Στον Μητροπολιτικό Ναό Υπεραγίας Θεοτόκου Σπηλαιωτίσσης λειτούργησε το πρωί της Πέμπτης 6 Ιανουαρίου 2022 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, για την ημέρα των Θεοφανίων, ενώ τέλεσε και τον αγιασμό των υδάτων, εντός του ναού, με τήρηση των μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας. Στην συνέχεια, έγινε στο παλιό λιμάνι της Κέρκυρας η κατάδυση του τιμίου Σταυρού και ο αγιασμός των υδάτων, με την παρουσία των αρχών του νησιού. Τολμηροί κολυμβητές έπεσαν στη θάλασσα για να πιάσουν τον σταυρό, τον οποίο βρήκε ο Τζουλιάνο Μέρκο, ορθόδοξος από το Μπεράτι της Αλβανίας, στον οποίο ο Μητροπολίτης κ. Νεκτάριος προσέφερε έναν μικρό σταυρό ως ευλογία.
Σε μήνυμά του προς τους πιστούς που βρέθηκαν στο παλιό λιμάνι ο κ. Νεκτάριος τόνισε ότι ο Χριστός μας σκόρπισε τα σκότη της αμαρτίας, της αμφισβήτησης, τα σκότη τα πονηρά των ανθρώπων. Όσο και να αρνείται ο κόσμος το Φως, τον Ήλιο της δικαιοσύνης, εις αέρα δέρουν οι αρνητές του Χριστού. Όσοι εκμεταλλεύονται την επιστήμη, για να αμφισβητήσουν την πίστη και την σωτηρία μας, θα διαπιστώνουν ότι ο Χριστός κυριαρχεί στη ζωή, στις καρδιές μας, στην πατρίδα μας. Όσο κι αν υπάρχει η πολεμική στο πρόσωπο του Θεού, το καρφί του πόνου και της άρνησης στερεώνει την πίστη στις καρδιές των ανθρώπων. Όλα αγιάζονται σήμερα και γι’ αυτό ας κλίνουμε την κεφαλή όπως έκλινε ο Τίμιος Πρόδρομος και ας λάβουμε την ευλογία, την μεταμόρφωση και τον αγιασμό.
Οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεκίνησαν με την τέλεση της πανηγυρικής θείας λειτουργίας και του Μεγάλου Αγιασμού σε όλες τις ενορίες του νησιού. Ο Μητροπολίτης κ. Νεκτάριος λειτούργησε στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της Υ. Θ. Σπηλαιωτίσσης.
Στο κήρυγμά του ο κ. Νεκτάριος αφορμήθηκε από το δοξαστικό του Εσπερινού της εορτής, στο οποίο αναφέρεται ότι για να εκπληρώσει το μυστήριο της θείας οικονομίας ο Θεός επιστράτευσε από τους αγγέλους τον Γαβριήλ, για να αναγγείλει στην Παναγία το γεγονός της σαρκώσεως. Μπορεί αυτό το μυστήριο σήμερα επίσημα χείλη να το αρνούνται με κατάπτυστο και δαιμονικό τρόπο και να μας γεμίζουν θλίψη, σε μια εποχή ακαταστασίας και συγχύσεως, ωστόσο εμείς εξακολουθούμε να πιστεύουμε στην επιφάνεια του Θεού. Από τους ανθρώπους διάλεξε ο Θεός την Παναγία, από τον ουρανό διάλεξε τον αστέρα και από τα νερά τον Ιορδάνη, για να μας γλιτώσει από την αμαρτία και τον θάνατο. Στην βιβλική ιστορία βλέπουμε το άνοιγμα στα δύο της Ερυθράς θαλάσσης. Βλέπουμε το άνοιγμα του Ιορδάνη στα δύο για να περάσει η κιβωτός της διαθήκης και οι προφήτες Ηλίας και Ελισαίος. Όταν όμως εισέρχεται ο Χριστός στον Ιορδάνη ποταμό, εκεί γίνεται η φανέρωση της Αγίας Τριάδος. Από τον Θεό εξαρτάται ο άνθρωπος είτε το θέλει είτε δεν το θέλει, είτε το πιστεύει είτε το απορρίπτει. Ο Ιορδάνης αγκάλιασε τον Χριστό για να διώξει τα δικά μας ανομήματα. Η ανθρωπότητα εξακολουθεί να προσδοκά την σωτηρία και την λύτρωση, ιδίως όταν φτάνει σε οριακές γραμμές στην πορεία της. Εκείνος ο οποίος αναγνωρίζει τον Ήλιο της δικαιοσύνης, στρέφεται προς τον Επιφανέντα Θεό και του λέει «ελέησέ με, σώσε με». Εκείνος που δεν πιστεύει στον Θεό και εμπιστεύεται μόνο τα σύγχρονα μέσα, απατάται.
Στον τόπο μας βλέπουμε και πάλι ανθρώπους να ζούνε εορτές ανέορτες, χωρίς το τιμώμενο πρόσωπο, που είναι ο Χριστός μας. Η περιφρόνηση φέρνει θλίψη. Θα υπάρχει όμως πάντοτε το εκλεκτόν λείμμα, η μικρά ζύμη που διά της πίστεως και της αγάπης στον Κύριό μας θα αντιστέκεται και θα προσκαρτερεί τον θείο φωτισμό και την επιφάνεια του Χριστού στην ζωή μας. Αυτή είναι η προσευχή που καλούμαστε όλοι να κάνουμε.
Ο άνθρωπος εξέπεσε από την αγάπη του Θεού, εμακρύνθηκε από το θέλημά Του, οι δρόμοι μας μαζί Του εχωρίστηκαν, με ευθύνη δική μας. Ο Θεός μας έδωσε να αυξήσουμε τη αγάπη, να κατανοήσουμε την δικαιοσύνη και να ζήσουμε μ’ αυτήν, την ειρήνη για να λειτουργούμε με ενότητα μεταξύ μας. Οι Πατέρες της Εκκλησίας μας επισημαίνουν ότι ακόμη και η κτίση που δημιουργήθηκε από τον Θεό για να υπηρετεί τον άνθρωπο. Έτσι η κτίση συστενάζει και συνωδίνει. Παρασύρθηκε στην αμαρτία και την φθορά. Όταν ο άνθρωπος επανέρχεται στην κατά Χριστόν ζωή, τότε και αυτή η κτίσις εναρμονίζεται, υπηρετεί τον άνθρωπο.