Ο σοφός Αίσωπος αναφέρει το εξής: «Προμηθεύς, πλάσας ποτέ ανθρώπους, δύο πήρας εξ αυτών απεκρέμασε. Την μεν αλλοτρίων κακών, την δε ιδίων. Και την μεν των οθνείων, έμπροσθεν έταξεν, την δ΄ ετέραν όπισθεν, απήρτισεν. Εξ ού δε συνέβη τους ανθρώπους τα μέν, αλλότρια κακά, εξ απόπτου κατοπτάζεσθαι, τα δε ίδια μη προοράσθαι».
Με πιο απλά λόγια:
Κάθε άνθρωπος, φέρει στον ώμο του ένα δισάκι με κακίες. Το ένα σακούλι κρέμεται μπροστά του και το άλλο πίσω του, στην πλάτη. Κι ενώ των άλλων τα στραβά, που είναι μπροστά τα βλέπει, δεν βλέπει τα δικά του στραβά, που είναι κρεμασμένα στην πλάτη του.
Αυτό ισχύει παντού. Σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας μας. Σε όλες τις ηλικίες. Σε όλους τους ανθρώπους. Υπάρχει γενικά μια τάση στον άνθρωπο -και αυτό συμβαίνει και στους εκκλησιαστικούς κύκλους- να ασχολείται με τον περίγυρό του και όχι με τον ευαυτό του και τα δικά του προβλήματα,τα δικά του λάθη και πάθη.
Το «ένδον σκάπτε» των αρχαίων προγόνων μας, έχει αδρανήσει και πρέπει και πάλι να το βάλουμε στη ζωή μας και στην προμετωπίδα κάποιου δεκάλογου καλής συμπεριφοράς των ανθρωπίνων σχέσεων.
Είμαστε μια χώρα που ζούμε και βιώνουμε με υστερικό τρόπο τα γεγονότα που συμβαίνουν γύρω μας. Μας αρέσει να κουτσομπολεύουμε, να διαβάλλουμε, να υπερβάλλουμε γενικώς και να απολαμβάνουμε με ηδονικό τρόπο τα παθήματα των γύρω μας, τα οποία δεν μας γίνονται μαθήματα αλλά θέμα προς συζήτηση και ψυχοθεραπεία.
Και η συμπεριφορά μας αυτή δεν είναι σημερινό φρούτο εποχής. Πάντα έτσι ήμασταν ως λαός, έτσι φερόμασταν. Απλά τα παλιοκαιρινά καλά χρόνια ήμασταν πιο αγνοί, πιο αυθεντικοί, πιο ανθρώπινοι.
Σήμερα η ταχύτητα της επικοινωνίας, της εικόνας, του λόγου και της είδησης μας έχουν κάνει ευάλωτους σε κάθε τι που διεγείρει την φαντασία. Έχουμε γίνει αρπακτικά, βάρβαροι και αναίσθητοι.
Καταθέτω αυτό τον πρόλογο ως εισαγωγικό ορεκτικό αυτών που θα ακολουθήσουν και τα οποία από τον τίτλο του κειμένου θα καταλάβατε ότι θα είναι αρκούντως συναρπαστικά.
Κατά τον μήνα Αύγουστο, όσοι είμαστε κοντά στην Εκκλησία-, οι εγγύτερα της Εκκλησίας όπως λέει και μέγας Αρχιερεύς που θέλει να το βουλώσουμε για να μην καταγράφουμε τις αδολεσχίες του-γίναμε δέκτες μίας περίεργης φήμης που υπό μορφή κουτσομπολιού είχε ως στόχο της να αποδομήσει τον Σεβ. Περιστερίου Κλήμεντα. Με τελευταία επίσημη εμφάνιση του την ημέρα της Αγίας Παρασκευής 26 Ιουλίου 2020, είναι αλήθεια ότι ο Σεβ. Περιστερίου Κλήμης δεν εμφανίσθηκε πλέον. Δεν έκανε ούτε μια Ιερή Παράκληση και στις μεγάλες εορτές του Αυγούστου της Μεταμόρφωσης και της Παναγίας, δεν έκανε ούτε εσπερινό ούτε λειτουργία. Τα σενάρια φούντωσαν.Οι φήμες εκτροχιάστηκαν. Και από την Μητρόπολη Περιστερίου σιγή ασυρμάτου, γεγονός που φούντωνε το κακό.
Τι για σοβαρό πρόβλημα υγείας άρχισαν να λένε οι κακοθελητές ,τι για εγχείρηση στον εγκέφαλο διέδιδαν οι κακόπιστοι, για την οποία μάλιστα ήλθε από την Γερμανία ειδικός γιατρός να τον εγχειρήσει και άλλα ηχηρά παρόμοια, όλα κουτσομπολιά, χωρίς βάση.
