Φίλες και φίλοι μου γειά σας! Έχουν περάσει τρία προς τα τέσσερα χρόνια, από τότε που ανέβηκαν για τελευταία φορά στη σελίδα μας τα περίφημα σφηνάκια.
Ήταν 6 Φεβρουαρίου του 2021 όταν κάναμε την τελευταία ανάρτηση. Πέρασαν από τότε ούτε ένας, ούτε δύο, αλλά τρία χρόνια και οκτώ μήνες. Και ασφαλώς ο υπεύθυνος για αυτή την καθυστέρηση είμαι εγώ.
Από τη μία η κακή μου διάθεση. Από την άλλη κάποιες προσωπικές αναποδιές. Και τέλος η προσφυγή στη δικαιοσύνη εκείνων που δεν ξέρουν ή δεν θέλουν να τους ασκείται κριτική και μας γεμίζουν με μηνύσεις και αγωγές, με έκαναν να μη θέλω να συνεχίσω άλλο.
Το να σχολιάζουμε για ένα θέμα με το οποίο διαφωνούμε, ακόμη και αν είναι δηκτικό δεν είναι κατηγορία. Όπως και οι αποκαλύψεις θεμάτων που οι περισσότεροι τα αγνοούν,δεν είναι συκοφαντία.Και δεν έχουμε όλοι την ίδια γνώμη. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να γεμίζουμε τις αίθουσες των δικαστηρίων και να γινόμαστε ρεζίλι.Αλλά οι Αρχιερείς μας όταν ανεβαίνουν την κλίμακα δεν λογαριάζουν πια τις συνέπειες που μπορεί να προκαλέσουν οι βιαστικές ενέργειες και πράξεις τους.
Ωστόσο τα μηνύματα σας- κατά δεκάδες στην αρχή και στα τρία αυτά χρόνια έγιναν χιλιάδες- με οδήγησαν στην απόφαση να σπάσω το εμπάργκο και να πιάσω πάλι μολύβι και χαρτί και να ξαναγράψω. Τα θέματα πολλά στην προϊούσα τριετία- τετραετία. Κάποια από αυτά έχουν ξεχαστεί με την πάροδο του χρόνου αλλά είμαι βέβαιος ότι θα μας δοθεί η ευκαιρία να τα σχολιάσουμε εν ευθέτω χρόνω γιατί η ζωή της Εκκλησίας μας επαναλαμβάνεται και εμείς εκόντες -άκοντες ακολουθούμε και παρατηρούμε τα τεκταινόμενα και ασφαλώς είμαστε εδώ για να σχολιάζουμε.
Δεσμεύομαι ότι θα συνεχίσω να γράφω σε τακτικά χρονικά διαστήματα με λιγότερο αιχμηρά σχόλια αλλά πάντα αποκαλυπτικά. Τα σφηνάκια ήλθαν για να μείνουν αυτή τη φορά. Ξέρω ότι δημιουργώ σε ορισμένους πονοκέφαλο αλλά σας υπόσχομαι ότι θα είμαι συγκρατημένος.
Ένα θέμα που κυριαρχεί στην Εκκλησία μας αλλά δυστυχώς δεν απασχολεί τους πιστούς στο βαθμό που του αξίζει,είναι η σύγκληση της Ιεραρχίας στην τακτική κατ´έτος συνεδρίασή της. Οι μέρες που συνεδριάζει λίγες – που πήγαν τα πενθήμερα συνεδριάσεων της Ιεραρχίας επί των ημερών Χριστοδούλου και Σεραφείμ- και από την ημερήσια διάταξη που ο Αρχιεπίσκοπος φρόντισε να καταρτίσει εγκαίρως και να την δημοσιοποιήσει κιόλας, δεν αναμένονται κάποιες εκπλήξεις. Κυριαρχούν οι δύο εισηγήσεις και την τελευταία ημέρα θα έχουμε τις εκλογές νέων Ιεραρχών. Είναι το μόνο γεγονός που προκύπτει πλέον από τις Ιεραρχίες. Εκλογές Ιεραρχών. Όλα τα υπόλοιπα δεν έχουν καμία ισχύ στη ζωή της Εκκλησίας μας.
Η Ιεραρχία την Παρασκευή 4 Οκτωβρίου θα εκλέξει έναν Μητροπολίτη και τέσσερις Βοηθούς Επισκόπους (οι οποίοι μπορεί να γίνουν και έξι ή εφτά ή και οκτώ). Ο τελικός αριθμός θα εξαρτηθεί από τις διαθέσεις του Αρχιεπισκόπου και από την Ιεραρχία. Μπορεί οι Αρχιερείς μας να λένε στις κατ´ιδίαν συζητήσεις τους ότι διαφωνούν με την παραγωγή νέων Επισκόπων, αλλά όταν έλθει η ώρα της εκλογής σιωπούν και κάνουν ότι τους ζητηθεί.
Δεν είδατε με τι ευκολία έδωσαν την συγκατάθεσή τους και τον όπλισαν με την δύναμή τους να κάνει ότι θέλει με την Βουλιαγμένη και σε λοιπές… εκκρεμότητες; Πρόκειται για μία πραξικοπηματική ενέργεια, προδήλως αντικανονική που αν είχαμε Εκκλησία που σέβεται τον εαυτό της,θα τα σταματούσε όλα αυτά και θάστελνε μερικούς στη Δικαιοσύνη. Εδώ ποιος να μιλήσει, ποιος να αντιδράσει; Ποιος να πει όχι; Όλα βαίνουν ησύχως. Υπάρχει σεβασμός και ευγνωμοσύνη στον Πρώτο.
Που να πονοκεφαλιάζουν με τόσο περίπλοκα θέματα και μάλιστα οικονομικά; Θα τα λύσουν αυτοί που ξέρουν. Και δεν είναι φαινόμενο της εποχής αυτό. Πάντα έτσι γινόταν. Απλά τώρα η κατάσταση έχει παραγίνει. Δυστυχώς.
Κατ´αρχάς να πούμε ότι την Παρασκευή πρώτος θα εκλεγεί ο νέος Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας.
Είναι η πρώτη φορά στα χρονικά της Εκκλησίας που δεν είχε ακουστεί μέχρι τις παραμονές της Ιεραρχίας το όνομα του υποψηφίου για την Μητρόπολη αυτή.
