You are currently viewing Πολυαρχιερατικός Εσπερινός για τα ονομαστήρια του Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ.Συμεών

Πολυαρχιερατικός Εσπερινός για τα ονομαστήρια του Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ.Συμεών

  • Reading time:9 mins read

Λαμπρός Πολυαρχιερατικός Εσπερινός τελέσθηκε απόψε στην Καθέδρα της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, στον Ιερό Μητροπολιτικό και Καθεδρικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας για την ετήσιο μνήμη του Οσίου Πατρός Ημών Συμεών του Νέου Θεολόγου, εορτή κατά την οποία άγει τα ονομαστήρια του ο Ποιμενάρχης της τοπικής Εκκλησίας, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών.

          Η Εορτή του Επισκόπου αποτελεί χαρά για σύσσωμη την τοπική Εκκλησία και σε αυτή την χαρά του Ιερού Κλήρου, των τοπικών Αρχόντων και του ευσεβούς πληρώματος προσήλθαν συγχαίροντες κομίζοντες ευχές στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φθιώτιδος εκλεκτοί Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος.

          Στον Πολυαρχιερατικό Εσπερινό χοροστάτησε ο άρτι χειροτονηθείς, Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Αχελώου κ. Νήφων, Βοηθός Επίσκοπος της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς και Φαλήρου, συγχοροστατούντωντων Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών, Πειραιώς και Φαλήρου κ. Σεραφείμ, Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων κ. Χρυσοστόμου, Πατρών κ. Χρυσοστόμου, Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρου, Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιερωνύμου, Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου κ. Ιεροθέου, Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ. Πλάτωνος, Πολυανής και Κιλκισίουκ. Βαρθολομαίου, Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Επιφανίου, των Θεοφιλεστάτων Επισκόπων Τεγέας κ. Θεοκλήτου, Ευρίπου κ. Χρυσοστόμου και Θεσπιών κ. Παύλου και του οικείου Ποιμενάρχου κ. Συμεών.

          Στον Πολυαρχιερατικό Εσπερινό έλαβαν μέρος πολλοί ιερείς από την Αρχιεπισκοπή Αθηνών και από άλλες Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος με προεξάρχοντα τον Άγιο Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως Περιστερίου Αρχιμ. π. Άγγελο Ανθόπουλο.

          Τους Ιερούς Ύμνους απέδωσαν με αρτιότητα πολυμελείς χοροί Ιεροψαλτών, Καθηγητών και μαθητών του Ωδείου της Ιεράς Μητροπόλεως «Γερμανός ο Μελωδός» υπό τον Διευθυντή Δρ. κ. Ανδρέα Ιωακείμ εκ δεξιών, συμπαραστατουμένου υπό του κ. Γεωργίου Νιούτσικου, Πρωτοψάλτου και Αντιπροέδρου του ΟΜΣΙΕ, καθώς και τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Ιεροψαλτών «Νικόλαος Δοχιαρείτης» και μέλος της ΟΜΣΙΕ κ. Γεώργιο Παλιούρα και τον Πρωτοψάλτη και Καθηγητή του Ωδείου κ. Σεραφείμ Κυρίτση εξ αριστερών, συμπαραστατουμένου υπό του Διευθυντού της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων και Πρωτοψάλτη κ. Ηλία Καπέλα.

          Οι Ιερές Ακολουθίες μεταδόθηκαν απευθείας από τηλεοράσεως, ραδιοφώνου και διαδικτύου.

          Τους Αγίους Αρχιερείς προσεφώνησε και καλωσόρισε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, ο οποίος δια πολλών τους ευχαρίστησε για την αγιαστική παρουσία τους στην εορτή και την τιμή της παρουσίας τους στην ιστορική Πρωτεύουσα της Ρούμελης και στο πρόσωπό του.

