Κύριε Τζούμα,χαίρετε!
Σχετικά με την ανάρτηση περί του Αγίου Ναυπάκτου για την αγιοκατάταξη του Αγίου Καλλινικού, στην σελίδα της Μητρόπολεως στο ΦΒ σχολιάσα ως εξής.
Φυσικά απάντηση δεν πήρα.
Σεβασμιώτατε , έχετε λάθος.
Πρώτον, ο υποτακτικός ,ο άμεσος διάδοχος κτλ, είναι υποκειμενικός στην κρίση του όσο και αν προσπαθήσει. Ακόμα κ αυτοί που τον έζησαν έχουν κ αυτοί υποκειμενικότητα. Δεύτερον, αξία για την ανακήρυξη κάποιοιου εναρέτου ανθρώπου σε άγιο, έχει η πίστη του απλού λαού, του μη εμπλεκόμενου άμεσα με τον αποθανόντα.Τότε μόνον καθίσταται ίσως αντικειμενική.
Το να μην ξέρεις τον αποθανόντα, και να τον θεωρείς άγιο αυτό έχει αξία.
Ο Άγιος πατήρ Παΐσιος,αλλά και οι Άγιοι Ιάκωβος,Πορφύριος κλπ. θεωρούνταν άγιοι από πολύ κόσμο που δεν τους είχε συναντήσει καν.
Εξάλλου, ο Καλλίνικος είχε ζήσει και σε Μεσολόγγι, Αγρίνιο όπου έχω συγγενείς που τον ήξεραν και έπεσαν απο τα σύννεφα με την αγιοκατάταξη του.. Ακόμα και η μαρτυρία του λαού της Εδέσσης που αναφέρετε είναι υπο αίρεση. Ποιος είναι αυτός ο πιστός λαός. Πόσοι είναι. Για παράδειγμα στην Πάτρα μια μικρή χριστιανική ομάς λέει οτι ειναι στην συνείδηση του λαού μας Άγιος ο Χ επειδή είναι στην δική τους συνείδηση αφού τον ήξεραν. Κ αν βγεις στην Ρήγα Φεραίου και ρωτήσεις τον κόσμο ούτε που τον έχουν ακουστά ή απλώς ως όνομα και τίποτα άλλο. Και παρ´όλο που δεν τον ξέρει κανείς η σχετική εισήγηση έχει περάσει από την αρμόδια συνοδική επιτροπή της εκκλησίας της Ελλάδος. Αρα δεν είναι επιχείρημα οτι το ενέκρινε η επιτροπή. Μήπως κάτι τέτοιο ισχύει εν προκειμένω. Τρίτον, πριν την αγιοκατάταξη να έχει δείξει σημεία ο θεός, όπως π.χ. για τον άγιο Νεκτάριο. Αυτα τα δεδομένα δεν ισχύουν εν προκειμένω. Δεν αγιοκατατάσσουν τα θεολογικά επιχειρήματα γιατί τότε θα είναι πολύ εύκολο να γράψω και για τον παπά της γειτονιάς μου και να το δέσω απόλυτα θεολογικά.
Με τιμή
Ένας αναγνώστης σας
Υ.Γ. Τα πλήρη στοιχεία του αναγνώστη μας είναι στη διάθεση μας.