You are currently viewing Ο ενάγων, ο  εναγόμενος και τα 300 αργύρια της ντροπής…

Ο ενάγων, ο εναγόμενος και τα 300 αργύρια της ντροπής…

  • Reading time:1 mins read

Του Σωτήρη Μ. Τζούμα 

Ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, επίσκοπος Αντιοχείας, γράφει ότι ο επίσκοπος «είναι καλύτερο να σιωπά και να είναι, παρά να μιλά και να μην είναι. Καλή η διδασκαλία, αν εκείνος που διδάσκει, παράλληλα  πράττει»!

Και οι σύγχρονοι επίσκοποι της Εκκλησίας μας, οι σημερινοί Αρχιερείς ομιλούν για αγάπη, για θυσία και για τόσα άλλα,ηχηρά και βαρύγδουπα,αλλά πόσοι από αυτούς πράττουν αυτά που κηρύττουν; Πόσοι από αυτούς τηρούν και εφαρμόζουν αυτά που ζητούν από τους άλλους;

Οι Έλληνες είμαστε ένας λαός που μιλά πολύ και όλα μαθαίνονται και μαθεύονται! Άλλωστε το ρητό που χρησιμοποιούν οι παλαιοί επιχειρηματίες είναι εύγλωττο : Αν θέλεις ένα μυστικό να μη μαθευτεί ποτέ, πες το σε έναν Ιάπωνα. Αν θέλεις να το μάθουν όλοι την επόμενη μέρα πες το σε έναν Έλληνα. 

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος δεν θα μπορούσε να αποτελεί την εξαίρεση.! Ανήκει στην κατηγορία που θα μας υπενθυμίσει η ευαγγελική περικοπή της Μεγάλης Τρίτης: «πάντα ουν όσα αν είπωσιν υμίν τηρείν, τηρείτε και ποιείτε, κατά δε τα έργα αυτών μη ποιείτε. Λέγουσιν γαρ και ου ποιούσιν».

Σ’ αυτούς ανήκει ο Σεβ. Αμερικής! Το Ευαγγέλιο της Εκκλησίας μας  αυτό το είδος το κατατάσσει σε ένα ειδικό είδος ανθρώπων οι οποίοι άλλα κηρύττουν και άλλα πράττουν. Κηρύττουν αγάπη αλλά ενεργούν και πράττουν με εμπάθεια και μίσος. Κηρύττουν αλήθεια αλλά στηρίζονται  σε ψεύδη. Κηρύττουν αγιότητα αλλά πράττουν  με κακότητα, με αχαριστία και εκδίκηση!Είναι οι γραμματείς και οι φαρισαίοι υποκριτές.

Και πώς αλλιώς να χαρακτηρίσει κανείς την ενέργειά του να καταθέσει αγωγή εις βάρος μου, γιατί άσκησα κριτική στα έργα του; Μα αφού έδωσε πάμπολες αφορμές και ευκαιρίες στα λίγα χρόνια που έχει αναλάβει ώστε να διαφωνήσουμε μαζί του και να του ασκήσουμε κριτική. Εδώ κοτζάμ Υπ. Εξωτερικών, η κ. Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, πήγε στον Οικουμενικό Πατριάρχη και του είπε «πάρτε τον πίσω. Όσο μένει κάνει μεγάλη  ζημιά».

 

Και ο Πατριάρχης το μοιράστηκε αυτό με τη Σύνοδο γιατί δεν μπορούσε να σηκώσει μόνος του αυτό το φορτίο!  Μήπως στείλαμε εμείς  την κ.Υπουργό να πάει και να τα πει στον Πατριάρχη; Φυσικά όχι. Μόνος του τα προκάλεσε με τον κακό χαρακτήρα του και την αλαζονική συμπεριφορά του.Και ξέρετε πως αποκαλεί ο Ελπιδοφόρος  μετά από αυτό την κ. Υπουργό; Θα έλθει η ώρα να το πούμε και αυτό! 

Προσωπικά ουδέποτε τον χαρακτηρίσαμε,ούτε τον βρίσαμε ποτέ από μόνοι μας και χωρίς να μας δώσει κάποια αφορμή! Αντιθέτως εκείνος  έκανε ο,τι μπορούσε για να διεγείρει όχι μόνο τα δικά μας αντανακλαστικά, αλλά και  του Χριστεπωνύμου πληρώματος αφού ενεργούσε ωσάν να ήταν ο Πάπας, ο οποίος δεν  λογαριάζει κανένα!

