You are currently viewing “Εξάψαλμος”δικηγόρων μοναχών Αγίου Αββακούμ σε Αρχιεπίσκοπο Κύπρου-Τον καλούν να απαντήσει για τα περί “συμφωνίας” με Ησαΐα

“Εξάψαλμος”δικηγόρων μοναχών Αγίου Αββακούμ σε Αρχιεπίσκοπο Κύπρου-Τον καλούν να απαντήσει για τα περί “συμφωνίας” με Ησαΐα

  • Reading time:1 mins read

Στα όσα ανέφερε σε πρόσφατες του δηλώσεις ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, τοποθετούνται δια μέσω του δικηγόρου τους, Αναστάσιου Βαβούσκου, οι μοναχοί της Μονής Οσίου Αββακούμ, όπου και θέτουν σειρά ερωτημάτων προς απάντηση.

Μάλιστα, ανάμεσα σε άλλα, καλούν τον Αρχιεπίσκοπο, όπως απαντήσει, «γιατί εδώ και μέρες δεν διαψεύδει τα δημοσιεύματα περί ‘συμφωνίας’ του με τον Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής για επ’ ανταλλάγματι συνεργασία στην διαδικασία της αρχιεπισκοπικής εκλογής».

 

Διαβάστε αυτούσια την ανακοίνωση του δικηγόρου των μοναχών:

Χθές, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανής και πάσης Κύπρου έκανε  – βάσει δημοσιευμάτων – τις παρακάτω δηλώσεις, τις οποίες παραθέτουμε αυτούσιες, για να μην κατηγορούμαστε, ότι τις παραποιούμε:

Πρώτη δήλωση: «Αν θέλουν να παραπλανήσουν είτε τους πελάτες τους είτε κάποιους άλλους δική τους υπόθεση. Οι Κανόνες τηρούνται και το ξέρουν καλύτερα από όλους ότι υπεράνω και Καταστατικού και διατάξεων βρίσκεται η Ιερά Σύνοδος, η οποία μπορεί και να τροποποιήσει Κανόνες, κάτι το οποίο δεν έκανε βέβαια. Είναι ομόφωνη η Ιερά Σύνοδος. Και να μην παραποιούν κάποιες δηλώσεις του ενός ή του άλλου. Δεν υπάρχει τέτοιος λόγος».

Λυπούμαστε, που για μία ακόμη φορά διαπιστώνουμε, ότι ο Μακαριώτατος έχει κακούς συμβούλους, που τον οδηγούν σε επανειλημμένες άστοχες δηλώσεις.

Καταρχήν, ούτε παραπλανούμε ούτε επιθυμούμε να παραπλανήσουμε τους πελάτες μας ή κάποιους άλλους. Οφείλουμε να διαβεβαιώσουμε τον Μακαριώτατο, ότι αν θέλαμε να παραπλανήσουμε τους πελάτες μας ή τρίτα πρόσωπα είτε θα τους διαβεβαιώναμε είτε ότι ο Μακαριώτατος γνωρίζει τον Καταστατικό Χάρτη και αποτελεί εγγύηση νομιμότητας είτε ότι το οπτικοακουστικό υλικό έχει ληφθεί νομίμως και μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ότι οι ανακριτές διεξάγουν τις ανακρίσεις νόμιμα είτε ότι είναι δεδομένη καθαίρεση των πελατών μας. Δεν το κάναμε όμως, διότι απέναντι στους πελάτες μας είμαστε ειλικρινείς.

Περαιτέρω, το αν τηρούνται οι κανόνες, το ξέρουμε καλύτερα, αφού θέσαμε στον Μακαριώτατο με τον προσήκοντα σεβασμό πολυάριθμα ερωτήματα επί της μη τηρήσεως του Καταστατικού Χάρτη και ακόμη δεν έχουμε λάβει απάντηση. Και όχι μόνον ο Μακαριώτατος δεν έχει απαντήσει, αλλά και η Ανακριτική Επιτροπή και το Συνοδικό Δικαστήριο και η Ιερά Σύνοδος. Και μάλιστα, όχι απάντηση επί της ουσίας αλλά ούτε μία στοιχειώδη απάντηση, ότι παρελήφθησαν οι απόψεις μας και θα απαντηθούν.

