You are currently viewing Απάντηση σε άρθρο: “Θεοποιείς την λαβίδα; Είσαι ειδωλολάτρης” της Αρχιεπισκοπής Καναδά του νέου ημερολογίου

Απάντηση σε άρθρο: “Θεοποιείς την λαβίδα; Είσαι ειδωλολάτρης” της Αρχιεπισκοπής Καναδά του νέου ημερολογίου

  • Reading time:1 mins read

Σημείωση ΕΞΑΨΑΛΜΟΥ: Η ιστοσελίδα μας δεν έκρυψε ποτέ ότι σέβεται και τιμά το πατρώο ημερολόγιο και τους υγιείς εκπροσώπους του με τους οποίους διατηρεί άριστες σχέσεις και τους θεωρεί σωστότερους από πολλούς καριερίστες του νέου ημερολογίου που παριστάνουν τους παραδοσιακούς και τους συντηρητικούς και η υποκρισία βγαίνει από τα φαρδιμάνικα ράσα τους.  Δημοσιεύω κατωτερω  την απάντηση που έδωσε ο Μητροπολίτης Αττικής και Βοιωτίας (ΓΟΧ) κ. Χρυσόστομος στην Αρχιεπισκοπή Καναδά για το ακραίο κείμενο που έδωσε στη δημοσιότητα υπό τον τίτλο: «Θεοποιείς  την λαβίδα; Είσαι ειδωλολάτρης».Τον Σεβ. Χρυσόστομο  γνωρίζω από πολλών ετών και τον σέβομαι και τον εκτιμώ για  τις αρετές και τις ικανότητες του, γιαυτό και συλλαμβάνω τον εαυτό μου, πολλές φορές, να εύχεται να τον είχαμε στις τάξεις του νέου ημερολογίου.Μας λείπουν οι ρηξικέλευθοι Ιεράρχες με αληθινή αγάπη προς τους την Εκκλησία και τους ανθρώπους της. Μελετήστε προσεκτικά το κείμενο- απάντηση του Σεβ. Χρυσοστόμου και καθρεφτίσετε τον εαυτό σας σε αυτό. Ίσως αυτό μας δώσει την αυτογνωσία και αυτή την αγωνιστική διάθεση για να απαλλαγούμε από την υποκρισία στη ζωή μας και να προτάξουμε το πνευματικό μας συμφέρον πάνω από την εφήμερη πραγματικότητα.

Προχθές, 21/7/21, δημοσιεύθηκε σε εκκλησιαστικές ιστοσελίδες  ένα άρθρο της Αρχιεπισκοπής Καναδά του νέου ημερολογίου, με τίτλο: «Θεοποιείς τη λαβίδα; Είσαι ειδωλολάτρης».

Από τις εννέα παραγράφους που αποτελούν το κείμενο, μόνο η μία αναφέρεται στο θέμα της αγίας λαβίδας, γι’ αυτό και δεν θα σταθώ σε αυτό, για το οποίο άλλωστε η θέση μας είναι γνωστή και αμετακίνητη.

 Στη συνέχεια, το άρθρο αναφέρεται σε εκείνους που δεν δέχονται τον εμβολιασμό, με τρόπο όμως που δεν αρμόζει σε χριστιανικό έγγραφο. Ο γράψας στοχοποιεί την συμπεριφορά αυτή με λανθασμένο τρόπο, καθώς κατατάσσει στην ίδια κατηγορία εκείνους που έχουν τις επιφυλάξεις τους και ανησυχούν για την σωματική τους ακεραιότητα λόγω της σύγχυσης που επικρατεί, με εκείνους, οι οποίοι ακόμη και μετά από τόσους θανάτους, εμμένουν στην πεποίθηση ότι όλα τα περί κορωνοϊού είναι ένα μεγάλο ψέμα. Κατηγορεί, λοιπόν, όλους ανεξαιρέτως περί εωσφορικής συμπεριφοράς, και περί σκανδαλισμού των πιστών, επειδή -καθώς λέει- «τρέχουν σε παλαιοημερολογίτες και σε άλλους που δεν ακολουθούν το σωστό ορθόδοξο πνεύμα», οδηγώντας τόσο τους ιδίους, όσο και άλλους στην κόλαση. Αυτή η τελευταία αναφορά στους παλαιοημερολογίτες αποτελεί την αιτία της παρούσης απάντησής μας.
Ακολουθώντας, λοιπόν, την τακτική των επισκόπων της κρατούσης, οι οποίοι αποφεύγουν να προσφωνήσουν ως Σεβασμιωτάτους τους Επισκόπους της μαρτυρικής μας Εκκλησίας για να μην κολασθούν, και αντ΄ αυτού προτιμούν το διπλωματικό «Γέροντα», έτσι κι εμείς απευθυνόμαστε με τον ίδιο τρόπο στον κύριο Σωτήριο του Τορόντο, σεβόμενοι την ηλικία του.

