ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ. Άγνωστα παραμένουν μέχρι και ετούτη την ώρα τα κίνητρα της απόπειρας εμπρησμού που σημειώθηκε τα ξημερώματα της Κυριακής, 17ης Δεκεμβρίου 2023 στο Σπίτι της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, όπως είθισται να αποκαλούμε το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη.
Ο ή η δράστης, όπως αναφέρεται στο αστυνομικό ανακοινωθέν στις 4.30 π.μ. της Κυριακής περιέλουσε με εύφλεκτο υλικό τα λουλούδια που βρίσκονταν στην δεξιά πλευρά της εισόδου του Γενικού Προξενείου και έγινε άφαντος.
Άνδρες της Πυροσβεστικής κατάφεραν σε κλάσματα δευτερολέπτου με έναν μικρό πυροσβεστήρα να σβήσουν πλήρως την φωτιά.
Οι ντεντέκτιβς ερευνούν τα ευρήματα των κυκλωμάτων ασφαλείας τόσο του Προξενείου, όσο και των παρακείμενων κτιρίων, αλλά μέχρι και ετούτη την ώρα δεν κατάφεραν να εντοπίσουν τον δράστη.
Ένας από τους πρώτους που αποκάλυψε το γεγονός ήταν ο ανταποκριτής του ΑΝΤ1 στη Νέα Υόρκη Θανάσης Τσίτσας ο οποίος έκανε την δική του αυτοψία και συνομίλησε με τον γενικό Πρόξενο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, Κωνσταντίνο Κωνσταντίνου.
Η προσπάθεια αυτή καθ’ εαυτή λόγω της περιορισμένης έκτασης των ζημιών πιθανόν να περνούσε απαρατήρητα. Στην πράξη όμως έλαβε μεγαλύτερες διαστάσεις λόγω και των πυρών που δέχεται ο γενικός Πρόξενος της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, Κωνσταντίνος Κωσνταντίνου για την προβολή ενός από τα έργα της έκθεσης της Γεωργίας Λαλέ με θέμα «Neighborhood Guilt» (Ενοχές της Γειτονιάς) και συγκεκριμένα της ροζ σημαίας που έφτιαξε η καλλιτέχνης με τα σεντόνια που της παραχώρησαν οι οικογένειες των θυμάτων των γυναικοκτονιών – 22 μόνο το έτος 2022 – στην Ελλάδα.
Τα επικριτικά σχόλια μερίδας του τύπου και κυρίως εκείνων που δεν δεήθηκαν να παραστούν στην τελετή των εγκαινίων προκάλεσαν αλγεινή εντύπωση και ανάμικτα συναισθήματα τόσο στην καλλιτέχνιδα, όσο και σε όλους όσους το βράδυ της Παρασκευής παρέστησαν στα εγκαίνια και δεν πίστευαν στα μάτια τους όταν είδαν τις γειτονιές στις οποίες διαπράχτηκαν τα ειδεχθή εγκλήματα που δεν προσβάλλουν μόνο την ελληνική κοινωνία, αλλά και την ίδια την ομογένεια.
Απόσυρση της σημαίας
Εν τω μεταξύ κάποιοι καπηλεύτηκαν το έργο και άρχισαν τα κτυπήματα κάτω από την μέση. Και μερικοί «βασιλικότεροι του βασιλέως» έπαιξαν το χαρτί του υπερπατριώτη έφεραν το θέμα στην Βουλή των Ελλήνων.
Ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης φέρεται να ενέδωσε και να έδωσε εντολή για την απόσυρση του έργου τέχνης.
Οι «Αναμνήσεις» προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με τον γενικό Πρόξενο Ντίνο Κωνσταντίνου, προκειμένου να πληροφορηθούν το παρασκήνιο, αλλά μέχρι και ετούτη την ώρα το μήνυμά μας παραμένει αναπάντητο.
Η εικαστικός Γεωργία Λαλέ απάντησε χωρίς περιστροφές στον ανταποκριτή του ΑΝΤ1 στη Νέα Υόρκη, Θανάση Τσίτσα και μεταξύ άλλων δήλωσε: «Λυπάμαι που παρερμηνεύτηκε το έργο μου. Τα θύματα γυναικοκτονίας και ενδοοικογενειακής βίας είναι ήρωες στον αγώνα για το δικαίωμα στην ζωή και την ελευθερία στην Ελλάδα και παγκοσμίως».
Εξ άλλου το ρεπορτάζ από την τελετή των εγκαινίων της έκθεσης και ειδικά το βίντεο με την ομιλία της εικαστικού είναι αποκαλυπτικά και έρχονται να αποδείξουν για μία ακόμη φορά ότι στον οδοστρωτήρα των πολιτικών σκοπιμοτήτων έριξαν στην πυρά ένα έργο τέχνης.
Και αντί η έκθεση αυτή να δώσει το έναυσμα στην ομογένεια να συζητήσει το θέμα, διότι η ενδοοικογενειακή βία δεν ταλανίζει μόνο την ελληνική οικογένεια, αλλά και την ίδια την ελληνοαμερικανική κοινότητα είχε διαμετρικά αντίθετες συνέπειες.
Και αντί οι κυβερνώντες την γενέτειρα να σκύψουν πάνω σ΄ αυτά τα εξαιρετικά έργα τέχνης επέλεξαν να τα θυσιάσουν στον βωμό της πολιτικής ορθότητας.
ΠΗΓΗ:Anamniseis.net