✔️Είναι αλήθεια αυτό που διαδίδουν τα εν Αθήναις παπαγαλάκια του Αγίου Αμερικής οτι για να αποκαταστήσουν την εικόνα ανυποληψίας του θα αρχίσουν να αντεπιτίθενται σε όσους παρουσιάζουν τα όσα συμβαίνουν στην πολύπαθη Ι. Αρχιεπισκοπή;
🔺Του Σωτήρη Μ. Τζούμα
«Χείρες μεν Ησαύ, φωνή δε Ιακώβ». Αυτό είχε πει ο γέροντας Ισαάκ όταν ο Ιακώβ τον ξεγέλασε για να του πάρει τα πρωτοτόκια.
Αυτό θυμήθηκα όταν ανέγνωσα την επιστολή του κ. Σάββα Τσίβικου, ύπατου Προέδρου της μεγάλης και ιστορικής οργάνωσης των ΑΗΕΡΑ προς τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη με θέμα την στήριξη του Αρχιεπισκόπου Αμερικής. Ένα κείμενο με υπογραφή κ. Τσίβικου, φωνή δε Αρχιεπισκόπου!
Είναι τόσο κοντά στα εκκλησιαστικά πράγματα ο κ.Τσίβικος ώστε να μπορεί να γίνεται δεκανίκι υπεράσπισης του Ελπιδοφόρου; Γιατί; Ιδού η απορία!
— Ποιό είναι το έργο του Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Ελπιδοφόρου, που ο κ. Τσίβικος χαρακτηρίζει «κληρονομιά»;Προφανώς ζει σε άλλο τόπο! Αθελά του αδίκησε και τον εαυτό του αλλά και την AHEPA για την οποία έχουμε έναν απέραντο θαυμασμό για τη δράση της και τα επιτεύγματά της από τα έτη των σπουδών μας στις ΗΠΑ. Και ο κ. Τσίβικος με την πρωτοβουλία που ανέλαβε οδήγησε την οργάνωση σε έναν λαβύρινθο χωρίς διέξοδο.
— Ποια είναι η «κληρονομιά» την οποία επικαλείται ο κ. Τσίβικος; Ίσως το ότι εισηγήθηκε και θέλησε να επιβάλλει- ευτυχώς ανεπιτυχώς- τα πλαστικά κουταλάκια για να λαμβάνουμε το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου; Ίσως γιατί έκανε το βάπτισμα του παιδιού του ομόφυλου ζεύγους στην Γλυφάδα; Ίσως γιατί διαφήμισε και εισηγήθηκε εμμέσως την παντελή κατάργηση του τιμημένου ράσου για να καθιερωθεί μόνιμα το κουστούμι και το κολάρο;
Καλό θα ήταν να μας πει τι καλά επέφερε ο Ελπιδοφόρος στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής από τότε που ανέλαβε. Συγκεκριμένα πράγματα.
Είμαστε πρόθυμοι να τον διευκολύνουμε στον ερανισμό τους ώστε να του είναι πιο εύκολο το τι θα πει στην κατ´ιδίαν συνάντηση που ζήτησε να έχει με τον Παναγιώτατο Πατριάρχη μας. Αν και ο Πατριάρχης τα ξέρει όλα και τα βλέπει όλα και προς το παρόν σιωπά.
Όμως καλό θα ήταν να μας πει ο κ. Τσίβικος ποιοι πραγματικά «προάγουν αβάσιμες κατηγορίες και διαίρεση» στην Ομογένεια.
—Μηπως ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος; Αυτός έχει διχάσει τον λαό και έχει διασπάσει την ιεραρχία και το μόνο που έδειξε να τον ενδιαφέρει από την πρώτη στιγμή είναι το πώς θα καπελώσει και θα υποβαθμίσει τους συνεπισκόπους του!
Το έδειξε άλλωστε στη στάση του και έναντι τόσο του Γέροντος Βοστώνης Μεθοδίου ( όταν έγινε ο Μεθόδιος Επίσκοπος Σκοπέλου, ο Ελπιδοφόρος φορούσε κοντά παντελονάκια ακόμη) αλλά και έναντι του από Νέας Ιερσέης και νυν Σάρδεων Ευαγγέλου που τον εξοστράκισε γιατί τόλμησε να αμφισβητήσει τις προθέσεις του. Και δυστυχώς επαληθεύτηκε σε όλα!
