Τήν Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου, ἑορτή τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, μετά τήν Ἀρχιερατική θεία Λειτουργία στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Δημητρίου Ναυπάκτου, ὁ Σεβασμιώτατος κ. Ἱερόθεος, συνοδευόμενος ἀπό τόν Πρωτοσύγκελλο τῆς Ἱ. Μητροπόλεως καί τόν Ἱεροδιάκονο, ἐπισκέφθηκε τά δύο Λύκεια καί τά δύο Γυμνάσια Ναυπάκτου, 1ο καί 2ο, προκειμένου νά τελέση τόν ἁγιασμό τῆς ἐνάρξεως τῶν μαθημάτων.
Ἐφέτος λόγῳ τῆς θεία Λειτουργίας δέν ὑπῆρχε χρόνος γιά νά τελέση ὁ Σεβασμιώτατος τόν ἁγιασμό καί σέ ἄλλα Σχολεῖα, ὅπως ἔκανε τίς προηγούμενες χρονιές.
Οἱ ἁγιασμοί τελέσθηκαν κανονικά ὅπως προέβλεπε ἡ Ἐγκύκλιος τοῦ ‘Υπουργείου.
Ἡ Ἀκολουθία ἔγινε στό προαύλιο τῶν Σχολείων καί ἐκεῖ συμμετεῖχε ἀντιπροσωπεία μαθητῶν καί καθηγητῶν, ἐνῶ τά ὑπόλοιπα παιδιά ἦταν στίς τάξεις τους καί ἄκουσαν ἀπό τά μεγάφωνα τήν Ἀκολουθία καί τούς λόγους τοῦ Σεβασμιωτάτου, τοῦ Δημάρχου καί τῶν Διευθυντῶν.
Στήν συνέχεια ὁ Σεβασμιώτατος συνοδευόμενος ἀπό τούς Διευθυντές τῶν Σχολείων –Ἰωάννα Κουτσογιάννη, Στέφανο Τέφα, Πέτρο Πιτσιάκκα, Ἀντώνιο Μπέκο– πέρασε ἀπό ὅλες τίς τάξεις καί τῶν Λυκείων καί τῶν Γυμνασίων καί ἀπό τά Γραφεῖα τῶν Καθηγητῶν, ράντισε μέ τόν ἁγιασμό τά παιδιά καί τά κτήρια, καί σέ κάθε τάξη ἔλεγε κατάλληλες εὐχές καί ἐπιστηρικτικούς λόγους στά παιδιά καί στούς Καθηγητές.
Ἰδιαίτερη ἐντύπωση προξένησε ἡ εὐπρέπεια καί ὁ σεβασμός πού ἔδειχναν τά παιδιά στήν εἴσοδο τοῦ Μητροπολίτου καί κατά τήν διάρκεια τῆς παρουσίας του στίς τάξεις.
Στόν ἁγιασμό τῶν 1ου Λυκείου καί 1ου Γυμνασίου ὁ Σεβασμιώτατος εἶπε ὅτι ἀρχίζει ἡ νέα σχολική χρονιά μέ δυσκολίες. Αὐτή ὅμως εἶναι ἡ προσφορά τῆς παιδείας, νά ὑπερβαίνη ὅλες τίς δυσκολίες. Τά δύσκολα εἶναι γιά τούς δυνατούς καί τούς σοφούς.
Σήμερα, εἶπε ὁ Σεβασμιώτατος, ἡ πανδημία τοῦ κορωνοϊοῦ ἀνέδειξε δύο ἀκραῖα προβλήματα. Τό πρῶτο εἶναι ὁ φόβος τῶν ἀσθενειῶν καί τοῦ θανάτου, τό δεύτερο εἶναι ὁ ναρκισσιστικός παληκαρισμός, ὅτι «ἐγώ δέν κολλάω τίποτε», πού ἐκδηλώνεται ὡς μιά νιτσεϊκή ὑπεροψία. Καί οἱ καταστάσεις πρέπει νά ἀντιμετωπισθοῦν κατάλληλα, γιατί εἶναι ἀκραῖες.
