Το Κατασκηνωτικό Κέντρο της Αρχιεπισκοπής Αμερικής, στο Βαρθολομιό της Ηλείας, γνωστό ως Ιονικό Χωριό, έχει μπει σε αντιπαλότητες και σε μερικές μάλιστα περιπτώσεις ένδικες με εργολάβους, γεωπόνους και άλλους επαγγελματίες της περιοχής, οι οποίοι αποκατέστησαν τις ζημιές που είχαν προκληθεί από τον ισχυρό ανεμοστρόβιλο της 7ης Σεπτεμβρίου του 2016.
Ωστόσο, το Ιδρυμα αρνείται να τους πληρώσει. Διευθυντής της Κατασκήνωσης είναι ο π. Ευαγόρας Κωνσταντινίδης. Εν τω μεταξύ, επικοινωνίες και επιστολές τους στον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Δημήτριο παρέμειναν και παραμένουν αναπάντητες.
Ο «Εθνικός Κήρυκας» παρά τις πολλαπλές προσπάθειες δεν στάθηκε δυνατόν να επικοινωνήσει με το Ιονικό Χωριό καθότι το τηλέφωνο είναι διαρκώς απασχολημένο ενώ ο διευθυντής του π. Ευαγόρας Κωνσταντινίδης δεν ανταποκρίθηκε σε ηλεκτρονικό μας μήνυμα.
Ενας από τους προαναφερθέντες επαγγελματίες είναι και ο σύμβουλος κηποτεχνίας, κ. Νίκος Θυμάκης, γεωπόνος στην ειδίκευση, και σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνικού Κήρυκα» είναι άνθρωπος ένθεος με σεβασμό για την Εκκλησία και την Πίστη. Ο κ. Θυμάκης πρωτοστάτησε στην αποκατάσταση των ζημιών του πρασίνου των θεματικών κήπων και της δενδροφύτευσης.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία του «Εθνικού Κήρυκα» είπε ότι «σκοπός του έργου που μου ανατέθηκε ήταν να λειτουργήσει η κατασκήνωση την επόμενη χρονιά, να γίνουν οι εργασίες και να είναι μέσα σε συγκεκριμένο προϋπολογισμό των 300.000 ευρώ, όπως μου δόθηκε η εντολή. Ισως αυτό που θα καταθέσω να μην ενδιαφέρει, αλλά οφείλω να το πω:
»Σκοπός μου ήταν να εξαντλήσω αυτόν τον συγκεκριμένο προϋπολογισμό μέχρι τέλους χωρίς να σκεφτώ προσωπικό κέρδος, υπέρ περισσότερων φυτών και επιδιορθωτικών κινήσεων. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα και στην προσφορά που έδωσα, τελικά 307.000 ευρώ περίπου, συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ και μερίμνησα, σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, να αγοραστούν ελληνικά φυτά από δέκα ελληνικά φυτώρια ώστε τα χρήματα των δωρεών προς τον κήπο της κατασκήνωσης, να πάνε σε ελληνικά χέρια, σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο».
Συμπλήρωσε πως «οι τιμές που πήρα ήταν κάτω του κόστους, θα τολμούσα να πω στα όρια δωρεών, κάτι που εγκαρδίως δέχθηκαν οι Ελληνες φυτωριούχοι».
Είπε ακόμα, πως «χωρίς να θέλω να σας κουράσω ούτε να αποδείξω κάτι, κάναμε ως ομάδα εργασίας, δώρο τα εξής:
1. την εκρίζωση με ειδικά ακριβά μηχανήματα, μεταφορά, μέσα στη νύχτα ακόμη, και φύτευση-στήριξη των 10 τεράστιων φοινικοειδών επιλογής του π. Ευαγόρα, από γειτονικό σημείο.
