You are currently viewing Φωκίδος Θεόκτιστος: «Η Εκκλησία θα ζήσει και ζει και χωρίς το Κράτος»

Φωκίδος Θεόκτιστος: «Η Εκκλησία θα ζήσει και ζει και χωρίς το Κράτος»

  • Reading time:1 mins read

«Η Εκκλησία ας γνωρίζουν ότι θα ζήσει και ζει και χωρίς το Κράτος. Το Κράτος δεν ξέρω αν μπορεί να ζήσει χωρίς Θεό και χωρίς την Εκκλησία μας». Με τη θέση αυτή ο Μητροπολίτης Φωκίδος Θεόκτιστος απαντά στο θέμα του χωρισμού Εκκλησίας-Κράτους. Σε συνέντευξη στην εφημερίδα «Ελευθερία του Τύπου» ο Σεβασμιώτατος σχολιάζει τα θέματα της επικαιρότητας με καίριο τρόπο.

Αναλυτικά η συνέντευξη…

Προσευχή στα σχολεία. Να διατηρηθεί ή να καταργηθεί όπως προτείνει το Υπουργείο Παιδείας;

Οι Κυβερνήσεις αφού επέτρεψαν να εισέλθουν στην χώρα μας όλες οι φυλές της γης δημιουργώντας οι ίδιοι ένα πρόβλημα, τώρα έρχονται με την απόφαση ότι στα σχολεία δεν είναι μόνο παιδιά που ανήκουν στην Ορθοδοξία και ζητούν την κατάργηση της προσευχής. Τον λόγο θεωρώ ότι έχουν πρώτα οι γονείς, διότι τα παιδιά είναι δικά τους και μετά τον λόγο έχουν οι καλοί μας εκπαιδευτικοί. Εμείς ως Επίσκοπος της Εκκλησίας βεβαίως και θέλουμε να παραμείνει η προσευχή στα σχολεία μας, όπως ισχύει έως σήμερα.

Γονείς επιστρέφουν το βιβλίο Θρησκευτικών της Δ’ Δημοτικού στο Υπουργείο, ισχυριζόμενοι ότι περνάει αλλόθρησκα μηνύματα.

Το τι διδάσκεται το κάθε ελληνόπουλο στο σχολείο την πρώτη ευθύνη την έχουν οι γονείς που τους ανήκουν τα παιδιά. Αν οι γονείς κρίνουν ότι τα βιβλία του Υπουργείου είναι ακατάλληλα και απαράδεκτα για τα παιδιά τους, έπραξαν σωστά.

Να γίνεται ο εκκλησιασμός των μαθητών;

Όλα τα θέματα που μου αναφέρεσθε έως τώρα έχουν να κάνουν με τους γονείς και τα παιδιά τους που τους ανήκουν και είναι υπεύθυνοι γι’ αυτά. Οπότε κι εδώ τον πρώτο λόγο έχει η οικογένεια. Εμείς ως Επίσκοπος βεβαίως και ζητούμε τα παιδιά μας να εκκλησιάζονται.

Την αλλαγή φύλου προωθεί η Κυβέρνηση με σχετικό Νομοσχέδιο.

Εκπλήσσομαι με την ερώτησή σας. Είναι δυνατόν ως Επίσκοπος της Ορθοδόξου Εκκλησίας να συμφωνήσω με ένα τέτοιο νομοσχέδιο; Διαφωνούμε πλήρως, αλλά ξεχάσαμε το λεχθέν υπό πολιτικού ανδρός ότι «ανήκουμε εις την Δύση»; Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι η Ελλάδα σε όλα τα θέματα θα γίνει Ευρώπη. Εμείς λοιπόν είμαστε υπεύθυνοι που στο «Ναι» ή «Όχι» στην Ευρώπη, απαντούμε πάντα «Ναι». Μήπως ήρθε η ώρα να πούμε ένα ισχυρό «Όχι»; Αν στην Ευρώπη δεν θέλουν την Ορθοδοξία, τα ήθη και τα έθιμά μας, τότε προτιμούμε την Ορθόδοξη Ελλάδα, παρά μια Ελλάδα διεφθαρμένη.

Ταφή ή καύση των νεκρών.

Ταφή ή καύση. Ό,τι ανέφερα και στην προηγούμενη ερώτησή σας, τα αυτά ισχύουν και για την ταφή ή καύση. Η Ευρώπη έχει και τα δύο. Θέλουμε λοιπόν την Ορθόδοξη Ελλάδα ή την Ευρωπαϊκή Ελλάδα;

Νέοι και Εκκλησία. Υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την προσέλκυση των νέων;

Αν κρίνω από την Μητρόπολη που διαποιμένω εδώ και τρία χρόνια, θεωρώ ότι όπου υπάρχουν καλοί και δραστήριοι κληρικοί, εκεί οι νέοι κερδίζονται στον Χριστό.

Ποιος ο ρόλος της σύγχρονης Εκκλησίας στο θέμα του μεταναστευτικού προβλήματος που αντιμετωπίζει η χώρα;

Θεωρώ ότι πίσω από το μεταναστευτικό πρόβλημα κρύβονται άλλοι στόχοι που έχουν να κάνουν με την αλλοίωση του πληθυσμού της χώρας μας, ώστε εύκολα να προχωρά η παγκοσμιοποίηση που είναι το χωνευτήρι των λαών.

Χωρισμός Εκκλησίας και Κράτους.

Οι Έλληνες όταν ελευθερώθηκε η Ελλάδα από την Οθωμανική σκλαβιά, εκτιμώντας την μεγάλη προσφορά του Ιερού Κλήρου και των μοναστηριών της Πατρίδος μας στην Επανάσταση, απεφάσισαν ως μικρό αντίδωρο για την μεγάλη αυτή προσφορά της Εκκλησίας στον αγώνα των Ελλήνων, να θέσουν την Εκκλησία στο Ελληνικό Σύνταγμα και να της δώσουν προνόμια για να την προστατεύουν από τους εχθρούς της.

Εμείς δεν απεμπολούμε τα όσα οι πρόγονοί μας πρόσφεραν από αγάπη στην Εκκλησία. Αν οι σύγχρονοι πολιτικοί φανούν αγνώμονες, τότε ας πράξουν από μόνοι τους ό,τι νομίζουν και θέλουν. Η Εκκλησία ας γνωρίζουν ότι θα ζήσει και ζει και χωρίς το Κράτος. Το Κράτος δεν ξέρω αν μπορεί να ζήσει χωρίς Θεό και χωρίς την Εκκλησία μας. Ευχαριστώ.

Τι γνώμη έχετε για τις ηλεκτρονικές ταυτότητες.

Η θέση της Εκκλησίας έχει εκφραστεί Συνοδικά και είναι αρνητική ήδη από την εποχή του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου και δεν έχει αλλάξει ούτε επί των ημερών μας η θέση της Εκκλησίας από την ώρα που οι νέες ταυτότητες καταργούν το αυτεξούσιο και την ελευθερία του ανθρώπου, το απόρρητο της ζωής του με συνεχή ηλεκτρονική παρακολούθηση.