Ανήμερα της εορτής της Θείας Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, λειτούργησε και ομίλησε στην ιστορική Ιερά Μονή του Παντοκράτορος, πλησίον του χωριού Άγιος Αθανάσιος στην Βόρεια Κέρκυρα. Τούτο το μοναστήρι, έχει ζωή από την εποχή του μακαριστού μητροπολίτου Πολυκάρπου Βαγενά, ο οποίος συγκρότησε μια μικρά αδελφότητα μοναζουσών, και οι οποίες αδελφές καθοδηγήθηκαν στην αρχή από τον γέροντα Παίσιο, και τώρα Όσιο της εκκλησίας μας. Η αδελφότητα απαρτίζεται άνω των τριάκοντα μοναζουσών, υπό την πεπνυμένην καθοδήγησιν της Καθηγουμένης Γεροντίσσης Ευφημίας, η οποία ακολούθησε τότε τον Μητροπολίτη Πολύκαρπο από τα Τρίκαλα, φιλόλογος ούσα, και μετά ταύτα, εγκατέλειψε την εκπαιδευτική της σταδιοδρομία μαζί και με άλλες αδερφές, και έπηξαν μια πνευματική όαση , στην εγκαταλειφθείσα τότε Ιερά Μονή του Παντοκράτορος.
Για την Ιερά Μητρόπολη μας, η αδελφότητα είναι ένα στολίδι πνευματικό, το οποίο οικοδομεί πολλούς εκ των ανθρώπων , οι οποίοι προστρέχουν μέσα στον καύσωνα τον πνευματικό, να βρουν παρηγορία και στήριγμα. Η Ιερά Μονή σήμερα κατεκλύσθην από τους προσκυνητές, και ενώ η Θεία Λειτουργία ετελείτο εντός του μικρού καθολικού, όλους τους αυλείους χώρους, τους είχαν καταλάβει οι προσκυνητές. Παρόντες ήταν οι Βουλευτές Κέρκυρας, κ. Στέφανος Γκίκας και κ. Αλέξανδρος Αυλωνίτης, ως και ο υποψήφιος Πολιτευτής κ. Σπύρος Κλαδάς. Τους χορούς πλαισίωναν οι μουσικολογιότατες αδερφές της Ιεράς Μονής , οι οποίες έψαλλαν άριστα.
Κατά την Θεία Λειτουργία, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο γεγονός της Θείας Μεταμορφώσεως, ο οποίος υπογράμμισε ότι στην παρούσα εορτή δεν έχουμε μόνον πρωταγωνιστή τον Τριαδικό Θεό, αλλά έχουμε και ανθρώπους κοντά Του, που σηματοδοτούν το πέρασμα από την Παλαιά στην Καινή Διαθήκη, από την περίοδο του Νόμου, στην περίοδο της Θείας Χάριτος. Ο Μωυσής και ο Ηλίας, εκπρόσωποι των κεκοιμημένων και των ζώντων, εκπρόσωποι του Νόμου και των Προφητών, που αξιώθηκαν να συνομιλήσουν με τον Θεό «ενώπιος ενωπίω» στην Παλαιά Διαθήκη από την μια μεριά, και οι τρείς εκ των προκρίτων μαθητών, ο Πέτρος, ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης, εκπρόσωποι της ανθρωπότητας που ζει την Θεία χάρη της Καινής Διαθήκης από την άλλη πλευρά. Αυτοί μας δείχνουν ότι κληθήκαμε να συνομιλήσουμε με τον Θεό. Μας δείχνουν ότι η πορεία της ζωής μας δεν είναι να μένουμε στα παρόντα, στα βιοτικά, στις ηδονές και στις οδύνες της ζωής μας, αλλά να ζήσουμε μεταμορφωμένοι με τον Κύριο μας σε μια οντολογική σχέση, η οποία είναι η ανώτατη θέση του ανθρώπου που δημιουργήθηκε από τον Θεό. Ο Μωυσής που κλήθηκε από τον Θεό δύο φορές για να οδηγήσει τον ηγαπημένο Του λαό στην ελευθερία από την δουλεία, αφενός μεν του αποκαλύφθηκε στο Σινά, στην καιομένη βάτο, και του συστήθηκε λέγοντας Του ότι «εγώ ειμί ο Ων», και ξανά οδηγώντας τον λαό στο ίδιο σημείο του Σινά, καλείται από τον Θεό να λάβει το Νόμο και να ατενίσει την δόξα Του, με κεκαλυμμένη την κεφαλή, διότι την δόξα του Θεού, δεν θα μπορούσε να την αντέξει με ακάλυπτη την κεφαλή του. Και όταν κατεβαίνει κρατώντας τον Νόμο του Θεού συνεχίζει να φέρει το κάλυμμα επί της κεφαλής διότι αυτή η δόξα του Θεού, ήταν αποτυπωμένη στο πρόσωπο του. Και ο Προφήτης Ηλίας στο διπλανό όρος, Χωρίβ, κλήθηκε από τον Θεό μετά από τις διώξεις και τις ταπεινώσεις από τους ειδωλολάτρες βασιλείς, να γνωρίσει τον Θεό και εκεί τον γνώρισε ως λεπτή αύρα που δροσίζει και αγιάζει. Και τούτο διότι η φωνή του Θεού είναι η φωνή που λυτρώνει τον προφήτη από την μοναξιά, από την κόπωση και την απόγνωση. Δείχνει δηλαδή ο Θεός στον άνθρωπο ότι τον έπλασε για να είναι μαζί του, και να κοινωνεί την αγάπη του Θεού και την αιωνιότητα. Καθώς και ότι ο θάνατος του κακού, της μοναξιάς, της λύπης, δεν υπάρχει σ αυτόν που ζει την παρουσία του Θεού. Στην εορτή της μεταμορφώσεως οι δύο πρωταγωνιστές της Παλαιάς Διαθήκης θα συναντηθούν με τους τρεις μαθητές, μόνο που τώρα η κοινωνία Θεού και ανθρώπων δεν είναι κεκαλυμμένου προσώπου.
Η φωνή του ουρανίου Πατρός μαρτυρεί την Αγάπη, και πέρα από τις εντολές του Θεού, υπάρχουν ο σταυρός, τα πάθη, η ανάσταση. Δηλαδή όχι απλώς η ηθική, αλλά η οντολογική μεταμόρφωση του ανθρώπου, η οποία όταν κοινωνεί με τον Χριστό, τότε ο Χριστός γίνεται ένα μαζί του. Αυτή η οντολογική μεταμόρφωσις και κοινωνία, συντελείται στην Καινή Διαθήκη, όχι πλέον στο όρος της Μεταμορφώσεως, αλλά στην εκκλησία με τα μυστήρια της, και την καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος, που αποτελεί το όρος της Μεταμορφώσεως για τον καθένα μας. Στο τέλος ευχήθηκε ο Σεβασμιώτατος στην Ηγουμένη Ευφημία και τις αδερφές της Μονής, να είναι η Ιερά Μονή το όρος της Θείας μεταμόρφωσης, όχι μόνο για την αδελφότητα , αλλά και για όλους όσους προστρέχουν να λάβουν την Χάριν του Θεού.