You are currently viewing Η πρώτη συνάντηση της Σχολής Γονέων της Ι.Μητροπόλεως Κερκύρας

Η πρώτη συνάντηση της Σχολής Γονέων της Ι.Μητροπόλεως Κερκύρας

  • Reading time:2 mins read
Την Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2024 πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο της τοπικής Εκκλησίας η πρώτη συνάντηση για το νέο ιεραποστολικό έτος της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων.
Επίσημη προσκεκλημένη και ομιλήτρια ήταν η κυρία Κωνσταντίνα Αρμενιάκου, εκπαιδευτικός και συγγραφέας πολλών βιβλίων για παιδιά. Το θέμα που ανέπτυξε ήταν: «Γονείς και παιδιά: όρια, συγκέντρωση, αυτοφροντίδα».
Η εκδήλωση ξεκίνησε με Αγιασμό που τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Νεκτάριος, ο οποίος, τόνισε ότι συμπίπτει η έναρξη των Σχολών Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως με την Κυριακή του Σπορέως. Ο σπόρος είναι ο λόγος του Θεού που δεν είναι απλώς μια διάλεξη που γίνεται στις εκκλησίες είτε σε αίθουσες της Μητροπόλεως μας. Ο λόγος αυτός φέρει μέσα στον κάθε άνθρωπο την χάρη του Θεού και είναι επίκαιρος. Είναι ο λόγος που αποκαλύπτει την αλήθεια. Το ότι δεν ενεργεί αυτή η χάρη του Θεού σε κάποιους ανθρώπους είναι γιατί την εμποδίζει η αμαρτία η οποία έχει καταπατήσει την ψυχή τους και κατ’ επέκταση όλα τα αισθητήριά τους. Αυτός ο λόγος ποιεί ήθος, το οποίο σήμερα δεν υπάρχει στην κοινωνία μας. Η Ιερά Μητρόπολη μας 22 χρόνια αγωνίζεται για αυτόν τον σπόρο, αυτόν τον λόγο. Για να έχουμε οικογένειες με πίστη, με ήθος, με όραμα, με πορεία προς την αιωνιότητα. Για να οικειοποιηθούμε τον Κύριο μας Ιησού Χριστό και να είναι αυτός που θα μας οδηγήσει στη λύτρωση και στην ζωή της χάριτος. Κλείνοντας ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε την κ. Αρμενιάκου που δέχθηκε την πρόσκληση να παρευρεθεί στην Σχολή γονέων της Ι. Μητροπόλεώς μας και την κάλεσε στο βήμα.
Η ομιλήτρια, αφού ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο και τους υπευθύνους της Σχολής Γονέων, τόνισε ότι «η οικογένεια μπορεί να προχωρήσει εάν υπάρχουν οι ρουτίνες,, γιατί αυτές καθησυχάζουν και παρέχουν ασφάλεια στο παιδί, το κάνουν αυτόνομο και περιορίζουν τις συγκρούσεις με αυτό. Ο γονιός που είναι καλά, που φροντίζει τον εαυτό του, μπορεί να βοηθήσει και το παιδί του. Κατά το πρωινό ξύπνημα μάθετε στο παιδί σας να ξυπνάει νωρίς, αφού έχετε ξυπνήσει πρώτα εσείς με χαμόγελο και μια αγκαλά και πάρτε το πρωινό όλη η οικογένεια μαζί, μακριά από τηλεόραση και οθόνες διότι χάνεται η συγκέντρωση του. Κατά την επιστροφή του από το σχολείο το αγκαλιάζετε, του δίνετε λίγο χρόνο να παίξει για να χαλαρώσει και αποφεύγετε να το κουράζετε με πολλές ερωτήσεις. Στο τραπέζι, το μαθαίνετε να συμμετέχει στην προετοιμασία του γεύματος, δεν το πιέζετε να τελειώσει το πιάτο του, δεν το επαινείτε και περιορίζετε την διάρκεια του γεύματος. Συζητάτε για το πως περάσατε σήμερα. Έρχεται το βράδυ, η ώρα για ύπνο. Χαμηλώνουν τα φώτα. Κλείνουν οι οθόνες. Το δωμάτιο είναι ο χώρος που σε κάνει να θέλεις να ξεκουραστείς. Η ώρα του ύπνου είναι καθορισμένη και οι τελετουργίες πριν τον ύπνο δίνουν ασφάλεια. Να είστε παρόντες και υπομονετικοί. Το ζευγάρι δεν χωρίζεται ποτέ από το κρεβάτι του για χάρη του παιδιού».
