Το ευρείας επισκεψιμότητας πολιτικού μπλογκ Fimotro, δημοσιεύει τρλευταία επώνυμεσ και ανώνυμες απόψεις για τις σχέσεις Αθήνας – Φαναρίου, λόγω της εκλογής στη μητρόπολη Ιωαννίνων. ΈΝΑ τέτοιο κείμενο είναι αυτό που δημοσιεύουμε παρακάτω .. Μόνο που ο συντάκτης του λέει μισές αλήθειες! Όταν όλοι αυτοί που σήμερα αντιμαχωνται εαυτούς και αλλήλους σταυρωναν πτο μερικών ετών τον Χριστόδουλο τότε για όλα έφταιγε ο φιλόδοξος Χριστόδουλος που ήθελε να γίνει Πατριάρχης! Α ρε βρεγμένη σανίδα που σας χρειάζεται!!
Ακολουθεί το σχετικό δημοσίευμα:
“Παρά τις αδελφικές φιλοφρονήσεις και τα λόγια χριστιανικής αγάπης που αντάλλαξαν μπροστά στις κάμερες ο Οικουμενικός ΠατριάρχηςΒαρθολομαίος και ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος, το… κλίμα στις σχέσεις τους μόνο τέτοιο δεν είναι.
Για την ακρίβεια μυρίζει μπαρούτι και κανείς δεν ξέρει αν είναι φαναριώτικο ή αρβανίτικο.
Όταν κλείνουν οι πόρτες ο Πατριάρχης θυμάται το 2004, τότε που έφτασε στο σημείο για το γινάτι του να διακόψει κάθε σχέση με τον μακαρίτη τον Χριστόδουλο και στο πρόσωπο του παραδοσιακού φίλου του Ιερώνυμου που χρόνια τον στηρίζει βλέπει τον νέο εχθρό.
Πριν δέκα χρόνια ο Χριστόδουλος ήταν εκείνος που έδωσε το δικαίωμα στον Πατριάρχη να ανοίξει την ιστορία με τις Νέες Χώρες, όταν αρνούνταν να στείλει όπως επέβαλλε η Πατριαρχική και Συνοδική Πράξη του 1928 τον κατάλογο των υποψήφιων μητροπολιτών στο Φανάρι. Τυπική μεν υποχρέωση, χωρίς ουσία, αλλά υποχρέωση.
Σήμερα, αυτός που κάνει το απόλυτο φάουλ είναι ο Πατριάρχης που σαν νέος Σουλτάνος απειλεί θεούς και δαίμονες και παραβιάζει ο ίδιος το πνεύμα αλλά και το γράμμα της Πράξης του 1928.
Από που και ως που ο Οικουμενικός Πατριάρχης που μόνο πνευματική δικαιοδοσία έχει στις Μητροπόλεις των Νέων Χωρών θέλει και να τις διοικεί επιλέγοντας ο ίδιος τους μητροπολίτες τους; Που τα είδε γραμμένα αυτά;
Ή για να είμαστε πιο δίκαιοι, από που και ως που ο Μητροπολίτης Περγάμου οδηγεί σε τέτοιο νομικό και Κανονικό ατόπημα τον Πατριάρχη του Γένους επειδή ο ίδιος έχει κρατούμενα με την Ελλαδική Εκκλησία που ουδέποτε τον εξέλεξε σε μητρόπολή της παρά τη σφοδρή του επιθυμία.
Το θέμα δεν είναι ΠΟΙΟΣ θα εκλεγεί μητροπολίτης στα Γιάννενα ή σε οποιαδήποτε άλλη Μητρόπολη των Νέων Χωρών.
Αν αυτός θα είναι άνθρωπος του Ιερώνυμου, του Χριστόδουλου ή του Σπάρτης Ευστάθιου. Το θέμα είναι καθαρά θεσμικό και πολιτειακό και αφορά την ανεξαρτησία μίας Εκκλησίας που τροφοδοτεί με κληρικούς και υλική στήριξη όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες στον κόσμο.
Αυτή η Εκκλησία και με βάση την Πράξη του 1928 έχει δικαίωμα η ίδια να επιλέγει με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος τους μητροπολίτες της.
Και υποδείξεις δεν δέχεται γιατί δεν μπορεί θεσμικά να δεχτεί από τον οποιονδήποτε.
Ούτε καν από τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο, τον πρόεδρο της Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, που δεν έχει στην Εκκλησία του τις εξουσίες που έχει στο Φανάρι ο Οικουμενικός Πατριάρχης, ο οποίος όποιον θέλει εκλέγει, σε όποια μητρόπολη επιθυμεί και όποιον θέλει μέσα σε μία νύχτα απολύει.
Συνοδοκεντρικό το σύστημα διοίκησης της Εκκλησίας της Ελλάδος, Πατριαρχικοκεντρικό της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης.
Ογδόντα αποφασίζουν στη μία Εκκλησία, ενός ανδρός αρχή η άλλη.
Χθες το μεσημέρι ο Βαρθολομαίος που βλέπει ότι η υποψηφιότητα του εκλεκτού του για τη μητρόπολη Ιωαννίνων, Αμφιλόχιου Στεργίου, δεν περπατά αποφάσισε να ξεπεράσει κάθε θεσμικό όριο και κάλεσε στο δωμάτιό του τον Αρχιεπίσκοπο για να του ζητήσει ευθέως όχι απλά να υποστηρίξει αλλά να επιβάλλει στην πόλη της Ηπείρου τον πατριαρχικό ευνοούμενο.
Οι πηγές μας λένε ότι ο Αρχιεπίσκοπος ευγενικά του απάντησε ότι όπως και σε κάθε εκλογή έτσι και σε αυτή τον τελικό λόγο έχει η ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος και κάθε υποψήφιος τίθεται στην κρίση της.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης όμως επιμένει στην κατάφωρη παραβίαση του αυτοδιοίκητου της Εκκλησίας της Ελλάδος και έφτασε στο σημείο, προσπαθώντας να διχάσει την ιεραρχία, να προσκαλέσει σε συνάντηση στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του, μακριά από τις κάμερες, τον ανθυποψήφιο για το θρόνο των Αθηνών, μητροπολίτη Σπάρτης Ευστάθιο, τον οποίο βέβαια όχι μόνο δεν είχε στηρίξει στις εκλογές του 2008 αλλά έβαλε και τους δικούς του να του σέρνουν τα εξ αμάξης.
Ο Σπάρτης θα προσέλθει στη συνάντηση αλλά ως ένθερμος υποστηρικτής της ανεξαρτησίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, κάτι που είχε αποδείξει και στην κρίση του 2004, στο πλευρό του Χριστόδουλου, δεν δείχνει διατεθειμένος να αλλάξει ρότα και να γίνει ένας νέος Ιωαννίνων που άλλα έλεγε για το Φανάρι τη δεκαετία του 90 όταν ήταν στο πλευρό του Σεραφείμ και άλλη τη δεκαετία του 2000 όταν τα τσούγκρισε με το Χριστόδουλο… Ευλόγησον.”