Την Παρασκευή της διακαινησίμου, η τοπική μας εκκλησία εόρτασε την Ζωοδόχον πηγή της Υπεραγίας Θεοτόκου και επειδή κατ’ αυτή την ημέρα συμπίπτει η 29ην απριλίου, εορτή των αγίων Αποστόλων Ιάσονος και Σωσιπάτρου, συνεορτάσθησαν και οι άγιοι Απόστολοι.
Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, την παραμονή χοροστάτησε στον εσπερινό, στην Ιερά Μονή Υπεραγίας Θεοτόκου Παλαιοκαστριτίσσης, που εορτάζει την Ζωοδόχον πηγήν. Η αδελφότης της Ιεράς μονής, υπεδέχθη τον Σεβασμιώτατο με τον καθηγούμενο αυτής αρχιμ. Σωσίπατρο, που φέρει το όνομα του ενός εκ των δύο αποστόλων αγίων. Ο Σεβασμιώτατος στην προσφώνηση του, τόσο προς την αδελφότητα όσο και προς τους προσκυνητές της ιεράς μονής, εκτός των πασχαλίων ευχών που απηύθυνε, και το θεολογικό νόημα της εορτής της αναστάσεως το οποίον και ανέλυσε, εγκωμίασε το πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου, που η ευλάβεια της εκκλησίας την ονόμασε Ζωοδόχον πηγή. Μάλιστα δε, ανεφέρθη σε έναν ύμνο της εκκλησίας, που ούτε το ύδωρ που έτρεξε από την πέτρα στην έρημο, ούτε το νερό του Ιορδάνου, ούτε οποιοδήποτε άλλο νερό ξεκούρασε και ξεδίψασε τους ανθρώπους της Παλαιάς Διαθήκης, όσο η Παναγία μας, η οποία συνεργάστηκε για την εκπλήρωση του απ’ αιώνος αποκεκρυμμένου μυστηρίου της ενσάρκου οικονομίας, για να δανείσει την ανθρώπινη φύση εις τον λόγο του Θεού. Έτσι στην ανθρωπότητα, χάρη σ αυτή την ελεύθερη συνεργασία της Παναγίας μας, με το θέλημα του Θεού, ήλθε η λύτρωσις εις τον κόσμον. Ευχήθηκε δε στην αδελφότητα, η Παναγία να τους σκεπάζει, και στον καθηγούμενο αυτής Χρόνια Πολλά.
Ανήμερα της εορτής των Αγίων Ιάσονος και Σωσιπάτρου, ο Σεβασμιώτατος χοροστάτησε και λειτούργησε στον παλαίφατο ιστορικό ναό, όπου και είναι το μόνο βυζαντινό μνημείο του νησιού και εντός του ιερού ναού υπάρχουν οι τάφοι των δύο αγίων, καθώς και μέρος των ιερών λειψάνων τους. Ο Σεβασμιώτατος, στο πολυπληθές εκκλησίασμα που αποτελείτο κυρίως από νέους ανθρώπους, στην ομιλία του περιέγραψε τις μορφές των δύο αγίων Αποστόλων, ως και της παρθενομάρτυρος Κερκύρας και των αγίων επτά μαρτύρων, των δεσμωτών της αγίας, που συνεορτάζουν μαζί με τους αγίους Αποστόλους. Όταν ο Κύριος μας είπε στους μαθητές Του, «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη», και τους απέστειλε εις πάντα τα έθνη να ευαγγελίσουν και να κηρύξουν το ευαγγέλιο της αναστάσεως του Χριστού, οι απόστολοι όντως πήγαν εις τα έθνη, που αυτό σημαίνει ότι τα έθνη δεν εγνώριζαν για τον ερχομό του Μεσσία, όπως εγνώριζε εκ των προφητών ο ηγαπημένος λαός του Θεού, και από αυτόν κατ’ άνθρωπον προήλθε ο Ιησούς Χριστός, τον οποίον και δεν τον απεδέχθησαν οι δικοί του ως τον Μεσσία. Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης με ενάργεια το περιγράφει, «εις τα ίδια ήλθε και οι ίδιοι αυτόν ου παρέλαβον». Σ αυτόν τον ειδωλολατρικό ναό των εθνών που πήγαν οι Απόστολοι, οι οποίοι δεν είχαν ακούσει για τον αληθινό Θεό, και υπήρξε αποστροφή και διωγμός και δυσκολίες στο έργο του Ευαγγελίου, εν τούτοις ανεδείχθησαν αφοσιωμένοι χριστιανοί και μαθητές του Κυρίου. Εδώ στην Κέρκυρα, απέστειλε ο Απόστολος Παύλος του δύο μαθητές του, όχι σε φιλικό κλίμα αλλά σε αντίθετο κλίμα, και μπορεί μεν να ήταν η αποστολή τους μαρτυρική, αλλά ο λόγος του Θεού ρίζωσε στις καρδιές των ανθρώπων, και γιγαντώθηκε το δέντρο της Εκκλησίας. Και ο μεν Βασιλεύς Κερκυλίνος, υπήρξε σκληρός στην καρδιά, η κόρη του η Κερκύρα, με ενθουσιασμό άκουσε το μήνυμα της αναστάσεως από τους αγίους Αποστόλους, και όχι μόνο ησπάσθη τον Χριστιανισμόν αλλά και πρώτη μαρτύρησε από τα χέρια του Πατέρα της, του Βασιλέως. Στους δε δεσμοφύλακες, που ήταν εντεταλμένοι να φρουρούν την αγία, το μαρτυρικό αίμα της, μίλησε στις καρδιές τους και από φύλακες έγιναν μάρτυρες και εκείνοι της πίστεως μας. Αυτή τη δύναμη της πίστεως στην ανάσταση του Χριστού δεν μπορεί κανείς λόγος και κανένα κήρυγμα να την υπερβεί. Η ανάστασις του Χριστού είναι εκείνη η οποία άλλαξε διαχρονικά τις καρδιές όλων των ανθρώπων. Και η αγάπη και η ανιδιοτέλεια στο πρόσωπο του Κυρίου, μεγάλωσε το δένδρο της πίστεως και της ορθοδοξίας μας. Ο Σεβασμιώτατος προσκάλεσε όλους τους ανθρώπους, να μην είναι η συμμετοχή τους επιφανειακή, η οποία στηρίζεται στα εξωτερικά γνωρίσματα αλλά το φώς το ανέσπερον της αναστάσεως του Κυρίου μας, αυτό το οποίο συνήγειρε τις συνειδήσεις των Αποστόλων, των μαρτύρων και των αγίων της πίστεως μας, αυτό το φως να λάμψει κατάβαθα στην ψυχή και την καρδιά μας, με τις πρεσβείες των Αγίων αποστόλων, της αγίας Κερκύρας αλλά και της Θεοτόκου, να πορευόμαστε στη σημερινή ακαταστασία της ζωής μας που οδηγεί σε αδιέξοδα. Αυτή η πίστη, θα μας οδηγήσει σε διέξοδο πνευματικό, και στην αγιότητα την οποία έζησαν όλοι οι άγιοι της πίστεως μας.