Την ευαγγελική περικοπή (Λουκά 14, 16-23, Ματθαίου 22, 14) που αναφέρεται στο μεγάλο δείπνο, ανέλυσε ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης μας, Μητροπολίτης Χαλκίδος κύριος Χρυσόστομος σήμερα Κυριακή των Προπατόρων στον Ιερό Ναό της πολιούχο Χαλκίδος, Αγίας Παρασκευής, όπου λειτούργησε κεκλεισμένων των θυρών.
Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην θεία λειτουργία, ως το μέγα δείπνο, όπου οικοδεσπότης είναι ο Χριστός και συνδαιτυμόνες οι πιστοί χριστιανοί. Εκείνος προσφέρει και προσφέρεται, ως τροφή και ποτό, μέσα από το κοινό Άγιο Ποτήριο και εμείς, οι υπηρέτες Του, οφείλουμε να προσκαλούμε τους πιστούς και, ακόμη, με ευγενική αγαπητική πίεση να τους «αναγκάζουμε» να προσέρχονται στην Εκκλησία, η οποία, ως Σώμα Χριστού, έχει απέραντο χώρο για τον κάθε άνθρωπο, ώστε κάνεις να μην στενο-χωρείται.
Παραδόξως, όμως, στις ημέρες μας ζητείται να αναγκάζονται οι πιστοί να μην προσέρχονται στο δείπνο της Θείας Ευχαριστίας και με ευθύνη, μάλιστα, του Κλήρου να εμποδίζονται. Και αν αυτό είναι κάτ’ οικονομίαν αποδεκτό εν τινι μέτρω, για την προστασία των ανθρώπων, η τελευταία ανακοίνωση, που αφορά στα μέτρα κατά την διάρκεια των εορτών, δείχνει ότι μάλλον χάθηκε το μέτρο, το οποίο εξασφαλίζει την κοινωνική ισορροπία και συμβαδίζει με την ελευθερία.
Στην πραγματικότητα δεν φαίνεται να άλλαξε κάτι για τις εκκλησίες τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνια, αφού ο αριθμός των πιστών που επιτρέπεται να εκκλησιασθούν τις δύο αυτές ημέρες μόνο και όχι τις άλλες του εορταστικού Δωδεκαημέρου είναι εννέα (9) και καλύπτεται αποκλειστικά και μόνο από τους Ιερείς και το προσωπικό εκάστου Ιερού Ναού (τέσσερις(4) επίτροποι, δύο(2) ιεροψάλτες, ένας(1) νεωκόρος, ένας(1) Ιερέας και ένας(1) βοηθός στο Ιερό Βήμα). Οπότε η αναγγελία ότι θα ανοίξουν για τους πιστούς Ιεροί Ναοί τα Χριστούγεννα και τα Θεοφάνεια είναι άνευ αντικειμένου.
Καθώς δε αναμενόταν, αμέτρητος είναι ο πόνος που νιώθουν οι πιστοί και αμέτρητες οι δικαιολογημένες φωνές διαμαρτυρίας, τις οποίες δεχόμαστε. Εξοργίζει, μάλιστα, πολλούς η σκέψη ότι, με την νέα απόφαση, εξισώνονται οι μεγάλες γιορτές των Χριστουγέννων και των Θεοφανείων με μια κηδεία, αφού και στην κηδεία ο ίδιος αριθμός πιστών επιτρέπεται.
Με την βεβαιότητα ότι όλοι θα κατανοήσουμε πως τα Χριστούγεννα είναι πρωτίστως Γιορτή της Πίστεως και της Εκκλησίας και ότι το μετρό στη ζωή είναι απαραίτητο και σύμφωνο με την παράδοση μας, ευχήθηκε περισσότερο φωτισμό και παρακάλεσε να φωτίζει ο Άγιος Θεός όλους μας να μετρούμε σωστά τις σκέψεις μας και τις αποφάσεις μας.