You are currently viewing Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Ι. Μ. Κηφισίας

Η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Ι. Μ. Κηφισίας

  • Reading time:4 mins read

Με την δέουσα εκκλησιαστική μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε για ακόμη μία φορά στην Μητρόπολή μας η Θεομητορική εορτή της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου. Την παραμονή της εορτής ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Κηφισίας, Αμαρουσίου, Ωρωπού και Μαραθώνος κ. Κύριλλος, χοροστάτησε στον πανηγυρικό Εσπερινό και προεξήρχε της λιτανεύσεως της Ιεράς Εικόνος στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ανοίξεως του Δήμου Διονύσου συμπαραστούμενος από τους ιερείς της μητροπόλεως με πρώτο τον Αρχιερατικό Επίτροπο Εκάλης π. Αθανάσιο Ντέτσικα. Μετά το πέρας της λιτανεύσεως ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο παράδοξο γεγονός ότι η Ορθόδοξος Εκκλησία τιμά πανηγυρικά έναν θάνατο, ο οποίος προξενεί όμως την ζωή. Ο θάνατος της Κυρίας Θεοτόκου, τόνισε ο Σεβασμιώτατος, είναι μεταβίβαση Αυτής προς την Όντως Ζωή, τον Υιό και Θεό της, αλλά και ανοδική πορεία των ανθρώπων, με τις πρεσβείες της προς την Ουράνια Βασιλεία.

Ανήμερα της εορτής ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, χοροστάτησε στον πανηγυρικό Όρθρο και προεξήρχε της Θείας Λειτουργίας στον κατάμεστο από πιστούς Ιερό Καθεδρικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Αμαρουσίου πλαισιούμενος από τους εφημερίους του Ιερού Ναού Πανοσ. Αρχιμ.π. Νικόλαο Τζίβα, Πανοσ. Αρχιμ. π. Τιμόθεο Κατάρα Αρχιερατικό Επίτροπο Αμαρουσίου,  Αιδεσ. Πρωτ. π. Χρήστο Μαρούδα, τον Ιερολ. Αρχιδιάκονο της Μητροπόλεως π. Ιάκωβο Χρόνη και τον Ευβλαβ. Διάκονο π. Ιωάννη Παπανικολάου. Την ώρα του Κοινωνικού, ο Σεβασμιώτατος εκήρυξε τον Θείο λόγο αναφερόμενος στην <<Αγία Κοίμηση ή Μεταβίωση>> της Κυρίας Θεοτόκου, η οποία σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας μας συνδέεται με την Ανάσταση του Σώματός Της, την Άνοδό της στους Ουρανούς, και την διαμόνή της στα δεξιά του Υιού της. Ο Σεβασμιώτατος τόνισε πως αν η ψυχή ενός ανθρώπου που έχει ένοικον την Χάρη του Θεού, ανέρχεται στον Ουρανό μετά την έξοδο από το σώμα, εύλογα η Κυρία Θεοτόκος δέχθηκε ως δωρεά από τον Υιό και Θεό της <<το μετά θάνατον αποθανατισθήναι και μόνη μετά Σώματος, κατ’ Ὀυρανόν συν τω Υιώ και Θεώ διαιτήσθαι>>. Η Ανάσταση του Σώματός Της προμηνύει, και την Ανάσταση του δικού μας σώματος, η οποία θα πραγματοποιηθεί κατά την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου.