You are currently viewing ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ– ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ– ΛΥΣΗ!  Η εκλογή του νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων έδειξε οτι ο Πατριάρχης “έχασε” οριστικά τις Νέες χώρες;;

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ– ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ– ΛΥΣΗ! Η εκλογή του νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων έδειξε οτι ο Πατριάρχης “έχασε” οριστικά τις Νέες χώρες;;

  • Reading time:1 mins read

ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ Μ. ΤΖΟΥΜΑ

 

Οι τελευταίες εκλογές τεσσάρων νέων Μητροπολιτών της Εκκλησίσς της Ελλάδος και ιδιαιτέρως του νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων, μας έφεραν για μία ακόμη φορά, αντιμέτωπους με ένα θέμα το οποίο άπτεται της Αυτοκεφαλίας της Εκκλησίας της Ελλάδος και των δικαιωμάτων που έχει
επ ´αυτής, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, εξαιτίας της Πράξης του 1928, και της επιτροπικής ανάθεσης της διοίκησης των Μητροπόλεων των Νέων Χωρών, στην Εκκλησία της Ελλάδας.

Το πολύ σοβαρό αυτό θέμα, απασχόλησε πολλές φορές στο παρελθόν την Εκκλησία μας και αποτέλεσε σημείο τριβής των δύο Εκκλησιών.

ΟΤΑΝ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ Ο Α ´ ΘΕΛΗΣΕ ΝΑ ΒΑΛΛΕΙ ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ …ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ!!

 

Για πρώτη φορά ήλθε στην επιφάνεια το πρόβλημα αυτό, επί Αρχιεπισκοπείας του Μακαριστού Ιερωνύμου του Α ´, ο οποίος είχε τότε τη βούληση να ξεκαθαρίσει το υπάρχον καθεστώς που ίσχυε και εξακολουθεί να ισχύει στην Εκκλησία της Ελλάδος μέχρι σήμερα και είχε κσι την συμπαράσταση της τότε Κυβέρνησης των Συνταγματαρχών!
Οικουμενικός Πατριάρχης ήταν ο πολύς και Μέγας Αθηναγόρας, έστω είς τας δυσμας του βίου του, έχοντας όμως ως δεξιό βραχίονά του,τον τότε Χαλκηδόνος Μελίτωνα, ως υπουργό εξωτερικών του Φαναρίου.ο οποίος δεν άφηνε τίποτα στην τύχη του.

Μάλιστα την περίοδο εκείνη,η Πολιτεία ήταν απολύτως σύμφωνη με τις επιλογές της Εκκλησίας, δεδομένου άλλωστε οτι η διακυβέρνηση της χώρας δεν ήταν σε δημοκρατικά χέρια,αλλά στο πανίσχυρο στρατιωτικό καθεστώς που κυβερνούσε τη χώρα επί επτά συναπτά έτη.
Η Ιεραρχία, όμως, συνειδητοποιώντας το επιχειρούμενο εκκλησιαστικό πραξικόπημα,τάχθηκε στο πλευρό του Οικουμενικού Πατριαρχείου και σαφώς εναντίον του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου του Α ´. Και δεν θα εξασφαλίζετο η στάση αυτή αν ο τότε ισχυρός άνδρας του Φαναρίου, Μητροπολίτης Μελίτων Χατζής, δεν είχε αναλάβει το δύσκολο ρόλο της ενημέρωσης των πάντων: από την τουρκική και ελληνική κυβέρνηση που εκ των πραγμάτων είχαν ανάμιξη σε όλο αυτό το σκηνικό, αλλά και την Κυβέρνηση των ΗΠΑ, που λόγω του Πατριάρχη Αθηναγόρα( του από Αμερικής), ήθελε απόλυτη ηρεμία στο Φανάρι και να απολαμβάνει το Πατριαρχείο του σεβασμού και της τιμής όλου του πολιτισμένου κόσμου!

Έτσι οι ΗΠΑ, πρώτα κούνισαν αυστηρά το …δάκτυλό τους στον Ιερώνυμο τον Α ´ και στη συνέχεια με τη βοήθεια του Ιωαννίδη και των υπολοίπων που δημιούργησαν την δεύτερη και πιο σκληροπυρηνική και με δραματικές συνέπειες για τη χώρα μας κσι για την Κύπρο χούντα,του ροκάνισαν τον Θρόνο, για να πέσει, χωρίς άλλες παράπλευρες απώλειες!

Ο ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΧΑΝΕΙ….

Η δεύτερη φορά που η Εκκλησία της Ελλάδος έπρεπε να αντιμετωπίσει τις αξιώσεις του Φαναρίου ήταν όταν Αρχιεπίσκοπος Αθηνών ήταν ο οξύνους αλλά …αγροίκος στους τρόπους Σεραφείμ, ενώ Πατριάρχης είχε ήδη εκλεγεί ο από Χαλκηδόνος Βαρθολομαίος (έμεινε στη Μητρόπολη αυτή για ενάμιση χρόνο).
Όλοι ήξεραν οτι ο Σεραφείμ δεν ηθελε να χάνει.. Όταν μάλιστα θύμωνε γινόταν απρόβλεπτος.

Ας θυμήσουμε οτι ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ από το 1974 που ανήλθε στο θρόνο συνεργάσθηκε άψογα με τον Πατριάρχη Δημήτριο, με τον οποίο συμπορεύτηκαν μαζί για 19 σχεδόν χρόνια.

Ο Πατριάρχης Δημήτριος, ο Καλός και Άγιος Πατριάρχης του αιώνα μας, δεν ήγειρε,στα 19 χρόνια που ήταν στόν πρώτο θρόνο της ορθοδοξίας ουδεμία αξίωση. Ακόμα κι όταν οι άμεσοι σύμβουλοί του τον συμβούλευαν να δείξει πυγμή και να απαιτήσει, εκείνος απαντούσε με τη γνωστή γλυκύτητα ,ηρεμία και απλότητα που τον διέκρινε:
— Μπρέ,με την αγάπη και με τον καλό το λόγο πιότερα κερδίζει κανείς ,παρά με απαιτήσεις, τις διαταγές, τις διεκδικήσεις και το γινάτι.”

Ο Δημήτριος στα όσα χρόνια ήταν Πατριάρχης επισκέφθηκε αρκετές φορές την Θυγατέρα Εκκλησία της Ελλάδος κι έκλεψε τις καρδιές μας όλες τις φορές ( τη μία φορά ήλθε στην Αθήνα και την άλλη στο Βόλο και τα Μετέωρα). Επίσης ένα από τα ταξίδια του στην Ελλάδα το πραγματοποίησε στην Ιερά νήσο Πάτμο. Ήλθε για να εορτάσουμε τα 1900 χρόνια από την συγγραφή του Ιερού Βιβλίου της Αποκαλύψεως! Η επίσκεψή του αυτή ήταν απολύτως επιτυχής και γιαυτό δεν είχε προηγούμενο αλλά και επόμενο! Και επαλήθευσε τον λόγο του οτι “με αγάπη παίρνεις περισσότερα παρά με διεκδικήσεις και απαιτήσεις”.
Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΗΛΘΕ ΜΕ ΑΞΙΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΡΟΝΟ…

Ο νέος Πατριάρχης Βαρθολομαίος εξελέγη τον Οκτώβριο του 1991 και έκτοτε τα πράγματα άλλαξαν εκ θεμελίων!

Ο νέος Πατριάρχης αμέσως μετά την εκλογή του ζητά να πραγματοποιήσει επίσκεψη στην Αθήνα αλλά “η μεγάλη αλεπού” ο Σεραφείμ , επειδή , όπως έλεγε στους άλλους Ιεράρχες,είχε καταλάβει τις προθέσεις και τις διαθέσεις του Πατριάρχη, προφασίσθηκε λόγους υγείας– πράγματι ήταν τότε ασθενής αλλά μία επίσκεψη μπορούσε να την αντέξει— και καθυστέρησε την Ειρηνική αυτή επίσκεψη για οκτώ ολόκληρα χρόνια και αφού είχε περάσει στην αιωνιότητα ο Σεραφείμ.
Μάλιστα σε απάντηση ενός εγγράφου που είχε στείλει το Οικουμενικό Πατριαρχείο με απαιτήσεις και αλλαγές του ισχύοντος καθεστώτος η Εκκλησία της Ελλάδος απέστειλε μία πολύ σκληρή απάντηση, η οποία συντάχθηκε τότε από τον Μητροπολίτη Πατρών Νικόδημο,παρά τις αντιρρήσεις του Μεγάλου Κορίνθου Παντελεήμονος Καρανικόλα, ο οποίος είχε εισηγηθεί να αποσταλεί πίσω, ως μηδέποτε παραληφθέν ή να το αγνοήσουν καλύτερα και να μην απαντηθεί .

