτου και παππού του Εμμανουήλ Γερμάνη και
  3. Στον κ. Γρηγόριο Ξυνό, Βραβείο, επ’ ονόματι του αειμνήστου Πρωτοψάλτου Δημητρίου Παπαδοπούλου.

 

Μετά την ολοκλήρωση της εξεταστικής διαδικασίας ο Δ/ντής της Σχολής Αρχιμ. Επιφάνιος Οικονόμου μετέφερε προς όλους τις θερμές πατρικές ευχές του Σεβ. Ποιμενάρχου μας κ. Ιγνατίου, ενώ συνεχάρη τους σπουδαστές για την προσπάθεια και τον κόπο που κατέλαβαν καθ’ όλη την διάρκεια των σπουδών τους, ιδιαιτέρως δε κατά τα δύο τελευταία έτη, όταν η πανδημία προκάλεσε ανατροπές και αντικειμενικές δυσκολίες στην ομαλή λειτουργία της Σχολής. Ο π. Επιφάνιος αναφέρθηκε στον πλούτο της Ψαλτικής Τέχνης και συνέστησε προς τους νέους τιτλούχους να έχουν πάντοτε κατά νουν ότι η Βυζαντινή Μουσική υπάρχει για να συμβάλει στην Λατρεία του Θεού και στην τιμή των Αγίων. Δεν είναι τέχνη κοσμική, αλλά λειτουργική, πράγμα που σημαίνει πως όσοι την διακονούν οφείλουν να εμφορούνται από πίστη, ευλάβεια, εκκλησιαστικό φρόνημα και έντονη Μυστηριακή ζωή. Ο Δ/ντής της Σχολής επεσήμανε πως η λήψη ενός τίτλου σπουδών συνιστά το τέλος ενός κύκλου και την έναρξη ενός άλλου, που αφορά στην διά βίου μάθηση και εκπαίδευση, προκειμένου οι θεράποντες της ψαλτικής τέχνης διαρκώς να βελτιώνονται και να μαθητεύουν, με ταπείνωση και αγάπη, προκειμένου να κατακτούν νέα πεδία γνώσης, σε μία εκκλησιαστική τέχνη, όπως η Βυζαντινή Μουσική, που είναι ανεξάντλητη.

Τέλος, ο π. Επιφάνιος ευχαρίστησε τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής για την καθοριστική συμβολή τους στην ομαλή εξέλιξη της διαδικασίας, καθώς και τους δασκάλους της Σχολής, για τους κόπους και τον αγώνα που κατέβαλαν για να προετοιμάσουν τους μαθητές τους.