Μα, ποιος νομίζει ότι είναι ο κ. Ελπιδοφόρος; Γιατί να μείνει  στο απυρόβλητο, όταν σκανδαλίζει, όταν προκαλεί και όταν καταστρέφει και καταλύει όσα η ορθόδοξη παράδοσή μας επιτάσσει;

Με την αγωγή που κατέθεσε εις βάρος μου νομίζει ότι θα με φιμώσει! Θα κλείσει το στόμα σε έναν ελεύθερα σκεπτόμενο άνθρωπο, που σκοπό της ζωής του έχει τάξει  να λέγει και να γράφει την αλήθεια,στηλιτεύοντας  τα κακώς κείμενα, κυρίως στον χώρο της διοικούσης Εκκλησίας; Ακόμα και για τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο που για μένα ήταν το πιο αγαπητό πρόσωπο της ζωής μου,μαζί με τους γονείς και τα παιδιά μου είχα γράψει όταν ένιωσα ότι φέρεται αδικαιολόγητα και  με αλαζονικό τρόπο ότι»ο εχθρός του είναι ο εαυτός του». Και έγινε τότε πρωτοσέλιδο- κύριο θέμα  στα ΝΕΑ. Δεν μου έκανε μήνυση. Ούτε αγωγή. Αλλά μετά από καιρό μου είπε : Σε ευχαριστώ που με βοήθησες έστω με αυτό τον άκομψο τρόπο να συνέλθω και να κόψω ταχύτητα. Έτσι φέρονται οι ορθόδοξοι ποιμένες. Έτσι φέρονται οι πατέρες της Εκκλησίας μας. 

 

Το ειρωνικό στην περίπτωση του Ελπιδοφόρου είναι ότι όταν κατέθετε την αγωγή εγώ βρισκόμουν για έναν προσωπικό μου Σταυρό στη Νέα Υόρκη. Και ήμουν μόνος και αβοήθητος σε έναν ξένο τόπο. Και αυτός με μαχαίρωνε πισώπλατα. Δεν πειράζει. Όψεται εις ον εξεκέντησε. Αυτό είπα και στον Πατριάρχη.

Δεν επιθυμώ  να γίνομαι κακός. Καυστικός είμαι και ειλικρινής στον υπέρτατο βαθμό. Ωστόσο επιθυμώ να προβληματίζω και να γίνομαι αιτία διόρθωσης και επανόρθωσης λαθών.Και όταν κάνω λάθος ασφαλώς και ζητώ συγνώμη. Αλλά πρώτα  γράψε και πες μου που κάνω λάθος στα όσα γράφω και όχι να  ζητάς   με εξώδικο  να διαγράψω μονομιάς ο,τι έγραψα και να σου ζητήσω συγνώμη!Και μετά με αγωγή να ζητάς 300 χιλ. Ευρώ  για να με τρομοκρατήσεις.

Μα εγώ θα αναλάβω το συνταξιοδοτικό σου τώρα που θεωρείς ότι  θα γίνει retired ; Μακάρι να τα είχα και θα του τα έδινα και χωρίς αγωγή.Το θλιβερό στην ιστορία αυτή, είναι ότι με αυτό τον άνθρωπο υπήρξαμε φίλοι . Ήμουν παρών και στις δύο χειροτονίες του σε Πρεσβύτερο και σε Επίσκοπο. Έχω συνυπάρξει μαζί του σε κοινές εξορμήσεις στην Πόλη και στην Ελλάδα. Έχουμε κοινούς φίλους και πολλές προσλαμβάνουσες παραστάσεις από το παρελθόν. Αλλά τίποτα από αυτά δεν λογάριασε και τίποτα δεν μετρά γιαυτόν. Γιατί αν μετρούσε θα με έπαιρνε ένα τηλέφωνο για να μου πει:

ρε φίλε  τι έπαθες μαζί μου; Πες μου που κάνω λάθος. Άκουσον μεν, πάταξον δε! Μη με σταυρώνεις χωρίς απολογία!

