You are currently viewing Δεν αντέχουν την ελληνική σημαία ούτε στα κόμικς – Τι συνέβη σε φεστιβάλ του Δήμου Αθηναίων

Δεν αντέχουν την ελληνική σημαία ούτε στα κόμικς – Τι συνέβη σε φεστιβάλ του Δήμου Αθηναίων

  • Reading time:1 mins read

Λογόκριναν σκιτσογράφο σε φεστιβάλ κόμικ που διοργανώνεται σε χώρο του Δήμου Αθηναίων – Τον απέβαλαν ως «φασίστα» και εθνικιστή, επειδή έχει περιλάβει στα έργα του την Γαλανόλευκη, τους ήρωες του απελευθερωτικού αγώνος της Κύπρου, τον στρατηγό Γεώργιο Γρίβα – Στο έλεος της πολιτικής ορθότητος η ελευθερία της εκφράσεως – Τι λέγει στην «Εστία» ο δημιουργός Κωνσταντίνος Παππάς

ΚΑΙ ΟΜΩΣ αυτά συμβαίνουν σήμερα στην Ελλάδα… Υπάρχει λογοκρισία. Πραγματική, σκληρή, αντιδημοκρατική λογοκρισία! Λογοκρισία που στρέφεται εναντίον κάθε φωνής και κάθε προσπαθείας για την προβολή της Πατρίδος, της Σημαίας, της Ιστορίας, των ιδανικών. Και δεν μιλάμε για αοριστίες, όπως το γεγονός ότι χλευάζονται θεμέλια της κοινωνίας όπως το τρίπτυχο Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια. Μιλάμε για πολύ συγκεκριμένη περίπτωση αποκλεισμού ενός νέου Έλληνος δημιουργού από εκδήλωση σε χώρο του Δήμου Αθηναίων και με χορηγούς την Περιφέρεια Αττικής και την ΕΡΤ. Ονομάζεται Κωνσταντίνος Παππάς, και το «έγκλημά» του είναι ότι αναδεικνύει μέσα από τα κόμικς που δημιουργεί, την Ελλάδα, την Σημαία, την Ιστορία και το πνεύμα θυσίας. Στην συγκεκριμένη περίπτωση ο τίλος του έργου του ήταν «60 χιλιόμετρα έξω από την Άγκυρα» και ανεφέρετο στον ηρωισμό των Ελλήνων κατά την μικρασιατική εκστρατεία. Ο ίδιος στο έργο του “EOKA Heroes” αναδεικνύει την ελληνική σημαία, τους πεσόντες κατά τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα της Κύπρου και τον ηγέτη στρατηγό Γεώργιο Γρίβα, τον θρυλικό Διγενή. Πλέον εμβληματικό δημιούργημά του είναι το κόμικ «Εκ της κόνεως», εμπνευσμένο από την θυσία του Ιερού Λόχου στο Δραγατσάνι. Από το πρώτο αίμα που πότισε το δένδρο της λευτεριάς το 1821.

Όμως αυτές οι μνήμες και αυτό το αίμα δεν έχουν θέση στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, όπου προγραμματίζεται να γίνει η 17η εκδήλωσις φεστιβάλ για κόμικς Comicdom στα μέσα του προσεχούς Μαίου. Θεωρούνται φασιστικά και εθνικιστικά. Και ως εκ τούτου εξοβελιστέα. Αυτό επιβάλλουν η «νέα τάξις πραγμάτων» και η «πολιτική ορθότης».

Ο Κωνσταντίνος Παππάς απεκλείσθη από αυτήν. Η συμμετοχή του ανεκλήθη από τους οργανωτές, οι οποίοι με ιδιαίτερο θράσος αιτιολογούν την απόφασή τους ως εξής: «Υπέπεσε στην αντίληψή μας ότι έργα δημιουργού που συμμετέχει στον τομέα αυτοεκδόσεων Artists Alley του φετινού Comicdom Con Athens, είναι φορείς ιδεών που δεν συνάδουν με τις αρχές της διοργάνωσης και ξεφεύγουν από το πλαίσιο της ιστορικής αναφοράς γεγονότων όπως είχε αφήσει να εννοηθεί από το δείγμα του έργου που έστειλε, προκειμένου να κριθεί για τη συμμετοχή του. Ως εκ τούτου, η διοργάνωση ανακαλεί τη θέση του εν λόγω καλλιτέχνη στο Artists Alley. Ευχαριστούμε όσους μας επέστησαν την προσοχή στο συγκεκριμένο ζήτημα».

Ποιες είναι οι ιδέες που «δεν συνάδουν με τις αρχές της διοργάνωσης»; Η Ελλάς; Η Σημαία μας; Το πρόσωπο του Διγενή; Ξεφεύγει η μικρασιατική εκστρατεία και ο αγών της ΕΟΚΑ, η θυσία των μαχητών της Ελλάδος και της Κύπρου «από το πλαίσιο της ιστορικής αναφοράς γεγονότων»;

«Ευχαριστούμε όλους όσους μας επέστησαν την προσοχή στο συγκεκριμένο ζήτημα» καταλήγει η ανακοίνωσις των οργανωτών. Ποιοί είναι αυτοί και ποια είναι η συμμετοχή τους στην διοργάνωση του συγκεκριμένου φεστιβάλ που εδικαιούντο να επιστήσουν την προσοχή των οργανωτών; Οι οποίοι, λίγο παραπάνω, γράφουν ότι «υπέπεσε στην αντίληψή τους»… Ότι είδαν «δείγμα του έργου του». Τι από τα δύο ισχύει; Μόνοι τους το αντελήφθησαν ή «κάποιος τους επέστησε την προσοχή»;

Πρόκειται βεβαίως για ρητορικά ερωτήματα, αφού τις απαντήσεις μπορεί ευκόλως να τις υποθέσει κανείς. Θα αρκεσθούμε στα γεγονότα. Ο Κωνσταντίνος Παππάς είχε μετάσχει στο φεστιβάλ Comicdom Con Athens των παρελθόντων ετών.

Προ τριμήνου υπέβαλε την εργασία του για την συμμετοχή στο εφετινό φεστιβάλ, η οποία ενεκρίθη από τους οργανωτές και περιελήφθη στον κατάλογο των συμμετεχόντων, που εδημοσιοποιήθη την 28η παρελθόντος Φεβρουαρίου. Το πρωί της 19ης Απριλίου, προχθές δηλαδή, η συμμετοχή και το βιογραφικό του ανηρτήθησαν κανονικά στην ιστοσελίδα του φεστιβάλ. Από εκεί και πέρα αρχίζει η παρέμβασις.

Ο ίδιος ο Κωνσταντίνος Παππάς μιλώντας στην «Εστία» λέγει ότι το απόγευμα της Τετάρτης κάθε αναφορά σε αυτόν και στο έργο του είχε διαγραφεί, και μάλιστα χωρίς καμμία προειδοποίηση.

«Δεν με ενημέρωσαν. Απλά με πέταξαν έξω» είπε χαρακτηριστικώς. Και μετά δύο ώρες και αφού είχε εντόνως αναζητήσει να μάθει τι έγινε, επληροφορήθη την προαναφερθείσα ανακοίνωση των οργανωτών.

Μας είναι δύσκολο να αποτυπώσουμε το μέγεθος της οργής και της αγανακτήσεως που μας διακατέχουν, καθώς βλέπουμε τις λεπτομέρειες του θέματος. Αποκλείουν δημιουργούς που αναδεικνύουν τις θυσίες των Ελλήνων, ενώ σε τέτοια φεστιβάλ έχουμε δεί απαράδεκτες εικόνες προσβολής και χλευασμού ηρώων και μαρτύρων της θρησκείας του έθνους. Και διαχρονικών αρχών και αξιών. Όλα αυτά φαίνεται ότι «συνάδουν» με τις αρχές τέτοιων διοργανώσεων. Ή τουλάχιστον επιτρέπονται χάριν «της ελευθερίας της εκφράσεως». Η ανάδειξις της ιστορικής αλήθειας όμως δεν συνάδει. Η απεικόνισις της σημαίας δεν συνάδει. Η προβολή των ηρώων δεν συνάδει.

Τα «πρότυπα» που προβάλλονται πρέπει να είναι υποτακτικά και «κακομοίρικα». Αυτό απαιτεί η πολιτική ορθότης, στην οποία υποτάσσεται ο κάθε οργανωτής μικρής ή μεγάλης εκδηλώσεως ή φεστιβάλ.

Τίθεται όμως εδώ ένα ζήτημα αξιοπρεπείας για τον Δήμο Αθηναίων που φιλοξενεί το φεστιβάλ κόμικς στην Τεχνόπολη. Περιμένουμε να επιδείξει αξιοπρεπή στάση και να απαιτήσει την άρση της λογοκρισίας στα ελληνικά κόμικς. Διαφορετικά να τους αποβάλει από την Τεχνόπολη. Το ζήτημα πρέπει να απασχολήσει επίσης τους χορηγούς.

Την Περιφέρεια Αττικής και την ΕΡΤ. Έχουν συνειδητοποιήσει ότι η χορηγία τους στηρίζει πρακτικές λογοκρισίας; Τι σκοπεύουν να πράξουν τώρα που το γνωρίζουν;

Και, τέλος, οι λάτρεις των κόμικς ας μην παρασυρθούν και ας καταδικάσουν στην αφάνεια ένα φεστιβάλ, που έχει αποβάλει δημιουργούς που προβάλλουν την ελληνική σημαία.

estianews.gr