You are currently viewing Ομόφυλα ζευγάρια: Η περίεργη σιωπή της Διοικούσης Εκκλησίας της Ελλάδας…

Ομόφυλα ζευγάρια: Η περίεργη σιωπή της Διοικούσης Εκκλησίας της Ελλάδας…

  • Reading time:3 mins read

Α΄ μέρος: «Η σιωπή των αμνών» 

🔺Του Σωτήρη Μ. Τζούμα 

 

Όλη η ελληνική κοινωνία δείχνει να περνά μία αιτιολογημένη ταραχή, που την οδηγεί… στα κάγκελα σχετικά με το νομοσχέδιο- έκτρωμα για τους γάμους και την τεκνοθεσία των ομόφυλων ζευγαριών.

Ωστόσο, η Εκκλησία της Ελλάδος κοιμάται… ύπνο βαθύ, ενώ  ο Αρχιεπίσκοπος  Ιερώνυμος επέλεξε να δει αυτή την εποχή  τον κ.Κασσελάκη, ο οποίος είναι ο σημαιοφόρος αυτής της πρότασης. 

Το μέτωπο βέβαια με την Εκκλησία αναμένεται να είναι οξύ,κυρίως γιατί ο λαός που θρησκεύεται και έχει αρχές αντιστέκεται. Το είχε πει άλλωστε ο Χριστόδουλος στο τελευταίο Πρωτοχρονιάτικο Μήνυμά του: αντίσταση και ανάκαμψη! 

 Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος κάνει ότι δεν βλέπει και δεν ακούει τίποτα για το θέμα. Η μοναδική του δήλωση ήταν ότι δεν έχει πρόβλημα με την συμβίωση των γκέι, αλλά αντιτάχθηκε στο θέμα της τεκνοθεσίας.Στη συνάντηση με τον κ. Κασσελάκη είπε ότι περιμένει να δει γραπτό κείμενο. Η Καθολική Εκκλησία ενώ βρίσκεται εκτός έδρας πρόλαβε με το ανακοινωθέν της και μας έβαλε τα γυαλιά. Και ακολουθεί εντός των ημερών η Σύνοδος των Ιεραρχών που ακολουθεί το παλαιό ημερολόγιο. 

Υπάρχουν, ωστόσο,  Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος  οι οποίοι έχουν πάρει ξεκάθαρη θέση, ενώ η Ιερά Σύνοδος και το Άγιο Όρος με ανακοινώσεις τους έχουν εκφράσει τις θέσεις τους και έχουν αγκαλιάσει το λαό μας στις ανησυχίες που έχει. Εκ προοιμίου να σημειώσουμε ότι δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι οι Μητροπολίτες της Εκκλησίας μας έχουν όλοι τις ίδιες θέσεις αλλά είτε λόγω συγκυριών είτε γιατί βλέπουν ότι ο Αρχιεπίσκοπος κρατά χαμηλή και ήπια στάση δεν θέλουν να βγουν μπροστά και να χαρακτηριστούν ως ακραίοι. Ασφαλώς και δεν το θέλει κανείς αυτό. Άλλωστε η εποχή μας δεν σηκώνει φασαρίες και υπερβολές. Αλλά το  να μην έχουν πει ούτε λέξη μέχρι στιγμής για το επίμαχο αυτό θέμα όταν βλέπουν ότι όλα τα γκάλοπ δείχνουν την αντίθεση της ελληνικής κοινωνίας ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων τότε αυτό μας οδηγεί σε απογοήτευση. ! 

Στην πρώτη γραμμή για το θέμα αυτό και  κατά του γάμου των ομόφυλων ζευγαριών, με αιχμή την τεκνοθεσία,χωρίς να κρυφτούν πίσω από το Αρχιερατικό τους δάκτυλο έδειξαν με τις απόψεις που εξέφρασαν ότι είναι οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες: Ναυπάκτου και Αγ. Βλασίου Ιερόθεος, Δημητριάδος και Αλμυρού Ιγνάτιος, Πειραιώς Σεραφείμ,Πατρών Χρυσόστομος, Μεσσηνίας Χρυσόστομος,Κυθήρων Σεραφείμ Θηβών και Λεβαδείας Γεώργιος,Καρπενησίου Γεώργιος, Μάνης  Χρυσόστομος, Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Ιερώνυμος, Λαρίσης Ιερώνυμος, Θεσσαλονίκης  Φιλόθεος και εσχάτως ο πολιός Μητροπολίτης Γουμενίσης Δημήτριος. 

Στην Αττική  ευθέως για το θέμα  έχει μιλήσει ο Σεβ. Πειραιώς Σεραφείμ. Οι άλλοι Μητροπολίτες του λεκανοπεδίου  είτε έχουν μιλήσει περιφερειακά είτε σιωπούν. Και αναφέρομαι στους Μητροπολίτες:   Νικαίας Αλέξιο, Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού Δανιήλ, Νέας Σμύρνης Συμεών, Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαο, Κηφισίας, Αμαρουσίου, Ωρωπού και Μαραθώνος Κύριλλο, Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως Αθηναγόρα, Νέας Ιωνίας,Φιλαδελφείας και Ηρακλείου Γαβριήλ, Γλυφάδος, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης Αντώνιο, Μεγάρων και Σαλαμίνος Κωνσταντίνο και Περιστερίου Γρηγόριο.

Από τους Μητροπολίτες της Πελοποννήσου ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας  κ. Χρυσόστομος βγήκε πρώτοςμε Αρχιεπισκοπικό ταπεραμέντο και  μίλησε για το θέμα με επιχειρήματα και θέσεις οι οποίες αποστόμωναν τους συνομιλητές του. Από τους υπόλοιπους Σεβ. Μητροπολίτες, οι Πατρών Χρυσόστομος και Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Ιερώνυμος έδωσαν μαρτυρία πίστεως και ικανοποίησαν τον λαό που θρησκεύεται με τις θέσεις που εξέφρασαν και απ´άμβωνος και σε τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές παρεμβάσεις τους.Ο Μητροπολίτης Μάνης Χρυσόστομος έγραψε για την ομοφυλοφιλία κατά τον Ιερό Χρυσόστομο αλλά για το επίμαχο νομοσχέδιο δεν είπε λέξη. Οι υπόλοιποι Μητροπολίτες της Πελοποννήσου και συγκεκριμένα οι: Σεβασμιώτατοι Μονεμβασίας και Σπάρτης Ευστάθιος, Κορίνθου, Σικυώνος, Ζεμενού, Ταρσού και Πολυφέγγους Διονύσιος, Τριφυλίας και Ολυμπίας Χρυσόστομος, Αργολίδος Νεκτάριος( ίσως να του τελείωσε το μελάνι για να γράψει μιά ακόμη Φωσκολιάδα ανάλογη  με αυτές που έγραψε κατά την πανδημία), Ηλείας και Ωλένης Αθανάσιος, Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Νικηφόρος δεν έχουν μιλήσει για το θέμα. Η Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας τελεί εν χηρεία.

Από τη Στερεά Ελλάδα ο Σεβ.Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγ. Βλασίου Ιερόθεος έχει εκφράσει τις απόψεις του και γραπτώς και προφορικώς. Επίσης οι Σεβ. Μητροπολίτες Θηβών και Λεβαδείας Γεώργιος, Φωκίδος Θεόκτιστος, Καρπενησίου Γεώργιος και Φθιώτιδος Συμεών( ο οποίος μάλιστα μίλησε παραστατικά και έγινε αντικείμενο δημοσιογραφικού σχολιασμού). Οι Μητροπολίτες της Εύβοιας Σεβ. Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων Χρυσόστομος και ο πρύτανις της Ιεραρχίας Σεβ. Καρυστίας και Σκύρου Σεραφείμ δεν αναφέρθηκαν μέχρι στιγμής στο θέμα. Το ίδιο και ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας Δαμασκηνός, εκ των νεωτέρων Ιεραρχών της Εκκλησίας μας. 

Στη Θεσσαλία οι Σεβ. Μητροπολίτες Δημητριάδος και Αλμυρού Ιγνάτιος και Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερώνυμος κρατούν τα ηνία. Εκφράστηκαν επανειλημμένως για το θέμα και μίλησαν ευθέως για τις θέσεις της Εκκλησίας και ανάπαυσαν το χριστεπώνυμο πλήρωμα.Οι υπόλοιποι Μητροπολίτες της Θεσσαλίας Σεβ. Ελασσώνος  Χαρίτων, Θεσσαλιώτιδος και Φαναριοφερσάλων Τιμόθεος, Τρίκκης , Γαρδικίου και Πύλης Χρυσόστομος και Σταγών και Μετεώρων Θεόκλητος δεν μας έχουν κάνει τη χάρη να τους ακούσουμε. Ούτε η ιερά πολιτεία των Μετεώρων πήρε θέση για το θέμα.

Από την Ήπειρο, εκτός από τον Γέροντα Μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης Ανδρέα, ο οποίος έχει εκφράσει με θάρρος –όπως πάντα- τις απόψεις του, οι υπόλοιποι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Ιωαννίνων Μάξιμος, Νικοπόλεως και Πρεβέζης Χρυσόστομος, Άρτης Καλλίνικος και ο νεοεκλεγείς Παραμυθίας, Φιλιατών και Γηρομερίου Σεραπίων δεν έχουν μιλήσει για το θέμα.Τηρούν στάση αναμονής.Ή μάλλον περιμένουν από τον Αρχιεπίσκοπο να δώσει το πράσινο φως. 