Γέροντα,
Υποστηρίζετε ότι σκανδαλίζονται οι πιστοί όταν πρόβατα του λογικού σας ποιμνίου τρέχουν σε εκείνους που δεν ακολουθούν το «σωστό» ορθόδοξο πνεύμα. Όταν εσείς, ή οι συνεπίσκοποί σας τρέχετε σε εκείνους που -επισήμως- δεν ακολουθούν το ορθόδοξο πνεύμα, δεν σκανδαλίζονται οι πιστοί; Ποιο είναι, τέλος πάντων, αυτό το «ορθόδοξο πνεύμα»;

 Έχουμε κουραστεί να δεχόμαστε επίθεση ενάντια στην κανονικότητα και την εγκυρότητά μας. Γνωρίζετε καλά ότι την χειροτονία την έχουμε λάβει από τους Ρώσους της Διασποράς, οι οποίοι εντάχθηκαν στο Πατριαρχείο Μόσχας μόλις το 2007, με τους οποίους μέχρι πρότινος συλλειτουργούσατε, δίχως ευχή αποκατάστασης. Οι Αρχιερείς της Ιεράς Συνόδου υπό τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο κ. κ. Καλλίνικο δεν ομοιάζουμε ουδόλως στα μορφώματα της Ουκρανίας, τα οποία αναγνωρίσθηκαν με μία συνοδική πράξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ούτε βγήκαμε από τις φυλακές για να γίνουμε Επίσκοποι. Ό,τι θέλετε βαπτίζετε κανονικό, ό,τι θέλετε βαπτίζετε αντικανονικό, επειδή ανήκετε στους λεγομένους «επισήμους». Φαίνεται, μάλλον ότι για εσάς (και απευθύνομαι προς πάσα κατεύθυνση) η κανονικότητα είναι μια έννοια υποκειμενική, την οποία επικαλείστε μόνο όταν καταπατώνται τα σύνορα της δικαιοδοσίας σας και όταν αναφέρεστε στους παλαιοημερολογίτες. Να διευκρινίσω, βεβαίως, ότι δεν έχουμε καμία αξίωση από εσάς να αποδεχθείτε την κανονικότητα και την εγκυρότητά μας, όταν οι ίδιοι όζετε οικουμενισμού.

Αντί να ενοχλείστε τόσο που μέλη του ποιμνίου σας καταφεύγουν στους παλαιοημερολογίτες (τους οποίους κατηγορείτε για εωσφορικό εγωισμό), θα ήταν προτιμότερο να εξετάζετε με νηφαλιότητα τους λόγους για τους οποίους το πράττουν. Οι πιστοί αναπαύονται εκεί που ευωδιάζει το λιβάνι του ορθοδόξου φρονήματος της προς πάντας αγάπης, η οποία όμως δεν χωράει καμία οικονομία στα θέματα της πίστεως. Αυτό συνεπάγεται ότι οι άνθρωποι δεν αναπαύονται σε κληρικούς της καριέρας, οι οποίοι αντί να κρατούν ως θεματοφύλακες τις Θερμοπύλες των Ιερών Κανόνων που προστατεύουν την αγνότητα της Ορθοδοξίας, αναλώνονται συνεχώς σε εκπτώσεις, μέχρι να μη μείνει τίποτα. Ἐὰν δὲ τὸ ἅλας μωρανθῇ, ἐν τίνι ἁλισθήσεται; Ενδεχομένως, κάτι δεν θα έχετε κάνει καλά.

