You are currently viewing ΜΕ ΝΕΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΟΥ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΔΕΙΑΖΕΙ ΤΟΝ …ΒΙΑΣΤΙΚΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΜΕΡΙΚΗΣ  ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟ

ΜΕ ΝΕΟ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ ΤΟΥ ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΔΕΙΑΖΕΙ ΤΟΝ …ΒΙΑΣΤΙΚΟ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΜΕΡΙΚΗΣ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΟ

  • Reading time:1 mins read

Με  νέα ανακοίνωση το Οικουμενικό Πατριαρχείο, μετά τις καινοφαινείς απόψεις και πρακτικές που εκφράζονται τελευταία για το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας απο τους κατά τόπους Μητροπολίτες έρχεται και ξεκαθαρίζει το τοπίο και βάζει τα πράγματα στη θέση τους. 

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο με το νέο ανακοινωθέν απαντά εμμέσως πλην σαφώς  στον βιαστικό Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο, ο οποίος προχώρησε στην χρήση πολλαπλών λαβίδων χωρίς απόφαση και ευλογία του Οικουμενικού Πατριάρχη και βγήκε χθες να θριαμβολογήσει ότι το Πατριαρχείο και η Σύνοδος κάλυψαν τις ενέργειες του και έδωσαν το πράσινο φως για χρήση λαβίδων μιας χρήσεως.

Να επισημάνουμε ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος μια ώρα μετά το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου, είχε σπεύσει  να εκδόσει  δικό του ανακοινωθέν με το οποίο θέλησε να δείξει σε όλους ότι έλαβε σοφές αποφάσεις τις οποίες μάλιστα  ενέκρινε η Σύνοδος του Οικ.  ατριαρχείου. 

Το σημερινό πάντως ανακοινωθέν που εξέδωσε το Οικουμενικό Πατριαρχείο δείχνει ότι το τιμόνι της Ορθοδοξίας κρατά στα στιβαρά χέρια του ο Οικουμενικός Πατριάρχης που δεν θα αφήσει όλους αυτούς τους φιλόδοξους  να κάνουν το προσωπικο τους παιχνίδι με επιπόλαιες ενέργειες. 

Ιδού το νέο ανακοινωθέν του Οικουμενικού Πατριαρχείου που βάζει κάθε κατεργάρη στη θέση του. 

«Το Οικουμενικό Πατριαρχείο με αφορμή ερωτήσεις σχετικά με το αν «ευλόγησε» ή όχι τη χρήση πολλαπλών ή μιας χρήσεως λαβίδων κατά τη μετάδοση της Θείας Μεταλήψεως στους πιστούς, επαναλαμβάνει ό,τι αναφέρεται και στο ανακοινωθέν της Αρχιγραμματειας της Αγίας και Ιερας Συνόδου της 25ης τρ.μ. Ιουνίου:

«Ὡς πρός τόν τρόπον μεταδόσεως τῶν ἀχράντων Μυστηρίων εἰς τούς πιστούς, ἡ Ἐκκλησία, σεβομένη τήν Ἱεράν Παράδοσιν, τήν συνυφασμένην ἀρρήκτως μέ τήν καθ’ ἡμέραν ἐκκλησιαστικήν πρακτικήν καί κενωτικήν ἐμπειρίαν, διακρατεῖ τά ἀπό αἰώνων καί μέχρι σήμερον ἰσχύοντα, ὡς φύλαξ καί φρουρός ἀνύστακτος τῶν παραδοθέντων ὑπό τῶν Ἁγίων Πατέρων, καί οὐδεμίαν ἀνάγκην εὑρίσκει δι’ ἀλλαγήν τοῦ τρόπου τούτου καί μάλιστα ὑπό τήν πίεσιν ἐξωγενῶν παραγόντων.»

Η οποιαδήποτε, λοιπόν, εκκλησιαστική οικονομία, ασκείται μόνον όταν συντρέχουν οι δυο ικανές και αναγκαίες συνθήκες:

α) να υπάρχει από τον νόμο του κράτους κάποια απαγόρευση σχετικά με τη θεία λατρεία λόγω της πανδημίας, και β) ύστερα από τη σύμφωνη γνώμη και την προς τούτο άδεια της Μητρός Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως. 

Πάντως δεν αφορά στην αλλαγή του τρόπου μεταδόσεως, πολλω δε μάλλον στη χρήση πολλαπλών ή μιας χρήσεως αγίων λαβίδων.

26 Ιουνίου 2020
Από το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας 
του Οικουμενικού Πατριαρχείου