You are currently viewing Μία Αγιογραφία που θα συζητηθεί…

Μία Αγιογραφία που θα συζητηθεί…

  • Reading time:1 mins read
🔺Ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Μακάριος απεικονιζόμενος σε Αγιογραφία ως Άγιος…

“Αυτοαγιοποίηση” στην Ορθοδοξία δεν υπάρχει, καθώς το να αναγορεύει κάποιος ανώτερος κληρικός από  μόνος του τον εαυτό του σε …άγιο, ενόσω ζει, ή να αυτοπροβάλλεται ως ισότιμος ενός αγίου και να αυτοαπεικονίζεται σε εικόνα ΜΑΖΙ με τον Χριστό και με έναν από τους πιο απλούς και ταπεινούς ΑΓΙΟΥΣ της Ορθοδοξίας μέσα στον καθεδρικό ναό της Επαρχίας του, είναι παρατραβηγμένο για να να μην πούμε  ότι είναι το άκρον άωτον της αυτοπροβολής!

Και αυτό έγινε από τον  νυν Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας Μακάριο Γρινιεζάκης, με μία εικόνα που του αγιογράφησαν και ανάρτησαν (προφανώς δεν έγινε χωρίς την άδειά του)στον ανακαινισμένο  Ι. Ν. του “Ευαγγελισμού της Θεοτόκου” στο Σίδνεϊ (τον καθεδρικό της Αρχιεπισκοπής ).

Και αυτό  είχαν την ευκαιρία να το  “θαυμάσουν”  χθες (4/10/2024), όσοι προσήλθαν στη “Δοξολογία” για την επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη για  την συμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυση της Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας!..

Μπορείτε ξεκάθαρα να δείτε στην εικόνα που δημοσιεύω τον Αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας κ.Μακάριο να ποζάρει αυτοπροσώπως ως “Ο Αυστραλίας Μακάριος” αριστερά του ενθρόνου Χριστού και απέναντι από τον  ταπεινό αγιορείτη Άγιο  της Εκκλησίας μας Γέροντα Παΐσιο!

Για την ιστορία να πούμε ότι ο Αγιος Παίσιος επί μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας Στυλιανού Χαρκιανάκη (με τον οποίο διατηρούσε μακρόχρονη φιλία)- είχε επισκεφθεί την Αυστραλία ως πνευματικός κι είχε βοηθήσει και καθοδηγήσει πνευματικά τον Μεγάλο Ιεράρχη Στυλιανό στην ίδρυση των πρώτων ελληνορθόδοξων  μοναστηριών στην πέμπτη ήπειρο.

Πέρυσι ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος (εκμεταλλευόμενος και πολύ σωστά, τη σχέση που είχε θεμελιώσει ο -μετέπειτα Άγιος της Εκκλησίας μας – αγιορείτης μοναχός Παΐσιος με την Αρχιεπισκοπή Αυστραλίας και την εκεί ομογένεια τη δεκαετία του ’70 -χάριν και εξαιτίας του επί 44 χρόνια μεγάλου  Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας Στυλιανού/άμεσου προκατόχου του Μακάριου), ανακήρυξε  τον Άγιο Παΐσιο “προστάτη άγιο” της Αυστραλίας.
Οπότε, θεώρησε φυσικό να βάλει τώρα ισότιμα του Αγίου Πα’ι’σίου τον εαυτό του στην ίδια εικόνα, προσφέροντας μάλιστα στον Χριστό ως δωράκι και τον καθεδρικό ναό της Αρχιεπισκοπής στο Σίδνεϊ (το οποίο ούτε τον έχτισε ή τον αγόρασε ο ίδιος,απλά τον ανακαίνισε).
Σίγουρα έχουμε ξαναδεί εν ενεργεία Ιεράρχη να μοστράρει τον εαυτό του  σε εικόνα ναού, για ιστορικούς λόγους όπως τον Μακαριστό Χίου Παντελεήμονα ο οποίος εικονίζεται να προσφέρει το δημιούργημά του, το  Ιερόν Τάγμα Αγίου Παντελεήμονος,στον Άγιο και στον Κύριο. Και αυτό το έκανε εις τας δυσμάς της ποιμαντορίας του.

Και δεν το έκανε  για να για να τον προσκυνούν οι πιστοί μαζί με τους άλλους απεικονιζόμενους: τον Χριστό και τον Άγιο!Αλλά να μείνει στην ιστορία όπως είπε ως μεσότοιχον,  μεταξύ του παλαιού και του νέου πνεύματος της Εκκλησίας μας.
Να πούμε πάντως πως ο καλλιτέχνης  που επιμελήθηκε την Αγιογραφία, οπως θα δείτε,φρόντισε να βάλει φωτοστέφανο στον Ενθρονο Κύριο και στον Άγιο Παίσιο αλλά όχι στον Μακάριο.
Από το παρελθόν ξέρουμε ότι  ούτε ο μεγάλος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ιάκωβος, ούτε ο Αρχιεπίσκοπος Αυστραλίας Στυλιανός αλλά και άλλοι μεγάλοι Ιεράρχες  οι οποίοι σημάδεψαν με το πέρασμά τους την Εκκλησία μας, ουδέποτε είδαμε να προβάλλονται εν ζωή σε Αγιογραφίες ισότιμα με τους Αγίους της Εκκλησίας μας !
Προφανώς αυτό να είναι μία νέα συνήθεια, μία νέα μόδα, που θα μας απασχολήσει εφ´εξής από τους νεώτερους Αρχιερείς.