Αντιδράσεις και νέο κύκλο συζητήσεων έχει προκαλέσει το αίτημα του σλαβόφωνου κόμματος του «Ουράνιου Τόξου», στη διοίκηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας για εισαγωγή «μακεδονικών» στο πρόγραμμα σπουδών του.
Ο Πρύτανης απάντησε αρνητικά ωστόσο αξίζει να σημειωθεί πως ο αρμόδιος υπουργός φαίνεται αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αυτό.
Γνώστης του θέματος, ο Καθηγητής Γλωσσολογίας και πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργος Μπαμπινιώτης μιλώντας στον ΣΚΑΙ τόνισε πως έπειτα την ήδη λανθασμένη επιλογή της αναγνώρισης της γλώσσας των Σκοπίων ως μακεδονική, μια ενδεχόμενη απόφαση και για διδασκαλία της στην Ελλάδα, συνιστά ένα φοβερό, καίριο λάθος.
«Δεν είναι δυνατόν μια σλαβική, βουλγαροσέρβικη γλώσσα με κυριλλικό αλφάβητο,ψευδώνυμη μακεδονική να έρθουμε εμείς να την εισάγουμε και να την διδάσκουμε στα πανεπιστήμια μας.»
Εκφράζει ο κος Μπαμπινιώτης υπογραμμίζοντας μάλιστα πως μια τέτοια ενέργεια εκ μέρους της Ελλάδας θα ήταν παράλληλα μια έμμεση αναγνώριση « Μακεδονικής Μειονότητας» αλλά και εν δυναμώσει των θέσεων του κόμματους του « Ουράνιου Τόξου» που προέβη στο ανάλογο αίτημα.
Ο πρώην Πρύτανης, επισημαίνοντας πως ένας μικρός αριθμός κατοίκων στα σύνορα, οι οποίοι είναι Έλληνες πολίτες, κατά βάση μεγαλύτεροι σε ηλικία, και μιλούν τα Ελληνικά, επιλέγουν να χρησιμοποιούν και τα λεγόμενα «σλαβομακεδονικά» χωρίς αυτό να συνεπάγεται σε καμία περίπτωση πως αποτελούν ή θα μπορούσαν να λογιστούν ως μειονότητα.
Έχουμε Έλληνες που μιλάνε αρβανίτικα, τσιγγάνικα είναι μειονότητα? Διερωτάται.
Μάλιστα, ο Κος Μπαμπινιώτης, εξέφρασε ανοικτά τους φόβους του για εκμετάλλευση της ονομασίας της γλώσσας από το Ουράνιο Τόξο αλλά και διάφορους επιτήδειους προκειμένου να στηριχτεί ο ισχυρισμός περί ύπαρξης μακεδονική μειονότητας καθώς οπωσδήποτε η γλώσσα γενικά φέρει στοιχεία που παραπέμπουν σε ταυτότητα, δεν είναι απλώς ένα όνομα.
“Στην Συμφωνία των Πρεσπών προβλέπεται ότι δεν υπάρχει μειονότητα άλλο όμως το τι γράφεται άλλο το τι συμβαίνει.”
Παραδέχεται ο κος Μπαμπινιώτης ο οποίος κάνοντας λόγο για επικίνδυνα ψεύδη και για προσοχή που χρειάζεται να δοθεί στο θέμα, εκφράζει τέλος την απορία του σχετικά με την στάση του Υπουργού παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, στο ζήτημα, επιδοκιμάζοντας αντίθετα την άμεση αρνητική απάντηση στο αίτητμα από τον Πρύτανη.