Και ναι μεν , ήλθε ιατρός απο το Μόναχο της Γερμανίας αλλά για το πραγματικό πρόβλημα υγείας που έπληξε τον Σεβ. Περιστερίου το οποίο δεν ήταν άλλο από τη μέση, η οποία μπορεί μερικές φορές να γίνει πολύ οδυνηρή πάθηση(και σας το γράφει αυτό
κάποιος που εγχειρίστηκε στη μέση δύο φορές).
Ωστόσο οι φήμες για την υγεία του Περιστερίου ημέρα με την ημέρα γίνονταν χειρότερες.
Ακόμη και ο Αρχιεπίσκοπος έφτασε στο σημείο να αναρωτηθεί αν αληθεύουν αυτές οι φήμες και αν ο Σεβ. Περιστερίου είχε όντως κάποιο πρόβλημα.
Και γιατί όλα αυτά;
Διότι ο Σεβ. Περιστερίου δεν θέλησε να κάνει κάποια επίσημη ενημέρωση για την υγεία του έστω και υπό μορφή ανακοινωθέντος. Θέλησε να περάσει μόνος και με σιωπή και προσευχή αυτή τη δοκιμασία. Και όπως ο ίδιος είπε χθες κατά την τελετή ανύψωσης του Μητροπολιτικού παρεκκλησίου της Υπαπαντής σε ενορία της Μητροπόλεως, δεν το έκανε γιατί ο θεράπων γιατρός του του συνέστησε μαζί με την θεραπεία να αποφύγει κάθε τοξικότητα και κάθε τοξικό άνθρωπο που τον ενοχλεί και του χαλά τη διάθεση.
Για αυτό έκλεισε τα τηλέφωνα και δεν μιλούσε σε κανέναν από δαύτους. Έμεινε στα απολύτως απαραίτητα.
Και γιατί άραγε βγήκε όλο αυτό το μένος και η κακότητα στην παραγωγή φημών κατά του Σεβ. Περιστερίου; Τι έκανε τους σπερμολόγους να τερματίσουν; Το φιλάδελφον σε όλο του το μεγαλείο ή ο διαβολος δεν έχει τι να κάνει και σκαλίζει τις ακαθαρσίες του;
Ιδού η απορία!
Είναι αλήθεια ότι τους τελευταίους μήνες ο Σεβ. Περιστερίου εκτός των άλλων προτεραιοτήτων που είχε στην αναδιοργάνωση της Μητρόπολης που εξελέγη, φρόντισε να καθαρίσει την κόπρο του Αυγείου που είχε μαζευτεί στην πολύπαθη αυτή Μητρόπολη στα χρόνια που ο Μακαριστός προκάτοχος του Χρυσόστομος τα έβλεπε και τα ερμήνευε όλα υπό μορφή χαρτονομισμάτων.
Και το περίεργο είναι ότι αυτοί που του αντιστέκονταν τότε και έλεγαν τα όσα έκανε στα οικονομικά, οι ίδιοι αυτοί αγκάλιασαν στην αρχή τον Κλήμεντα για να του προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και όταν είδαν ότι δεν ήταν του χεριού τους μετά άρχισαν να τον ροκανίζουν.
Ο Σεβ. Περιστερίου είναι αλήθεια ότι αρχικά συνεργάστηκε μαζί τους για να μάθει πρόσωπα και πράγματα. Στη συνέχεια όμως αφού… « έπλυνε» καλά τα χέρια του με …αντισηπτικό, άρχισε να μοιράζει απολυτήρια και να διώχνει τους τοξικούς, όπως αποκαλεί τους ανθρώπους που προφασιζόμενοι άλλους χαρακτήρες πήγαν να τον εκμεταλλευτούν και να τον καθοδηγήσουν στις αποφάσεις του.
Επίσης αποφάσισε να χτυπήσει το χέρι του όχι μόνο στο τραπέζι αλλά και στο μαχαίρι και να ζητήσει εξηγήσεις για την πορεία των έργων της Μονής της επαρχίας του για την οποία είχαν εκταμιευτεί εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ απο τα ταμεία της Μητρόπολησ που προοριζόταν για άλλα έργα, για να γίνει η Μονή. Και η Μονή παραμένει ως είχε. Παράγκες και παραπήγματα.
Όταν ο Περιστερίου Χρυσόστομος ήταν στο νοσοκομείο είχαμε γράψει ότι μοίραζε χρήματα στις αδελφές του( οι πληροφορίες κάνουν λόγο για διανομή εκατοντάδων χιλιάδων σε ομόλογα ) και μια μέρα από αυτές που μοίραζε έδωσε και στον ηγούμενο 900.000 ευρώ.
Αυτός αντί να χτίσει την Μονή έδωσε προτεραιότητα στο… μετόχι που ανήγειρε στην ιδιαίτερη πατρίδα του στην Χαλκίδα όπου έχει χτίσει επιβλητική οικοδομή μετά παρεκκλησίου(έχει λάβει άδεια από τη ναοδομία έχει Άγιε Χαλκίδος;).
Κατά τον Σεβ. Περιστερίου πίσω απο την τερατογένεση των φημών για την υγεία του, κρύβονται όλοι οι παραπάνω διότι εθίγησαν τα συμφέροντα τους . Αυτοί δημιούργησαν την ομαδούλα τους ( συμμορία θα το πει η Δικαιοσύνη) διέδιδαν όλες αυτές τις κακοήθειες και ήθελαν να βγάλουν τον Σεβ. Περιστερίου νοκ άουτ. Ο ίδιος είναι έτοιμος όπως είπε να τα αποδείξει όλα αυτά και να τους κάνει να πληρώσουν. Κρατώ τις αθλιότητες τους μέσα στο κινητό μου είπε από την Ωραία Πύλη της Υπαπαντής.
Ο Σεβ. Κλήμης υπέμεινε όλη αυτή την κατακραυγή επι 38 ολόκληρες ημέρες .
Και μολονότι ο θεράπων ιατρός του του είχε συστήσει αποχή από όλα και αποφυγή των τοξικών και να επανέλθει στα καθήκοντα του αργά – αργά από του Σταυρού και μετά, η βελτίωση της υγείας του συνέπεσε με δύο σημαντικά γεγονότα:
1. Τις εορτές της Ι. Μητροπόλεως Θηβών και Λεβαδείας στο Αμπελοχώρι για τον Όσιο Εφραίμ τον Κατουνακιώτη. Επρόκειτο για τον πρώτο επίσημο εορτασμό του Οσίου Εφραίμ μετά την επίσημη Αγιοκατάταξή του από την Αγία και Ιερά Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Στις εορτές θα παρίσταντο ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και τέσσερις Ιεράρχες εκ των λεγομένων Βοιωτών: ο οικείος Ιεράρχης Θηβών Γεώργιος, Ιλίου Αθηναγόρας, Αργολίδος Νεκτάριος και Περιστερίου Κλήμης. Και
2. Η τελετή ανακήρυξης του Μητροπολιτικού Παρεκκλησίου της Παναγίας Υπαπαντής ( προστάτιδος Παναγίας του Σεβ. Περιστερίου απο τα παιδικά του χρόνια) σε ενοριακό ναό. Την 15η ενορία της Μητροπόλεως Περιστερίου.
Αυτά τα δύο γεγονότα- δύο γεγονότα χαράς- συνέτειναν ώστε ο Σεβ. Περιστερίου Κλήμης να δώσει θάρρος στον εαυτό του και να σηκωθεί μια ώρα πιο γρήγορα και να αναλάβει και πάλι, με δόξα και τιμή, τα καθήκοντά του.
Στο Αμπελοχώρι Θηβών δεν αξιώθηκα να πάω
το πρωί της Κυριακής αλλά
το απόγευμα της Κυριακής αποφάσισα να πάω στο Περιστέρι και να δω από κοντά την τελετή και να φωτογραφίσω το πρόσωπο των ημερών και πρωταγωνιστή του άνευ ορίων κουτσομπολιού, που ακμάζει πολύ στον εκκλησιαστικό χώρο: τον Σεβ. Περιστερίου .
Και ήταν όντως μια πολύ συγκινητική τελετή.
Ο κόσμος είχε μαζευτεί απο τις 7 στον χώρο του ναού στον λόφο Αξιωματικών Περιστερίου. Ο κλήρος της Μητροπόλεως είχε ντυθεί και περίμενε τον Ποιμενάρχη του. Οι αρχές της πόλεως με πρώτο τον λαοφιλή Δήμαρχο κ. Παχατουρίδη αλλά και οι βουλευτές Γιάννης Λοβέρδος και Νάντια Γιαννακοπούλου έδωσαν το παρών.
Ο Σεβ. Κλήμης έφτασε
στις 19:30 ακριβώς, συνεπής στο πρόγραμμα.
