You are currently viewing Οι αποκρουστικές εικόνες στον Άγιο Ανδρέα Πατρών και οι ευθύνες όλων μας

Οι αποκρουστικές εικόνες στον Άγιο Ανδρέα Πατρών και οι ευθύνες όλων μας

  • Reading time:1 mins read
Του Σωτήρη Μ. Τζούμα 

 

Κάποιες αγιασμένες ψυχές χαρακτήρισαν τον κορονοϊό ως «παιδαγωγία Κυρίου» και ότι ο μόνος τρόπος για να λυτρωθούμε είναι η μετάνοια και η επιστροφή μας «ως άσωτοι υιοί στο σπίτι του Πατέρα». Συμφωνώ και συμπληρώνω ότι πρόκειται για οργή Θεού και βιώνουμε μία σύγχιση σε όλα τα επίπεδα και σε όλους τους χώρους.
Η αστυνομική φρούρηση του Αγίου Ανδρέου και όλων των ναών στην Πάτρα, για να μην τους προσεγγίσουν οι πιστοί, είναι από τις πιο αποκρουστικές εικόνες που ζει η νεότερη Ελλάδα.

Απαράδεκτες  εικόνες πραιτωριανών , που φρουρούν τον Ναό του Αγίου Ανδρέα , μήπως και τολμήσει και πλησιάσει κανένας πιστός εν όψει της σημερινής  εορτής. 

 Ο απόλυτος  αποκλεισμός των πιστών, -ακόμη και με την τήρηση των σχετικών μέτρων- από τον εκκλησιασμό, συνιστά ευθεία καταστρατήγηση του Συντάγματος και ένα είδος «εκκλησιομαχίας».
Από πού μας αποκλείετε όμως αλήθεια; Από τον Άρτο της Ζωής και Δοτήρα των Αγαθών; Κι από πού μας κρατάτε δια της βίας  και με τις ΚΥΑ έξω από το Σπίτι του Πατέρα μας;
Σεβαστό απόλυτα το υγειονομικό θέμα και η αντιμετώπισή του από τον ιατρικό κόσμο. Αλλά υπάρχουν όρια και έπρεπε να επιδειχθεί καλύτερη συμπεριφορά στο ευαίσθητο θέμα της πίστεως που όλα τα μεγάλα δικαστήρια στον κόσμο ( Αμερική, Γαλλία κλπ) θεωρούν καταχρηστικό τον τρόπο αντιμετώπισης των πιστών.
Προτίμησαν όλοι να επιβάλλουν  τον παγκοσμιοποιημένο ισοπεδωτισμό  για να  το αντιμετωπίσουν   από το να επιλέξουν έναν πολιτισμένο, διαλλακτικό και χριστιανικό τρόπο.
Εμφανίστηκε ο Σεβ. Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος στην κρατική τηλεόραση και προσπάθησε να μας πείσει πως ο πατραϊκός λαός «γιορτάζει, διότι τιμά την μνήμη του αγίου του, του προστάτου του, του διδασκάλου του, του πατρός του, αλλά με τον δικό του τρόπο. Εσωτερικό, βαθύ».
Με άλλα λόγια μετά το «ναίσκε αφέντη μου» σε όλα,  στον κ. Χρυσοχοΐδη, δήλωσε και δημόσια ότι σφραγίζει τις εκκλησιές. Ο κατά πάντα συμπαθής Άγιος Πατρών, για την τιμή των όπλων και για την ανάπαυση του θρησκευόμενου ποιμνίου του, μήπως θα έπρεπε να ζητήσει έστω μια άδεια λιτάνευσης της αγ. κάρας του Πρωτοκλήτου, ή την άδεια για ένα κεράκι ή ακόμη καλύτερα να μην έχει προβεί σε καμία δήλωση!
«Κάθε μέρα γιορτάζει η Πάτρα» μας είπε ο Σεβασμιώτατος, μόνο που δεν μας εξήγησε τίνι τρόπω γίνεται ο εορτασμός αυτός. 
Είναι εορτασμός η παρακολούθηση των ιερών ακολουθιών και δη του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας από τα ΜΜΕ;
«Λειτουργούμε για να κοινωνούμε» δήλωσε ο Σεβασμιώτατος. Ποιοι  κοινωνούν και πόσοι  κοινωνούν; Αφού τηρούνται  πιστά, όπως  μας βεβαίωσαν  τα μέτρα, η πρόσκληση του  «μετά φόβου Θεού πίστεως και αγάπης» απευθύνεται προς άδεια στασίδια!
Και ένας τέτοιος εορτασμός είναι ελλειπής γιατί πάσχει αφού απουσιάζει  το ποίμνιο.
Αντιθέτως στο εμπερίστατο Οικουμενικό Πατριαρχείο, στην καρδιά της Τουρκιάς, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος μας δίδαξε τον διαφορετικό χριστιανικό τρόπο. Εορτάζει την Θρονική εορτή με δόξα και τιμή, με Συνοδική θεία λειτουργία και με υψηλούς προσκεκλημένους από το Βατικανό, την Ουκρανία και την Φιλανδία . Και δεν είναι τυχαίο αυτό που κάνει ο Οικουμενικός Πατριάρχης. Κάτι θέλει να μας πει!
Ο μπαρμπα-Πυθαγόρας έλεγε «χρη σιγάν ή κρείσσονα σιγής λέγειν». Με πιο απλά λόγια: πρέπει να σωπαίνεις ή να λες κάτι καλύτερο από την σιωπή! Κάλλιο να μην έλεγαν  τίποτε όλοι αυτοί που μίλησαν για να μας εξηγήσουν γιατί  στερούν από το λαό μας να ανάψει το κεράκι του στον Άγιο Ανδρέα ! Δεν θα δικαιολογούσαμε την σιωπή τους αλλά θα την καταλαβαίναμε!
Τέλος έχετε  άραγε  υπόψη σας όλοι εσείς που πήρατε και εφαρμόσατε αυτές τις αποφάσεις  τι βάρος πήρατε πάνω σας, αλλά και πάνω σε όλους εκείνους  που εκτέλεσαν εξ ονόματος σας  αυτές τις  εντολές; «Ὄφεις, γεννήματα ἐχιδνῶν! Πῶς φύγητε ἄραγε ἀπὸ τῆς κρίσεως τῆς γεέννης»;(ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ
κεφ. κγ΄ ( 23 ) Στίχος 33)