Στην απόδοση της θεομητορικής εορτής της κοιμήσεως της Θεοτόκου ο Σεβασμιώτατος μεταξύ των πολλών ενοριών και μονών που εορτάζουν τη θεομητορική εορτή επέλεξε να ιερουργήσει και να κηρύξει τον θείο λόγο στην ενορία της Παναγίας Οδηγήτριας στη πόλη της Λευκίμμης.
Τον παλαίφατο και ιστορικό ιερό ναό τον κατέκλυσε πλήθος κόσμου μεταξύ των οποίων και ο υφυπουργός ναυτιλίας κ Στέφανος Γκίκας αλά και μέλη της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ο Σεβασμιώτατος συλλειτούργησε με τον ιεροκήρυκα της ιεράς Μητροπόλεως αρχιμανδρίτη Σεραφείμ Λινοσπόρη και αρκετούς εφημερίους της νότιας Κέρκυρας.
Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου η οποία συνεργάστηκε με τον Θεό προκειμένου να εκπληρωθεί το αποκεκρυμμενο μυστήριο της ενσάρκου οικονομίας και έγινε η αιτία της των πάντων θεώσεως. Είναι εκείνη η οποία υπήρξε η Μητέρα της αλήθινής ζωής, της όντως ζωής. Την ζωή στον καθένα μας, την χάρισε ο Λόγος του Θεού κατά την Δημιουργία του σύμπαντος κόσμου. .Όμως ο άνθρωπος ο οποίος πλάστηκε « εν τιμή θεϊκή, παρασυνεβλήθει τοις κτήνεσι τοις ανοήτοις και ομοιώθη αυτής δια του θανάτου της αμαρτίας ». Έπρεπε λοιπόν να αναγεννηθεί ο άνθρωπος από τον ίδιο τον Δημιουργό και στο σχέδιο αυτής της αναδημιουργίας, η Παναγία μας συνεργάστηκε με τον λόγο του Θεού, οποίος Λόγος του Θεού γίνεται και Υιός του ανθρώπου. Δεν ήτο λοιπόν δυνατόν η Παναγία μας που έγινε η Μητέρα της Ζωής και διήλθε το πυρ της θεότητος στα σπλάχνα Της, καθαρίζοντάς Την από κάθε μολυσμό του προπατορικού αμαρτήματος να δει διαφθορά, η καθαρή ψυχής της, αλλά και το κεκαθαρμένο σώμα Της. Γι αυτό και την μετέστησε εις τα ουράνια. Όπως Εκείνος αναλήφθηκε με την δικής μας ανθρώπινη φύση , έτσι και η Παναγία μας μεθίσταται εις τα ουράνια. Για να καταλάβει ο καθένας μας τούτο το μυστήριο της μεταστάσεως της Παναγίας μας, θα χρειαστεί να ακούσει τον Λόγο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. « Μάρθα Μάρθα, μεριμνᾷς καὶ τυρβάζῃ περὶ πολλά·ἑνὸς δέ ἐστι χρεία· Μαρία δὲ τὴν ἀγαθὴν μερίδα ἐξελέξατο, ἥτις οὐκ ἀφαιρεθήσεται ἀπ᾿ αὐτῆς ».
Η σημερινή κοινωνία μας είναι πνιγμένη στις μέριμνες τις βιοτικές, εκ των οποίων μεριμνών προκύπτει για τον καθένα μας η παράβαση του νόμου του Θεού, η οποία συνιστά αμαρτία με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να γίνουμε μέτοχοι των θείων και επουρανίων μυστηρίων, δια των οποίων μας αποκαλύπτεται ο ίδιος ο Θεός στη ζωή μας. Γέμισε η κοινωνία μας από ανθρώπους που είναι προσανατολισμένοι στο εγώ τους, μη αναγνωρίζοντας άλλους δίπλα τους. Από τους ανθρώπους που ζουν στη πλεονεξία με αποτέλεσμα να συντελείται η αδικία. Από ανθρώπους που είναι βουτηγμένοι στην ηδονή και να δεν μπορούν να ανανήψουν από την μέθη της αμαρτίας και τόσα άλλα με τα οποία χαρακτηρίζεται ο σύγχρονος άνθρωπος της μέριμνας . Το ενός δε εστί χρεία που είχε την δυνατότητα και την ψυχική αντοχή να επιλέξει η Μαρία, χρειάζεται κόπο πολύ για να ξεπεράσουμε τις αγκυλώσεις και τις πειρασμικές, δεσμεύσεις, προκειμένου να υπερβούμε τον μεταπτωτικό άνθρωπο και να γνωρίσουμε το κατά φύσιν και υπέρ φύσιν οντολογία μας. Μόνο οι διψώντες την θεϊκή αγάπη και την παρουσία του Θεού στη ζωή τους μπορούν να γίνουν μέτοχοι. Στο τέλος ο Σεβασμιώτατος ευχήθηκε η κραταιά σκέπη της Παναγίας μας, να σκεπάζει την πατρίδα μας, τις οικογένειες που δοκιμάζονται από πολλά προβλήματα , τους ασθενεί μας, τα γηρατιά και τη νεολαία μας που ιδιαίτερα η Παναγία μας αγαπά αλλά και όλο τον κόσμο, με την θεομητορική αγάπη Της.