 Στη συνέχεια του άρθρου, πληροφορείτε τους «αποσχισθέντας» ότι στερούνται της Κοινωνίας του Αχράντου Σώματος και του Τιμίου Αίματος του Χριστού, υπονοώντας ότι οι παλαιοημερολογίτες δεν έχουν Χάρη. Ενώ γνωρίζετε την αλήθεια, εσκεμμένα και μεθοδευμένα ταυτίζετε τους κανονικούς κληρικούς της Εκκλησίας μας με τους αποτυχημένους νεοημερολογίτες κληρικούς, αλλά και έτερους εκ των κόλπων μας που μετά την καθαίρεσή τους, φορούν παράνομα το τιμημένο ράσο και παριστάνουν τους «επισκόπους» και τους «ιερείς» του παλαιού ημερολογίου, δημιουργώντας έτσι σύγχυση στους πιστούς. Δυστυχώς, έχετε την «ευχέρεια» να μας υποτιμάτε και να μας απαξιώνετε με αυτόν τον πονηρό τρόπο διότι το ίδιο το Σύνταγμα δεν προβλέπει νόμο που να αποτρέπει τον οιονδήποτε από το να αυτοαποκαλείται και να αυτοτιτλοφορείται παλαιοημερολογίτης κληρικός. Είναι θλιβερό που σκόπιμα επιδιώκετε να συγχέετε τα ασεβή και ανίερα αυτά πρόσωπα με τους κληρικούς της Εκκλησίας μας· τους ανθρώπους που γεννηθήκαν στους κόλπους της παράδοσης και παιδιόθεν επιθυμούν να δουν την Εκκλησία, όπως την έβλεπαν οι πρόγονοί μας, ενωμένη· τους ανθρώπους που -παρά τις λιγοστές δυνάμεις τους- τα πόδια τους έχουν ματώσει από το τρέξιμο για την κατά Θεόν κατήχηση των ανθρώπων, για την ανέγερση Εκκλησιών, για την διατήρηση των παραδόσεων, για τον πολιτισμό, για την Ελλάδα. Ο Χριστός γνωρίζει ποιοι είμαστε, και ξέρει αν έχουμε εργασθεί για την Αγάπη Του. Κι ο κάθε άνθρωπος που διαβάζει το παρόν, αν είναι του Θεού, κατανοεί αν όλα αυτά είναι η αντικειμενική αλήθεια, ή απλώς παραλήρημα του «εωσφορικού μας εγωισμού», όπως κρίνετε στο άρθρο σας.

Με συγκινεί η φροντίδα σας για την καταπολέμηση του κορωνοϊού, διότι, πράγματι, πρόκειται περί μιας επάρατης νόσου που προξένησε και προξενεί χιλιάδες θύματα. Είναι καθήκον του ποιμένος να φροντίζει το ποίμνιό του. Ωστόσο ερωτώ: ποια ήταν η φροντίδα σας για εκείνους που, όπως πιστεύετε, τρέχουν μετά βεβαιότητος για την κόλαση, καθώς κατά την κρίση σας είναι αποκομμένοι από το Σώμα και το Αίμα του Χριστού; Πριν από 97 χρόνια οι προκάτοχοι σας αποφάσισαν να «διορθώσουν» το ημερολόγιο. Αυτή η αλλαγή βρήκε πολλούς αντίθετους. Πολλοί δεν ακολούθησαν τον νεωτερισμό και κράτησαν την γραμμή των 20 αιώνων. Οι προκάτοχοί σας κόλλησαν σε όλους αυτούς, τους Έλληνες Ορθοδόξους, την ταμπέλα «οι σχισματικοί» και τους καταδίκασαν. Η ενότητα διαταράχθηκε. Ποια ήταν, άραγε η ποιμαντική μέριμνα των προκατόχων σας; Ο Χριστός έτρεξε και για το ένα πρόβατο. Αυτοί γιατί άφησαν χιλιάδες πρόβατα να οδηγούνται -όπως πιστεύετε- στην κόλαση; Γιατί, αντί να επιδιώξουν την ενότητα με σκοπό τη σωτηρία, επέλεξαν τους διωγμούς με τις ευλογίες της Πολιτείας;

