You are currently viewing Μεγάλο το ενδιαφέρον του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου για τους νέους – Μαθητές Σχολείου της Μητρόπολης Αργυροκάστρου σε εκδρομή στην Ιταλία…

Μεγάλο το ενδιαφέρον του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου για τους νέους – Μαθητές Σχολείου της Μητρόπολης Αργυροκάστρου σε εκδρομή στην Ιταλία…

  • Reading time:17 mins read
Του π. Ηλία Μάκου
 
Την γειτονική Ιταλία επισκέφθηκαν οι τελειόφοιτοι μαθητές του Σχολείου “Πνοή Αγάπης” της Μητρόπολης Αργυροκάστρου.
 
Κατά τη μαθητική εκδρομή τους, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς τους, βρέθηκαν στη Ρώμη, στη Φλωρεντία και στην Πίζα, όπου δεσπόζει ο πύργος της. 
 
Η ρωμαϊκή παράδοση ανάγει την ίδρυση της Ρώμης στο Ρωμύλο, απόγονο του Αινεία, που ήρθε στην Ιταλία από την Τροία μετά την πυρπόληση και την καταστροφή της από τους Έλληνες. Η ίδρυση της τοποθετείται στο 753 π.Χ. Ωστόσο η αρχαιολογική έρευνα αποκαλύπτει ότι στη θέση όπου ιδρύθηκε
η Ρώμη, υπήρχαν μικροί οικισμοί από το 10ο μέχρι τον 8ο αι. π.Χ.  Οι Ρωμαίοι ανήκαν σε μια ινδοευρωπαϊκή φυλή, τους Λατίνους. Οι Λατίνοι μιλούσαν τη λατινική γλώσσα και κατοικούσαν, ήδη από το 10ο ή τον 9ο αιώνα π.Χ. σε επτά οικισμούς κοντά στον ποταμό Τίβερη. Ένας άλλος λαός, που είχε και αυτός εγκατασταθεί στην ιταλική χερσόνησο το 10ο ή τον 9ο αιώνα π.Χ., ήταν οι Ετρούσκοι. Τον 7ο αιώνα  Ετρούσκοι κατέλαβαν την περιοχή και ένωσαν τους επτά οικισμούς σε ενιαία πόλη, την οποία ονόμασαν Ρώμη.
 
Η πόλη της Φλωρεντίας ιδρύθηκε πιθανότατα το 200 π. Χ από Ρωμαίους αποίκους. Όμως το σημαντικότερο τμήμα της ιστορίας της είναι ο Ύστερος Μεσαίωνας. Ανεξάρτητη ιταλική πόλη – κράτος γίνεται το 1115 μετά τον θάνατο της Μαρκησίας της Τοσκάνης Matilde di Canossa. Η μεσαιωνική ιστορία της είναι συνυφασμένη με την πάλη των φατριών (fazioni) στο εσωτερικό της πόλης για τον έλεγχο της εξουσίας. Όλα αρχίζουν το 1200 όταν οι κάτοικοι της πόλης διαιρούνται μεταξύ Γουέλφων (Guelfi) και Γιβελλίνων (Ghibellini). Οι πρώτοι ήταν υποστηρικτές του Πάπα και οι δεύτεροι υποστηρικτές του Γερμανού αυτοκράτορα. Στην ουσία, όμως, τα βασικά αίτια του διαχωρισμού αυτού ήταν πολιτικά και οικονομικά και αφορούσαν το εσωτερικό της πόλης.
 
Ο Πύργος της Πίζας είναι ένα καμπαναριό με 8 επίπεδα και 207 μαρμάρινες κολώνες, η κατασκευή φτάνει τα 56,67 μέτρα. Η δημιουργία του Πύργου χρειάστηκε καιρό για να ολοκληρωθεί. Είναι μέρος του καθεδρικού ναού, γνωστού ως Duomo di Pisa. Ο πύργος γέρνει ήδη από το 1178 – όταν είχαν χτιστεί μόνο 3 όροφοι, λόγω του εδάφους. Σύμφωνα με ειδικούς ο Πύργος της Πίζας  δεν γέρνει απλώς, αλλά στην πραγματικότητα πέφτει με ρυθμό 1-2 χιλιοστά τον χρόνο». Παλιότερα, το 18ο αιώνα, στην Πίζα υπήρχε ζωντανή ελληνική παροικία, που συνετέλεσε στην Επανάσταση του 1821.
 
ΜΕΓΑΛΟ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
Και αυτή η εκπαιδευτική δραστηριότητα δηλώνει το μεγάλο ενδιαφέρον του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου για την καλλιέργεια και την πρόοδο των νέων.
Στόχος των Εκπαιδευτηρίων της Εκκλησίας της Αλβανίας και προσωπικά του Μακαριωτάτου, που με την πείρα του βοηθάει στη σύλληψη και την πραγματοποίηση των νεανικών προσδοκιών, είναι τα όνειρα των νέων, μέσω της ποιοτικής παιδείας να γίνουν “δυναμογόνος” πηγή.  
 
Να τους κάνουν τολμηρούς, γενναίους, εφευρετικούς.  Να τους δώκουν φτερά. Με αποτέλεσμα να αναπτύξουν δραστηριότητα μεγάλη και να πετύχουν στη ζωή. Κι έτσι να ικανοποιηθούν βαθιά. 
 
Ο κ. Αναστάσιος επιθυμεί οι νέοι να μη δειλιάσουν και να μη σταματήσουν καταμεσής του δρόμου, μόλις συναντήσουν την σκληρή πραγματικότητα της ζωής.  Να έχουν τη δύναμη να υπερνικήσουν τα εμπόδια, έστω και αν φαίνονται ανυπέρβλητα και να μη μείνουν με τους πόθους αδικαίωτους. Να μη δουν τη ζωή τους να φυλλοροεί, όπως τα φθινοπωρινά δέντρα. Να μη τη δουν άσαρκη.