Η Ιερά Μητρόπολις Σερρών και Νιγρίτης, με την ευλογία και προτροπή του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Θεολόγου και την ευθύνη του Γραφείου επί των Αιρέσεων, διοργάνωσε και πραγματοποίησε χθες, 17 Οκτωβρίου και ώρα 7 μ.μ. στην αίθουσα του «Παλαιού Ορφέα Σερρών», Αντιαιρετική Εκδήλωση με θέμα: «Oρθοδοξία και Παραθρησκεία» στην οποία μετείχαν δύο διακεκριμένοι επι θεμάτων αιρέσεων ομιλητές, προσκεκλημένοι της Ιεράς Μητροπόλεώς μας. Την εκδήλωση παρακολούθησαν κληρικοί και πλήθος λαού της πόλεως των Σερρών και της ευρύτερης περιοχής.
Τους δύο ομιλητές παρουσίασε στο κοινό ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρ. π. Κων/νος Μαλάκος, εντεταλμένος της Εκκλησίας των Σερρών επί των αιρέσεων.Το θέμα αναπτύχθηκε διεξοδικά από τους δύο εκλεκτούς ομιλητές σε δύο εισηγήσεις. Ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρ. π. Κυριακός Τσουρός, Γραμματέας της Συνοδικής Επιτροπής επι των Αιρέσεων της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, ανέπτυξε το θέμα: «Ο σύγχρονος Ελληνικός πολυθεϊσμός» και ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρ. π. Βασίλειος Γεωργόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ. και συνεργάτης της ανωτέρω Συνοδικής Επιτροπής, ανέπτυξε το θέμα: «Ο θρησκευτικός συγκρητισμός στην εποχή μας».
Στην ως άνω αντιαιρετική εσπερίδα και μετά απο εκτενή συζήτηση τονίσθηκαν τα ακόλουθα αναφορικά με τον σύγχρονο Ελληνικό πολυθεϊσμό και τον θρησκευτικό συγκρητισμό εξ επόψεως Ορθοδόξου:
Ο σύγχρονος Ελληνικός πολυθεϊσμός:
Έχει καθιερωθεί διεθνώς ως όρος για τα νεοφανή κινήματα που κηρύσσουν και επιδιώκουν την επιστροφή και αναβίωση των αρχαίων εθνικών, φυσιοκρατικών, πολυθεϊστικών και ειδωλολατρικών θρησκειών και αντιστοιχεί στην ελληνική λέξη «ειδωλολατρία».
Επιδιώκει την προβολή της αρχαίας φυσικής θρησκείας και την επαναφορά των «πατρώων θρησκευτικών παραδόσεων». Στην Ελλάδα εμφανίζεται με ποικίλους τίτλους όπως: «αρχαιολατρία», «ελληνολατρία», «δωδεκαθεϊσμός» κ. α.
Είναι νεοεποχίτικη επινόηση και συνδέεται εντέχνως με το αρχαιοελληνικό παρελθόν της φυλής μας και εγγίζει τα ευαίσθητα πατριωτικά και εθνικά αισθήματα του νεοέλληνα, με κίνδυνο να διχάσει τους Έλληνες σε «Έλληνες» και «Χριστιανούς».
Ο θρησκευτικός συγκρητισμός:
Υιοθετήθηκε απο τους θιασώτες της λεγόμενης «Νέας Εποχής» ή Εποχής του Υδροχόου. Πρόκειται περί ενός παγκόσμιου φαινομένου, άκρως αντιχριστιανικού ως προς το χαρακτήρα, αποκρυφιστικού ως προς την προέλευση και πολυσυνθέτου ως προς τη διάρθρωση.
Θεωρεί φανατισμό, μισαλλοδοξία, παρωχημένη και διχαστική προσέγγιση, κάθε αντίληψη περί μοναδικότητας του Ιερού Ευαγγελίου και κάθε θέση που δεν αποδέχεται ως ισόκυρες όλες τις θρησκευτικές δοξασίες.
Καλλιεργείται σήμερα τεχνηέντως απο πολλά όργανα ενημερώσεως νεοεποχίτικων κινήσεων αλλά και πολλές φορές και απο τους λεγόμενους διαμορφωτές γνώμης.
Στο τέλος της εκδηλώσεως, την οποία παρακολούθησε πλήθος λαού, ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας ευχαρίστησε τους δύο εκλεκτούς ομιλητές για την σφαιρική και τεκμηριωμένη παρουσίαση των θεμάτων τους. Η Εκκλησία τόνισε ο Σεβ., ενημερώνει με λόγο υπεύθυνο και τεκμηριωμένο τον λαό του Θεού για τις ξένες προς την Ορθόδοξη πίστη και ζωή πρακτικές που κάτω από μια ελκυστική επιφάνεια υποκρύπτουν αλλότριους σκοπούς.