Στο Ι. Παρεκκλήσιο του Προφήτη Ηλία στην τοποθεςία Τρία Μοναςτήρια Ρεθύμνου πολλοί πιστοί προσήλθαν κατά τον Εσπερινό της εορτής. Χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολιτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων συγχοροςτατούντος του οικείου Ποιμενάρχου Σεβαςμιωτάτου Μητροπολίτου Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Ευγενίου. Στο κήρυγμά του ο Μητροπολιτης Κορωνείας είπε :
Ο Προφήτης Ηλίας έζησε τον 9ον αιώνα π. Χ. Είναι ένας προφήτης της Π. Δ. που αρκετές φορές αναφέρεται το όνομά του και στην Κ. Δ.
Θα ήθελα να τονίσω ένα βασικό χαρακτηριστικό από την ζωή του Προφήτη Ηλία και αυτό είναι ότι ήταν ο άνθρωπος της φλογερής,κυριολεκτικά και αποτελεσματικής προσευχής,αφού με την προσευχή του κατέβασε φωτιά απο τον ουρανό !
Η προσευχή, συνέχισε ο Σεβασμιώτατος, είναι το οξυγόνο και η αναπνοή της ψυχής για τον πιστό. Ομως γεννώνται, και μάλιστα στον σημερινό άνθρωπο,ορισμένα ερωτήματα:
1. Γιατί να προσεύχομαι και να ζητώ από τον Θεό την εκπλήρωση των αιτημάτων μου; Δεν τα γνωρίζει ο Θεός;
Απάντηση: Ο Θεός τα γνωρίζει όλα. Ξέρει καλλίτερα από εμάς τι μας χρειάζεται. Όμως εμείς έχουμε ανάγκη από επικοινωνία. Και μάλιςτα στην εποχή μας της τόςης μοναξιάς. Έχουμε ανάγκη από ένα ” συ “. Εκείνος,λοιπόν , είναι το μόνιμο ” Συ “για τον πιστό. Και ακόμη με την προσευχή μας αποδεικνύουμε την εμπιστοσύνη μας σ ‘ Αυτόν.
2. Κάνει ο Θεός ό,τι του ζητάμε ; Απαντά στις προσευχές μας, στα αιτήματά μας;
Απάντηςη : Απαντά πάντα. Αλλά δεν λέει πάντα ναι,λέει και όχι. Αλλοίμονο αν πραγματοποιούσε πάντα ό,τι του ζητάμε. Δεν θα ήταν Θεός, αλλά δούλος και υπηρέτης των ιδιοτροπιών και επιθυμιών μας. Δεν είναι δυνατόν ο Θεός,ανάλογα με τις επιθυμίες μας, να αλλάζει π.χ. την φυσική φορά των πραγμάτων του κόσμου ή τους νόμους της φύσεως,που Εκείνος έθεσε. Βέβαια, όταν Εκείνος κρίνει,μπορεί να επεμβαίνει και να αλλάζει την φυσική ροή των πραγμάτων. Αλλά αυτό βρίσκεται στην απόλυτη “δικαιοδοσία” Του.
Γι ‘ αυτό εμείς ζητάμε ό,τι θέλουμε και ο Θεός μας δίνει ό,τι πρέπει και όταν πρέπει…
Μιά ακόμη ένσταση λέει: Η προσευχή είναι στάση παθητική. Τα προβλήματα χρειάζονται ενεργητικότητα.
Απάντηση: Τα σταυρωμένα χέρια της προσευχής είναι πράξη κατ’ εξοχήν ενεργητική.
“Η απράγμων ησυχία (δηλ. η προσευχή) της εν πράγμασιν περιφανείας
(της εντυπωςιακής πολυπραγμωσύνης μας) τιμιωτέρα ” (Γρηγόριος Θεολόγος ). Στην προσευχή, άλλωστε, δεν αναθέτουμε στον Θεό, ό,τι πρέπει εμείς να κάνουμε. Αντιθέτως.
Συνειδητοποιούμε την δική μας ευθύνη και ζητάμε από τον Θεό να συμπληρώσει τα “ελλείποντα.” Άρα δεν πρόκειται για ένα είδος μοιρολατρίας, αλλά συμμαχίας με τον Θεό. Που πάντα οδηγεί στην δημιουργία,στην ζωή, στην νίκη.
“Χρήζομεν,λοιπόν, οι πάντες άνθρωποι της προσευχής ουχ ήττον ή τα δένδρα των υδάτων” (Χρυσόστομος).Και συνεχίζει ο ιερός Πατήρ : Όπως τα δένδρα δεν μπορούν να φέρουν καρπούς,αν δεν ρουφήξουν το νερό ” δια των ριζών “,έτσι κι εμείς δεν μπορούμε να φέρουμε τους καρπούς των αρετών ” μη ταις προσευχαίς αρδόμενοι”.
Αυτά τα νάματα της προσευχής ας μη τα στερούμε από τον εαυτό μας. Άτομα, οικογένειες, κοινωνίες χωρίς προσευχή. Σκοτεινή θα είναι η πορεία τους ! Πορεία μέσα σε ασέληνη και θυελλώδη νύχτα ! Κατέληξε ο Μητροπολίτης Κορωνείας.
Τέλος ο Μητροπολίτης Ρεθύμνης κ. Ευγένιος ευχαρίστησε τον χοροστατήσαντα Αρχιερέα και ευχήθηκε σε όλους την προστασία του Προφήτου.