Ὁ Σεβασμιώτατος προέτρεψε τά παιδιά νά ξεπεράσουν καί τίς δύο αὐτές ἀκρότητες καί νά ζήσουν τήν πραγματική ἐλευθερία, μέσα ἀπό τούς ἐνδεδειγμένους τρόπους προφύλαξης τῆς ὑγείας, καί τήν ὑγιῆ παιδεία.
Στόν ἁγιασμό τῶν 2ου Λυκείου καί 2ου Γυμνασίου ὁ Σεβασμιώτατος εἶπε ὅτι ἡ νέα σχολική χρονιά ἀρχίζει μέ αὐτά πού ἔστειλε τό Ὑπουργεῖο Παιδείας στά Σχολεῖα, δηλαδή βιβλία, παγούρια καί μάσκες. Τά βιβλία γιά γνώση, παγούρια γιά καθαρό νερό, μάσκες γιά προφύλαξη τῆς ὑγείας.
Ὁ Σεβασμιώτατος προέτρεψε τούς μαθητές νά τά χρησιμοποιήσουν γιά τήν σωματική καί ψυχική ὑγεία, καί τήν προφύλαξη ἀπό τήν μετάδοση τῶν ἀσθενειῶν.
Στήν συνέχεια εἶπε, ὅτι κάθε πράγμα ἀπό τήν φύση του εἶναι ἀνόητο, δέν ἔχει νόημα, ἀλλά ἔχει τό νόημα πού ἐμεῖς τοῦ δίνουμε. Μπορεῖ γιά ἕναν ἄνθρωπο κάποιο ἀντικείμενο νά ἔχη ἀξία καί γιά τόν ἄλλον ὄχι. Αὐτό συμβαίνει καί μέ τήν μάσκα. Μάσκα φοροῦν οἱ ἰατροί καί τό νοσηλευτικό προσωπικό, ἰδίως στά χειρουργεῖα. Κράνος πού καλύπτει ὁλόκληρη τήν κεφαλή φοροῦν ὅσοι χρησιμοποιοῦν τροχοφόρα. Ζῶνες ἀσφαλείας χρησιμοποιοῦν οἱ ὁδηγοί αὐτοκινήτων. Ἀλλά μάσκες χρησιμοποιοῦν καί ὅσοι γιά διαφόρους λόγους θέλουν νά κρύψουν τά χαρακτηριστικά τους γιά νά πράξουν ἔκνομες ἐνέργειες.
Ἔτσι, στήν παροῦσα περίπτωση δίνουμε τό νόημα τῆς μάσκας ὅτι, σύμφωνα μέ τούς εἰδικούς ἐπιστήμονες, εἶναι ἀναγκαία γιά τήν προφύλαξη καί γιά τήν ἀποφυγή μετάδοσης τοῦ ἰοῦ. Ἀλλά βεβαίως πρέπει νά κάνουμε ἀγώνα γιά νά ἀποβάλουμε τήν μάσκα τῆς ὑποκρισίας, ἡ ὁποία δέν φαίνεται, ἀλλά εἶναι ὑπαρκτή στίς κοινωνίες μας καί ἀπαράδεκτη ἀπό κάθε πλευρά.
Στούς ἁγιασμούς τῶν Σχολείων αὐτῶν παρίστατο καί ὁ Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας, ὁ ὁποῖος ἀνέγνωσε καί τόν Ἀπόστολο τῆς Ἀκολουθίας τοῦ Ἁγιασμοῦ καί διετύπωσε τίς εὐχές του, καί οἱ Ἀντιδήμαρχοι κ. Ζαχαρίας Χοχτούλας καί κ. Ἰωάννης Παπαϊωαννίδης.
Ὁ Σεβασμιώτατος ἐπισκέφθηκε καί τούς κ. Καθηγητές τῶν Σχολείων στό Γραφεῖο τους γιά μιά σύντομη ἀνταλλαγή εὐχῶν γιά τήν νέα χρονιά.