 

Αλλά με ποιο σθένος να μου τα πει όλα αυτά όταν ο ίδιος σταυρώνει ανθρώπους ή εισηγείται την αποπομπή τους χωρίς απολογία; Ξέρει από τον εαυτό του πως είναι να φέρεσαι χωρίς ενσυναίσθηση. Δεν μπορείς να ζητάς από τον άλλον κάτι που εσύ δεν έχεις επιδείξει ποτέ! Προσωπικά  στα 16 αυτά χρόνια που διατηρώ αυτή την έπαλξη, αλλά και στα 35 χρόνια που αρθρογραφώ  έχω αποδείξει ότι  δεν φοβάμαι να πω συγνώμη. Και όσοι πανηγύρισαν προς στιγμήν πως με φίμωσαν, δεν χάρηκαν για πολύ. Γιαυτό  ας μη χαίρονται κάποιοι και εκθέτουν και τους…υψηλά ιστάμενους συμπανηγυριστές τους ότι με φίμωσαν και ότι θα τους τα σκάσω χοντρά  γιατί «προς το τελευταίο εκβάν των πριν υπαρξάντων κρίνεται». Και μετά να δω που θα πάνε τα γέλια και οι πανηγυρισμοί. 

Όμως με πόνο ψυχής γράφω και ερωτώ:που ακούστηκε Ιεράρχης του Θρόνου, να αυτενεργεί και να καταφεύγει στην Δικαιοσύνη, επειδή θίχτηκε; Είναι δημόσιο πρόσωπο και ασκεί διοίκηση. Φυσικό είναι να δέχεται και κριτική.

Δεν θα με εκπλήξει, πάντως, αν μάθω εκ των υστέρων ότι είχε και την «ευλογία» του Πατριάρχη να προσφύγει στη Δικαιοσύνη! It takes two to tango.  Το κακό θέλει πάντα δύο για να επιτευχθεί. Ενώ για το καλό αρκεί η προσωπική μας βούληση. Άλλωστε και για την επίσκεψη του Ελπιδοφόρου  στο Τουρκικό Σπίτι, για την οποιία ξεσηκώθηκε το σύμπαν και στην Ομογένεια και στην Ελλάδα και στην Κύπρο,  είχε την άδεια του Πατριάρχη να το κάνει!

 

Και θέτω το εύλογο ερώτημα: αν ζούσε ο Αρχιεπίσκοπος Ιάκωβος θα το έκανε ποτέ αυτό, ακόμη και αν τον διέταζε ο Πατριάρχης;Ποτέ!  Αλλά και ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος ο οποίος ζει και βλέπει την κατάντια της Αρχιεπισκοπής που εποίμανε για 20 ολόκληρα χρόνια, θα έκανε ποτέ κάτι ανάλογο ακόμη και αν είχε διαταχθεί να το κάνει;Θα εύρισκε μία επαρκή αιτιολογία για να το αποφύγει. Ή θα έλεγε το αυτονόητο: το κακό που θα επέλθει από μία τέτοια πράξη , είναι πολύ μεγαλύτερο από το καλό από το οποίο εμείς πιστεύουμε ότι θα επωφεληθούμε. Μόνο όταν κάποιος  νιώθει   εκλεκτική- πελατειακή  σχέση και  συγγένεια με κάτι ενεργεί και πράττει κόντρα στο γένος του  και στα ιδανικά της φυλής και της πατρίδας του αλλά   και της πίστεως την οποία εκπροσωπεί.

Είχα γράψει κάποτε ότι θεωρώ τον Ελπιδοφόρο έξυπνο άνθρωπο, αλλά τελικά αποδεικνύεται εκ των έργων του  αυτοκαταστροφικός! Ίσως γιατί είναι πονηρός ή μάλλον κουτοπόνηρος. Αφού κάθε του πράξη βασίζεται σε υπολογισμούς. Δεν διδάχθηκε τίποτα από τους προκατόχους του, τον αείμνηστο μεγάλο Αρχιεπίσκοπο  Ιάκωβο, αλλά και τον σεβαστό και μειλίχιο πρώην Αμερικής Δημήτριο, του οποίου η θεολογική κατάρτιση και πνευματική διανόηση στηρίζεται στη σπουδαία Ακαδημαϊκή πορεία του και δεν υπήρξε αντικείμενο τζούφιων περγαμηνών και τίτλων, όπως περιγράφονται στο βιογραφικό που ανερυθριάστως πρόταξε της αγωγής. Όλα θα τα πούμε και θα τα αναλύσουμε στο δικαστήριο. Και θα γελάσει κάθε πικραμένος.Και τότε να δω ποιος λέει ψέματα και ποιος διαστρέφει την αλήθεια. Υγεία να έχουμε.

