του Αντωνίου Γ. Ζαμπέλη, Οικονομολόγου, Γενικού Διευθυντού Τραπεζικών Ιδρυμάτων {1994-2015} & Γενικού Διευθυντού των Οικονομικών της Εκκλησίας της Ελλάδος {2008-2011}.
Μ’ όλα αυτά που συμβαίνουν αναρωτιέμαι σε ποιο χρονοντούλαπο της Ιστορίας έχουν καταχωνιασθεί όλες αυτές οι μεγάλες Ιδέες και τα υψηλής θρησκευτικά νοήματα τα οποία συζητούσαμε επί μακρόν από το 1994 έως το 2011 με τον νυν Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κ. Ιερώνυμο.
Θεωρώ ως μέγιστο ατόπημα το να αναδεικνύει ο ηγέτης της Ελλαδικής Εκκλησίας (Αρχιεπίσκοπος) ως μείζον θέμα, την οικονομική δοσοληψία μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας προβάλλοντας την δήθεν τακτοποίηση της μισθοδοσίας των ιερέων και την τακτοποίηση των δήθεν κτηματολογικών διαφορών με το Ελληνικό Δημόσιο.
Θεωρώ ως μέγιστον ατόπημα το να αποκρύπτει και να υποκρύπτει ο Αρχιεπίσκοπος την ευθεία αποχριστιανοποίηση της Ελληνικής κοινωνίας μέσω του Καταστατικού Χάρτου της Ελληνικής Πολιτείας, δηλαδή του Συντάγματος. Αδυνατώ να κατανοήσω αυτές τις εκφράσεις οι οποίες γράφονται στην προτεινόμενη διάταξη του Άρθρου 3, όπως πολύ εύστοχα αναφέρει στις παρατηρήσεις του σε πρόσφατο άρθρο ο θεωρητικός της Ιεραρχίας ο Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος.
Στην προτεινόμενη διάταξη του Άρθρου 3 γίνεται σαφής μνεία ότι η Πολιτεία είναι ουδέτερη (δηλαδή άνευ γένους και Γένους) με επικρατούσα θρησκεία την Ορθόδοξη Εκκλησία. Από πότε μία Εκκλησία γίνεται Θρησκεία ; Αλήθεια που πήγαν οι «θεολογικοί όροι» όπως «η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού», «πού γνωρίζει κεφαλή της τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό», «Μεγάλη Εκκλησία», «ομόδοξη», «και τις ιερές παραδόσεις» οι οποίοι υπάρχουν στο ισχύον Σύνταγμα ; Τόσο άχρηστους όρους ιδεολογικά τους θεωρεί ο ηγέτης της Ελλαδικής Εκκλησίας ; Ακόμη, ο σκοπίμως μη αναγραφόμενος 590/1977 Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας της Ελλάδος θα ισχύει ;.
Θεωρώ ως μέγιστο ατόπημα το να προσπαθεί ο Αρχιεπίσκοπος να υποβαθμίσει την σημασία του Πατριάρχη του Γένους και του Οικουμενικού Πατριαρχείου υποβαθμίζοντας το κείμενο του Συντάγματος οδηγώντας τις «Νέες Χώρες» με μαθηματική ακρίβεια προς Αυτό με απρόβλεπτες συνέπειες.
Θεωρώ ως μέγιστο ατόπημα το να ψεύδεται ο Αρχιεπίσκοπος συνυπογράφοντας ένα κοινό ανακοινωθέν στο οποίο αναφέρεται ότι το αποτέλεσμα του είναι απότοκο μακροχρόνιων διαπραγματεύσεων μεταξύ Εκκλησίας και Πολιτείας όταν επισήμως η εναρκτήρια σύσκεψη πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο 2018. Εκτός και αν δουλευόταν υπογείως επί μακρόν.
Θεωρώ ως μέγιστο ατόπημα το να προβάλλονται τόσο έωλα επιχειρήματα σχετικά με την μισθοδοσία των ιερέων. Εφόσον λοιπόν οι ιερείς μας δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι και δημόσιοι λειτουργοί όπως οι κυβερνητικοί παραδέχονται , τότε γιατί όλη η κυβερνητική νομενκλατούρα πανηγύριζε ότι απελευθερώθηκαν 10.000 νέες θέσεις δημοσίων υπαλλήλων ;
Εάν οι ιερείς απενταχθούν από το δημόσιο λογιστικό, το επόμενο βήμα θα είναι η κατάργηση των ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ και η μετατροπή τους σε ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, δηλαδή η Εκκλησία από θεόπνευστος ιδιότυπος (sui generis) Οργανισμός με κεφαλή τον Ιησού Χριστό θα καταλήξει σε ένα απλό ΣΩΜΑΤΕΙΟ όπως προφητικά διεκήρυσσε σε όλους τους τόνους ο μακαριστός Ιωαννίνων Θεόκλητος Σετάκης.
Θεωρώ ως μέγιστο ατόπημα του Αρχιεπισκόπου να μπερδεύει το ιδιοκτησιακό καθεστώς της ακίνητης περιουσίας της Εκκλησίας και να βάζει το Δημόσιο συνιδιοκτήτη. Τα πράγματα πλέον είναι πάρα πολύ απλά. Με την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου το 2021, δηλαδή σε δύο έτη ξεκαθαρίζουν τα πάντα. Η Εκκλησία δεν έχει να φοβηθεί τίποτε σε αντίθεση με το Ελληνικό Δημόσιο υπό την ευρεία έννοια και τους κάθε είδους καταπατητές. Η δημιουργία πολυδαίδαλων φορέων έχει αποδειχθεί ο πιο αναποτελεσματικός τρόπος διαχειρίσεως ακίνητης περιουσίας. Η ιδιότυπη εταιρεία του Ν. 4182/2013 δεν έχει πράξει απολύτως τίποτε μετά από πέντε (5) έτη.
Ενώ αντιθέτως η Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσία Οικονομικών (ΕΚΥΟ) όσα κτυπήματα και αν έχει δεχθεί από την Εκκλησιαστική ηγεσία είναι ο μόνος αξιόπιστος φορέας διότι έχει δομή, αυστηρές διαδικασίες και αξιόπιστο έλεγχο.
Θεωρώ ως μέγιστο ατόπημα του Αρχιεπισκόπου να αναλαμβάνει τόσο υψηλού ρίσκου και συμβολισμών πρωτοβουλίες άνευ ουσιαστικής νομιμοποιήσεως και από τα δύο Σώματα της Ιεραρχίας, δηλαδή από την ΔΙΣ αλλά και από την ΙΣΙ. Είναι φαιδρό θέαμα να εμφανίζεται ο Πρόεδρος της Ιεράς Συνόδου και ο Πρωθυπουργός με βαρυσήμαντες ανακοινώσεις και μετά να βγαίνει η ΔΙΣ και να ανακοινώνει ότι όλα ήταν απλώς «προθέσεις».
Θεωρώ ως μέγιστο ατόπημα του Αρχιεπισκόπου να ευχαριστεί δημοσίως τον Πρωθυπουργό διότι του έκανε την χάρη να κρατήσει το Προοίμιο του Συντάγματος όπως οι Πατέρες μας, δηλαδή δεν αποφάσισε να διαγράψει την Ιστορία μας. Πού πήγαν αυτά που μας λέγατε στον Όσιο Λουκά για τον Σαλώνων Ησαΐα (όχι τον Αντώνιο) και για τα Ιερά και τα Όσια της Πατρίδος ;
Θεωρώ ως μέγιστο ατόπημα του αρχιεπισκόπου να «διυλίζει τον κώνωπα και να καταπίνει την κάμηλον» . Ασχολείται με όλες τις διοικητικές λεπτομέρειες για κάθε τυχόν περιουσιακό στοιχείο και όσον αφορά τον Ιερό Κλήρο τον παραπέμπει αναίτια σε μια αναχρονιστική δεσποτεία κρούοντας και τον κώδωνα του κινδύνου της απολύσεως εάν δεν συμμορφώνεται κατά το δοκούν.
Πλέον, η λύση είναι μία και μοναδική : ο Αρχιεπίσκοπος στην Σύνοδο της Ιεραρχίας σήμερα, να καταθέσει την παραίτηση του για όλες τις εσφαλμένες και κρύφιες μεθοδεύσεις του οι οποίες εγκλώβισαν την Εκκλησία και η Ιεραρχία να προχωρήσει σε εκλογή νέου Προκαθημένου με ότι αυτό σημαίνει…