Στον Ιερό Ναό Ζωοδόχου Πηγής Χατζηκυριακείου και με την κανονική άδεια του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ, Ιερούργησε σήμερα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης κ. Εφραίμ, συμπαραστατούμενος από τον Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως Ύδρας και εισηγητή παρά τω Αρχιγραμματεί της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη Νεκτάριο Δαρδανό, τον Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο της Μητροπόλεως Ύδρας Πρωτοπρεσβύτερο Ακίνδυνο Δαρδανό και τους Ιερείς του Ναού.
Τον Θείο Λόγο κήρυξε ο ο Πανοσιολογιώτατος Πρωτοσύγκελλος ο οποίος ερμήνευσε στο κήρυγμά του την Παραβολή του Καλού Σαμαρείτου και μεταξύ των άλλων τόνισε ότι: «Ο Σαμαρείτης ξεπέρασε τον εαυτόν του, διότι είδε στον συνάνθρωπό του την πραγματική αξία και του ιδίου του εαυτού του. Σκοπός της ζωής δεν είναι τα μικροσυμφέροντά μας, οι ταπεινές επιθυμίες μας και η προάσπιση του εγώ μας, αλλά κυρίως η θεολογική αλήθεια του προσώπου, που είναι η θυσία υπέρ ανωτέρων ιδανικών, η αξία της ζωής, η υπεράσπιση των αδυνάτων και στη συνέχεια ο αγιασμός και η θέωση. Κανείς δεν αγιάζεται ζώντας μόνο για τον εαυτόν του.
Ο Χριστός με την σπουδαία αυτή παραβολή διδάσκει ότι κάθε άνθρωπος που έχει την ανάγκη μας είναι ο πλησίον και δεν θα πρέπει να διστάζουμε να προσφέρουμε τη βοήθειά μας όπου και όποτε χρειαστεί».
Κλείνοντας τον λόγο του υπογράμμισε την αλληγορική σημασία της παραβολής: «Ο καλός Σαμαρείτης είναι ο Χριστός. Ο χτυπημένος από τους ληστές διαβάτης, σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας, είναι ο κάθε λαβωμένος από την αμαρτία άνθρωπος. Η σε χαμηλότερο υψόμετρο υπάρχουσα Ιεριχώ φανερώνει την κάθοδο του Θεανθρώπου στη γη για να υπηρετήσει τον τρωθέντα άνθρωπο. Το πανδοχείο συμβολίζει την Εκκλησία, που είναι μοναδικό πνευματικό νοσοκομείο. Το λάδι και το κρασί συμβολίζουν την θεραπεία μέσω των αγιαστικών μυστηρίων. Τα δύο δηνάρια, που πλήρωσε ο Σαμαρείτης στον πανδοχέα, αναγνωρίζουν την μοναδική αξία της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης. Και τέλος, η επιστροφή του καλού Σαμαρείτη με σκοπό να μάθει περί της υγείας του ημιθανή διαβάτη, τονίζει την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου Ιησού Χριστού, ο οποίος θα ξαναγυρίσει, εμφανιζόμενος με δύναμη και δόξα πολύ, «ίνα κρίνει ζώντας και νεκρούς».