Προσωπικά, ζω στην ανδρώα Κοινοβιακή Μονή Κοσμοσώτειρας, ένα Μοναστήρι βαμμένο με τα αίματα της ιστορίας των διωγμών των παλαιοημερολογιτών. Το νεαρό, αγνό παλικαράκι που ζούσε για να σκορπίζει την ευωδία του Χριστού σε όσους το γνώριζαν, τον παλαιοημερολογίτη εκείνο, τον «σχισματικό», τον πνευματικό πατέρα της Κοσμοσώτειρας, Μακαριστό Αρχιμανδρίτη Θεόκλητο τον δίωκαν, όχι ειδωλολάτρες, ούτε κομμουνιστές, αλλά Ορθόδοξοι Έλληνες. Τον δίωκαν για να τον ξυρίσουν, να του αφαιρέσουν το ράσο, να τον φυλακίσουν. Κρυβόταν στο δάσος. Αρρώστησε. Πέθανε σε ηλικία 33 ετών διότι είχε απαγορευθεί η νοσηλεία του σε νοσοκομείο. Και στην κηδεία του ακόμη δεν τον άφησαν ήσυχο. Αστυνόμοι αναποδογύρισαν το φέρετρο και πέταξαν το λείψανο έξω από την Εκκλησία. Λίγο αργότερα, στη Μονή αυτή (γυναικεία τότε) επειδή οι Μοναχές έκαναν τα Χριστούγεννα αγρυπνία με «παλαιοημερολογίτη» παπά, οι αστυνόμοι φυλάκισαν επί ένα τριήμερο και τις 17 Μοναχές. Όσες δε, έφεραν αντίσταση, τους έσπασαν τα χέρια. Η ιστορία όμως, δεν έπαψε εδώ. Όπως κατέγραψε διαπρεπής μητροπολίτης του νέου, κατόπιν εντολής του Αττικής Ιακώβου Βαβανάτσου, αστυνόμοι εισέβαλλαν στη Μονή, αφαίρεσαν όλα τα κειμήλια (μεταφέροντας τα στη Μητρόπολη Αττικής) και για να αποτελειώσουν την παραφροσύνη, πέταξαν κάτω τον Άγιο Άρτο κι άρχισαν να Τον ποδοπατούν. Για ποια Ορθοδοξία μιλάτε; Για ποιο ορθόδοξο πνεύμα; Ποια σύνεση και ποια ταπείνωση; Τόσα χρόνια στην Εκκλησία, απέναντι σας έχουμε κρατήσει μια στάση ισορροπημένη. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί επιμένουμε στο πάτριο εορτολόγιο; Μήπως για χάριν των 13 ημερών; Αλλά και αυτές ακόμη είναι σημαντικές, γεγονός που φαίνεται από την φετινή νηστεία των Αγίων Αποστόλων. Επιμένουμε στην παράδοση, διότι ακούμε την φωνή των Αγίων Πατέρων και αποστρεφόμαστε τον οικουμενισμό, όπως αποστρεφόμαστε τα φίδια και τη φωτιά. Δεν θα πω κάτι περισσότερο για την παναίρεση αυτή, διότι πλέον έχουν καταλάβει και σας τα λένε συνεπίσκοποί σας, ιερείς και κληρικοί που ανήκουν στις τάξεις σας.

Πολλοί, βέβαια, και δη μεγαλόσχημος κληρικός «μυροβόλου» νήσου τινός, εξακολουθούν να τηρούν τις πάλαι ποτέ τακτικές των διωγμών και μιμούμενοι τους προκατόχους τους, κάνουν μηνύσεις μέσω λαϊκών για να αρπάξουν πνευματικά καθιδρύματα από τους «κλέφτες», τους «σχισματικούς». Παράδοξο, πάντως, ο «κλέφτης» να μεριμνά για την συντήρηση, την ανακαίνιση και την ομαλή λειτουργία των μνημείων. Αν προ ολίγων ετών, είχε συναντήσει μια μικρή αντίσταση, νυν δε, θα συναντήσει βουνό αμετακίνητο.

Γέροντα,
 Αισθανόμενος λύπη και πικρία γνωρίζω ότι η απάντηση αυτή δεν θα αλλάξει την αντίληψη, ούτε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζετε εμάς, που δίχως μισθό, αγωνιζόμαστε να διατηρήσουμε τις παραδόσεις των Αγίων Πατέρων και δη των Αγίων Πατροκοσμά, Μάρκου Εφέσου, Γρηγορίου Θεσσαλονίκης, Φωτίου Κωνσταντινουπόλεως και τόσων άλλων. Δόξα τω Θεώ που εκείνοι κοιμήθηκαν πριν το 1924 και τους τιμάτε ως Αγίους. Διότι, διαφορετικά, και εκείνους «σχισματικούς» θα τους αποκαλούσατε, αποκομμένους από το Σώμα και το Αίμα του Χριστού.

† ο Αττικής και Βοιωτίας Χρυσόστομος