Βγήκε από το αυτοκίνητο, ενεδύθη των αμφίων του και πήρε στα χέρια του με συγκίνηση την εικόνα της Υπαπαντής. Με βήμα αργό αλλά σταθερό εισήλθε στο ναό.
Η χοροστασία έγινε από την Ωραία Πύλη.
Καθ´ολη την διάρκεια της τελετής ήταν πολύ συγκινημένος. Τα δάκρυα κυλούσαν από τα μάτια του αλλά η ικανοποίηση ήταν ζωγραφισμένη στο πρόσωπο του.
Δεν του διέφευγε, ωστόσο, τίποτα απο το τυπικό της τελετής το οποίο τήρησε κατά γράμμα εξηγώντας στους πιστούς την κάθε κίνηση.
Το αποκορύφωμα ήταν η σύντομη ομιλία του πρός τό πολυπληθές εκκλησίασμα.
Ανέπτυξε μέ άκρως θεολογικό λόγο την ουσία καί την αξία της Ενορίας ως ζωντανό πνευματικό κύτταρο στην ζωή των μελών της Εκκλησίας ως Σώμα Χριστού και ευχαρίστησε τον Πανάγαθος Κύριο που επεφύλαξε αυτή την πνευματική χαρά για την Μητρόπολη Περιστερίου και τόνισε πως ἡ παρουσία της Ιεράς Μητροπόλεως στο μέλλον θα φαίνεται μόνον μέσω των έργων της, πού έχουν κύριο σκοπό και μέλημα την πνευματική πρόοδο του ευσεβούς λαού του Περιστερίου.
Τέλος, ευχαρίστησε όλους όσους συνέβαλλαν στήν επίτευξη και υλοποίηση του ιστορικού τούτου γεγονότος για την τοπική Εκκλησία του Περιστερίου ,ιδιαιτέρως δε την Ιερά Σύνοδο, τήν Υπουργό Παιδείας κ.Κεραμέως, τόν Δήμαρχο Περιστερίου κ. Παχατουρίδη καί τό περί αὐτοῦ Δημοτικό Συμβούλιο γιά τήν ἀγαστή συνεργασία μεταξύ Δήμου καί Ἱερᾶς Μητροπόλεως, τούς εφημερίους του Ιερού Ναού Αρχιμ. Κύριλλο Πάρη και π. Γεώργιο Βικέντιο γιά τήν άψογη διοργάνωση και όλους τους κληρικούς καί λαϊκούς πού παρευρέθησαν καί μετείχαν σε αυτή τήν πνευματική χαρά της Μητροπόλεως.
Ο Σεβ. Περιστερίου όταν μάλιστα ένιωσε την αγάπη του ποιμνίου του αποφάσισε να ανοίξει την καρδιά του και να μιλήσει για όλους και για όπλα.
Δεν παρέλειψε μάλιστα να εξαπολύσει μύδρους και μάλιστα με στεντόρεια φωνή εναντίον των κατά πάντα ολίγων και τοξικών που βρήκε στην Μητρόπολη και τους κατάλαβε εγκαίρως γιαυτό και τους απομάκρυνε από κοντά του και από την Μητρόπολη.
Επίσης εξήγησε με δάκρυα στα μάτια την ιδιαίτερη σχέση του με την Παναγία Υπαπαντή , με την οποία τον συνδέουν άρρηκτοι δεσμοί απο τα παιδικά του χρόνια στην Καλαμάτα, τότε που αποφάσισε να γίνει κληρικός. Εξήγησε πως παρέλαβε τον ναό γιαπί και σε λίγο χρονικό διάστημα χάρη στις ενέργειες του και στη βοήθεια των συμπατριωτών του Μεσσηνίων οι οποίοι ζουν και προοδεύουν στο Περιστέρι, ο ναός απέκτησε στέγη.
Και όπως είπε στο χρόνο πάνω να βάλουμε τα δυνατά μας να τελειώσει ο ναός και να τον εγκαινιάσουμε. Παρουσίασε τους δύο κληρικούς π. Κύριλλο και π. Γεώργιο,στους οποίους ανέθεσε τα καθήκοντα εφημερίων και τους έδωσε παρουσία όλου του εκκλησιάσματος και των αρχών εντολές χρηστής διοικήσεως.
Αυτός ο ναός πρέπει να γίνει υποδειγματικός είπε.
Ο π. Κύριλλος εκ μέρους του ναού, του παρέδωσε τιμής και ευλογίας ένεκεν μία θαυμάσια εικόνα της Υπαπαντής φιλοτεχνηθείσα στο Άγιο Όρος.