Τόσο ο Σεραφείμ, όσο και ο Χριστόδουλος διέρρεαν από νωρίς τις προτιμήσεις για να εισπράττουν αντιδράσεις, τόσο από τους εκλέκτορες Αρχιερείς, όσο και από τις τοπικές κοινωνίες που θα δέχονταν τον νέο Ποιμενάρχη.
Επί Ιερωνύμου άλλαξε και αυτό.
Είναι προφανώς και αυτό μέσα στο πλαίσιο του περισσεύματος Συνοδικότητας που είχε υποσχέθεί στον Επιβατήριο λόγο του ο σε αντίθεση με τον…Χριστόδουλο, τον οποίο κατηγορούσαν για έλλειμα Συνοδικότητας και οτι ήταν αυταρχικός και τα αποφάσιζε όλα μόνος του. Δυστυχώς συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Είναι η πρώτη φορά που όχι μόνο ο έξω κόσμος αλλά και η ίδια Ιεραρχία δεν ήξερε ποιον θα κληθεί να ψηφίσει ή μάλλον να διορίσει! Η εν Αγίω Πνεύματι εκλογή έγινε εκλογή με απόφαση του ενός.
Και οι Ιεράρχες μας από σεβασμό στον Πρώτο -αφού οι περισσότεροι εξ αυτών,χάρη στον Αρχιεπίσκοπο κατέχουν τις Μητροπόλεις τους- δεν θέλουν να του πάνε κόντρα και δεν μπαίνουν στον κόπο να συνενώσουν τις δυνάμεις τους για να εκλέξουν τον όποιο αδικημένο, ικανό και άξιο κληρικό μας που δεν έχει μπάρμπα στην Κορώνη και δεν πρόκειται να εκλεγεί αφού τις περισσότερες φορές οι εκλογές γίνονται με άλλα κριτήρια, κάθε άλλο παρά αξιοκρατικά. Αν είχαμε οργανωμένη Ιεραρχία που σέβεται τον εαυτό της θα έκανε θαύματα. Στην Εκκλησία μας οι Αρχιερείς στο μόνο που συναγωνίζονται είναι στο να επιδεικνύουν πλήρη υπακοή και καλή θέληση για εφαρμογή των κατευθύνσεων που λαμβάνουν.
Κάποιοι έλεγαν ότι ο Αρχιεπίσκοπος είχε ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον για το ποιος θα διαδεχθεί τον επιστήθιο φίλο του Μακαριστό Μαντινείας Αλέξανδρο. Αλλά αυτό ήταν το προφανές. Ο Αρχιεπίσκοπος πράγματι ήθελε να πέσει η εν λόγω Μητρόπολη σε καλά χέρια αλλά και…. βολικά ,ώστε την επόμενη μέρα να μη διαταραχθεί η κατάσταση . Και να μην…. κινδυνεύσει τίποτα από τα υπάρχοντα, συμφωνίες και συνεργασίες. Προπαντός αυτό!
Τα ονόματα που κυκλοφορούσαν μέχρι τώρα ήταν όλα σε επίπεδο φημών.
Όλα όσα ακούγονταν ήταν προπέτασμα καπνού.
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στο παρά 5’ επέλεξε να προτάξει ως υποψήφιο έναν σοβαρό και δοκιμασμένο κληρικό και τον παρουσίασε λίγο πριν την Ιεραρχία. Παλιά και δοκιμασμένη τακτική.
Ο Ταλαντίου Επιφάνιος είναι ένας άτυχος-τυχερός κληρικός. Ο Θεός του επεφύλαξε καλύτερο μέλλον από αυτό που ο ίδιος επεδίωκε για τον εαυτό του: να εκλεγεί Μεσολογγίου. Δυστυχώς οι συμπατριώτες του στάθηκαν ανίκανοι να καταλάβουν την αξία και τη σημασία της διχοτόμησης της Αιτωλίας και Ακαρνανίας ώστε να πρωτοστατήσουν γιαυτό. Από τη μία οι βουλευτές κρύφτηκαν και από την άλλη ο Δήμαρχος Μεσολογγίου ξεσπάθωνε με ανιστόρητα επιχειρήματα κατά της διχοτόμησης. Τελικώς ο Θεός μίλησε δις. Τους τον πήρε αρχικά απο εκεί αφού η συγκατοίκηση με τον νευρικό και απαξιωτικό Δαμασκηνό ήταν αδύνατη και τώρα τον πάει καλύτερα. Στην καρδιά του Μοριά. Εκεί θα ζήσει μεγάλες στιγμές στην καρδιά της Αρκαδίας. Πιστεύουμε ότι θα ανταποκριθεί στην αποστολή του και δεν θα ενδώσει σε παίγνια εκμετάλλευσης κλπ. που θα προσπαθήσουν να τον εμπλέξουν οι επιτήδειοι.
Ο Επίσκοπος Τεγέας Θεόκλητος ευγενής και φιλότιμος κληρικός θα σταθεί στο πλευρό του. Άλλωστε υπήρξαν και συμφοιτητές. Απλά είναι λίγο δυσάρεστο να έρχεται ένας νεώτερος Επίσκοπος και να σου καταλαμβάνει τη θέση στην οποία έχεις δώσει όλη σου τη ζωή. Αλλά αυτή είναι η Εκκλησία μας. Άλλους τους ανεβάζει και άλλους τους χαντακώνει ή τους αφήνει στη μοναξιά τους!
Το γράψαμε πρώτοι εμείς εδώ ότι ο Αρχιεπίσκοπος είχε αρχικά σκέψεις για την Μητρόπολη Μαντινείας για τον παλαιό γνώριμό του Αρχιμ. Φιλόθεο Δέδε με τον οποίο συνδέονται πολλά χρόνια. Άλλωστε και ο π. Σταυριανός άλλοτε μοναχός της συνοδείας του Γέροντα Διονυσίου Καλαμπόκα και τα τελευταία χρόνια κοντά στον π. Φιλόθεο Δέδε και τώρα εσωκατάκηλος του Αρχιεπισκόπου μαζί με το πιάτο ημέρας που του ετοιμάζει, φρόντισε να του κάνει σχετικό «ψήσιμο» για τον π. Φιλόθεο Δέδε.Το θέμα εξ αρχής ήταν αν η Ιεραρχία, έστω κατά πλειοψηφία (ισχυρή ή ισχνή ) στοιχηθεί πίσω από την αιτιολογία ότι οι Ιεράρχες μας είναι υποχρεωμένοι στον Αρχιεπίσκοπο και επομένως γεννηθήτω το θέλημά του.
Σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις η Συνοδικότητα πάει περίπατο. Εδώ φαίνεται πόσο Αρχιεπισκοπικό-κεντρικό είναι το σύστημα διοικήσεως της Εκκλησίας. Τύφλα νάχουν τα Πατριαρχεία. Η ενός ανδρός αρχή κυριαρχεί και στην Εκκλησία της Ελλάδος. Όταν διαπιστώθηκε ότι η υποψηφιότητα αυτή δεν θα έχει ευοίωνο μέλλον τότε άλλαξε ρότα.
Κάποια εκκλησιαστικά λαμόγια που πολεμούν την προαγωγή του Αρχιμ. Νικοδήμου Φαρμάκη, ενός ανθρωπου που εργάζεται φιλότιμα και με συνέπεια στο πόστο που του ενεπιστεύθη η Εκκλησία, βρήκαν την ευκαιρία να ρίξουν λάσπη εναντίον του για να του κόψουν τον αέρα της όποιας υποψηφιότητας. Από μία μικρή έρευνα που έκανα η πηγή από την οποία εκπορεύτηκε το κακό είναι εκκλησιαστική. Έχω ένα μήνυμα στη φαρέτρα μου στο οποίο φαίνεται ξεκάθαρα ότι εκκλησιαστικός ανήρ ενθαρρύνει λαϊκό στην διακίνηση ενός λιβέλου που κυκλοφόρησε κατά του π. Νικοδήμου Φαρμάκη και του π. Φιλόθεου Δέδε. Εκ διαμέτρου αντίθετες περιπτώσεις κληρικών αλλά και για τους δύο ενδιαφέρεται δήθεν ο Αρχιεπίσκοπος.Και όπως πάντα μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά. Αλλά εδώ θα καούν οι ηθικοί αυτουργοί. Τίποτα δεν μένει κρυφό.
Αν βέβαια ο Αρχιεπίσκοπος έδειχνε ότι εκτιμά τους ανθρώπους που εργάζονται γιαυτόν και ότι θα τους προωθήσει δεν θα γινόταν όλα αυτά. Βλέπετε ο Νικόδημος Φαρμάκης, δεν του έκανε για την Μητρόπολη Μαντινείας ίσως γιατί έμοιαζε περισσότερο από όλους με τον φίλο του Αλέξανδρο. Αλλά και ο διακριτικός Πρωτοσύγκελλος του Βαρνάβας Θεοχάρης απολαμβάνει την ίδια αδιαφορία. Κάποτε αν ήσουν Πρωτοσύγκελλος Αθηνών ήταν βέβαιη η καλή προαγωγή σου. Τώρα κακοφορμίστηκε και αυτό.
Μου ζητάτε να σας ενημερώσω για το τι απόγινε ο μέχρι πρότινος Διάκονος του Αρχιεπισκόπου. Το βέβαιο είναι ότι δεν ανήκει πια στο κλειστό επιτελείο συνεργατών του. Τους πραγματικούς λόγους δεν τους ξέρω και δεν θέλω να τους μάθω. Τα κουτσομπολιά που ακούω δεν τα υιοθετώ! Είναι απίστευτα πράγματα. Δεν μπορώ εφ´σον δεν υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση να γράφω πράγματα που μεταδίδονται από στόμα σε στόμα! Στην Εκκλησία το κουτσομπολιό ευδοκιμεί και δυστυχώς συχνά έχει στόχο του τη δολοφονία χαρακτήρων. Ε όχι δεν θα συμπράξω σε αυτό. Όταν κάποιοι τον έγλειφαν για να περνά στον Πρώτο τον καλό τους λόγο τώρα τον περνούν από κόσκινο. Αυτοί είμαστε! Ανθρωπάκια.
Ζητούν από την Εκκλησία κάποιοι άνθρωποι οικονομική βοήθεια για εγχειρήσεις, για την υγεία τους κλπ και λαμβάνουν βοηθήματα πείνας και από την άλλη μαθαίνουμε οτι κυκλοφορούν Φάκελοι με χιλιάδες ευρώ μέσα, που τα τσιμπούν οι έχοντες πρόσβαση στο μέλι. Δεν πειράζει. Ας είναι καλά! Και ας τα απολαμβάνουν. Μαζί τους δεν πρόκειται να τα πάρουν.
Οι εκλογές των τεσσάρων Βοηθών Επισκόπων για ισάριθμες Μητροπόλεις θεωρούνται δεδομένες. Είναι και οι τέσσερις κληρικοί σοβαροί και τυγχάνουν ευρείας αποδοχής από το ποίμνιο της επαρχίας που ήδη υπηρετούν. Εδώ δεν ξέρω αν θα υπάρξουν εκπλήξεις.
Υπάρχει όμως έντονη κινητικότητα στην Ιεραρχία στην περίπτωση που ο Αρχιεπίσκοπος όπως λέγεται θα προτείνει ακόμη τρεις Επισκόπους. Στην περίπτωση αυτή δύο Μητροπολίτες της Εκκλησίας μας θα ζητήσουν την προαγωγή και των δικών τους Πρωτοσυγκέλλων.
Ετέθη το θέμα αυτό από τους δύο ενδιαφερόμενους Μητροπολίτες κατ´ιδίαν στον Αρχιεπίσκοπο αλλά εκείνος τους ζήτησε να κάνουν υπομονή και θα το διευθετήσει στην έκτακτη Ιεραρχία του Φεβρουαρίου. Οι δύο όμως Μητροπολίτες, μετά την εξέλιξη και το ενδεχόμενο ο Αρχιεπίσκοπος να προτείνει κι άλλους Επισκόπους, θα παρέμβουν και θα ζητήσουν από την Ιεραρχία να ικανοποιήσει και το δικό τους αίτημα.
Και είναι άξιον και δίκαιον.
Όταν ο Αρχιεπίσκοπος ανοίγει την κάνουλα και δίνει νερό δεν γίνεται να δημιουργεί φράξιες και να βάζει περιορισμούς. Τα δύο μέτρα και τα δύο σταθμά δεν ήταν ποτέ σωστό μέτρο αντιμετώπισης των πραγμάτων.
