You are currently viewing Ο Κορωνείας Παντελεήμων στον Κατανυκτικό Εσπερινό Αγίου Δημητρίου στο  Μπραχάμι

Ο Κορωνείας Παντελεήμων στον Κατανυκτικό Εσπερινό Αγίου Δημητρίου στο Μπραχάμι

  • Reading time:1 mins read

Έπειτα από πρόσκληση των ιερέων του Ι.Ναού Αγίου Δημητρίου Μπραχαμίου, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε κατά τον Κατανυκτικό Εσπερινό της Δ’ Κυριακής Νηστειών.
Τον πλαισίωσαν ο Πρωτοπρ. Ματθαίος Χάλαρης, προϊστάμενος, και οι Πρωτοπρ. Γεώργιος Κυριακόπουλος και Ευάγγελος Νικήτας.
Έψαλε κατανυκτικά πολυμελής Βυζαντινός χορός υπό την διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Ζαχαρία Κοντοφρύδη.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε δι’ ολίγων στην Θ. Λειτουργία των Προηγιασμένων και στην συνέχεια ερμήνευσε και ανέπτυξε την Α’ ευχή των πιστών, που αρχίζει με την φράση ” Ο Θεός ο μέγας και αινετός…..”

Ανέλυσε πώς ο ” ζωοποιός θάνατος του Χριστού μας ” μετέστησε ” από την φθορά στην αφθαρσία. Στην συνέχεια ετόνισε ότι όλες οι αισθήσεις μας είναι δυνατόν να μας απομακρύνουν από τον Θεό,εάν δεν κυβερνώνται απο τον ” ένδοθεν λογισμόν “. Τί είναι ο ” ένδοθεν λογισμός ” ; Ρώτησε ο ομιλητής Αρχιερεύς. Είναι ο ηνίοχος, που πρέπει να κατευθύνει τους ίππους (αισθήσεις, τάσεις, ένστικτα ) του άρματος,δηλ.της υπάρξεώς μας. Αυτός ο “αγαθός ηγεμών ” είναι το ” νοερόν και το αυτεξούσιον ” που χάρισε ο Θεός στον άνθρωπο. Αυτό αμαυρώθηκε με την παρακοή του ανθρώπου στον Δημιουργό του. Όμως ανακαινίζεται και επανενεργοποιείται με την ενανθρώπιση του Χριστού. Φωτίζεται ο νούς, ενισχύεται η ελευθερία μας, για να επιλέγουμε το αγαθόν. Και ο Σεβασμιώτατος συνέχισε να ερμηνεύει το κείμενο της ευχής : ” Και οφθαλμός μεν απέστω παντός πονηρού βλέμματος, ακοή δε λόγοις αργοίς ανεπίβατος..κλπ “.
Κατέληξε λέγοντας ότι,με την βοήθεια της Χάριτος του Θεού, και ο ” οφθαλμός ” μας και η ακοή μας και η γλώσσα μας και τα χείλη μας αγιάζονται. Τα χέρια μας, η διάνοιά μας, όλα ζητάμε από τον Θεό να τα ασφαλίσει με την Χάρη Του. Αρκεί και εμείς να προσπαθούμε πάντοτε και ιδίως την περίοδο αυτή της Μ.Τεσσαρακοστής,που είναι ακριβώς στάδιο εντάσεως των πνευματικών αγώνων.