Επίσης, ως προς το ότι γνωρίζουμε, πως η Ιερά Σύνοδος είναι υπεράνω του Καταστατικού Χάρτη, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στον Μακαριώτατο, ότι το άρθρο 3 πργφ. του Καταστατικού Χάρτη ορίζει, ότι: «Η Ιερά Σύνοδος αποτελεί την ανώτατη Αρχή της Εκκλησίας της Κύπρο ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΘΕΙΕΣ ΓΡΑΦΕΣ, ΤΟΥΣ ΙΕΡΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ, ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΧΑΡΤΗ». Άρα, η Ιερά Σύνοδος λειτουργεί και αποφασίζει με βάση τον Καταστατικό Χάρτη. Οπότε, πώς γίνεται η Ιερά Σύνοδος που υποχρεούται να εφαρμόζει τον Καταστατικό Χάρτη, να έχει εξουσία να μην εφαρμόζει τον Καταστατικό Χάρτη; Όταν μάλιστα, την υποχρέωση αυτή την θέσπισε η ίδια η Ιερά Σύνοδος για τον εαυτό της, αυτοδεσμευόμενη. Άρα, αυτό σημαίνει, ότι η Ιερά Σύνοδος πρέπει να εφαρμόζει, ότι λέει ο Καταστατικός Χάρτης και όχι ότι νομίζει η ίδια, ότι είναι ορθό και κανονικό. Άλλωστε, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε στον Μακαριώτατο, ότι και ο ίδιος εξελέγη Μητροπολίτης (όπως και όλοι βεβαίως) και στην συνέχεια και Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, βάσει της διαδικασίας, που προβλέπει ο Καταστατικός Χάρτης και όχι βάσει διαδικασίας εμπνεύσεως του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Κύπρου Χρυσοστόμου Β΄. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός, ότι οι επιστημονικές απόψεις του κ. Α. Βαβούσκου περί αντικανονικότητας της συμμετοχής των λαϊκών στην εκλογή Αρχιεπισκόπου Κύπρου, δεν έγιναν δεκτές από τους Αρχιερείς, με το επιχείρημα, ότι ο Καταστατικός Χάρτης αντιθέτως προβλέπει την συμμετοχή των λαϊκών.

Επιπροσθέτως, η Ιερά Σύνοδος δεν τροποποιεί κανόνες, υπό την έννοια βεβαίως των ιερών κανόνων, διότι αυτοί θεσπίσθηκαν από Οικουμενικές συνόδους και με την ίδια διαδικασία τροποποιούνται. Αν λάβουμε, μάλιστα, υπόψιν, ότι κάθε επόμενη Οικουμενική σύνοδος επιβεβαίωνε και διατράνωνε την πίστη της και την υπακοή της στους ιερούς κανόνες των προγενεστέρων Οικουμενικών Συνόδων, τότε γίνεται ακόμη πιο φανερό, ότι η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου υποστηρίζει άποψη, που θέτει σε αμφισβήτηση τα θεμέλια της διοικητικής οργανώσεως της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Αν όμως ως «κανόνες» θεωρήσουμε τις διατάξεις του Καταστατικού Χάρτη, τότε βεβαίως η Ιερά Σύνοδος μπορεί να τροποποιήσει όποιες διατάξεις επιθυμεί, ΒΑΣΕΙ ΟΜΩΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ. Και η διαδικασία έχει ως εξής:

Πρώτον, αποφασίζεται η τροποποίηση από τα ¾ των μελών της Ιεράς Συνόδου (άρθρο 92).

Δεύτερον, δημοσιεύονται οι τροποποιήσεις στο επίσημο δελτίο της Εκκλησίας της Κύπρου Απόστολος Βαρνάβας (άρθρο 9).

Ακριβώς η ίδια διαδικασία ακολουθήθηκε και για τις τροποποιήσεις του Καταστατικού Χάρτη του 1980, που οδήγησαν στον ισχύοντα Καταστατικό Χάρτη. Εγκρίθηκαν οι αλλαγές, και το πλήρες κείμενο του Καταστατικού Χάρτη με τις αλλαγές ενσωματωμένες, δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Απόστολος Βαρνάβας» του έτους 2010, στο τεύχος Νοεμβρίου και στις σελίδες 579επ.

Άρα, η Ιερά Σύνοδος δεν μπορεί – έτσι απλά – να τροποποιεί τον Καταστατικό Χάρτη είτε σε ένα είτε σε περισσότερα σημεία, χωρίς να δημοσιεύσει στο επίσημο δελτίο της «Απόστολο Βαρνάβα», τον νέο Καταστατικό Χάρτη με τις τροποποιήσεις του.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΗΛΩΣΗ: ως προς το ζήτημα του ανοίγματος της Ιεράς Μονής Οσίου Αββακούμ και της εγκατάστασης νέας αδελφότητας: «δεν είναι δικαίωμα δικό μας να επέμβουμε. Ανήκει σε μια άλλη Μητρόπολη , η οποία έχει την εξουσία».

Βεβαίως, η Ιερά Μονή Οσίου Αββακούμ υπάγεται στην κανονική δικαιοδοσία του Πανιερώτατου Μητροπολίτη Ταμασού. Όμως, το κλείδωμα της Ιεράς Μονής αλλά και η αφαίρεση ιερών σκευών και λειψάνων από τον Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής συνιστούν σοβαρότατα κανονικά παραπτώματα, τα οποία έχουν τεθεί εγγράφως υπόψιν της Ιεράς Συνόδου εδώ και πολύ καιρό, η οποία θα έπρεπε βάσει του άρθρου 14 πργφ., 3 του Καταστατικού Χάρτη να θέσει σε προσωρινή αργία τον Μητροπολίτη Ταμασού και Οριενής και να δώσει εντολή στην Ανακριτική Επιτροπή να εξετάσει την καταγγελία. Όμως, μέχρι σήμερα, η Ιερά Σύνοδος δεν έχει ασχοληθεί με το θέμα, ενώ γνωρίζει με νόμιμο τρόπο όλα τα στοιχεία. Για να μην αναφέρουμε και την παράνομη και αντίθετη με τον Καταστατικό Χάρτη οικειοποίηση από τον Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής της Ιεράς Μονής Οσίου Αββακούμ και της περιουσίας της, για τις οποίες ενέργειες ουδεμία αντίδραση υπήρξε από τον Μακαριώτατο, αν και γνωρίζει τα γεγονότα.

ΤΡΙΤΗ ΔΗΛΩΣΗ:  «εάν η Ανακριτική Επιτροπή της Εκκλησίας της Κύπρου τελειώσει το έργο της θα παραπέμψει το κατηγορητήριο στους ιδίους και στο εξαμελές Συνοδικό Δικαστήριο της Εκκλησίας. Δεν θα έρθει στη Σύνοδο».

Οφείλουμε καταρχήν να υπενθυμίσουμε στον Μακαριώτατο, ότι η Ανακριτική Επιτροπή δεν έχει ως μόνη λύση την παραπομπή των φερομένων ως κατηγορουμένων μοναχών στο Συνοδικό Δικαστήριο. Όπως ορίζει σαφώς το άρθρο 15 του Καταστατικού Χάρτη (Παράρτημα Β΄), έχει επίσης την δυνατότητα και την αρμοδιότητα, να θέσει την υπόθεση στο Αρχείο, κάτι το οποίο ο Μακαριώτατος αποφεύγει να αναφέρει, έχοντας λάθος προφανώς πληροφόρηση ως προς το ζήτημα αυτό. Άρα, δεν επιτρέπεται ο Μακαριώτατος, που μπορεί να κληθεί να δικάσει ως Πρόεδρος του δευτεροβάθμιου Δικαστηρίου, να παίρνει τόσο φανερώς θέση υπέρ της ενοχής των μελών της Αδελφότητας, διότι η αμεροληψία του στην περίπτωση αυτή είναι αυταπόδεικτη, όπως και η απαγόρευση από τον Καταστατικό Χάρτη να ασκήσει καθήκοντα δικαστή λόγω αποκλεισμού του.