Κατανοώ και δικαιολογώ την εκλογή βοηθών επισκόπων για διαπιστωμένης ανάγκης καταστάσεις.
Να πούμε πάντως ότι στις νέες χώρες δεν προβλεπόταν ύπαρξη βοηθού επισκόπου από τη πράξη του 1928. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης όμως άλλαξε τον περιορισμό αυτό και το επιτρέπει.
Όμως με τον τρόπο που ανακοινώνονται οι εκλογές αυτές γιατί να μπει η Ιεραρχία στην διαδικασία της εκλογής; Γιατί δεν πάνε στη χειροτονία κατευθείαν;
Τέλος, όταν σε μία Μητρόπολη υπάρχει Βοηθός Επίσκοπος και μετά έλθει το πλήρωμα του χρόνου για τον νέο κυριάρχη Μητροπολίτη,αφού κοιμηθεί ο παλαιός, τότε τι;Τι θα τον κάνει τον Βοηθό που κληρονομεί; Όπως είπε και ένας φίλος, ούτε τα προσχήματα δεν κρατούν οι Αρχιερείς μας . Τσάμπα διδάχθηκαν Κανονικό Δίκαιο και ας το πέρασαν κάποιοι με 10.Δεν τους χρειάζεται….
Μιλώντας για την Μητρόπολη Μαντινείας να πούμε τα εξής· Ο Επίσκοπος Τεγέας Θεόκλητος – ένας σεμνός και καλόκαρδος Ιεράρχης που πέρασε πολλά και υπέμεινε περισσότερα κοντά στον δύστροπο Αλέξανδρο- παραμένει εκεί όπου εξελέγη ύστερα από πρόταση του αειμνήστου Αλεξάνδρου. Και θα παραμείνει και με τον Επιφάνιο. Γέννημα θρέμμα της Αρκαδίας ποιος να τον κουνήσει από τον τόπο του;.
Γιατί να μην πήγαινε κάποιος που έχει σχέση με την περιοχή και τον λαό της; Γιατί οι Αρχιερείς μας θέλουν να κάνουν δυστυχισμένους Ιεράρχες και δυστυχισμένα ποίμνια; Οι περιπτώσεις που ήδη ζούμε δεν σας δίδαξαν τίποτα;
Το ποιοι θα εκλεγούν Επίσκοποι το ξέρουμε. Άνευ απροόπτου τέσσερις Μητροπόλεις της Εκκλησίας μας, δύο του Λεκανοπεδίου και δύο εκ των Νέων Χωρών θα αποκτήσουν Βοηθούς Επισκόπους. Η Μητρόπολη Καισαριανής προτείνει τον Ιεροκήρυκά της Αρχιμ. Καλλίνικο Νικολάου. Η Μητρόπολη Πειραιώς προτείνει τον Πρωτοσύγκελλό της Αρχιμ. Νήφωνα Καπογιάννη . Η Μητρόπολη Ξάνθης προτείνει τον Πρωτοσύγκελλο Αρχιμ.Σωφρόνιο Γκουτζίνη. Τέλος η Μητρόπολη Εδέσσης προτείνει τον Πρωτοσύγκελλο Αρχιμ. Στέφανο Δέβρελη.
Μία πρωτοβουλία της Μητροπόλεως Καισαριανής να ανακοινώσει εκ των προτέρων τα της εκλογής του Βοηθού Επισκόπου και μάλιστα καταθέτοντας και τον τίτλο που έχει προταθεί να λάβει δεν έτυχε της αποδοχής πολλών Ιεραρχών και έγινε αντικείμενο αρνητικού σχολιασμού. Δεν ήταν έγκλημα, ήταν λάθος ως προς τον χρόνο που έγινε. Εξάλλου με την ανακοίνωση αυτή δεν έβγαλε στη δημοσιότητα κάποια μυστικά που δεν τα γνωρίζαμε. Αφού με τον τρόπο που γίνονται πλέον οι εκλογές δεν πρόκειται για μια εν Αγίω Πνεύματι διαδικασία αλλά για…διορισμό! Το θέμα είναι ότι η ανακοίνωση αυτή θα ήταν προτιμότερο και φρονιμότερο να εκδοθεί την επόμενη Παρασκευή.
Ας ελπίσουμε ότι δεν θύμωσε ο Αρχιεπίσκοπος και δεν θα κάνει πίσω στις εκλογές Επισκόπων. Ικανό τον έχω για όλα. Ιερώνυμος είναι αυτός!
Ο Μητροπολίτης Περιστερίου Γρηγόριος αφ´ότου εξελέγη έχει υπολογίσει πόσο έχει μείνει στην επαρχία του και πόσο ταξιδεύει;Απορίας Άξιον!
Προσωπικά θεωρώ προκλητική την συμπεριφορά του. Και δεν αναφέρομαι στο πρόβλημα που έχει διχάσει το ποίμνιο με την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου από την παραδοσιακή θέση που από παιδιά γνωρίζουμε ότι έχει ο Σταυρός μέσα στο Ιερό Βήμα,πίσω από την Αγία Τράπεζα. Αναφέρομαι στις συχνές απουσίες του σε συνέδρια στο εξωτερικό. Τη μία στην Εσθονία, την άλλη στη Γερμανία,την άλλη στη Γαλλία, την άλλη στην Θεσσαλονίκη αλλά και σε όλο τον κόσμο. Προς τι ήθελε να καταλάβει Μητρόπολη; Θα μπορούσε να εκλεγεί Τιτουλάριος Μητροπολίτης και να διεκπεραιώνει επιτυχώς τις διεκκλησιαστικές σχέσεις της Εκκλησίας μας ή να συμμετέχει σε διεθνή forum ως Καθηγητής του Κανονικού Δικαίου. Και ας άφηνε την Μητρόπολη αυτή με τα τόσα προβλήματα σε έναν άνθρωπο που έχει όρεξη να εργαστεί και να δημιουργήσει έργο. Αναρωτιέμαι πως λύνονται τα δεκάδες θέματα που κληρονόμησε από την εποχή του προκατόχου του Κλήμεντος αλλά και του προ αυτού Χρυσοστόμου. Και τα γράφω όλα αυτά όχι επικριτικά προς τον Γρηγόριο ο οποίος μου είναι πολύ συμπαθής αλλά για να εκτονώσω το Χριστεπώνυμο πλήρωμα το οποίο δεν κουράζεται να μας στέλνει γράμματα εκφράζοντας τα παράπονά του. Δεν έγραψα τόσο καιρό αλλά μετά από έρευνα που έκανα διαπίστωσα ότι πολλά από αυτά που γράφουν είναι αληθή!
