You are currently viewing Απουσία..

Απουσία..

  • Reading time:1 mins read

Του Γιώργου Βήτα*

Η δουλειά μου είναι να αμφισβητώ. Έχω μάθει να μη βγάζω ποτέ εύκολο συμπέρασμα, αλλά και τίποτε να μη δέχομαι ως δεδομένο, ακόμη και αν είμαι ο μόνος απέναντι στην αντίθετη ροή του ποταμού. Πληρώνομαι για αυτό. Δεν μου αρέσουν οι θεωρίες συνωμοσίας, αλλά πάντα σε καθετί, υπάρχει εκτός από το τυχαίο και το παρασκήνιο.

Εδώ και πολλά χρόνια, υπάρχει συστηματικήπροσπάθεια να πληγεί η θρησκεία μας και η Εκκλησία. Η Ορθοδοξία βάλλεται, είτε ως διδασκαλία, είτε ως τρόπος ζωής, αλλά κυρίως λόγω της επιρροής που πεισματικά συνεχίζει να έχει στην Ελληνική κοινωνία. Κινήματα κατά ύπαρξης εκκλησιαστικών εικόνων σε δημόσια κτίρια, αφαίρεση του σταυρού από τη σημαία, μείωση του εκκλησιασμού των σχολείων  στο όνομα της ελευθερίας του ατόμου, κατάργηση θρησκευτικών σχολικών εορτών, απαγόρευση της αναγραφής τουθρησκεύματος ως χαρακτηριστικό του πολίτη και ας είμαστε η μόνη χώρα στη γή, που πρέπει να το γράφεικαι να το γνωρίζει στατιστικά, αφού έχουμε από διεθνείςσυνθήκες μειονότητα θρησκευτική στη χώρα μας.

Σε κάθε ευκαιρία σπίλωση του ράσου, κοροϊδία των όσων διακηρύσσει η θρησκεία μας, συστηματική μείωση της προσωπικότητας ιεραρχών (με τέσσερα και πέντε πτυχία) και περιφρόνηση της άποψης τους, εύκοληδολοφονία χαρακτήρων. Σκάνδαλα «αποκαλύπτονται», σαμποτάρεται η αγάπη που κηρύσσει η Εκκλησία και αποκρύπτεται δόλια το τεράστιο φιλανθρωπικό έργο τηςΕκκλησίας, ωσάν να μη υπάρχει.

Στην αρχή της πανδημίας, τα πρώτα μέτρα πάρθηκαν για την Εκκλησία. Πράγματι ήταν χώρος συγκέντρωσης πολιτών και έπρεπε να ληφθούν μέτρα, αλλά  το παραξήλωσαν. Το πραγμάτωσαν και πολύ προκλητικά. Κυνηγητό σε Δεσποτάδες, αυτόφωρα σε ιερείς που κοινωνούσαν,   αστυνομία σε ναούς, στοχοποίηση κάθε δράσης του ράσου, κυριολεκτικά διωγμός. Η αντίδραση της επίσημης εκκλησίας σχεδόν μηδενική.

Προσβολές από την συμπεριφορά της πολιτειακήςηγεσίας στον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο, (ακόμη θυμάμαι πως κρατούσε το Ευαγγέλιο μακριά από υψηλό πρόσωπο μη τυχόν και προσβληθεί ή «μολυνθεί» απο αυτό),  συμπεριφορά  αξιωματούχων μέσα στην Εκκλησία λεςκαι ευρισκόταν σε κατάστημα ρούχων, και η αντίδραση επίσης μηδενική. Η κριτική σπάνια και αυτή σε ολίγουςτολμηρούς. Αποσυνάγωγοι από τους πολλούς και βολεμένους.

Νέα μέτρα και αιφνιδιαστικά απέναντι στις λειτουργίες τον μήνα Οκτώβριο, που ούτε από απλή ευγένεια δεν ενημέρωσε η πολιτεία απο πριν την Εκκλησία, ούτε καν τηλεφωνικά και δεν ίδρωσε το αυτί κανενός. Κλείσανε τα μεγάφωνα στις Εκκλησιές και το μόνο που απέμεινε και δεν έγινε, ήταν να απαγορεύσουν τις καμπάνες να χτυπούν.

Γνωρίζω πως πολλοί ηδονίζονται από την πολεμική αυτή. Έχουν μίσος, φθόνο, κόμπλεξ στην Εκκλησία και στο ράσο, λες και είναι κάτι κακό, κάτι ρυπαρό για το Έθνος.

Σόκαρε η απουσία της Εκκλησίας από το γεύμα για τα 200 χρόνια, ακούστηκαν αστείες δικαιολογίες για την απουσία αυτή και την επόμενη ημέρα υπήρχε συνάντηση του Αρχιεπισκόπου με τον Πρωθυπουργό. Όλα ήταν μέλι-γάλα αλλά το ράσο απουσίαζε και από το γεύμα και από την παρέλαση και ο συμβολισμός σαφής. Σου δίνεται η εντύπωση συμφωνίας κάτω από το τραπέζι και η σιωπή καλά κρατεί.

Σήμερα αποφασίστηκε να μη αποδίδονται τιμές αρχηγού κράτους στο Άγιο Φως. Νέα προσβολή και υποβάθμιση. Σωρεία δημοσιευμάτων για συστολή, για ταπείνωση, για ολιγάρκεια για ό,τι θέλετε και πληρώθηκαν αργυρώνητες πένες να γράψουν, ώστε να τροφοδοτήσουν και να ποδηγετήσουν νοητικά τον κόσμο.

Προφανώς και οι τιμές αρχηγού κράτους σε έναφαναράκι με μια φλόγα δεν είναι αυτό ακριβώς. Είναι η ύψιστη τιμή που αποδίδει το Ελληνικό κράτος στην κορυφαία στιγμή της Ορθοδοξίας και της επικρατούσαςθρησκείας. Η σαφής υποβάθμιση είναι σύμβολοεχθρικής δράσης και νέου πισώπλατου κτυπήματοςαπέναντι στην Εκκλησία.

Η επίσημη Εκκλησία και πάλι σιωπά, λες και δεν συμβαίνει κάτι. Έχουν λέτε πολλή δουλειά και δεν προλαβαίνουν; Σε τι ακόμη έχει  συμφωνήσει άραγε ο Αρχιεπίσκοπος; Τι μας περιμένει ακόμη;

* Ο Γιώργος Βήτας

Δικηγόρος-Θεολόγος

Με μεταπτυχιακή ειδίκευση στην Θρησκειολογία