2. επιλογή φυτών μεταφορά, φύτευση, στήριξη και αρχικό πότισμα των δασικών φυτών (πευκάκια, κουκουναριές, αρμυρίκια, περίπου 600 τεμάχια) για αποκατάσταση του δάσους.
3. δεξαμενή της αρεσκείας των στελεχών, εκτός προϋπολογισμού.
4. έτοιμο γκαζόν αντί για σπορά (όπως ήταν συμφωνημένο και φυσικά έχει σημαντικά κατώτερο κόστος), σε περίπου 2 στρέμματα, στο σημείο εισόδου και γύρω από το νέο εκκλησάκι, γιατί καθυστέρησαν πολύ οι εργασίες και ήταν αδύνατον να μπούμε εκεί και να φυτέψουμε μέχρι λίγες ημέρες πριν την έναρξη της κατασκήνωσης και το κάναμε για να μπουν αμέσως τα παιδιά εκεί. Προσωπικά, με δεδομένο ότι θα τηρούνταν οι συμφωνίες πληρωμής των συνεργατών μου, έκανα δωρεά τη μελέτη και επίβλεψη, θεωρώντας ότι δεν είναι μία εργασία, αλλά ευλογία».
Επισήμανε ακόμα πως «δεν σας κρύβω, ότι ξεκίνησα με όλη την καλή διάθεση να προσφέρω σε αυτό το έργο και μετά την περάτωσή του – έχω πληρώσει και επωμιστεί δικές μου αστοχίες σε επιλογή προσώπων (στην επαγγελματική ζωή αυτό συμβαίνει σε όλους κάποιες φορές) αλλά το έργο είναι πολύ ιδιαίτερο και αντάξιο του ονόματος της Αρχιεπισκοπής και προς δόξαν Θεού, όπως έχουμε μάθει να ζούμε από τα παιδικά μας χρόνια.
»Παρόλη την εξαιρετική δυσκολία του εργοταξίου και βλέποντας πράγματα καινοφανή για εμένα σε επίπεδο διαχείρισης συνεργείων και συνεργατών (όσον αφορά και τα υλικά και τα κόστη και τους χρόνους εκτέλεσης εργασιών), έφερα εις πέρας το έργο , χάρη στην προσωπική διαχειριστική μου ικανότητα, ακόμα και σταματώντας συνεργασία με κάποιους δικούς μου ανθρώπους που η ‘επίσημη’ κατασκήνωση είχε αρνητική άποψη.
»Την ίδια ώρα βέβαια, η ‘επίσημη’ κατασκήνωση, φερόταν πολύ χειρότερα σε εμένα και άλλα συνεργεία όπως οικονομικό bullying, βλασφημίες και απειλές. Προς τα μέσα του καλοκαιριού , άρχισαν οι τριγμοί και τα ‘παράπονα’, με βασικό στόχο να μην γίνει η αποπληρωμή ενός 25% του τελικού ποσού που είχε συμφωνηθεί και που απέμενε για τα μεγάλα δένδρα πια και μέχρι σήμερα δεν έχουν διευθετηθεί οι οικονομικές υποχρεώσεις της Αρχιεπισκοπής που μας ανέθεσε το εν λόγω έργο».
Οταν τον ρωτήσαμε αν επικοινώνησε απευθείας με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Δημήτριο, ο κ. Θυμάκης, απάντησε: «ναι, επικοινώνησα εγγράφως με τον Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Γέροντα κ. Δημήτριο, δύο φορές τον Οκτώβριο του 2017 καταρχήν, αναφερόμενος στα παραπάνω. Δεν έλαβα ποτέ έγγραφη ή επίσημη απάντηση από τον ίδιο ή το αρμόδιο γραφείο της Αρχιεπισκοπής, μόνο κάποια mail από την ‘επίσημη’ κατασκήνωση, τον διευθυντή π. Ευαγόρα Κωνσταντινίδη, στα οποία μεν υπήρχε η παραδοχή των ποσών αλλά καμία διάθεση να διευθετηθεί το θέμα.