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα παράπονα που μας στέλνουν πιστοί και για τους Μητροπολίτες Μάνης και Γόρτυνος ότι δεν είναι στην επαρχία τους αλλά βρίσκονται ο ένας σε Προάστειο των Αθηνών και ο άλλος στην Χαλκίδα. Και εδώ κάναμε την έρευνά μας και διαπιστώσαμε ότι αυτοί που κατηγορουν τον Μητροπολίτη Γόρτυνος μπλοφάρουν. Είναι πάντα στην επαρχία του και επισκέπτεται συχνά -πυκνά τα ιστορικά χωριά της Μητροπόλεως του και απουσιάζει μόνο όταν καλείται από άλλους Αρχιερείς στις Μητροπόλεις τους. Επομένως είναι άδικο να λέμε πράγματα που δεν στέκουν. Ο Σεβ. Μάνης πράγματι έχει μία μεγάλη κινητικότητα τόσο γιατί προσκαλείται και αυτός από Αρχιερείς αλλά και γιατί επισκέπτεται την Αττική. Ίσως θα πρέπει να μετριάσει τις εξορμήσεις του γιατί απ´οτι φαίνεται ενοχλείται το ποίμνιό του.
Και ο Σεβ. Αργολίδος Νεκτάριος δεν γλίτωσε από τα παράπονα του ποιμνίου- κλήρου και λαού. Όλο απουσιάζει. Όλο ταξιδάκια είναι μου γράφουν. Τι να πω; Προφανώς ταξιδεύει για Ιεραποστολή.
Ο άλλος πήγε στην Μητρόπολη που τον έταξε η Εκκλησία και πριν προλάβει να γνωρίσει τον τόπο και το λαό πήρε μαζί και τον προσωπικό του φωτογράφο για να τον ακολουθεί παντού ως κολαούζος και ο οποίος μένει εντός του Μητροπολιτικού οίκου. Και το τραγικό είναι ο τρόπος με τον οποίο του ομιλεί μπροστά σε κόσμο.
ΑΜΦΙ- ταλαντεύονται να αποκαλύψω όσα αλλά θεωρώ τραγική εξέλιξη να συμβαίνουν όλα αυτά. Είναι κακό να άγεσαι και να φέρεσαι από τον κάθε κλάδο που σε παρακινεί. Στο τέλος θα σπασει το Κλαδί και θα γκρεμοτσακιστούν. Όμως προς τι αυτές οι προκλήσεις; Από που τα διδάχθηκαν αυτά και τα ακολουθούν και τα εφαρμόζουν;
Επιφανής πολιτικός με γνώσεις γύρω από τα εκκλησιαστικά μας πράγματα αφού πρώτα έπλεξε το εγκώμιο του νέου Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Φιλοθέου με ρώτησε αν νομίζω ότι μπορεί να έχει βλέψεις για την επόμενη μέρα. Δηλαδή για τον Αρχιεπισκοπικό θρόνο. Του απάντησα ότι όσο ο Ιερώνυμος ζει και κατευθύνει την Εκκλησία δεν μπορούμε να ξέρουμε τι θα συμβεί την επόμενη μέρα. Ο Αγιος Θεσσαλονίκης ωστόσο έχει ένα disadvantage:αυτή την στιγμή είναι νέος εντός της Ιεραρχίας. Αν η ώρα της διαδοχής έλθει μετά από παρέλευση πενταετίας, τότε το σκηνικό θα αλλάξει άρδην και θα μπορούμε να μιλάμε με άλλους όρους και να κάνουμε τις προβλέψεις μας.
Είναι λάθος το θάρρος που δίνουν ορισμένοι εκ των νέων Μητροπολιτών στους υποτακτικούς τους, οι οποίοι θα μπορούσαν να ήταν και παιδιά μας!Τα καταστρέφουν! Τα κάνουν υπερφίαλα. Λίγος σεβασμός -όχι στα χρόνια μας αλλά στις διαδρομές που έχουμε κάνει στους γαιδουρόδρομους για να ανέλθουν αυτοί στα πριγκηπάτα τους- δεν βλάπτει!Είναι δυνατόν για παράδειγμα σε μία μεγάλη Μητρόπολη – περιπτωσιολογικά το γράφω και όχι παραδειγματικά και καταγγελτικά- που όταν μεσουρανούσε ο προηγούμενος ποιμενάρχης της νιώθαμε ευπρόσδεκτοι σε όλα-από τον καφέ και το γεύμα μέχρι τα επίσημα δείπνα -και σήμερα πριν ακόμη εκδηλώσουν κάποιοι από μας ενδιαφέρον στο αν θα πάμε ή όχι σε μια εκδήλωση( πρωινό ή γεύμα) να σπεύδουν οι παρατρεχάμενοι καλαμοκαβαλάρηδες να προειδοποιούν ότι η εκδήλωση δεν είναι για όλους; Είναι λίγο άκομψο.Οι παλαιοί Ιεράρχες ήταν όντως τσιγκούνηδες αλλά ήταν φιλόξενοι και ευγενείς και χωρίς δεύτερες σκέψεις ή επιρροές από τους γύρω τους. Όσο…κολλητοί τους και αν ήταν!
