You are currently viewing Κερκύρας Νεκτάριος: «Να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας σε πιο σημείο καταπτώσεως και διαφθοράς βρίσκεται μεταξύ όλων των άλλων χωρών και η δική μας χώρα και πατρίδα,μήπως και αυτό μας αφυπνίσει»

Κερκύρας Νεκτάριος: «Να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας σε πιο σημείο καταπτώσεως και διαφθοράς βρίσκεται μεταξύ όλων των άλλων χωρών και η δική μας χώρα και πατρίδα,μήπως και αυτό μας αφυπνίσει»

  • Reading time:3 mins read

✔️Κυριακή Ι’ Ματθαίου στην Κέρκυρα

 

Στο χωριό του Γαστουρίου μετέβει σήμερα Κυριακή 21 Αυγούστου 2022, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών & Διαποντίων νήσων κ. Νεκτάριος όπου λειτούργησε και ομίλησε προεορτίως στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό της Υ. Θ. Παναγίας της Οδηγήτριας, όπου εορτάζουν πολλοί Ιεροί Ναοί στο νησί της Κέρκυρας, κατά την απόδοση της εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος πήρε αφορμή από την ευαγγελική περικοπή της θεραπείας του σεληνιαζομένου νέου. Σε τρία σημεία στάθηκε. Πρώτον· ο πονεμένος πατέρας του νέου, μη θέλοντας να απασχολήσει τον Ιησού, απευθύνθηκε στους μαθητές Του και οι μαθητές δεν μπόρεσαν να εκβάλουν το δαιμόνιο από το οποίο διακατείχετο ο σεληνιαζόμενος νέος. Ο Κύριος μας ακούγοντας το γεγονός μονολόγησε και είπε· « ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη! » . Η εποχή κατά την οποία ο Ιησούς ενηθρώπισε προκειμένου να επανασυνδέσει την πεσμένη ανθρωπότητα με τον Δημιουργόν Θεόν ήταν εποχή πνευματικής διαφθοράς και αποστασίας από τον Θεό. Η εποχή η οποία και εμείς ζούμε σήμερα, είναι εποχή άπιστος και διεστραμμένη – διεφθαρμένη. Όπως τότε ο άνθρωπος αυτονομήθηκε από τον Θεό και η πορεία της ανθρωπότητας ήταν πορεία κόλασης δηλαδή απομόνωσης από τον Θεό, αλλά και τον συνάνθρωπο είναι παρόμοια η εποχή, στην διαφθορά στην αμαρτία, την οποία οι άνθρωποι εκθειάζουν ως αρετή. Μάλιστα δε ο Σεβασμιώτατος κάλεσε το εκκλησίασμα να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας σε πιο σημείο καταπτώσεως και διαφθοράς βρίσκεται μεταξύ όλων των άλλων χωρών και η δική μας χώρα και πατρίδα, η οποία είναι υποταγμένη στους νόμους της διαφθοράς, της νέας τάξης η οποία δεν χαρακτηρίζεται για το πνεύμα του ανθρώπου, αλλά δήθεν υπηρετεί την ύλη η οποία είναι αναμεμειγμένη με την δολιότητα, με την σαρκολατρεία και με το συμφέρον το οποίο σε τελική ανάλυση αδικεί τους ανθρώπους που πίστευσαν σε αυτό, αλλά και οι ηγέτες των χωρών δυστυχώς έχουν εκμαυλιστεί από τούτο το πνεύμα της παγκοσμιοποίησης και του υλισμού, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι του πνεύματος να ασφυκτιούν κάτω από την καταπίεση του υλισμού.
 Δεύτερον· ο Κύριος μας ενώ πάντα ήταν πράος και ταπεινός στην καρδία, σε σπάνιες περιπτώσεις της επίγειας ζωής του ένιωσε την αγανάκτηση εναντίον των ανθρώπων, οι οποίοι εμφορούνται από το πνεύμα της αμαρτίας και της ποικίλης κακίας και ο ίδιος λέγει έως πότε ανέξομε υμάς. Ο Κύριος μας, θέτει όρια στις σχέσεις του ανθρώπου και του Θεού. Σε αυτή τη σχέση κοινωνίας του ανθρώπου με τον Θεό, είναι ασυμβίβαστη η ζωή της λατρείας, αφενός μεν του Θεού και αφετέρου δε της αμαρτίας-πειρασμού. Ο Ίδιος μέσα σε άλλο σημείο μέσα στην Αγία Γραφή μίλησε ξεκάθαρα και είπε « Oυδείς δύναται δυσί κυρίοις δουλεύειν ». Επομένως στην ανοχή του Κυρίου μας υπάρχει όριο, όπως όρια υπάρχουν στις σχέσεις των ανθρώπων, έτσι υπάρχουν και όρια στις σχέσεις μας με τον Θεό και αυτό το όριο οφείλουμε να το αναγνωρίζουμε στην ζωή μας. Διότι και αν ακόμη υπάρχει στην παρούσα ζωή η επιείκεια εκ μέρους του Θεού στην επίγεια ζωή μας, στην ζωή της αιωνιότητος τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και εκεί πλέον θα έχουμε τον ίδιο τον Θεό πρόσωπο προς πρόσωπο.
Τρίτον · όταν οι μαθητές ερώτησαν γιατί δεν μπόρεσαν να θεραπεύσουν τον σεληνιαζόμενο νέο ο Κύριος μας τους απάντησε για την απιστία υμών. Επομένως το μέτρο της προσέγγισης εις τον Θεό, όχι μόνο για τα υλικά πράγματα αλλά κυρίως για τα πνευματικά, είναι το μέτρο της πίστεως το οποίο φέρει ο καθένας μας. Γιατί και σε άλλο σημείο ο Κύριος μας είχε απαντήσει σε ανθρώπους οι οποίοι του ζήτησαν ανάλογα αιτήματα, « Κατά την πίστιν υμών γενηθήτω υμίν ».
 Επίσης κλείνοντας ο Σεβασμιώτατος τόνισε, ότι η ασθένεια η ψυχική η οποία προέρχεται από την επήρεια του διαβόλου, πολλές φορές χρειάζεται μεγάλη διάκριση για να μπορέσει ο καθένας μας να διακρίνει την ασθένεια την βιολογική η οποία προκαλεί και ψυχική σύγχυση και την ασθένεια την πνευματική που προκαλείτε από την αποστασία μας από τον Θεό. Τέλος ευχήθηκε σε όλο το εκκλησίασμα με υγεία να εορτάσουν την εορτή την Υπεραγίας Θεοτόκου της Οδηγήτριας.

Search this website Type then hit enter to search