»Εκτιμώ, ότι η πρόταση που έκανα με βάση και την εμπειρία μου, ήταν λογική και εφικτή, εφόσον υπήρχαν χρήματα στο ταμείο βέβαια. Οταν αποπερατώσαμε και τις εργασίες που προέκυπταν από όχι συμφωνημένες εργασίες στην κατασκήνωση, καλή τη πίστη, συναντήσαμε συμπεριφορά που κυμαινόταν από αδιαφορία έως και ηθελημένη αποφυγή επικοινωνίας μαζί μας».
Στην ερώτηση τι εξήγηση δίνετε, είπε, «οδηγούμαστε να πιστέψουμε ότι δεν επιθυμούν να καταβάλουν τα οφειλόμενα, για τους δικούς τους λόγους, που βεβαίως δεν σχετίζονται με την άριστη εκ μέρους μας εκτέλεση του έργου που μας ανατέθηκε, που μάλιστα το εμπλουτίσαμε με πρόσθετα στοιχεία προς τέρψιν των ανωτέρω και κάλυψη επιπλέον επιθυμιών τους προς τροποποίηση των αρχικώς συμπεφωνημένων αλλά και με δική μας απώλεια εισοδημάτων».
Ο κ. Θυμάκης απεκάλυψε πως «μετά από αιφνιδιαστική επίσκεψή μου στο χώρο της κατασκήνωσης μαζί με τους φυτωριούχους των μεγάλων δένδρων, οι οποίοι εκτέλεσαν και τις τελευταίες εργασίες, αντιμετωπιστήκαμε από τον π. Ευαγόρα Κωνσταντινίδη ιταμά και με θράσος απύθμενο που δεν χαρακτηρίζει ιερέα, με καταληκτική φράση για τις επιστολές μας αλλά και τις μηνύσεις που ήδη τρέχουν από άλλους και ενδεχομένως και από εμάς ότι «ο Αρχιεπίσκοπος ακούει εμένα, ‘they are all behind me’»!
Και συνέχισε: «Αμέσως συνέταξα και απέστειλα δεύτερη επιστολή προς τον Σεβασμιότατο Αρχιεπίσκοπο Αμερικής προκειμένου να τον ενημερώσω αφενός για το περιστατικό και το τι συμβαίνει, αφετέρου, ότι με λύπη μου αλλά και με έντονη υποχρέωση απέναντι στο αίσθημα δικαίου που καταπατεί κάποιος που νομίζει ότι το ράσο του δίνει το δικαίωμα να το κάνει ως εξουσία και όχι ως συνομιλητής , διεκδικώ πια και τα προσωπικά μου χρήματα γιατί η κοροϊδία και η αθέτηση συμφωνίας έχουν ένα όριο.
»Φυσικά, δεν έχω πάρει απάντηση, ενώ υλικό τεκμηρίωσης έχω πάντα στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου, του οποίου έχουν γίνει κοινωνοί και στελέχη της Εκκλησίας και Δικαστικές Αρχές, επιφυλάσσομαι δε για περαιτέρω κινήσεις ενώ είμαι σε στενή επικοινωνία με τα άλλα συνεργεία που έχουν προχωρήσει σε ένδικα μέσα εναντίον της ‘επίσημης’ κατασκήνωσης».
«Οπως καταλαβαίνετε -είπε ακόμη ο κ. Θυμάκης- έχουμε πέσει θύματα οργανωμένης απάτης μελών της Αρχιεπισκοπής, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι τόσο την καλή μας θέληση όσο και την κρίση στην Ελλάδα, μας ενέπαιξαν και άλλους συνεργάτες, μην τηρώντας υποσχέσεις, αποφεύγοντας έγγραφες συμφωνίες και διακανονισμούς αντιπροτείνοντας άλλους τρόπους και τάζοντας μελλοντικές συνεργασίες».
ΠΗΓΗ: ekirikas.com