Εξάλλου την παρουσία ενός ανθρώπου δεν την επιβάλλει η συμπαπάθεια ή η αντιπάθεια που του έχουμε αλλά η τήρηση κανόνων ευγενείας και της παράδοσης. Έτσι κάναμε παλιά, αυτό βρήκαμε και συνεχίζουμε να το τηρούμε. Αν αυτό άλλαξε ας μας το πουν ευθέως και όχι μέσω αγγελιοφόρων!Και κάνω αυτό το σχόλιο δεδομένου ότι δεν πήγα πουθενά, σε καμία εκδήλωση από αυτές που πήγε ο Πατριάρχης στην Β. Ελλάδα και στην Αθήνα και επομένως δεν είναι για μένα το σχόλιο αλλά για άλλους. Προσωπικά δεν με κάλεσαν και δεν πήγα.Απρόσκλητος πάω μόνο σε κηδείες. Απλά το σημείωσα γιατί θα μου χρειαστεί πολύ σύντομα για κάτι που έχω υπόψη μου να σχολιάσω.. Δεν θέλω να ξαναγράψω κάτι που είχα γράψει προ έτους και στενοχώρεσα κάποιους φίλους μου. Θα καταλάβετε σύντομα τι εννοώ…
Η Τουρκία έχει καθυστερήσει να δώσει τις άδειες που απαιτούνται για την παραμονή των Ιερέων εξ Ελλάδος που υπηρετούν σε διάφορες επιτελικές θέσεις στο Πατριαρχείο και σε Μητροπόλεις εντός της Τουρκίας. Το περίεργο είναι ότι ενώ ενδιαφέρθηκε το Υπ. Εξωτερικών να λύσει το θέμα από το Πατριαρχείο ζητήθηκε να μην αναμιχθούν . Θα το λύσουμε εμείς δι ´ άλλης οδού, είπαν. Ίσως μέσω αυτών που διατηρούν άριστες σχέσεις με το βαθύ κράτος της Τουρκίας. Άλλους φροντίζουν να κατηγορούν αλλά άλλοι κρατούν ανοικτούς τους διαύλους επικοινωνίας!Αλλά εξυπηρέτηση δεν βλέπουμε. Είναι η πρώτη φορά που παρατηρούνται τέτοιες καθυστερήσεις. Έχουμε πλήρες ρεπορτάζ με στοιχεία αλλά δεν το δημοσιεύουμε γιατί θα στενοχωρήσουμε κάποιους καρεκλοκένταυρους . Απλά τους πληροφορώ ότι συλλέγω πολλές πληροφορίες και κάποια στιγμή θα τις ξεφουρνίσω! Και τότε φοβάμαι ότι κάποιοι θα πρέπει να κρυφτούν. Και τότε θα πω στον Πατριάρχη ποιοι χρησιμοποιούν πραγματικά τη σχέση τους με το Πατριαρχείο και θησαυρίζουν και ποιοι αφού δεν είναι πια σε ισχυρές θέσεις τους γύρισαν την πλάτη και τους αγνοούν
Εν Συνόδω δύο Μητροπολίτες της Ι. Αρχιεπισκοπής Αμερικής- ο Νέας Ιερσέης Απόστολος και ο Σικάγου Ναθαναήλ- είπαν στον Πατριάρχη τα όσα διαδραματίζονται στην πολύπαθη Αρχιεπισκοπή. Ο Πατριάρχης για τα μάτια του κόσμου σημείωνε αυτά που έλεγαν. Και την επόμενη μέρα στην Αίθουσα του Θρόνου,προς γενική έκπληξη όλων έδινε συγχαρητήρια στον Ελπιδοφόρο. Κοίταζαν ο ένας τον άλλον. Δεν ήξεραν τι να πουν. Κάποιος που ξέρει καλά τον Βαρθολομαίο μας είπε ότι και στο παρελθόν με τον Σπυρίδωνα τα ίδια έκανε. Στην Πατριαρχική Τράπεζα τον εκθείαζε και όταν επέστρεψε στην έδρα του τον απέπεμψε.
Στο μεταξύ ο Ελπιδοφόρος στην Επαρχιακή Σύνοδο ζήτησε το λόγο μόνο από τον Νέας Ιερσέης στον οποίο είπε ευθέως ότι τον κάρφωσε στον Πατριάρχη. Διημήφθη ένας διάλογος που δεν συνάδει με τον θεσμικό όργανο που συμμετείχαν και οι δύο αλλά το θέμα είναι ότι ο Ελπιδοφόρος περιμένει τώρα τον Απόστολο στη γωνία. Περιμένετε και θα δείτε.
Απορίας άξιον όμως είναι το γεγονός ότι εξαίρεσε από την επίθεση τον Σικάγου. Φαίνεται κατάλαβε ότι δεν μπορεί να ανοίγει με όλους μέτωπα. Θα έλθει η σειρά του Ναθαναήλ . Δεν γλιτώνει κανείς από τον Ελπιδοφόρο. Αλλά στο τέλος η πτώση θα είναι θορυβώδης.
Για να καταλάβετε για το Αρχιερατικό ήθος που διαθέτει. Βγήκε για διάλειμμα και όταν ξαναμπήκε στη Σύνοδο είπε στους άλλους Αρχιερείς ότι από τη σελίδα του Πατριαρχείου είδε ότι διορίστηκε ο νέος Ηγούμενος στην Ιερά Μονή Χρυσοβαλάντου. Και δεν το ήξερε …. Ψεύδεται για μία ακόμη φορά. Από τους Πατριαρχικούς μάθαμε ότι ο διορισμός αυτός υπήρξε προϊόν συνεργασίας με τον Αρχιεπίσκοπο Θυατείρων Νικήτα ο οποίος εργάστηκε συστηματικά και άνανδρα ( δεν είναι η πρώτη φορά) για τον αποκλεισμό του διορισμού Σάρδεων Ευαγγέλου, σε Ηγούμενο της Μονής Αγίας Ειρήνης. Το γιατί το έκανε αυτό ο Νικήτας το ξέρει πολύ καλά. Γιατί ο Ευάγγελος πρωτοστάτησε με επιχειρήματα και «στοιχεία» στον αποκλεισμό του Νικήτα από την εκλογή του στην Μητρόπολη Σικάγου. Και με την άποψη αυτή ταυτίστηκε και ο Γέρων Αρχιεπίσκοπος π. Αμερικής Δημήτριος ο οποίος υπήρξε καταπέλτης μην αφήνοντας περιθώρια στον Πατριάρχη για να αυθαιρετήσει και να τον επιβαλλει. Μία από τις ερωτήσεις που έχω σημειώσει να ρωτήσω κάποια στιγμή τον Άγιο Σάρδεων στην συνέντευξη που θα του πάρω είναι να μου πει για ποιο λόγο πρωτοστάτησε στον αποκλεισμό του Νικήτα για τη Μητρόπολη Σικάγου και τι στοιχεία έχει.. Και ναι μεν δεν εξελέγη Σικάγου ο Νικήτας αλλά ο Πατριάρχης του έδωσε κάτι καλύτερο. Την Αρχιεπισκοπή Θυατείρων και Μεγάλης Βρετανίας. Κανείς δεν χάνεται. Όλα τα λουλούδια ανθίζουν.