Στην  Μακεδονία τα πράγματα είναι ακόμη πιο θολά. Από τους Σεβ. Μητροπολίτες Γουμενίσσης,Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου Δημήτριο,Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας Παντελεήμονα, Σερρών και Νιγρίτης Θεολόγο, Σιδηροκάστρου Μακάριο, Ζιχνών και Νευροκοπίου Ιερόθεο, Σερβίων και Κοζάνης Παύλο, Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας  Ιωήλ, Πολυανής και Κιλκισίου Βαρθολομαίο, Καστορίας  Καλλίνικο, Κασσανδρείας Νικόδημο, Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως Βαρνάβα,  Ελευθερουπόλεως Χρυσόστομο, Κίτρους, Κατερίνης και Πλαταμώνος Γεώργιο, Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης Πλάτωνα, Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου Στέφανο και Δράμας Δωρόθεο, Φλωρίνης, Πρεσπών και Εορδαίας Ειρηναίο  μόνο οι Μητροπολίτες Γουμενίσης Δημήτριος Βεροίας Παντελεήμων και Σερρών Θεολόγος ασχολήθηκαν με το θέμα, έστω και σε μικρή ταχύτητα ασφαλείας. Και ασφαλώς  οι Σεβ. Νέας Κρήνης και Καλαμαριάς Ιουστίνος και Θεσσαλονίκης Φιλόθεος, οι οποίοι πήραν θέση ξεκάθαρη στις τηλεοπτικές εμφανίσεις τους και έδειξαν ότι είναι κοντά στο λαό. Οι υπόλοιποι δεν μας φώτισαν με τις απόψεις τους.

Από την περιφέρεια Θράκης κανείς Μητροπολίτης δεν έχει πει λέξη. Συγκεκριμένα οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου Δαμασκηνός, Ξάνθης και Περιθεωρίου Παντελεήμων, Αλεξανδρουπόλεως Ανθιμος, Μαρωνείας και Κομοτηνής  Παντελεήμων, δεν έχουν ασχοληθεί με το θέμα. Ίσως δεν θέλουν να δυσαρεστήσουν τις συγκεκριμένες ομάδες του ποιμνίου τους.

Στα Ιόνια νησιά εκτός από τον Μητροπολίτη Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων Νεκτάριο οι υπόλοιποι Μητροπολίτες των Ιονίων νησιών μας δηλαδή, οι Σεβ. Μητροπολίτες Λευκάδος και Ιθάκης Θεόφιλος, Ζακύνθου Διονύσιος και Κεφαλληνίας Δημήτριος μιμούνται τους υπόλοιπους στη σιωπή.

Από τα νησιά των Κυκλάδων πλην του Σεβ. Μητροπολίτη Παροναξίας Καλλινίκου, ο οποίος εξέφρασε καθαρά τις απόψεις του τηλεοπτικά, δεν ακολούθησαν σε αυτό ούτε ο Σύρου, Τήνου, Άνδρου, Κέας και Μήλου Δωρόθεος  ούτε ο Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης Εφραίμ αλλά και ο  Θήρας, Αμοργού και νήσων Αμφιλόχιος. 

Από τα νησιά του Αιγαίου οι Μητροπολίτες Μυτιλήνης, Ερεσσού και Πλωμαρίου Ιάκωβος, Μηθύμνης Χρυσόστομος, Σάμου και Ικαρίας Ευσέβιος, Χίου, Ψαρών και Οινουσσών Μάρκος και Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου Ιερόθεος, δεν έχουν πει μέχρι στιγμής τίποτα για το θέμα.

Θα συνεχίσουμε σε επόμενο άρθρο μας, αναφερόμενοι διεξοδικά στις θέσεις που έλαβαν οι Σεβασμιώτατοι Αρχιερείς, οι οποίοι με τον λόγο τους,ανάπαυσαν το ποίμνιό τους και ως ένα βαθμό διέσωσαν το κύρος της Εκκλησίας.

Να πούμε πάντως πως αν κάποιοι εκ των Ιεραρχών  μίλησαν και πήραν θέση επί του θέματος  αλλά μας διέφυγε, παρακαλούμε θερμώς να μας ενημερώσουν  και είμαστε ανοικτοί για να επανορθώσουμε. 

Αύριο το Β΄ μέρος: Λαμπρές εξαιρέσεις