🔺Γιατί η διοίκηση της Εκκλησίας μας επιτρέπει να γίνονται τέτοιες παρατυπίες; Τι συμφέροντα κρύβουν αυτές οι ενέργειες;
Του Σωτήρη Μ. Τζούμα
Όπως γράψαμε και παρουσιάσαμε στη σελίδα μας την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024, στις 11 το πρωί, στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Παμμεγίστων Ταξιαρχών – Αγνούντος Επιδαύρου, μετά την Θεία Λειτουργία, κατά την οποία προεξήρχε ο Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος, και συλλειτούργησαν ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου Αγίου Όρους Γέροντας Εφραίμ και ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος της Ιεράς Μητροπόλεως Αργολίδος Πρωτοπρεσβύτερος Πέτρος Αθανασόπουλος, η αδελφότητα της Μονής προέβη στην εκλογή νέας ηγουμένης.
Πλην όμως η διαδικασία της εκλογής είχε ξαναγίνει αλλά το παμψηφεί αποτέλεσμα το οποίο προέκυψε δεν άρεσε(!) σε κάποιους και έγινε το εξής αντικανονικό και ιερόσυλο. Οδηγήθηκε η Αδελφότητα σε νέα εκλογή!! Στην πρώτη ψηφοφορία είχε εκλεγεί παμψηφεί η Μοναχή Ιωσηφία. Αυτήν ήθελαν για οδηγό και συμπαραστάτη τους οι Μοναχές. Στην δεύτερη διαδικασία που επεβλήθη, αναδειχθηκε η Μοναχή που υπέδειξαν, δηλαδή αυτή την οποία «διόρισαν»: η Μοναχή Παντάνασσα. Αξιόλογη Μοναχή λένε οι πληροφορίες μας αλλά δεν ήταν η πρώτη επιλογή της Αδελφότητας.
Το παράδοξο σε αυτό το θέμα είναι ότι στην εκλογή ήταν παρών και ο οικείος Ιεράρχης Μητροπολίτης Αργολίδος Νεκταριος και αφού τον ρώτησαν οι Μοναχές τι να πράξουν τελικώς όταν άκουσαν ότι δεν άρεσε το πρώτο αποτέλεσμα … τους είπε να κάνουν αυτό που τους είπε ο Γέροντας… Ναι αυτό έγινε παρουσία του οικείου Ιεράρχου Σεβ. Αργολίδος Νεκταρίου ο οποίος δέχθηκε την απρέπεια αυτή και επέτρεψε την ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ της εκλογής μέχρι να επιτευχθεί η εκλογή-διορισμός της εκλεκτής Μοναχής που υπεδείχθη.
Προσπάθησα να μάθω περισσότερες λεπτομέρειες για να μην αδικήσω ανθρώπους με το κείμενο αυτό αλλά επικρατεί σιωπή. Και αν παρουσιάζουμε σήμερα το θέμα αυτό είναι για να αναδείξουμε το κατά πόσο επιτρέπεται να γίνονται τέτοιες παρεμβάσεις σε εν Αγίω Πνεύματι διαδικασίες όπως αυτή της εκλογής ενός νέου ηγουμένου ή ενός νέου Επισκόπου. Αλλά φαίνεται πως τα ανθρώπινα( συμπάθειας, αντιπάθειες, εξαρτήσεις) έχουν βάλει την ουρά τους παντού.
Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν έγινε δεύτερη ψηφοφορία από την οποία εξελέγη η οσιολογιωτάτη Μοναχή Παντάνασσα εις διαδοχήν της μακαριστής Γερόντισσας Μακαρίας. Το βέβαιο είναι ότι η αρχικώς εκλεγείσα Ιωσηφία αποσύρθηκε χωρίς διεκδικήσεις για το καλό της Αδελφότητας.
Όμως με ποιο δικαίωμα γίνονται τέτοιου είδους παρεμβάσεις που παραπέμπουν σε κοσμικές μεθοδεύσεις; Ποιοί μπορούν να επεμβαίνουν τόσο δυναμικά και απροκάλυπτα και να αναστατώνουν την απόφαση μίας Μοναστικής Αδελφότητας που γνωρίζει τα το οίκου της και έχει το δικαίωμα και τη γνώση να επιλέξει η ίδια τον ηγέτη της;
Οι Άγιοι Πατέρες οι οποίοι θέσπισαν αυτές τις διαδικασίες,, δεν ήξεραν αν ήταν προς όφελος των μοναστικών Αδελφοτήτων ο διορισμός του νέου ηγουμένου ή της νέας ηγουμένης και όχι η δι’ εκλογής καταστάσεώς του/της και ξέρουμε καλύτερα οι απέξω; Γιατί υποτιμάται και προσβάλλεται η βούληση της Αδελφότητας; Με ποιο δικαίωμα επιβάλλεται ένα άλλο πρόσωπο την στιγμή που άλλο ήταν της απολύτου εμπιστοσύνης και επιθυμίας της Αδελφότητας; Οι αδελφές θα έχουν την Καθηγουμένη καθημερινά στην ζωή τους ως Μητέρα τους και επέλεξαν αυτήν που εμπιστεύονται και εκτιμούν. Με ποιο δικαίωμα το αλλάζουν αυτό; Και το επιτρέπει και το επικροτεί ο οικείος Επίσκοπος; Πώς;
Το παράδειγμα Μονής της Κεντρικής Ελλάδας, που διαλυθηκε δεν ήταν ικανό να μας παραδειγματίσει ώστε να αφήσουμε την κάθε Μονή να ορίσει μόνη τα του οίκου της;
Τι δουλειά έχουν επιτέλους οι Αγιορείτες και αναμιγνύονται στα του κόσμου; Αν ήθελαν να είναι μέσα στον κόσμο, ας έμεναν και ας υποτάσσονταν σε Μητροπολίτη…(εύκολο είναι;)
Και σε τελευταία ανάλυση γιατί η διοίκηση της Εκκλησίας μας επιτρέπει και ανέχεται να γίνονται τέτοιες παρατυπίες οι οποίες οδηγούν σε μίαν επικίνδυνη εσωστρέφεια έναν Θεοίδρυτο οργανισμό ο οποίος έχει ως κύριο μέλημα του την προσευχή; Τι συμφέροντα εξυπηρετούνται;
Ας ελπίζουμε και ας ευχηθούμε η νέα ηγουμένη να αγαπά την Αδελφότητα και να την οδηγήσει σε νομάς σωτηρίους υπακούοντας στην φωνή της συνειδήσεως της και κρατώντας έξω από την μάνδρα όποιον επιβουλεύεται την ομαλή λειτουργία και πρόοδο της Μονής
🔺Ιστορικό της Ι. Μονής Ταξιαρχών
https://www.neaepidavros.gr/iera_moni_pammegiston_taxiarxon/