          Τον Θείο Λόγο εκήρυξε εμπνευσμένα  ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Θεσπιών κ. Παύλος, ο οποίος υπογράμμισε τις πέντε βαθμίδες της πνευματικής κλίμακος, με τις οποίες εγκωμιάζει ο Όσιος Νικόδημος ο Αγιορείτης τον τιμώμενο Άγιο, Όσιο Συμεών το Νέο Θεολόγο, και μεταξύ των άλλων ανέφερε:

          «Λέγει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης στον εγκωμιαστικό λόγο ότι σήμερα είναι μία διπλή εορτή, είναι μία διπλή εορτή γιατί εορτάζει ο ουρανός και η γη. Εορτάζει ο ουρανός, γιατί έχει δεχτεί μέσα της στα σπλάχνα των Αγίων αυτόν τον μεγάλο Άγιο της θεολογίας τον Συμεών. Εορτάζει η θριαμβεύουσαΕκκλησία, γιατί πλημμυρίζει από την χάρη της παρουσίας του Αγίου, ο οποίος μαζί με τους υπόλοιπους αποτελεί τον χορό των Αγίων, οι οποίοι είναι οι θαυματοφόροι ενδυναμωτές της στρατευομένης Εκκλησίας, η οποία και εκείνη σήμερα εορτάζει και λαμβάνει με τις πρεσβείες του Αγίου την ενδυνάμωση, ώστε να πορευτεί στον δύσκολο αγώνα, στον αγώνα τον πνευματικό, για τον οποίο θα ομιλήσει μετέπειτα ο Άγιος και θα μας πει εγκωμιάζοντας τον Άγιο Συμεών, ο Άγιος Νικόδημος, αυτά τα οποία γίνονται και για μένα μία ενίσχυση, για να πορευτούμε στον λόγο του εγκωμίου.

          Σήμερα, αυτή η κοινή πανήγυρις του ουρανού και της γης κατά τον    Άγιο Νικόδημο, μας έχει συγκεντρώσει εδώ στο κέντρο της Ρούμελης, στην ευλογημένη Λαμία, στον τόπο, που οι πατέρες μας αγωνίστηκαν για έναν άλλον αγώνα, όχι τόσο κοσμικό, αλλά πρωταρχικά πνευματικό, ώστε να εορτάσουμε και εμείς μία διπλή εορτή που έχει να κάνει με την εορτή του Αγίου, αλλά ταυτόχρονα έχει να κάνει και με την εορτή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας, ο οποίος σήμερα άγει τα ονομαστήριά του και αυτό μας ενισχύει την καρδιά μας, γιατί ακριβώς βλέπουμε ότι ο ουρανός και η γη σήμερα είναι παρόντες, βλέπουμε ότι οι Μητροπολίτες, οι Επίσκοποι, οι Πατέρες, οι άρχοντες αλλά και ο ευσεβής λαός βρισκόμεθα όλοι συγκεντρωμένοι εδώ για αυτόν τον διττό λόγο, να λάβουμε τις πρεσβείες του Αγίου, αλλά και ταυτόχρονα να ευχηθούμε στον Σεβασμιώτατο «έτη πολλά και ευλογημένα».

          Το πρώτο όμως που θα πρέπει να κάνουμε είναι να δοξολογήσουμε, να υμνήσουμε και να ευχαριστήσουμε τον Θεό, που μας αξιώνει να εορτάσουμε τον Άγιο, να δοξολογήσουμε και να ευχαριστήσουμε τον Θεό, διότι ευρισκόμεθα εν συνάξει, ώστε να απολαύσουμε της πανηγύρεως, να δοξολογήσουμε και να υμνήσουμε τον Θεό, διότι μας έδωκε έναν ευλογημένο Επίσκοπο του τόπου για να διακονεί με αγάπη, με σύνεση, με φωτισμό πνεύματος και με διακονία καρδιάς πραγματική το ποίμνιο αυτής της ευλογημένης και ιστορικής πόλεως.

          Στο εγκώμιο λοιπόν, το οποίο θα χρησιμοποιήσουμε ως βακτηρία ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης απευθυνόμενος προς τον σήμερα τιμώμενο Άγιο Συμεών τον Νέο Θεολόγο μας λέγει ότι, «αν λάβομεν αυτά, που ο Άγιος στους θεολογικούς λόγους του αναφέρεται στην πορεία, στην ανάβαση του ανθρώπου προς την θέωση, προς την τελείωση θα δούμε ότι υπάρχουν πέντε βαθμίδες, τις οποίες βρίσκει ο Άγιος Νικόδημο,ς για να τις αποδώσει στη βιοτή, αλλά και στο έργο του Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου και αυτές οι πέντε βαθμίδες της νοητής κλίμακος, δεν είναι παρά ακριβώς οι βαθμίδες, που όλοι γνωρίζουμε μέσα από την εντρύφηση των λόγων των Αγίων της Εκκλησίας μας.

          Είναι πρώτα απ’ όλα το πρώτο στάδιο του δούλου, ο δούλος ο οποίος τηρεί τις εντολές του Θεού. Το δεύτερο στάδιο είναι του εργάτη, ο οποίος εργάζεται τις εντολές του Θεού προσδοκώντας την αμοιβή του. Το τρίτο στάδιο είναι του φίλου, που με την οικειότητα οικειοποιείται της ευλογίας του Θεού. Το τέταρτο και σημαντικότερο είναι το στάδιο του Υιού του Θεού, του Υιού του Θεού που λαμβάνει πλήρη την χάρη του Αγίου Πνεύματος και το τελευταίο μας λέγει ο Άγιος Νικόδημος, είναι το στάδιο του αδελφού του Θεού, δηλαδή του ανθρώπου που έχει ομοιάζει πλέον με τον Θεό και διά Πνεύματος Αγίου έχει αγιαστεί και έχει θεοποιηθεί.

          Βλέπει λοιπόν στον βίο του Αγίου Συμεών αυτά τα στάδια και μας αναφέρει και μας λέγει ότι στο πρώτο στάδιο στο στάδιο του δούλου βλέπουμε τον Άγιο Συμεών να τηρεί τις εντολές του Θεού, να τις τηρεί τις εντολές του Θεού με τη γλυκύτητα της ύπαρξής του και τον βαθύ φόβο που είχε πάντοτε από τη νεότητά του προς τον Θεό, έτσι ώστε ως υπηρέτης του Θεού να γίνεται ευγενικός με όλους και ενθυμείται το γεγονός, ότι όταν οι μαθητές του, οι μοναχοί του τον εγκατέλειψαν από τη Μονή, εκείνος προσέτρεξε, παρόλο, που από εκείνους είχε κατηγορηθεί, να τους συγκεντρώσει σαν απλός δούλος, να τους συγχωρέσει και να τους οδηγήσει μέσα στην μάνδρα της προστασίας του. Ταυτόχρονα παραμένει μακριά από την υπερηφάνεια σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, αποφεύγει τις τιμές και τις δόξες για να μείνει ένας απλός δούλος του Θεού σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Χαρακτηριστική η αναφορά του Αγίου στο γεγονός ότι όταν προσβλήθηκε η τιμή προς τον Άγιο πατέρα του εκείνος στέκεται ενώπιον και της Συνόδου, ενώπιον και του Επισκόπου Νικομηδείας, για να προστατεύσει, υπηρετώντας την τιμή του Αγίου πατρός του, αλλά και να προστατεύσει ταυτόχρονα και την Εκκλησία και ακολουθεί αυτό που ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος μας λέγει: «όπου είναι ο φόβος, εκεί είναι η τήρηση των εντολών και όπου είναι η τήρηση των εντολών, έρχεται η κάθαρση της σαρκός και του νοός και όπου έρχεται η κάθαρση του σαρκός και του νοός, φεύγει ο σκοτασμός της ψυχής και έρχεται ο φωτισμός και δια του φωτισμού λαμβάνει ο άνθρωπος την ενδυνάμωση μέσα από την παρουσία του Θείου Φωτός και την πληρότητα της ύπαρξης του». 

          Υπηρέτης λοιπόν και ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος και υπομένει όλες τις δοκιμασίες της ζωής του, που δεν είναι λίγες με πραότητα, αποκτά την κατανόηση των θείων πραγμάτων, αποκτά τον φωτισμό και ανέρχεται δια Πνεύματος Αγίου σε ύψη θεολογίας, ώστε να ονομασθεί να ονομαστεί ο τρίτος θεολόγος της Εκκλησίας.

          Στο δεύτερο στάδιο ως εργάτης του Θεού, σύμφωνα με την παραβολή του αμπελώνο,ςεργάζεται μέχρι το τέλος της επίγειας ζωής του, εργάζεται στον αμπελώνα του Θεού, εργάζεται στην Εκκλησία και προτιμά, αντί τον αυτοκράτορα το μοναστήρι, προτιμά αντί τον πλούτο τη πτωχεία, προτιμά αντί τη συντροφιά των αρχόντων τη συντροφιά των πενήτων, προτιμά αντί τα πολυτελή γεύματα να θρέφεται μαζί με τους φτωχούς με το απλό και ταπεινό φαγητό, το οποίο τον οδηγεί όμως στην τροφή την πνευματική που τον ενισχύει και τον ενδυναμώνει στον πνευματικό του αγώνα.

          Ελεύθερος από τα γήινα πράγματα και τις ηδονές φτάνει στο τρίτο στάδιο που είναι το να γίνει φίλος του Θεού κι αν υπάρχουν πάμπολλοιφίλοι του Θεού, ο Συμεών ο Νέος Θεολόγος, παρουσιάζεται πραγματικά ως ο φίλος του Θεού, ο οποίος ταυτόχρονα αυτή τη φιλία θέλει να την μεταφέρει και στους άλλους ανθρώπους, γιατί γνωρίζει τα Κυριακά Λόγια, «ότι εμείς είμαστε φίλοι του Χριστού και πλέον δεν είμαστε υπηρέτες, ότι έχουμε ξεπεράσει αυτό το στάδιο του να είμαστε υπηρέτες, γιατί ακριβώς Εκείνος επέλεξε να μας κάνει φίλους Του. Η φιλία εδράζεται στη γνώση των Μυστηρίων του Θεού, αλλά και των Αγίων Γραφών. Ο Άγιος περιδανείζεται από μια αγάπη που είναι κραταιά, δυνατή και φλογερή, μία αγάπη ισχυρή που τον μεταλλάσσει και τον κάνει φωτεινή λαμπάδα, μία λαμπάδα που φωτίζει όλο τον κόσμο, έτσι ώστε όπως λέγει ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος, να είναι από τη φύση του φλογερός και όταν εμφανίζεται σε κάποιον μέσα από αυτό το φως να διαλύει τα σκοτάδια και να φέρνει μια εκστατική γαλήνη στις ψυχές των ανθρώπων. Ο Άγιος Συμεών ζητά σύμφωνα με τους ύμνους του «ώδε κακείσε» αναζητά τον εραστή της ψυχής του και υιοθετώντας τις ένθερμες φράσεις του Άσματος Ασμάτων, μας λέγει ότι βρήκε «τον ηγαπημένοντης ψυχής του», τον κράτησε σφιχτά,  δεν τον άφησε ποτέ για καμιά άλλη αγάπη του κόσμου αυτού. Σκεφτόταν μόνο τον Ιησού, ζούσε μόνο για τον Ιησού, ανέπνεε μόνο για τον Ιησού, η σκέψη του ήταν πλημμυρισμένη μόνο για τον Ιησού. Από αυτό το σημείο πηγάζει ακριβώς η θεολογική του σκέψη. Κατηγορούμενος ότι αποκαλύπτει τις προσωπικές του εμπειρίες από τους αδελφούς μοναχούς του, εκείνος αναφέρει ότι ωθείται από το Πνεύμα το Άγιο, η καρδιά του φλέγεται από την αγάπη για τον Θεό και ταυτόχρονα από τον πόθο αυτή η επιθυμία και αυτή η αγάπη, να γίνει κοινή σε όλους τους ανθρώπους. Φτάνει ώστε να μιλήσει για την αγάπη που είναι επίμονη σαν θάνατος. «Κραταιά ο συ θάνατος αγάπη». Μία αγάπη, η οποία νικάει τον θάνατο, τον ξεπερνάει, αλλά ταυτόχρονα οδηγεί τον άνθρωπο ακόμη και στο θάνατο γιατί ξέρει ότι η αγάπη είναι ο ίδιος ο Θεός.

          Το τέταρτο βήμα όσων σώζονται μας λέγει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης είναι να γίνουν Υιοί του Θεού και Υιός του Θεού γίνεται ο Συμεών ο Νέος Θεολόγος για δύο λόγους : γιατί όπως λέγει ο Απόστολος Παύλος στην προς Ρωμαίους Επιστολή: «όσοι καθοδηγούνται από το πνεύμα του Θεού αυτοί είναι παιδιά του Θεού». Ο Άγιος έχει μέσα στην καρδιά του τη φωτιστική χάρη του Παναγίου Πνεύματος και το δεύτερον παρέμεινε πάντοτε στον οίκο του Θεού, παρέμενε ως υιός στο σπίτι του Πατρός. Ο Όσιος Συμεών επέτυχε την πλήρη ελευθερία από τον κόσμο αυτόν και τα πάθη, αλλά και ταυτόχρονα την ενοικήσει ως υιός του Θεού στον οίκο του πατρός.

          Το πέμπτο βήμα είναι να γίνουμε αδελφοί του Χριστού. Όλοι οι άνθρωποι είμαστε αδέλφια του Θεού, αφού εκείνος επέλεξε να γίνει δικός μας αδελφός, οι συγγενείς στην καταγωγή είναι οι πρώτοι αδελφοί του, τα κατά Χάρη παιδιά είναι όλοι όσοι πιστεύουμε στον Τριαδικό Θεό όμως εκείνος μας λέγει ότι μητέρα Του κι αδέλφια Του, είναι αυτοί οι οποίοι ακούν τον Λόγο του Θεού και τον κρατούν μέσα στην καρδιά τους και τον κάνουν βίωμα. Έτσι λοιπόν ο Άγιος Συμεών υπήρξε πραγματικά παιδί του Θεού. Όλη η τελειότητα θα μας πει ο Άγιος Νικόδημος συνίσταται στον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος. Έναν φωτισμό τον οποίον είχε πάντοτε μέσα στην καρδιά του ως κέρδος του πνευματικού του αγώνα ο ΄Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος.

          Ας μιμηθούμε λοιπόν όλοι μας την ανάβαση των πέντε βαθμίδων, κληρικοί και λαϊκοί, ανταλλάσσοντας τα εγκόσμια, αυτά που ζούμε, μετά οι επουράνια. Ας μελετήσουμε τα κείμενα του ,γιατί εκεί ρέει μέλι και γάλα. Ας ακούσουμε τις επικλήσεις του κι ας γίνει η δική του αδιάλειπτη προσευχή δική μας προσευχή. Ας επιθυμήσουμε και εμείς να καεί η καρδιά μας από τον πόθο και την επιθυμία του Θεού. Εξάλλου αυτό γίνεται ευκολότερο σήμερα για δύο λόγους.

          Ο πρώτος είναι το παράδειγμα τα έργα και η βιοτή και οι πρεσβείες των εγγύς πατρός ημών Συμεών του Νέου Θεολόγου και το δεύτερο είναι το γεγονός ότι ο Τριαδικός Θεός δια πρεσβειών του Αγίου μας προσέφερε δώρο εκλεκτό, τον σήμερα εορταζότανταΣεβασμιώτατο Μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. Συμεών κι αντιπαραβάλλοντας την ευλογητή επισκοπική του παρουσία με τις  πέντε αναβαθμίδες τολμώ να πω τα ακόλουθα.

