You are currently viewing Ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος για την αληθινή εορτή της αγάπης και για τους Αγίους Ακύλα και Πρίσκιλλα

Ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος για την αληθινή εορτή της αγάπης και για τους Αγίους Ακύλα και Πρίσκιλλα

  • Reading time:0 mins read

14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ: Όταν ζούσε ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστόδουλος, για να αποτρέψει τους Έλληνες να τιμούν δυτικόφερτους αγίους, όπως ο άγιος Βαλεντίνος την ημέρα της «εορτής των ερωτευμένων» (14 Φεβρουαρίου), είχε προτείνει την αντικατάστασή τους με την εορτή του χριστιανικού ζεύγους Ακύλα και Πρίσκιλλας, που ζούσαν στην Κόρινθο και είχαν φιλοξενήσει τον ίδιο τον Απόστολο Παύλο. Συζητήθηκε ποτέ αυτή η ιδέα; Και αν όχι γιατί;

Είναι αλήθεια ότι το 2000 ο μακαριστός πλέον Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Χριστόδουλος, προκειμένου να αποτρέψει τους Έλληνες να έχουν ως γιορτή των ερωτευμένων στις 14 Φεβρουαρίου τον δυτικόφερτο άγιο Βαλεντίνο, έκανε την πρόταση να εορτάζουν το ζεύγος Ακύλα και Πρίσκιλλα, που η Εκκλησία μας τιμά την μνήμη τους σήμερα στις 13 Φεβρουαρίου, μια μέρα νωρίτερα από την εορτή του αγίου Βαλεντίνου.

Λίγα χρόνια αργότερα, όταν ο Αρχιεπίσκοπος έθεσε εκ νέου το ζήτημα, ο γράφων δημοσίευσε ένα άρθρο στην εφημερίδα «Άλφα Ένα», όπου θέσαμε τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων και το οποίο επισημαίναμε το γεγονός, ότι ενώ η Αρχαία Ελληνική και η Χριστιανική Γραμματεία μας βρίθουν πολλών ονομάτων, με κλέος και δόξα, εν τούτοις δανειζόμαστε δυτικά και ξενόφερτα ονόματα αγίων, πολλάκις αμφισβητουμένων, ως ο Άγιος Βαλεντίνος!..

Κι όμως!… ΄

Οχι μόνον έχουμε ως άγιο της αγάπης τον άγιο Υάκινθο, αλλά (ώ Έλληνες!…) κι αυτόν ακόμη τον Άγιο Έρωτα (!), όπως έχουμε γράψει κατ’ επανάληψη σε άρθρα μας!!

Η γιορτή Αγίου Βαλεντίνου
Παρά ταύτα, οι σύγχρονοι Χριστιανοί και μάλιστα οι ΄Ελληνες υιοθέτησαν ως «άγιον της αγάπης» τον ΄Αγιο Βαλεντίνο, ένα αμφισβητούμενο πρόσωπο της Δυτικής Εκκλησίας, πού ήταν ερωτύλος και «αγαπησιάρης» στα κορίτσια του καιρού του, ενώ η Ορθοδοξία μας (δόξα τω Θεώ!) έχει να μας προσφέρει τον Άγιο Υάκινθο, πού εορτάζομεν στις 3 Ιουλίου (Άγιος Υάκινθος ο Κουβικουλάριος, Θαλαμηπόλος), στις 18 Ιουλίου (Άγιος Υάκινθος από την Αμάστριδα) και 24 Δεκεμβρίου (Άγιοι Πρωτάς και Υάκινθος).

Μάλιστα, για τον Άγιο Υάκινθο τον Κουβικουλάριο υπάρχει και το ακόλουθο απολυτίκιο:

«Ως λίθος υάκινθος, της Εκκλησίας Χριστού, αστράπτεις τοις πέρασι, ταις των χαρίτων αυγαίς, παμμάκαρ Υάκινθε σύ γάρ ομολογία, πυρσωθείς ευσεβείας, έλαμψας εν αθλήσει, τη του Λόγου μιμήσει εντεύθεν καταφαιδρύνεις, τους σε γεραίροντας.».

Βεβαίως, η Εκκλησία μας έχει να επιδείξει μυριάδες αγίους, οσίους και μάρτυρες παγκάλου ωραιότητος, αγνότητος και αρετής. Θυμηθείτε τον Πάγκαλο Ιωσήφ, πού απέφευγε τους γυναικείους πειρασμούς, τον Άγιο Χριστοφόρο, πού ένεκα της ωραιότητός του και για να μην υποπίπτει σε ερωτικούς πειρασμούς παρεκάλεσε τον Θεό να τον κάνει άσχημο (έτσι , κατά την χριστιανική μας παράδοση, έλαβε την μορφήν κυνός), και πλήθος άλλων ανθρώπων της Εκκλησίας μας.

Κοντολογίς: Όταν ζούσε ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστόδουλος, για να αποτρέψει τους Έλληνες να τιμούν δυτικόφερτους αγίους, όπως ο άγιος Βαλεντίνος την ημέρα της «εορτής των ερωτευμένων» (14 Φεβρουαρίου), είχε προτείνει την αντικατάστασή τους με την εορτή του χριστιανικού ζεύγους Ακύλα και Πρίσκιλλας, που ζούσαν στην Κόρινθο και είχαν φιλοξενήσει τον ίδιο τον Απόστολο Παύλο. Συζητήθηκε ποτέ αυτή η ιδέα; Και αν όχι γιατί;

Με σεβασμό και τιμή
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΝ. ΣΑΚΚΕΤΟΣ