Ο Σεραφείμ όμως είχε θυμώσει πολύ και ήθελε να σταλεί η απάντηση! Η επιστολή αυτή σκόμη και μέχρι σήμερα θεωρείται το πιο σκληρό κείμενο που έχει γραφεί ποτέ από την Εκκλησία της Ελλάδος προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο.Για να αποφευχθούν τα χειρότερα τότε, η αυστηρή αυτή επιστολή της Εκκλησίας της Ελλάδος, θεωρήθηκε ως μηδέποτε αποσταλείσα στο Φανάρι.
Αυτό ήταν το πιο σκληρό επεισόδιο που έζησαν οι δύο Εκκλησίες επί Σεραφείμ. Κάποιες ακόμη προστριβές που σημειώθηκαν μεταξύ των δυο Εκκλησιών, πάλι επί Πατριάρχου Βαρθολομαίου,(όπως για παράδειγμα το να συμμετέχουν οι νεοχωρίτες Μητροπολίτες στη Σύνοδο του Πατριαρχείου στην Αρχή της Ινδίκτου, την 1 Σεπτεμβρίου), ο Αρχιεπιπσκοπος Σεραφείμ,τις αντιμετώπισε με το γνωστό ύφος του .

— Κουμάντο στην Εκκλησία της Ελλάδος κάνω εγώ τους είχε διαμηνύσει τότε!
Στη στάση του αυτή,καθώς και στο μα μην παρεξηγείται η συμπεριφορά του, τον βοήθησε και η σοβαρή ασθένεια που τον ταλαιπώρησε για περισσότερο από επτά έτη.
Ο Βαρθλομαίος ζήτησε για πρώτη φορά την πιστή εφαρμογή των όρων της Πράξης ολίγον μετά την εκλογή του σε Πατριάρχη.

Ο ΓΡΙΦΟΣ ΤΟΥ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟ…

395329-Xristodoulos

Ο Σεραφείμ του απάντησε οτι η Εκκλησία της Ελλάδος είναι Ενιαία και δεν πρόκειται να αλλάξει αυτά που βρήκε από τους προκατόχους του

Μάλιστα αξίζει να σας καταθέσω κάτι που δεν είναι ευρύτερα γνωστό.
Σε μία από τις τελευταίες επισκέψεις που είχε πραγματοποιήσει ο Χριστόδουλος στον Σεραφείμ στο νοσοκομείο του είχε πεί:
— Χριστόδουλε, εγώ φεύγω κι όλα δείχνουν οτι εσύ θα με διαδεχθείς.. Δυο συμβουλές θα σου δώσω.. Μην λειτουργείς συχνά και κουράζεσαι και μην αλλάξεις τίποτα απο αυτά που αφήνω πίσω μου στη Σύνοδο και στις σχέσεις με το Φανάρι. Να εχεις την ευχή μου! Μην είσαι ενδοτικός! Η Εκκλησία της Ελλάδος πρέπει να μείνει ενωμένη!
Για καιρό ο Χριστόδουλος σκεφτότανε την προφορική αυτή παρακαταθήκη που του άφησε ο Σεραφείμ, ολίγον πριν φύγει από τη ζωή. Εμείς του λέγαμε οτι σας τα είπε γιατί ξέρει την αγάπη σας στο Φανάρι!

Όμως αποκωδικοποίησε τα όσα του είπε ο Σεραφείμ λίγο αργότερα, όταν ανήλθε στον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο και ήλθε σε σύγκρουση με το Φανάρι και πέρασε ολα αυτά που ξέρουμε οτι πέρασε.(Ύβρεις , συκοφαντίες, επιθέσεις των ΜΜΕ ,το τραγελαφικό γεγονός της..ακοινωνησίας κλπ).

–Τώρα κατάλαβα ,τί εννοούσε ο Σεραφείμ τότε, μας έλεγε μετά…

Όπως τώρα ελπίζουμε κι εμείς οτι κατάλαβε και ο νύν Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, Τί εννοούσε ο Χριστόδουλος όταν διερωτάτο από του βήματος της Ιεραρχίας για την ενδοτική στάση του τότε και τη δήλωσή του στα ΜΜΕ στον Όσιο Λουκά, στη Βοιωτία,με παρόντα τον Πατριάρχη:

–Να καταργηθεί, είχε πεί ο τότε Θηβών Ιερώνυμος,το Αυτοκέφαλο!

Και το ακόμη πιο σκληρό:

–Ο Αθηνών , είχε πεί ,δεν είναι Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, αλλά Μητροπολίτης Αθηνών, όπως όλοι μας στην Εκκλησία της Ελλάδος !
— Δεν μας τα έλεγες αυτά όταν αγωνιζόσουν σκληρά για να γίνεις Αρχιεπίσκοπος, του είχε πει τότε ο Χριστόδουλος! Τώρα ανακάλυψες οτι ο Αθηνών είναι Μητροπολίτης, επειδή απέτυχες να εκλογείς εσύ; (Από τα πρακτικά της Ιεραρχίας,Οκτώβριος 1999)

ΤΑ …ΠΑΡΑΤΡΑΓΟΥΔΑ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ…

Ήταν τότε που πραγματοποίησε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος την Ειρηνική επίσκεψή του στην Ελλάδα, οκτώ χρόνια μετά την εκλογή του.
Και εκτός από την Αθήνα επισκέφθηκε και πολλες Μητροπόλεις των Νέων Χωρών αλλά και την Θηβών και Λεβαδείας διότι θεωρούσε πάντα τον κ. Ιερώνυμο ως δικό του άνθρωπο,γιαυτό και τον προτιμούσε και ως Αρχιεπίσκοπο το 1998, σε αντίθεση με όλους τους άλλους ισχυρούς Πατριαρχικούς ,που προτιμούσαν τον Χριστόδουλο και δεν δίσταζαν να το λένε ευθέως στους τότε εκλέκτορες Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Ο Χριστόδουλος στην αρχή ήταν ανυποψίαστος όταν πήγε στο Φανάρι για την Ειρηνική του επίσκεψη.. Δεν ήξερε τι κρυβότανε πίσω από τις επιθέσεις που δέχθηκε ως Προκαθήμενος κατά τις τέσσερις συνεδρίες που πραγματοποιήθηκαν στην Πόλη, κατά την διάρκεια της ειρηνικής του επίσκεψης, τον Ιούνιο του 1998.
Δεν μπορούσε να καταλάβει γιατί έπρεπε να τεθούν όλα τα θέματα, από αυτή την πρώτη συνάντηση που είχε με τον Πατριάρχη και μάλιστα σε ένα ταξίδι χαράς, όπως θεωρούνται πάντα οι “Ειρηνικές”επισκέψεις ενός Προκαθημένου.
Ο γρίφος αυτός ελύθη ολίγους μήνες αργότερα,όταν ο Οικ. Πατριάρχης Βαρθολομαίος με μία ωμή παρέμβασή του στα εσωτερικά άλλης Εκκλησίας, ζητούσε να απαλειφθεί από την ημερήσια διάταξη της τακτικής Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, τον Οκτώβριο του 1998, η εισήγηση του Γέροντα Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσοστόμου Β ´ του Θέμελη, αναφορικά με την θέση του Πρώτου( έναν όρο που τότε απαγορευότανε και να τον σκεφθούμε όχι και να τον εκφράσουμε), στην Εκκλησία της Ελλάδος καθώς και για το καθεστώς μνημόνευσής του Πρώτου.
Αυτό θεωρήθηκε από τον Βαρθολομαίο μονόπλευρη αντιμετώπιση του θέματος και χωρίς την συγκατάθεση της Μητέρας Εκκλησίας. η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν μπορεί να προχωρήσει από μόνη της σε μία τέτοια εξέλιξη!
Ο Χριστόδουλος τότε κατάλαβε οτι αρχίζει το ..σκληρό ρόκ με το Πατριαρχείο.
Απέσυρε την εισήγηση του Γέροντα Μεσσηνίας αλλά δεν έμεινε με δεμένα τα χέρια. Στην αξίωση του Φαναρίου να κάνει Γραφεία στην Αθήνα, έδωσε εν την συγκατάθεσή της η Εκκλησία της Ελλάδος,αλλά υπό τον όρο να ανοίξει κι η Εκκλησία της Ελλάδος γραφεία στις Βρυξέλλες.
Αυτό ήταν μόνο η αρχή!

Η ΣΤΑΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΑΥΡΩΤΕΣ…

Από τότε ξεκινά η …”σταύρωση” του Μακαριστού Χριστοδούλου στην οποία παίζουν Ο Λ Ο Ι – μηδενός εξαιρουμένου– από έναν ρόλο είς βάρος του!
Είναι η εποχή που ο Χριστόδουλος έχει μείνει εντελώς μόνος!
Ο αγώνας διεξάγεται με άδικο τρόπο και τα εγχώρια ΜΜΕ βρίσκουν την ευκαιρία να ταπεινώσουν τον Χριστόδουλο και να τον υποβαθμίσουν στα μάτια της κοινής γνώμης που τον λάτρευε!
Όλες οι εφημερίδες — πλην ελαχίστων εξαιρέσεων –αλλά και όλα τα κανάλια ,σκηνοθετούν καθημερινά την αποδόμηση του Χριστόδουλου από τη δημόσια ζωή του τόπου.
Προς τούτο επιστρατεύονται υπουργοί, καθηγητές, δημοσιογράφοι — στην πλειοψηφία τους αριστεροί και άθεοι — οι οποίοι από τη μία πλευρά πλέκουν το εγκώμιο του Πατριάρχη και από την άλλη ζητούν να απαλλαγεί η χώρα από τον …Μουτζαχεντίν Χριστόδουλο.

Ο Αρχιεπίςκοπος Χριστόδουλος σε όλο αυτό τον πανικό έχει εγκαταλειφθεί από τους πάντες! Κι όμως στέκει όρθιος και δυνατός!

Ακόμη και από Ιεράρχες που τους ανέδειξε ο ίδιος, παίρνοντάς τους από τα …σκατά και τους έκανε πρίγκηπες της Εκκλησίας τον επιζούν εγκαταλείψει !Ούτε τα δικά του αναστήματα δεν τολμούν να βγουν προς τα έξω και μα πάρουν θέση! Ο Χριστόδουλος νοιώθει πολύ μόνος κι εγκαταλελειμμένος!

Στην απόκρουση των είς βάρος του κατηγοριών δίνει απαντήσεις κατά τρόπο αξιοπρεπή. Βάζουν στο στόμα του λόγια και προθέσεις που ουδέποτε έχει εκφράσει . Διέδιδαν τα ποικιλώνυμα ερπετά της εποχής εκείνης και οι οσφυοκάμπτες οτι ο Χριστόδουλος θα άρει μονομερώς την Πράξη του 1928, θα προσαρτήσει τις νέες χώρες στην Ελλάδα και θα διεκδικήσει την Κρήτη και τα δωδεκάνησα. Αφού τα κάνει όλα αυτά μετά θα ανακηρυχθεί Πατριάρχης!;;

Τέτοιες τρέλες και αθλιότητες έλεγαν τότε για τον Χριστόδουλο στον Πατριάρχη κι αυτός τα πίστευε όλα !!
Και τα βαποράκια των ψευδών συκοφαντιών ήταν, μεταξύ των άλλων και Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος.Δυστυχώς! Τόσος ξεπεσμός, εμπάθεια και κακότητα!
Ο Χριστόδουλος τα αντιμετώπιζε όλα αυτά με καρτερία και υπομονή και πίστευε οτι η αλήθεια, αργά ή γρήγορα, θα λάμψει.
Μα τον ανηφορικό αυτό δρόμο είναι πλαισιωμένος από μία κλειστή –μικρή ομάδα συνεργατών του, οι οποίοι προσπαθούν να απαντούν καθημερινά στους οχετούς που εκτοξεύονταν από διάφορα κέντρα εξουσίας κατά του Χριστοδούλου.