Εντύπωση έκανε σε όλο το εκκλησίασμα η επιμονή του,παρά την κούραση και ταλαιπωρία του, να διανείμει ο ίδιος τις εικόνες- ενθυμήματα της Παναγίας της Υπαπαντής σε όλο τον κόσμο.
Αλλά το πιο ωραίο της βραδιάς, μας το επεφύλαξε για το τέλος ο Σεβ. Περιστερίου κ. Κλήμης.
Την ώρα που ο κόσμος απολάμβανε τα κεράσματα στον αύλειο χώρο του ωραίου νέου ναού, ανάμεσα στις φυλλωσιές με τις δάφνες και τα άλλα δέντρα που δεσπόζουν του λόφου, ο Σεβ. Κλήμης άνοιξε την καρδιά του μπροστά σε όλους-αρχές και ποίμνιο- και κατέθεσε το δράμα του και τον πόλεμο που πέρασε από την ημέρα που ενθρονίστηκε, από ανθρώπους χωρίς αρχές και χωρίς ήθος.
Αν θέλαμε να βάλουμε τίτλο στην εξομολόγηση αυτή θα λέγαμε ο Κλήμης de profundis… Δηλαδή ο Κλήμης εκ βαθέων. Μας ανέπτυξε διεξοδικά τον πόλεμο των αρπαχτικών που βρήκε , εννοώντας προφανώς με αυτό όσους λυμαίνονταν οικονομικά την Μητρόπολη εκμεταλλευόμενοι την αδυναμία και το γήρας του προκατόχου του.
Έτρωγε αυτός με χρυσά κουτάλια αλλά και οι παρακοιμώμενοι δεν πήγαιναν πίσω. Κάποιοι έκαναν τεράστιες περιουσίες και κάποιοι άλλοι τα έτρωγαν στα πάθη και στις αδυναμίες τους.
Σε όλα αυτά έβαλε ένα τέλος ο Κλήμης. Και αυτό ορισμένοι δεν του το συγχωρούν. Μεταξύ αυτών και Αρχιερείς με ιδιαίτερη σχέση με το Περιστέρι αλλά και με τους επίορκους ρασοφόρους, ίσως διότι ο ένας κρατά τον άλλον από το παρελθόν.
Ο Σεβ. Κλήμης μας είπε όλα όσα αφορούν την υποτιθέμενη Μονή της επαρχίας του για την οποία όπως είπε μέχρι να καθαρίσει και να γίνει πραγματικά Μονή δεν θέλει να έχει καμία σχέση μαζί της.
Δεν παρέλειψε μάλιστα να εκφράσει το παράπονο του που εν λόγω ιερομόναχος που κινεί τα νήματα στη Μονή, έχει επιδείξει σκαιότατη και αγενή συμπεριφορά προς τον προϊστάμενο του Σεβ. Περιστερίου .
Αυτός λοιπόν ο τυχοδιώκτης που παριστάνει τον ιερομόναχο, αφού πέρασε απο το Επισκοπικό της Ι. Μ. Περιστερίου, παραπέμφθηκε στο Α βάθμιο Συνοδικό δικαστήριο απο το οποίο, δυστυχώς, αθωώθηκε διότι έτσι ήθελαν συγκεκριμένοι άνθρωποι που τον προστατεύουν. Αλλά και συγκεκριμένος Αρχιερεύς και μάλιστα φερόμενος ως δελφίνος που συμμετείχε στο Συνοδικό Δικαστήριο ( ο Σεβ. Κλήμης τον «φωτογράφισε» με πολύ εκφραστικό τρόπο αλλά δεν τον κατονόμασε)έλεγε στους Συνοδικούς διαδρόμους ότι τα παραπτώματα του ιερομονάχου δεν είναι για τιμωρία αλλά για αθώωση.
Πότε θα εφαρμόσουν οι άγιοι πατέρες τον λόγο του Κυρίου: «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω»;
Να υπενθυμίσουμε για την ιστορία ότι ο ίδιος Αρχιερεύς είχε πρωτοστατήσει για λιγότερα παραπτώματα στο να καθαιρεθεί ο Αρχιμ. Διονύσιος Καλαμπόκας διότι έτσι είχε υποσχεθεί στον φίλο του Σεβ.Θεσσαλιώτιδος γιατί τον υπολογίζει στα κουκιά της επόμενης μέρας. Και ναι μεν τον καθαίρεσαν τον Αρχιμ.Διονύσιο, αλλά τις αποφάσεις δεν τολμούν να τις στείλουν επισήμως γιατί ξέρουν ότι θα τους «ταπώσει» το ΣτΕ και θα τις χαρακτηρίσει ως απαράδεκτες.