          Βλέπουμε στο πρόσωπό του τον δούλο που διακονεί από πρωίας μέχρι νυκτός το ποίμνιό του, τον καλό εργάτη του αμπελώνοςτου Χριστού που οικοδομεί Ναούς, Ιδρύματα, στέγες, συσσίτια, δομές φιλανθρωπίας και διακονίας προσδοκώντας κι εκείνος την ανταμοιβή. Αλλά ποια ανταμοιβή; Προσδοκώντας ως ανταμοιβή της εργασίας του τον πολλαπλασιασμό των μετεχόντων στην αγιαστική δύναμη των μυστηρίων της Εκκλησίας. Στο πρόσωπό του βλέπουμε τον φίλο του Χριστού που με την ένθεο αγάπη ποιεί τους πάντας φίλους του, για να καταστούν φίλοι του Θεού του υψίστου και με την βαθύτατη και ρηξικέλευθη θεολογική του σκέψη και τον ένθεο λόγο του καθιστά υιούς του Θεού τους αναζητώντας της αλήθειας στους χαλεπούς, σκοτεινούς καιρούς της σύγχρονης άγνοιάς μας.

          Σήμερα λοιπόν στο πρόσωπο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας βλέπουμε αντανακλάσεις της παρουσίας του Αγίου Συμεών του Νέου Θεολόγου και μπορούμε και εμείς σήμερα με τις πρεσβείες του Αγίου να ενδυναμωθεί η ψυχή μας, να ενισχυθούμε έτσι ώστε να τολμήσουμε να ευχηθούμε στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη, αφού πρώτα μεταφέρω τις ευχές του ΜακαριωτάτουΑρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος προς το πρόσωπό του, ώστε να μακροημερεύει και η επισκοπεία του να είναι πεφωτισμένη, ευλογημένη και εις έτη πολλά, να ευχηθούμε ταπεινά αφού και πάλι τον ευχαριστήσουμε, αφού και πάλι εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας την αιώνια προς το πρόσωπό του για την αγάπη του την εκπεφρασμένη προς όλους μας και ιδιαιτέρως προς το πρόσωπό μου, να τον ευχηθούμε, ώστε ο Άγιος Θεός να τον ενδυναμώνει να χαρίζει σε εσάς, σε όλους που ζείτε εδώ σ αυτόν τον ευλογημένο τόπο της Ρούμελης εις έτη πολλά Σεβασμιώτατε και να λαμβάνουμε πάντοτε την αγάπη σας και τις ευλογίες σας».

          Στον Πολυαρχιερατικό Εσπερινό μεταξύ των πιστών παραβρέθηκαν: Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ιωάννης Σαρακιώτης, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος κ. Φάνης Σπανός, οι Δήμαρχοι Λαμιέων κ. Πανουργιάς Παπαϊωάννου και της ιδιαιτέρας πατρίδος του Σεβασμιωτάτου, της Βυζαντινής Καστοριάς κ. Ιωάννης Κορεντσίδης, ο Κοσμήτωρ της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ κ. Εμμανουήλ Καραγεωργούδης συνοδευόμενος από Καθηγητές του Πανεπιστημίου, Αντιδήμαρχοι, Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Λαμιέων και του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδος, οι Ανώτατοι Διοικητές και Αξιωματικοί του Στρατού, της Αστυνομίας και των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και εκπρόσωποι άλλων φορέων και συλλόγων του τόπου.

          Αύριο το πρωί, Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024 στον Ιερό Μητροπολιτικό και Καθεδρικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας, θα τελεσθούν ο Πανηγυρικός Όρθρος, καθώς και το Πολυαρχιερατικό Συλλείτουργο για την Εορτή του Οσίου Πατρός ημών Συμεών του Νέου Θεολόγου και τα ονομαστήρια του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Συμεών.

          Οι Ιερές Ακολουθίες θα μεταδοθούν απευθείας από τηλεοράσεως, ραδιοφώνου και διαδικτύου.

          Φωτογραφίες: Δημήτριος Ανάγνου

IMG_1040-Pano