—-Έχει καταλάβει ο κ. Τσίβικος από την κορυφή την οποία ευρίσκεται ότι η ομογένεια έχει απηυδήσει με όσα συμβαίνουν και εγκαταλείπει τις Κοινότητες της Ι. Αρχιεπισκοπής και προσχωρεί σε άλλες ορθόδοξες Εκκλησίες;
—Ποιές ενέργειες του Αρχιεπισκόπου μπορούν να χαρακτηριστούν ως «ενωτικές»; Η προαναφερόμενη υπονόμευση και εξόντωση συνεπισκόπων του; Η εμμονή του να αλλάξει το Σύνταγμα παρά την αντίθετη άποψη του Πατριάρχη την οποία εξέφρασε εν Συνόδω και έχει καταγραφεί; Ή μήπως η επίσκεψή του στο τουρκικό σπίτι; Όλα δείχνουν επιπολαιότητα και έλλειψη σεβασμού και ενσυναίσθησης!
—Να σημειωθεί ότι είναι πρώτη φορά που ύπατος Πρόεδρος του μεγάλου Οργανισμού ΑΗΕΡΑ υποστηρίζει προσωπικά Αρχιεπίσκοπο και μάλιστα χωρίς την έγκριση του Συμβουλίου του.
Ο κ. Τσίβικος μας λέει ότι συνδέεται με πολυετή φιλία με τον Ελπιδοφόρο…
—Μπορεί να μας πει από πότε; Και αν αυτή η γνωριμία του δίνει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί την οργάνωση που εκπροσωπεί σε ένα θέμα που δεν την αφορά και ενδεχομένως τα μέλη της να μην έχουν την ίδια γνώμη. Μπορούν να μας πουν τα άλλα μέλη του Συμβουλίου του αν συμφωνούν με την πρωτοβουλία που ανέλαβε; Θα έχει ενδιαφέρον!
—Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι ουδεμία αναφορά γίνεται στο αν τα δημοσιεύματα της ιστορικής εφημερίδας της Ομογένειας «Εθνικός Κήρυξ» είναι αληθή ή όχι.Επομένως δεν αμφισβητεί την επίσκεψη της κ. Υφυπ.στον Παναγιώτατο, αλλά το δικαίωμα του κ. Καλμούκου και της εφημερίδας «Εθνικός Κήρυξ» να παρουσιάζει τα γεγονότα.
Και του το έθεσε ευθέως ο ιστορικός Εκδότης του «Ε.Κ.» κ.Αντώνης Διαματάρης στο άρθρο του, ζητώντας του να απαντήσει!Αλλά δεν ακούσαμε την απάντηση που περιμέναμε παρά μόνο λάσπη στον ανεμιστήρα, προϊόν θρασυδειλίας!
Είναι ολοφάνερο ότι ο κ. Τσίβικος επεχείρησε με δόλιο τρόπο να υποβαθμίσει την σημασία του μηνύματος που μετέφερε στον Οικουμενικό Πατριάρχη η εμπειρότατη περί την Ομογένεια της Αμερικής, Υφυπουργός των Εξωτερικών κ. Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου- η οποία ασφαλώς και είχε την συγκατάθεση του Πρωθυπουργού να το κάνει και δεν ενήργησε αφ´εαυτής. Και αυτό ο κ.Τσίβικος το έκανε προφανώς για να ρίξει λάσπη στον έγκριτο δημοσιογράφο της Ομογενειακής εφημερίδος κ.Θεόδωρο Καλμούκο και στην ίδια την εφημερίδα, με υπεραιωνόβια ιστορία της.
Αλήθεια γνωρίζουν αμφότεροι- και ο …παρών Αρχιεπίσκοπος Αμερικής και ο κ. Τσίβικος- την προσφορά του κ. Καλμούκου στην ομογένεια και στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής; Γνωρίζουν ότι επι ήμισυ αιώνα περίπου καταγράφει την ζωντανή ιστορία της ομογένειας και της εκεί Εκκλησίας μας; Και του επιρρίπτουν μομφή οι ανιστόρητοι για ανήκουστα πράγματα για να τον μειώσουν;
Κακό του κεφαλιού τους! Και καλά θα κάνει ο κ.Καλμούκος να προσφύγει στην δικαιοσύνη και να ζητήσει και από τους δύο- φυσικό και ηθικό αυτουργό – μεγάλη αποζημίωση! Μάχαιραν έδωκαν, μάχαιραν να λάβουν! Τους αξίζει!
Τέλος, αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Τσίβικος ότι «οι βάσιμες κατηγορίες γίνονται εν πολλοίς από τους ίδιους ανθρώπους από την εποχή του αειμνήστου Αρχιεπισκόπου Ιακώβου»!
