Στην Ακολουθία του Νυμφίου στην Ιερά Μητρόπολη Κερκύρας, ο φιλοξενούμενος επίσκοπος Κοτυαίου κ. Διονύσιος, βοηθός επίσκοπος του Μητροπολίτου Ιταλίας, χοροστάτησε στο ιερό προσκύνημα του Αγίου Σπυρίδωνος, όπου πλήθος πιστών παρακολούθησε την ιερά Ακολουθία, και ο θεοφιλέστατος απηύθυνε εποικοδομητικό λόγο επί του νοήματος της ημέρας.
Παράλληλα, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας κ. Νεκτάριος, χοροστάτησε και ομίλησε στην ιερά ανδρώα κοινοβιακή μονή του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος και Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου στην περιοχή Στρατιά, πλησίον της ιστορικής πόλης της Κέρκυρας.
Η ως άνω ιερά μονή, είναι κτίσμα του 10ου αιώνος, και έχει αδιάκοπη μοναχική συνέχεια και διαδοχή.
Ο νέος καθηγούμενος αυτής, αρχιμ. Χριστόδουλος Τριαντάφυλλος, ανακαινίζει εκ βάθρων την ιερά μονή, και γύρω από αυτόν αναπτύσσεται μια μικρά μοναχική-ιεραποστολική αδελφότητα.
Ο Σεβασμιώτατος απευθυνόμενος στο εκκλησίασμα της ιεράς μονής, έλαβε αφορμή από τα δύο εορταζόμενα γεγονότα της Αγίας και Μεγάλης Δευτέρας.
Πρώτον, του Ιωσήφ του Παγκάλου, ο οποίος αρνήθηκε τις προκλήσεις της ηδονής της συζύγου του Πετεφρή στην Αίγυπτο, διότι μέσα του πρυτάνευε η αγάπη και ο φόβος του Θεού, γνωρίζοντας πως η ηδονή του σώματος, επιφέρει τον πνευματικό θάνατο.
Ο Σεβασμιώτατος αναφερόμενος στην ως άνω Ευαγγελική διήγηση, αναφέρθηκε στην εικόνα της συγχρόνου κοινωνίας , η οποία καυχάται για την ηδονή και την ακολασία, και προβάλλει ως αρετή την αμαρτία.
Ο Σοδομισμός της εποχής μας, τον οποίο ατυχώς η Ελληνική Κυβέρνηση δια νόμου εστήριξε, προβάλλεται ως η κατά φύσιν κατάσταση της συγχρόνου οικογενειακής πραγματικότητας.
Ενώ ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη, προκειμένου αυτή την αμαρτία να την εξαλείψει, κατέστρεψε τα Σόδομα και τα Γόμορα, για να εκλείψει από της γης ο Σοδομιτισμός.
Και από την άλλη πλευρά η εικόνα της άκαρπης συκής, την οποία ο Κύριός μας καταράστηκε δια το «μη έχειν καρπούς», μας οδηγεί στην πνευματική ακαρπία της εποχής μας, που οι άνθρωποι καυχώνται για το κενό της ζωής τους.
Προβάλλουν την εφήμερη σκέψη χωρίς περιεχόμενο, χωρίς ουσία, χωρίς καρπόν πνευματικό.
Σήμερα οι άνθρωποι είναι του φαίνεσθε και όχι του είναι. Αυτό είναι που συνιστά την πνευματική ακαρπία.
Ας έχουμε λοιπόν υπόψιν μας, τόνισε ο κ. Νεκτάριος, πως για να βιώσουμε αυτή την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, και να συμπορευτούμε με το Πάθος του Κυρίου μας έως τον Γολγοθά, οφείλουμε να ανασυντάξουμε τον εαυτό μας, απομακρύνοντας κάθε επιθυμία βλαβερά και κάθε αμαρτία.
Τότε θα κατανοήσουμε ότι είμαστε αληθινοί μαθητές του Κυρίου. Και τότε θα λάμψει μέσα και γύρω μας το Φως της Αναστάσεως στη ζωή μας.