 

Αντιμετώπισαν τόσα και τόσα και οι  δύο προαναφερθέντες   Προκάτοχοί του αλλά και ο άτυχος Σπυρίδων που ήταν ενδιάμεσα (ο οποίος από εκλεκτός του Φαναρίου  έγινε με συνοπτικές διαδικασίες αποδιοπομπαίος) ήλθαν πολλές φορές αντιμέτωποι με θηρία, αλλά τα  ξεπέρασαν όλα με υπομονή,με κοσμιότητα, με ευρύτητα πνεύματος, όπως ταιριάζει σε έναν ορθόδοξο ιερωμένο  και δη σε ιεράρχες του Θρόνου! Ποτέ δεν προσέφυγαν στην Δικαιοσύνη. 

Ο Ελπιδοφόρος δεν πήρε μόνο από το ταπεραμέντο του Πατριάρχη αλλά θέλει να γίνει το κακέκτυπό του.  Θέλει να φιμώνει ή να εξοστρακίζει  όσους του κάνουν κριτική.Αλλά ο Πατριάρχης είναι Πατριάρχης και μετά από 33 χρόνια στο τιμόνι της Εκκλησίας, έχει το δικαίωμα να απαιτεί. Ο χθεσινός Ελπιδοφόρος , μπορεί στα λίγα χρόνια που βρίσκεται στη θέση του Αρχιεπισκόπου μίας Επαρχίας του Θρόνου, να θέλει μόνο… υμνολογία ενώ μας έχει  δώσει τόσες αφορμές για κριτική;

Γιατί όμως θίχτηκε τόσο ο Ελπιδοφόρος; Μήπως θέλει να του θυμίσουμε τι έχει κάνει στα λίγα χρόνια της θητείας του στη θέση αυτή; Μήπως θέλει να μας πει ποια είναι η σχέση του με το ποίμνιό του; Πέρα από τους έχοντες και κατέχοντες, τους Άρχοντες και τα επίλεκτα μέλη του One hundred Leadership, με τους οποίους διατηρεί καλές σχέσεις έχει επισκεφθεί ποτέ το σπίτι κάποιου απλού οικογενειάρχη ομογενή, κάποιου πολύτεκνου έλληνα που σπουδάζει παιδιά και δίνει τη μάχη της καθημερινότητας για τον επιούσιο σε μία ξένη χώρα στην οποία μόνο η πίστη του του δίνει δύναμη;Δεν έχω διαβάσει ποτέ να έχει γίνει κάτι ανάλογο στις τόσες φλύαρες αναρτήσεις του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όλο με τους έχοντες και κατέχοντες είναι.

Υπενθυμίζω πάντως  ότι όταν και όπου ενήργησε σωστά, του το πιστώσαμε. Διθυράμβους γράψαμε στο πρώτο εξάμηνο που ήταν Αρχιεπίσκοπος. Τόσο κράτησε το θαύμα! Δεν έχουμε προκαταλήψεις, αλλά θελουμε να είμαστε δίκαιοι. 

Δυστυχώς όμως, από το ισοζύγιο προκύπτει ότι τα αρνητικά είναι περισσότερα από τα θετικά! Άλλωστε όταν ο Πατριάρχης είπε εν Συνόδω:

Έχει  κάνει και πολλά καλά μέχρι τώρα, Συνοδικός Ιεράρχης αντέτεινε: «ναι, σύμφωνοι, αλλά τα αρνητικά τελικά, είναι περισσότερα και σκέπασαν τα καλά που ενδεχομένως να έχει κάνει»!

Εν κατακλείδι να πω σε ο,τι με αφορά ότι στη ζωή μου έμαθα από την οικογένεια μου  να είμαι αγωνιστής.Αλλά και οι πατέρες της Εκκλησίας μας αυτό μας διδάσκουν. Θα αγωνιστούμε κι αυτήν την φορά. Όμως ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, καλά θα ήταν να έκανε την αυτοκριτική του. Για να μην εκθέτει τον εαυτό του και πολύ περισσότερο τον θεσμό που εκπροσωπεί.Το κακό που ήδη έχει γίνει  είναι μεγάλο. Παρέλαβε την Αρχιεπισκοπή Αμερικής- την μεγαλύτερη επαρχία του Θρόνου-με προβλήματα, όπως  έλεγαν αλλά ήταν μεγάλη και ισχυρή. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι αυτό που θα παραδώσει στον επόμενο Αρχιεπίσκοπο  θα είναι κάτι πολύ μικρό. Και αυτό θα το καταλάβει πρωτίστως το Φανάρι.

Εμείς δεν θα υποκύψουμε! Θα αγωνιστούμε μέχρι το τέλος και υποσχόμαστε οτι θα μείνουμε σταθεροί στις αρχές μας:«Πάντοτε την αλήθειαν ομιλούντες, πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους».