You are currently viewing Ιερουργούντος του Σεβ.Μητρ.Πειραιώς κ.Σεραφείμ η Θ.Λειτουργία στον πανηγυρίζοντα Μητροπολιτικό Ι.Ν. Αγ. Κωνσταντίνου και Ελένης.

Ιερουργούντος του Σεβ.Μητρ.Πειραιώς κ.Σεραφείμ η Θ.Λειτουργία στον πανηγυρίζοντα Μητροπολιτικό Ι.Ν. Αγ. Κωνσταντίνου και Ελένης.

  • Reading time:1 mins read

Στον πανηγυρίζοντα Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Πειραιώς, Ιερούργησε σήμερα Παρασκευή 21 Μαΐου 2021 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ.Σεραφείμ.

Κατά την διάρκεια του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος ανέφερε πως μέσα στην Αναστάσιμη αυτή περίοδο, η ανθρωπότητα «γιορτάζει το μεγαλύτερο θαύμα της ιστορίας: τη νίκη κατά του θανάτου και της φθοράς». Μία νίκη «ιστορικά βεβαιωμένη», όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε αφού «νικήθηκε ο θάνατος, θανάτω. Όχι με τη βία, την εξουσία και την δύναμη και τον καταναγκασμό, τα μέτρα των φθαρτών ανθρώπων, αλλά με την απερινόητη αγάπη, τη συγκατάβαση του Παναγίου Θεού». «Ο αληθινός Θεός δεν επιβάλλεται με θαύματα και με οράματα. Ο αληθινός Θεός δεν ζητεί τον θαυμασμό και τον φόβο, αλλά την αγάπη και τον έρωτα. Αυτά ζητεί από την καρδιά του κάθε ανθρώπου», συμπλήρωσε.

Αναφέροντας ότι μάρτυρες της Αναστάσεως έγιναν «οι άνθρωποι οι ταπεινοί τη καρδία, οι φοβισμένοι μαθητές, οι Μυροφόρες γυναίκες που αψήφησαν  τον κίνδυνο των σταυρωτών του Χριστού», επεσήμανε πως «το κήρυγμά τους είναι γνήσιο, αυθεντικό, απόλυτα αληθές, γιατί κανείς δεν πεθαίνει για ένα ψέμα, κανείς δεν δίνει τον εαυτό του για να γίνει παρανάλωμα μιας κίβδηλης και ψεύτικης φωτιάς».

Τονίζοντας το γεγονός ότι οι μαθητές του Κυρίου δεν σπούδασαν σε μεγάλα πανεπιστήμια, υπογράμμισε με έμφαση πως ο λόγος τους είναι απόλυτα υπερχρονικός και αιώνιος. «Εάν κανείς διαβάσει το Ευαγγέλιο του αγαπημένου μαθητού, του Ιωάννου, δεν μπορεί να δει μεγαλύτερο θεολογικό και φιλοσοφικό λόγο από αυτόν τον αγράμματο αλιέα που φωτίστηκε από το Πνεύμα το Άγιο και έγινε ο μεγαλύτερος των θεολόγων της οικουμένης», είπε χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος.

Σε άλλο σημείο του κηρύγματός του θύμισε τον λόγο του Αποστόλου πως εάν ο Χριστός δεν είχε Αναστηθεί, «η πίστη μας θα ήταν νεκρά», διερωτώμενος ταυτόχρονα «πώς μπορεί μία νεκρά πίστη να δημιουργεί ένθεες πραγματικότητες, φωτόμορφα τέκνα του ουρανού, άφθαρτα σώματα, αλώβητα, που υπερβαίνουν την κυτταρική σήψη και φθορά;». «Η Ανάσταση επιβεβαιώνεται από την πραγματικότητα της Εκκλησίας που τεχνουργεί Αγίους» συμπλήρωσε, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι, όπως ο Χριστός κατέβηκε στον Άδη για να κηρύξει «έτσι ακριβώς και η Εκκλησία Του, το άγιο σώμα Του, τρεις αιώνες πέρασε στον Άδη των διωγμών και των θλίψεων, στον Σταυρό του μαρτυρίου και της οδύνης. Έντεκα εκατομμύρια μόνο οι γνωστοί Μάρτυρες και ήρθε αυτή η ώρα των Αγίων Ισαποστόλων Κωνσταντίνου και Ελένης, ήρθε αυτή η ώρα για να αναστηθεί η Εκκλησία».

«Η πίστη μας είναι μία πραγματικότης τωρινή… τα πάντα γίνονται τώρα για εμάς. Δεν υπάρχει χρόνος… Ο χρόνος είναι αδιάστατος και μέσα στον αδιάστατο χρόνο του Θεού, όλοι ζούμε τη στιγμή αυτή όλα τα γεγονότα της Θείας οικονομίας» σημείωσε, επισημαίνοντας ότι ο Μέγας Κωνσταντίνος και η Αγία Ελένη «σήμερα μας προσφέρουν το μεγάλο αυτό θαύμα και τώρα τους πανηγυρίζουμε» και τους ευχαριστούμε γιατί χάρη σε αυτούς τους δύο Αγίους εγκαθιδρύθηκε ένας νέος πολιτισμός «που ποτίστηκε και Αγιάστηκε από το αίμα του Σταυρού και από το μήνυμα του Ευαγγελίου».

«Όλες οι αξίες, οι αρχές, οι σκέψεις, όλα τα πνευματικά εφαλτήρια του κόσμου, πηγή έχουν το Ιερό Ευαγγέλιο. Αδελφοσύνη, δικαιοσύνη, ισότητα, ελευθερία, αγάπη. Όλες οι αξίες εμπεριέχονται στο μήνυμα του Ευαγγελίου», είπε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως «ο Ιερός Κωνσταντίνος αυτό το μήνυμα το έκανε πράξη» και παρότι κοιμήθηκε «μόλις 57 ετών, σε αυτά τα 57 χρόνια συμπύκνωσε τεράστια ιστορικά γεγονότα», όπως το Διάταγμα των Μεδιολάνων με το οποίο «κατέπαυσε τους σκληρούς διωγμούς τριών αιώνων».

Τέλος, αναφερόμενος στα μεγάλα και σημαντικά επιτεύγματα του Μεγάλου Κωνσταντίνου, υπογράμμισε πως «αυτός ο άνδρας της πίστεως και της αληθείας, καθιέρωσε την Κυριακή αργία και επέβαλε πλέον την Χριστιανική πίστη ως ένα πνευματικό ορόσημο του νέου κόσμου, του κόσμου που ανέτειλε πλέον από το σκοτάδι της ειδωλολατρίας, στο φως της Αναστάσεως».

Προ της Απολύσεως της Θείας Λειτουργίας, πραγματοποιήθηκε η περιφορά της Ιεράς Εικόνος στον αύλειο χώρο πέριξ του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού, την οποία, λόγω των υγειονομικών μέτρων, ακολούθησαν μόνο ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας και οι Ιερείς του Ναού.

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΕΔΩ