Το μήνυμα της εβδομάδας των Παθών είναι το μήνυμα της μεγάλης αγάπης του Θεού προς τον άνθρωπο που προχωρά στην θυσία του γιού του, ανέφερε ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανής και πάσης Κύπρου Γεώργιος, προσθέτοντας ότι ο κυπριακός ελληνισμός στα πάθη του Χριστού βλέπει και τα δικά του πάθη .
Μιλώντας στο ΚΥΠΕ, ο Μακαριότατος ανέφερε πως βλέπουμε έναν Θεό να καταδέχεται να σταυρωθεί σαν τον άνθρωπο και να τον απαλλάξει από την αμαρτία.
Κορύφωση του πάθους συνέχισε, είναι η Μεγάλη Παρασκευή, ενώ η λύση στο δράμα είναι η Ανάσταση.
Επεσήμανε πως ο κυπριακός ελληνισμός ιδιαίτερα στα πάθη του Χριστού βλέπει και τα δικά του πάθη, τις δυσκολίες που πέρασε ο Χριστός τις περνά και εκείνος, την εγκατάλειψη από όλους τους μεγάλους από όλους τους ισχυρούς , τις προδοσίες.
Όσες προδοσίες συνέχισε, συνάντησε ο Χριστός συναντάει και ο κυπριακός ελληνισμός, προσθέτοντας πως για αυτό και ελπίζει ότι στο τέλος θα αναστηθεί και αυτός όπως ο Χριστός αναστήθηκε, και πως θα τύχει και ο ελληνισμός της Κύπρου της εθνικής ανάστασης. Όπως σημείωσε «Τα πάθη του Χριστού ακολούθησε η Ανάσταση του, έτσι και τα πολυχρόνια πάθη της Κύπρου να ακολουθήσει η εθνική της Ανάσταση , η απαλλαγή από την κατοχή και η απελευθέρωση της».
Ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανής και πάσης Κύπρου κ.κ. Γεώργιος σημείωσε πως για τον καθένα μας ξεχωριστά το μήνυμα της Ανάστασης είναι να ξεφύγουμε από τα πάθη να μπορέσουμε να ενωθούμε με το Χριστό αλλά και να πάρουμε το μήνυμα ότι η κακία του κόσμου δεν μπορεί να κατισχύσει της αγάπης του Θεού. Για αυτό και στο τέλος αυτό που θα νικήσει είναι ο Θεός, και ότι τα δεινά μας είναι παροδικά, συμπλήρωσε.
Ακολουθεί η Ανάσταση ανέφερε , «ένας άλλος τρόπος ζωής που αξίζει να τον προσπαθήσουμε».
Αυτές τις μέρες είπε ο Μακαριότατος κάθε μέρα η Εκκλησία υπενθυμίζει στους χριστιανούς κάτι το διαφορετικό. Την Μεγάλη Τρίτη έχουμε την παραβολή των δέκα παρθένων. Στην υμνολογία κυριαρχεί το γεγονός της « αλείψεως του Κυρίου δια μύρων υπό πόρνης γυναικός». Η Εκκλησία συνέχισε, « μας καλεί να μιμηθούμε τις δέκα φρονίμους παρθένες, να ετοιμαστούμε , να είμαστε έτοιμοι όποια ώρα έρθει ο Νυμφίος Χριστός να τον ακολουθήσουμε».
Την Μεγάλη Τετάρτη είπε, θυμούμαστε την αμαρτωλή γυναίκα, που μετανόησε, πίστεψε στον Χριστό και άλειψε τα πόδια του με μύρο και σώθηκε. Την Μεγάλη Πέμπτη σύμφωνα με τον Χριστιανισμό είπε, είναι η ιερή μέρα κατά την οποία εορτάζεται ο Μυστικός Δείπνος με τους 12 Αποστόλους.
Στην Ορθόδοξη Εκκλησία τόνισε η ημέρα της Μεγάλης Πέμπτης είναι αφιερωμένη στην ανάμνηση τεσσάρων γεγονότων τα οποία περιγράφονται στα Ευαγγέλια, όπως το Μυστικό Δείπνο, δηλαδή εξήγησε, το δείπνο του Ιησού Χριστού με τους 12 Αποστόλους. Τον Ιερό Νιπτήρα, δηλαδή το πλύσιμο των ποδιών των 12 Αποστόλων από τον Ιησού Χριστό. Την υπερφυή προσευχή, δηλαδή την προσευχή του Ιησού προς τον Πατέρα του μετά τον Μυστικό Δείπνο και λίγο πριν την προδοσία του Ιούδα η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη του Ιησού.
Είμαστε είπε μαζί με το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας που μας το παραδίδει ο Χριστός, πολύ κοντά ως την σταύρωση του.
Είπε επίσης πως εκείνη την ημέρα θυμούμαστε κάποια πρόσωπα. Άλλα να τα μιμηθούμε και άλλα να τα αποφύγουμε. Ο Ιούδας συνέχισε, προηγουμένως ήταν μαθητής και έκανε και θαύματα. Ωστόσο, όπως είπε, από την μια στιγμή στην άλλη βρέθηκε στην αντιπέρα όχθη. Καλούμαστε να αποφύγουμε αυτή την προδοσία του Ιούδα και να μείνουμε πάντα κοντά στον Χριστό. Βλέπουμε, είπε ο Μακαριότατος και τον Πέτρο, ο οποίος όσο ενθουσιώδης και εάν ήταν , όταν τον εγκατέλειψε προς στιγμή η χάρη του Θεού αρνήθηκε τρεις φορές τον Χριστό και μάλιστα τον αρνήθηκε με μια προϊούσα κατάπτωση. Την πρώτη φορά είπε « αρνήθηκε απλώς, την δεύτερη φορά αρνήθηκε με όρκο, και την τρίτη άρχισε να επικαλείται τις κατάρες του Νόμου να το εύρουν αν λέει ψέματα ». Στο τέλος όμως μετανόησε και σώθηκε.
Η Μεγάλη Παρασκευή, είπε ο Μακαριότατος, είναι το πάθος του Χριστού. Είναι μέρα πένθους και νηστείας για όλη την Χριστιανοσύνη καθώς τότε κορυφώνεται το Θείο Δράμα των Παθών του Χριστού. Είναι η σπονδυλική στήλη της ακολουθίας 12 ευαγγέλια. Παρακολουθούμε είπε, « τη σταύρωση του Χριστού» σημειώνοντας πως « μπορεί κάποια στιγμή να μας έρθουν και κάποια δάκρυα από συγκίνηση στα μάτια αλλά δεν αρκεί αυτή η επιφανειακή προσέγγιση του Χριστού».
Πρέπει, είπε ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, να τον ακολουθήσουμε πραγματικά εγκαταλείποντας τον παλιό εαυτό μας.
Η ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου ανέφερε είναι αφιερωμένη στην Ταφή και την Κάθοδο του Χριστού στον Άδη. Όσο τρείς μέρες και τρεις νύχτες που ο Χριστός ήταν νεκρός, ήταν στον Τάφο, η ψυχή του ήταν στον Άδη και κήρυσσε και εκεί μετάνοια στους νεκρούς που ήταν εκεί προηγουμένως. Όσοι είπε, πίστεψαν σώθηκαν.
Τέλος την Κυριακή πολύ πρωί συνέχισε, έχουμε την Ανάσταση και την νίκη της ζωής επί του θανάτου. Όπως ανέφερε « δεν ήταν δυνατόν ο Χριστός, η πηγή της ζωής να κρατηθεί στον θάνατο , να κρατηθεί στον Άδη». Πρόσθεσε επίσης πως η Ανάσταση του Χριστού, διαφέρει από την Ανάσταση του Λαζάρου και την Ανάσταση των άλλων ανθρώπων. Όσοι είπε αναστήθηκαν από τον Χριστό, ή Αποστόλους τους προφήτες ξαναπέθαναν. Ο Χριστός όμως «εγερθείς εκ νεκρών ουκέτι αποθνήσκει» , δεν ξαναπέθανε είπε. Το σώμα του αυθαρτοποιήθηκε ,πήρε άλλες διαστάσεις μένει αθάνατο, βγαίνει σφραγισμένο του μνήματος, μπαίνει στο υπερώον κεκλεισμένων των θυρών και έτσι είπε, έχουμε το μήνυμα πως θα είμαστε και εμείς, μετά την Δευτέρα παρουσία.
Ερωτηθείς γιατί αυτή η εβδομάδα χαρακτηρίζεται Μεγάλη, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Νέας Ιουστινιανής και πάσης Κύπρου, κ.κ. Γεώργιος ανέφερε πως είναι Μεγάλη Εβδομάδα γιατί είναι συνταρακτικά και μεγάλα τα γεγονότα που γίνονται σ’ αυτήν. “Ένας Θεός να πεθαίνει στον σταυρό”.
Η μεγαλύτερη αδικία που υπήρξε στον κόσμο είπε ήταν η καταδίκη και η σταύρωση του Ιησού σημειώνοντας πως όμοια δεν μπορεί να υπάρξει.
Επεσήμανε ακόμη πως το μήνυμα των ημερών το δίδει η Ανάσταση του Χριστού, ότι οι κακουχίες , οι θλίψεις, και ο πόνος είναι παροδικά αφού στο τέλος κατισχύει η δύναμη του Θεού και η χαρά της Ανάστασης. Για αυτό κάλεσε τους πιστούς να υπομένουν προσβλέποντας την ανάσταση του Χριστού .
Είπε ακόμη πως εφόσον εορτάζουμε αυτά τα συνταρακτικά γεγονότα είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να παρακολουθούμε με κατάνυξη τις θείες λειτουργίες. Όσο για το χτύπημα της καμπάνας τους ιερούς ναούς αυτό, όπως είπε, αποτελεί την υπενθύμιση των μεγάλων γεγονότων της Εκκλησίας.
Πρέπει είπε, «να συνειδητοποιήσει ο καθένας ότι οφείλει αυτά τα γεγονότα να τα βλέπει, να τα ακολουθεί και όσο το δυνατόν να συμμετέχει σ’ αυτά». Με αυτό τον τρόπο οι πιστοί συμμετέχουν ενεργά και γίνονται συνοδοιπόροι στα Πάθη του Χριστού,κατέληξε.