Στη συνέχεια, η ομιλήτρια προχώρησε στο ζήτημα της αυτοφροντίδας. Οι γονείς καλούνται να μαθαίνουν το παιδί τους πώς να φροντίζει τον εαυτό του, να τρώει σωστά, να κοιμάται καλά, να φροντίζει το σώμα του, να χαλαρώνει, να κινείται, να παίζει, να ονειρεύεται, να ζει αρμονικά με τους άλλους. Να γνωρίζει ότι «μαζί» είμαστε πιο δυνατοί. Να μάθει να σέβεται, να έχει ευγένεια και να μοιράζεται με τους άλλους.
Τα όρια, επεσήμανε η ομιλήτρια, είναι σημαντικά. Δεν χρειάζονται φωνές. Χρειάζεται καλή διάθεση, συζήτηση, χρειάζεται υπόδειξη του τί μπορούν να κάνουν σε αυτόν τον χρόνο και τον τόπο που βρίσκονται. Έχει σημασία να ικανοποιούμε όχι τις επιθυμίες του παιδιού, αλλά τις ανάγκες του. Ο γονέας πρέπει να ακούει τι θέλει να του πει το παιδί του. Δεν είναι όμως ο γονέας ένας «σούπερ ήρωας», αλλά αυτός που δίνει στο παιδί του ό,τι μπορεί, όχι όμως χωρίς μέτρο. Τα τέσσερα κλειδιά για επικοινωνία με το παιδί είναι οι γονείς να είναι σύντομοι, σαφείς, συνεπείς και ήρεμοι.
Στο τέλος, η κ. Αρμενιάκου πρότεινε κανόνες σχετικά με την έκθεση των παιδιών στον κόσμο της οθόνης: «Απομακρύνουμε τις οθόνες από το δωμάτιο του παιδιού. Προσφέρουμε διαφορετικούς τύπους παιχνιδιών (εκπαίδευση, περιπέτεια, στρατηγική, περιπέτεια). Ενημερωνόμαστε για το περιεχόμενο των βιντεοπαιχνιδιών. Εξηγούμε και ελέγχουμε την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο». Παρέθεσε δέκα αρχές της θετικής παιδαγωγικής, που είναι: «Δίνουμε το παράδειγμα. Παίζουμε με το παιδί μας και αφιερώνουμε σ’ αυτό τον χρόνο. Αποφεύγουμε τις τιμωρίες και προτιμούμε εναλλακτικές λύσεις. Αποδεχόμαστε τα συναισθήματα του. Ενθαρρύνουμε το παιδί μας. Προτείνουμε επιλογές. Δείχνουμε εμπιστοσύνη. Φροντίζουμε τον εαυτό μας. Δεν είμαστε τέλειοι γονείς και ας μην μας αγχώνει αυτό. Δίνουμε πολλή αγάπη».
 Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας π. Θεμιστοκλής Μουρτζανός, κάνοντας μια σύντομη παρουσίαση στο βιβλίο της κ. Αρμενιάκου με τίτλο «Οι ιππότες της ελευθερίας», ενώ η εκδήλωση έκλεισε με διάλογο που συντόνισε ο υπεύθυνος της Σχολής Γονέων π. Σπυρίδων Τριαντάφυλλος.