Επίσης, για μία ακόμη φορά – και δεν θα κουραστούμε να το λέμε μέχρι να γίνει κατανοητό – ότι σε περίπτωση που αποφασίσει δίωξη, Η ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΝΤΑΣΣΕΙ ΜΟΝΟΝ ΠΟΡΙΣΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΤΗΡΙΟ. ΤΟ ΚΑΤΗΓΟΡΗΤΗΡΙΟ ΤΟ ΣΥΝΤΑΣΣΕΙ Ο ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ (ΑΡΘΡΟ 15 Κ.Χ. (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β΄). Συνεπώς, η Ανακριτική Επιτροπή δεν μπορεί να στείλει το όποιο κατηγορητήριο στους μοναχούς και στο Εξαμελές Συνοδικό Δικαστήριο. Ο Μακαριώτατος δυστυχώς για μία ακόμη φορά ρώτησε λάθος ανθρώπους και για μία ακόμη φορά πήρε λάθος συμβουλές ως προς τις διατάξεις του Καταστατικού Χάρτη και την προβλεπόμενη διαδικασία.

ΤΕΤΑΡΤΗ ΔΗΛΩΣΗ: «αν πάρουν το κατηγορητήριο νομίζω δεν θα είναι τόσο απομακρυσμένη η απόφασή τους, γιατί θα έχουν και το κατηγορητήριο και σε αυτό το κατηγορητήριο θα απαντήσουν και θα υπερασπίζονται τους εαυτούς τους» και ερωτηθείς αν εντός του καλοκαιριού θα έχει τελειώσει η υπόθεση, απάντησε: «Πιστεύω ναι πολύ σύντομα, όταν φτάσει εκεί» .

Καταρχήν, για μία ακόμη φορά ο Μακαριώτατος εκφράζει άποψη για την εξέλιξη της υποθέσεως, διαβεβαιώνοντας όλους μας, ότι η απόφαση δεν θα αργήσει να βγει. Και ρωτούμε, πώς γνωρίζει ο Μακαριώτατος, ότι η απόφαση θα βγεί γρήγορα;  Απάντηση δεν περιμένουμε. Όλοι όμως νομίζουμε, ότι τα συμπεράσματα είναι εύκολο να βγουν.

ΠΕΜΠΤΗ ΔΗΛΩΣΗ: όταν ρωτήθηκε ο Μακαριώτατος, τι θα γίνει αν υπάρξει έφεση, απάντησε ότι «αμέσως θα συνέλθει η Ιερά Σύνοδος».

Πρέπει και στην περίπτωση αυτή να υπενθυμίσουμε στον Μακαριώτατο, ότι έχει λάβει λάθος συμβουλή. Εφόσον φθάσει η διαδικασία στο σημείο εκείνο, που θα πρέπει να ασκηθεί έφεση, τότε κατά τον Καταστατικό Χάρτη (άρθρο 42 – Παράρτημα Β΄) η έφεση κατατίθεται από τους καταδικασθέντες στο Συνοδικό Δικαστήριο εντός 15 ημερών από την επίδοση σ’ αυτούς της αποφάσεως. Στη συνέχεια, η έφεση θα σταλεί στο «Εφετείο», που θα ορίσει ήμερα εκδικάσεως. Το «Εφετείο» που θα δικάσει την έφεση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΑΛΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΑΥΤΗΣ ΠΟΥ ΑΠΕΜΕΙΝΑΝ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΠΟΥ ΑΥΤΟΕΞΑΙΡΕΘΗΚΑΝ (Μητροπολίτης Μόρφου), ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΓΕΙΛΑΝ (Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής), ΠΟΥ ΟΡΙΣΘΗΚΑΝ ΜΕΛΗ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ (Επίσκοποι Λήδρας, Χύτρων και Μεσαορίας) ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ (τα έξι μέλη του) όπως επιβάλλει ο Καταστατικός Χάρτης. Άρα, δεν θα αποφανθεί η Ιερά Σύνοδος, όπως εσφαλμένως εδήλωσε λόγω κακών συμβουλών ο Μακαριώτατος, αλλά στην καλύτερη περίπτωση ΜΟΝΟΝ ΕΞΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ. Αν και αυτοί οι έξι Αρχιερείς, έχουν ήδη εκφράσει άποψη και έχουν λόγο αποκλεισμού που τον αποκρύπτουν, αφού στις 8 Μαρτίου αποφάσισαν την παραπομπή του Ηγουμένου π. Νεκταρίου και του π. Πορφυρίου, αμφοτέρων Αρχιμανδριτών, στο Εξαμελές Συνοδικό Δικαστήριο, τασσόμενοι σαφώς υπέρ της ενοχής τους. Πώς τώρα θα αποφασίσουν, αν είναι ένοχοι ή όχι;

Εκφράζουμε, πραγματικά, την βαθιά λύπη μας, διότι έχουμε την αίσθηση ότι το αξιοσέβαστο πρόσωπο του Αρχιεπισκόπου Κύπρου τυγχάνει εσφαλμένης ενημερώσεως και από συμβούλους, που δεν γνωρίζουν τον  Καταστατικό Χάρτη και το εύρος της ισχύος του.

Τελικώς, φοβούμαστε, ότι δεν είμαστε εμείς που παραπλανούμε, αλλά ο Μακαριώτατος που παραπλανάται από τρίτα πρόσωπα και χωρίς να το θέλει παραπλανά και ο ίδιος με τη σειρά του την κοινή γνώμη.

Και βεβαίως, θα αναμένουμε τις απαντήσεις του Μακαριωτάτου, επί των ερωτημάτων που του θέσαμε εδώ και καιρό και δεν λάβαμε απάντηση, ιδίως επί των παρακάτω:

Γιατί η Ιερά Σύνοδος στην συνεδρίαση του Σεπτεμβρίου 2023 δεν ανανέωσε την μονοετή θητεία του Εξαμελούς Συνοδικού Δικαστηρίου, με αποτέλεσμα το Δικαστήριο αυτό να μην μπορεί να δικάσει, διότι με την σύνθεση που εμφανίζεται, δεν υπάρχει, αφού έληξε η θητεία του και δεν ανανεώθηκε;

Γιατί επιτρέπει να εκτελούν ανακρίσεις δύο κληρικοί, που δεν είναι ορίσθηκαν από την Ιερά Σύνοδο ως μέλη της Ανακριτικής Επιτροπής, με αποτέλεσμα να έχουν παρανόμως πρόσβαση σε στοιχεία, που συνιστούν προσωπικά δεδομένα;

Γιατί δέχεται την παράνομη επιβολή προσωρινής αργίας στους καταδικασθέντες σε κανονική τρίμηνη αργά ιερομονάχους, καθώς και την παράταση μηνιαίας ποινής ακοινωνησίας, η οποία είχε λήξει δύο μήνες, πριν ανανεωθεί παρανόμως;

Γιατί εδώ και μέρες δεν διαψεύδει τα δημοσιεύματα περί «συμφωνίας» του με τον Μητροπολίτη Ταμασού και Ορεινής για επ’ ανταλλάγματι συνεργασία στην διαδικασία της αρχιεπισκοπικής εκλογής;

ΠΗΓΗ:| Reporter