Ας μας πει ο κ. Τσίβικος πόθεν και πώς γνώριζε τον αείμνηστο Ιάκωβο. Για να του απαντήσουμε τότε με τον ανάλογο τρόπο δεδομένου ότι γνωρίζουμε την περίοδο αυτή της ζωής της Αρχιεπισκοπής Αμερικής όσο λίγοι. Επίσης να μας απαντήσει τι ξέρει για τον αισχρό και ανέντιμο ρόλο του προστατευομένου του Ελπιδοφόρου στο θέμα της παραίτησης του προκατόχου του Δημητρίου ώστε να αδειάσει η θέση και να την καταλάβει εκείνος! Επομένως στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλούν για σχοινί.
Ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος στην ύστατή του προσπάθεια να σώσει το κύρος του ή και την θέση του, επιστράτευσε τον κ. Τσίβικο ο οποίος όμως με αυτά που γράφει εκτίθεται. «Φίλος ο Πλάτων, αλλά φιλτάτη η αλήθεια» κ. Τσίβικο.
Το ξανάκανε αυτό ο Ελπιδοφόρος και όταν δημιουργήθηκε ο σάλος για το βάπτισμα που έκανε στην Γλυφάδα στο τέκνο του ομόφυλου ζεύγους. Έβαλε τον Αρχιδιακονο π. Ιωάννη Χρυσαυγή να αντιμετωπίσει το δριμύ κατηγορώ του ιερού κληρου της Εκκλησίας της Ελλάδος και ειδικά της Ι. Μητροπόλεως Γλυφάδας αλλά και την υγιή αντίδραση του Χριστεπωνύμου Πληρώματος, με ένα κείμενο γεμάτο καινοδοξίες στα όρια της αιρέσεως.
Και δεν έφτανε αυτό. Έστειλε και ο ίδιος προς την Εκκλησία της Ελλάδος μια απαράδεκτη επιστολή την οποία ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος- σοφά και…Σεραφειμικά σκεφτόμενος – θεώρησε ως μηδέποτε παραληφθείσα,διότι αν την λάμβανε υπόψη στα σοβαρά θα έπρεπε ως Αυτοκέφαλη Εκκλησία να ζητήσει την παραπομπή του Ελπιδοφόρου στα Συνοδικά Δικαστήρια με την κατηγορία της εξύβρισης και της διδασκαλίας αιρέσεων και κακοδοξιών. Εκείνο που δημιουργεί εντύπωση είναι το γεγονός ότι η Ιερά Επαρχιακή Σύνοδος της Αρχιεπισκοπής Αμερικής σε αντίθεση με τον λαλίστατο κ. Τσίβικο τηρεί σιγή ιχθύος. Και όταν δεν είναι μαζί σου οι συνεπίσκοποί σου τότε τι χρείαν έχομεν άλλων μαρτύρων; Είναι η μεγαλύτερη απόδειξη της αναντιστοιχίας μεταξύ ποιμένος και ποιμνίου.
Παρ´όλα αυτά ο Ελπιδοφόρος δεν έβαλε μυαλό.Μαθαίνω οτι τα πληρωμένα παπαγαλάκια του στην Αθήνα —αυτούς που πληρώνει αδρά κάθε μήνα και μάλιστα αδιαφανώς—οργανώνουν αντεπίθεση προς όλους εκείνους που αποκαλύπτουν τα έργα και τις ημέρες του Ελπιδοφόρου. Εμείς το περιμένουμε με αγωνία!
Και θα το αντιμετωπίσουμε με τα ίδια αλλά και με χειρότερα όπλα. Έχουμε πολλά στη φαρέτρα μας. Ακόμη έχω τον πειρασμό να παρουσιάσω μια φωτό με μια φίλη μου μιγάδα από την Πόλη, η οποία έχει πολλά να μας διηγηθεί!
Σκληρόν σοι προς κέντρα λακτίζειν Άγιε Αμερικής. Να το θυμάστε αυτό!
Αλλά και για τον κ. Τσίβικο ισχύει κάτι εφάμιλλο και με αυτό κλείνω: «Φωνήν Ελληνίδα βαρβάροις προστάγμασιν ετόλμησε χρήσαι».
Δηλαδή ετόλμησε να κάνει χρήση της «ιερής» ελληνικής γλώσσας για να «μεταφέρει» ένα βάρβαρο μήνυμα. Όλοι το καταλάβαμε αυτό εκτός από τον ίδιο. Ας ελπίσουμε οτι τη δεύτερη φορά θα είναι προσεκτικότερος!
Η λάσπη φέρνει λάσπη και οι οχετοί αναδύουν πάντα δυσοσμία…