Έστειλε ο Πατριάρχης ως απεσταλμένους του στην Κληρικολαική Αμερικής τον Αρχιεπίσκοπο Θυατείρων Νικήτα και τον Μητροπολίτη Σουηδίας Κλεόπα. Η σκέψη όλων ήταν ίδια: έστειλε αυτούς που θεωρεί ο Πατριάρχης ότι θα μπορούσαν να διαδεχθούν τον Ελπιδοφόρο όταν αποφασίσει να τον εξοστρακίσει. Οπότε καταλαβαίνετε τι θα συμβεί. Η Αρχιεπισκοπή Αμερικής θα συνεχίσει την περιδίνηση στην οποία βρίσκεται από το 1996. Ό μη γένοιτο! Με πρόχειρες σκέψεις δεν είναι εύκολο να λύσεις γρίφους. Και η κατάσταση στην Αμερική είναι ένας δύσκολος γρίφος που χρειάζεται σωστή σκέψη και μυαλό.
Η έκθεση των δύο Μητροπολιτών που πήγαν Αμερική δεν έκανε καλή εντύπωση στους Συνοδικούς Αρχιερείς. Μα είναι δυνατόν να τα βρήκαν όλα τέλεια και να μη γράψουν τίποτα από αυτά που ακούγονται; Οι δυο Συνοδικοί εξ Αμερικής- Απόστολος και Ναθαναήλ- επι τω ακούσματι της έκθεσης έμειναν άφωνοι!
«Σίγουρα στην Αμερική ήλθαν και τα είδαν όλα αυτά ή πήγαν κάπου αλλού;», ρώτησε σκωπτικά ένας εκ των δύο Μητροπολιτών. Και τότε ο έμπειρος Μητροπολίτης Λαοδικείας Θεοδώρητος ζήτησε να μιλήσουν ευθέως εν Συνόδω οι δύο Συνοδικοί Ιεράρχες(Νέας Ιερσέης και Σικάγου) και να πουν αυτά που ζουν και βιώνουν από την συγκατοίκησή τους με τον Ελπιδοφόρο και τότε άρχισαν να ξετυλίγουν ενώπιον του Πατριάρχη τον μύτο των παθημάτων τους. Αλλά εις μάτην. Μολονότι άκουγε μετά προσοχής και κρατούσε σημειώσεις δεν έλαβε τίποτα απ´όλα αυτά υπόψη ο Πατριάρχης και μάλιστα είπε στον Ελπιδοφόρο τα όσα του είπαν οι δύο Ιεράρχες, επικεντρώνοντας κυρίως στα γεγονότα που παρέθεσε ο Απόστολος. Γιαυτό του επετέθη ο Ελπιδοφόρος στην Επαρχιακή Σύνοδο.
Αλλά βρήκε το δάσκαλο του. Τόσο καιρό Αρχιγραμματέας και στενός συνεργάτης του στην Αρχιεπισκοπή ο Απόστολος,όλο και κάτι παραπάνω θα ξέρει. Αλλά ακόμη δεν άνοιξε το κουτί της Πανδώρας. Όταν ανοίξει και οι λίθοι κεκράξονται…
Το θέμα που σας παρουσιάζω παρακάτω είναι απολύτως αληθές και συνέβη σε Μητρόπολη της Εκκλησίας της Ελλάδος. Μητροπολίτης παρεπιδημών επισκέφθηκε φίλους του παραμονές της Παναγίας και για τα μάτια του κόσμου επισκέφθηκε και τον οικείο Ιεράρχη ο οποίος τυγχάνει φίλος του.
Ο Μητροπολίτης είπε στον επισκέπτη του ότι μπορεί να λειτουργήσει όπου θέλει και ανήμερα της Παναγίας να πάει να λειτουργήσει σε πανηγυριζοντα ναό. Ο επισκέπτης δεν έδειξε ιδιαίτερη προθυμία γιατί όπως είπε δεν ειχε φέρει άμφια και τα συναφή. Μην
νοιάζεσαι αύριο θα έχεις τα πάντα, του είπε ο φιλόξενος οικοδεσπότης.
Έτσι την ανάγκη φιλοτιμίαν ποιούμενος ο επισκέπτης είπε οκ. Ο ευγενής οικοδεσπότης έστειλε τα άμφια στο ξενοδοχείο και όταν ήλθε η ώρα, ανήμερα της Παναγίας να πάει να λειτουργήσει δεν πήγε πουθενά. Προτίμησε να βάλει το μαγιώ του και να κάνει μπάνιο στην πισίνα του ξενοδοχείου.Είχε λέει ημικρανίες. Και το χειρότερο είναι ότι όλες τις προηγούμενες ημέρες που ήταν ημέρες νηστείας, έτρωγε αρτίσιμα φαγητά,κρέατα, και ψάρια και φουά γκρα και έπινε άφθονο καμπανίτη αλλά και ουισκάκι και πούρα, κατασκανδαλίζοντας τους ανθρώπους του ξενοδοχείου που ήξεραν πως είναι Μητροπολίτης. Του που είναι Μητροπολίτης, δεν ήξεραν μάλλον.
Πάντως ο Μητροπολίτης που αντιμετώπισε στην έδρα του όλη αυτή την πρόκληση σίγουρα θα πνέει μένεα . Δεν κάνω τον άγιο λέει αλλά τέτοια σκανδαλώδης συμπεριφορά που δείχνει ότι πρώτα εμείς δεν έχουμε πίστη και φόβο Θεού είναι ύβρις! Θα μας τιμωρήσει ο Θεός.
Και μόνο ένα στοιχείο ήταν ικανό νά φανερώσει τήν αγιότητα τού αγίου Νεκταρίου… Ποιό; Ότι ό κόσμος αυτός τόν συκοφάντησε, τόν αδίκησε, τόν δίωξε, τόν περιθωριοποίησε. Καί όταν ο κόσμος δέν σέ αγαπά ή δέν σέ τιμά, αναλαμβάνει ό Θεός.
Όταν μικραίνει ή αγκαλιά τών ανθρώπων πλαταίνει Τού Θεού. Κι όταν η γλώσσα τών κατηγόρων σπιλώνει καί αμαυρώνει τό όνομα σου, ό Θεός σέ δοξάζει. Αργά ή γρήγορα ό Θεός απαντάει στό κακό.
Όσο ό κόσμος θά κυνηγάει τά παιδιά Του Θεού, τόσο Εκείνος θά γεμίζει μέ αγίους τόν ουρανό. Έτσι για να σπάει πλάκα μέ τήν «ηθική» και την «δικαιοσύνη» μας.
Ότι δεν μάς αρέσει ό Θεός το αγαπάει και ότι πετάμε Αυτός το μαζεύει.
Η κακία του κόσμου, πήγε να εξαφανίσει τον Άγιο Νεκτάριο από τήν ιστορία καί ο Θεός τόν έγραψε στήν αιωνιότητα…
Το δεύτερο μεγάλο θέμα της εκκλησιαστικής επικαιρότητας ειναι το ταξίδι του Πατριάρχη στην Ελλάδα. Έχουμε αρθρογραφήσει κατ´επανάληψη και έχουμε πει ότι τα συχνά ταξίδια δεν κάνουν καλό στον θεσμό και στον ίδιο. Και ενώ όλοι μας συγχαίρουν παρασκηνιακά στα φανερά μας κατηγορούν ότι βγάζουμε γλώσσα και λέμε πράγματα πάνω από το μπόι μας. Εμείς ξέρουμε ότι δεν έχουμε μεγάλο μπόι και πάμε μέχρι εκεί που φτάνουμε γιατί ξέρουμε που βασίζουμε τα κείμενά μας και τι γράφουμε. Το κακό είναι ότι αυτά που γράφουμε επαληθεύονται έστω και εκ των υστέρων και κάνουν πολλούς αν όχι όλους να μας λένε πόσο δίκαιο είχαμε.
Στη ζωή μου αγαπώ τους έξυπνους ανθρώπους και τους ολιγότερο έξυπνους! Απεχθάνομαι τους εξυπνάκηδες και τους κουτοπόνηρους, αυτούς που τα ξέρουν ολα, ενώ δεν ξέρουν την τύφλα τους και αυτούς που τα θέλουν όλα δικά τους,ενώ δεν τους ανήκει τίποτα!
Απ’ότι οσφραινόμεθα όλοι μας, η Μόσχα κάνει πολύ καλά τη δουλειά της και μάλιστα πολύ στοχευμένα!
Εύχομαι να βγω ψεύτης, αλλά όλοι αυτοί οι σλαβόφωνοι θα βγουν και θα ακυρώσουν τις οικουμενικές συνόδους που έχουν δώσει τα προνόμια στον Οικουμενικό Πατριάρχη και στο Οικουμενικό Πατριαρχείο για να πετύχουν το σκοπό τους, δίχως να διστάσουν να βγουν να πουν ότι καταδικάζουν τον Πατριάρχη για οικουμενισμό και συμπροσευχές!
Μακάρι να είμαι φαντασμένος!
Μακάρι να γίνει η ανατροπή!
Και να αδειάσουν τους Μοσχοβίτες και τις ουρές τους!
Μέσα στα εσωτερικά προβλήματα της ορθοδοξίας την λύση δεν θα την δώσει το Βατικανό!
Το Βατικανό τρίβει τα χέρια του και κάνει τη δουλειά του με την αιώνια τακτική του όπως ανέκαθεν. Διαίρει και βασίλευε….!
Έχει συρρικνωθεί το πάλαι ποτέ Βυζάντιο, όλος ο ελληνισμός και η ορθοδοξία. Το Βατικανό αόρατα μας πετσοκόβει δίχως να το έχουν καταλάβει οι Πνευματκοί ηγέτες;Ή το βλέπουν και το αφήνουν να υπάρχει!
Σταματάω εδώ,απλές σκέψεις, αλλά σίγουρα μπορεί να γίνει η ανατροπή για τα καλύτερα της ορθοδοξίας, αν βέβαια το πιστεύουν και το θέλουν οι μεγάλοι ηγέτες της Ορθοδοξίας.
Απλές σκέψεις ενός ονειροπαρμένου κουνουπιού!
Ραγίσαν καρδιές στο τελευταίο αντίο για τον εξαίρετο φίλο,πρωτοψάλτη του ιερού Ιδρύματος μας Παναγιας Σουμελά, ΒΑΣΙΛΗ ΦΩΤΙΑΔΗ,γιο του αείμνηστου παπά Μανώλη, αδελφού του ιστορικού ομότιμου καθηγητή Πανεπιστημίου Κώστα Φωτιάδη.
Συγγενείς ,φίλοι ,από όλα τα μέρη της Ελλάδος ,οι παιδικοί του φιλοι Δημήτρης και Ιάκωβος Μελισσανίδης ,Πόντιοι καλλιτέχνες που τον συνόδευσαν με λύρες και τραγούδι στην τελευταία του κατοικία βρέθηκαν στην Παναγια Σουλεμα στο Βερμιο για τον τελευταίο χαιρετισμό. Ο αείμνηστος Βασίλης που με τιμούσε με τη φιλία του ήταν αδελφικός φίλος με τον προώρως κοιμηθέντα αγαπημένο μας Μητροπολίτη Δράμας Παύλο από τον οποίο τον γνώρισα. Παράλληλα να πούμε για την ιστορία ότι και ο Μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος τον αγαπούσε πολύ και ήθελε να του διηγείται Παλαιές ιστορίες. Κρίμα για τον άδικο θάνατό του. Άφησε δυσαναπλήρωτο κενό. Στο καλό φίλε μας Βασίλη.
Διάβασα τις προάλλες Μίλαν Κούντερα και συγκεκριμένα:Το βιβλίο του γέλιου και της λήθης.
Το βιβλίο αυτό μας φωτίζει πως μπορεί να εξοντώσει κανείς ένα Έθνος.
Το πρώτο βήμα για να εξοντώσεις ένα Έθνος είναι να διαγράψεις την ΜΝΗΜΗ του. Να καταστρέψεις τα βιβλία του, την κουλτούρα του, την Ιστορία του. Μετά να βάλεις κάποιον να γράψει νέα βιβλία, να κατασκευάσει μια ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ, να επινοήσει μια νέα Ιστορία. Δεν θα χρειαστεί πολύς καιρός για να αρχίσει αυτό το Έθνος να ξεχνά ποιό είναι και ποιό ήταν. Ο υπόλοιπος κόσμος γύρω του, θα το ξεχάσει ακόμα πιό γρήγορα.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ….