Να συνεχιστεί απρόσκοπτα η λειτουργία της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, η οποία στελεχώνει τις 26 Μητροπόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης, ζήτησε ο κ. Θεόδωρος Καράογλου, παίρνοντας το λόγο στην Ολομέλεια της Βουλής, όπου συζητείται το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με θέμα «αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλων διατάξεων».
Σχετικά με τις ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό και την εξ ολοκλήρου οργάνωση σε νέα βάση της Δευτεροβάθμιας, Μεταδευτεροβάθμιας και Ανώτατης Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης, ο Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας τάχθηκε υπέρ του εξορθολογισμού των δομών. Ωστόσο εστίασε στην αναγκαιότητα να διατηρηθεί η αυτόνομη πορεία της Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, κάνοντας ειδική αναφορά στην επιστημονική αξιοσύνη των αποφοίτων της.
«Η συνέχιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της Ανώτατης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης είναι η ελάχιστη αναγνώριση της πολύπλευρης συνεισφοράς της στην Εκκλησία, την κοινωνία, τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία και τη Θράκη γενικότερα», σημείωσε.
Απευθυνόμενος προς το Σώμα του Κοινοβουλίου ο κ. Καράογλου παρατήρησε ότι «το νέο σχολείο που οραματίζεται και διαμορφώνει η Κυβέρνηση συνδέει ξανά την εκπαίδευση με την παιδεία».
Επισήμανε, ακόμη, ότι ευθύνη και υποχρέωση της Πολιτείας είναι να προσφέρει στους μαθητές ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο θα συμβάλλει ενεργά και δυναμικά στη διαμόρφωση της ποιότητας που θα χαρακτηρίζει τα επόμενα χρόνια την κοινωνία, τον πολιτισμό και τη δημοκρατία μας.
«Το Νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας προσφέρει στα παιδιά μας ουσιαστικές ευκαιρίες για ποιοτική εκπαίδευση, γι’ αυτό όλοι μας πρέπει να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων» παρατήρησε, προσθέτοντας ότι «η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ζήτημα πολιτικής σκοπιμότητας αλλά αποτελεί θέμα εθνικής στόχευσης».
Στην τοποθέτησή του ο κ. Καράογλου συμπεριέλαβε και τις επισημάνσεις που του κατέθεσαν εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης στην πρόσφατη συνάντηση που είχε μαζί τους, σημειώνοντας ότι η μετάβαση από τη μηχανιστική εκμάθηση στην κριτική ανάλυση και σκέψη αποτελεί διαχρονικά μέγα ζητούμενο για την εκπαιδευτική διαδικασία στην πατρίδα μας.
«Οι μαθητές χρειάζονται κίνητρα. Θέλουν όραμα και παραδείγματα. Αυτήν την αρχή υπηρετεί η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας γιατί διακρίνεται από τόλμη, αποφασιστικότητα και υψηλή στόχευση, δημιουργώντας το σχολείο της καλλιέργειας ώστε να ανυψωθεί το μορφωτικό επίπεδο των παιδιών μας. Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση είναι το πρωτογενές κεφάλαιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης της ελληνικής κοινωνίας», τόνισε στον επίλογο της ομιλίας του ο κ. Καράογλου.