Το μεγάλο βάρος της εξωστρέφειας, δηλαδή της προς τα έξω υποστήριξης των θέσεων του Χριστοδούλου και της απάντησης των υβριστών του, το σήκωσαν τρείς άνθρωποι κυριολεκτικά! Κατά κύριο λόγο ο τότε ο Εκπρόσωπος Τύπου Αρχιμ. Επιφάνιος Οικονόμου, ο οποίος ήταν ο καθ´ύλην αρμόδιος. Από κοντά ο Μητροπολίτης Βρεσθένης Θεόκλητος( τότε Θεσσαλιώτιδος)καθώς και ο υπογράφων το παρόν ιστορικό αφήγημα! Πού είναι σήμερα, αλήθεια,οι τρεις αυτοί άνθρωποι;
Εξαφανίσθηκαν από προσώπου γής. Τους εξαφάνισαν τα κέντρα εξουσίας! Τους καταδίωξε το σύστημα!
Ο Αρχιμ. Επιφάνιος Οικονόμου είναι σήμερα στο Βόλο, ως ιεροκήρυκας και παρακολουθεί από μακριά να προάγονται όσοι έχουν πρόσβαση στον σημερινό Αρχιεπίσκοπο ή όσοι προκρίνονται από τους δελφίνους ,γιατί τους θεωρούν ομάδα τους, για την επόμενη ημέρα των εκλογών για νέο Αρχιεπίσκοπο.Το ίδιο κσι ο Βρεσθένης Θεόκλητος που βλέπει τους μέχρι χθες αδελφούς του να αδιαφορούν για την αποκατάστασή του κσι να προωθούν αντ´αυτού πιο εύχρηστες υποψηφιότητες, χρήσιμες για την επόμενη μέρα! Τόσο καλά! Όσο για μένα; Μα εχω φτάσει το ακατόρθωτο: οι μεν Χριστοδουλικοί · (ευτυχώς οχι όλοι) να μη με θέλουν( γιατί είναι κακό το οτι ξέρω πολλά γιαυτούς, καθώς και το πώς εξελέγη ο καθένας). Οι δε άνθρωποι του Ιερωνύμου ·( πλην ελαχίστων εξαιρέσεων ) να με βλέπουν επιφυλακτικά! Αλλά όλοι τους να θέλουν την κεφαλή μου επί πίνακι! Θα χαιρόντουσαν όλοι αυτοί αν μάθαιναν οτι έπαθα μεγάλο κακό! Ναι η χριστιανική αγάπη σε όλο της το μεγαλείο!! Δυστυχώς!!

Θα πρέπει πάντως να πώ οτι αν υπήρχε και αν λειτουργούσε ομαδικά και με ομοψυχία η ομάδα των Χριστοδουλικών Μητροπολιτών, πολλοί αδικηθέντες κληρικοί μας θα είχαν βρείτε το δρόμο της προαγωγής και της αποκατάστασης. Αλλά ομάδα… “χριστοδουλικων”, δεν υπάρχει! Η μεγάλη πλειοψηφία των εεγέντων υπό του Χριστοδούλου, έχει αφομοιωθεί και έχει γίνει σήμερα η κύρια ομάδα που στηρίζει τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο στις επιλογές του!
Και η εξέλιξη αυτή δεν ξέρω τι είναι για τον Μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, που υπέστη τα πάνδεινα για να προδοθεί τόσο ωμά και τόσο αχάριστα από τα ίδια του τα παιδιά!

ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΦΑΝΑΡΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟ Β´

Επί Ιερωνύμου Β´ το Φανάρι μέχρι στιγμής, στα έξι έτη που βρίσκεται στο πηδάλιο της Εκκλησίας,δεν αντιμετώπισε κάτι το πολύ δυνατό που να διαταράξει ανεπανόρθωτα τις σχέσεις των δύο Εκκλησιών.
Αντιθέτως ο Αρχιεπίσκοπος έδειξε από την πρώτη στιγμή οτι δεν πρόκειται να φέρει αντίρρηση στις όποιες αξιώσεις του Φαναρίου.
Και μάλιστα σε όλες τις δύσκολες στιγμές και τα προβλήματα που πέρασε το Οικ. Πατριαρχείο με άλλες Εκκλησίες(όπως Ρωσίας, Αντιοχείας ΚΛΠ),η Εκκλησία της Ελλάδος ήταν στο πλευρό του.
Η εκλογή, όμως, του νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος για πρώτη φορά στα 23 χρόνια της Πατριαρχείας του, ζήτησε από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών να οδηγήσει την Ιεραρχία στην εκλογή του Αρχιμ. Αμφιλόχιου Στεργίου, στενού συνεργάτη του Πατριάρχη και εκ των επιστήθιων φίλων και συνεργατών του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου απο τότε που ήταν ακόμη Μητροπολίτης Θηβών!
Ο Αρχιεπίσκοπος, όμως, για την Μητρόπολη αυτή είχε επιλέξει άλλον υποψήφιο: τον Πρωτοσύγκελο της Ι. Αρχιεπισκοπής Αρχιμ. Μάξιμο Παπαγιάννη.
Η Ιεραρχία, λοιπόν,οδηγήθηκε στην κάλπη υπό το δίλημμα : Αμφιλόχιος ή Μαξιμος; Ενα μεγάλο μέρος ,όμως, των Ιεραρχών είχε και τρίτη επιλογή, τον Αρχιμ. Δημήτριο Αργυρό, Διευθυντή της Σχολής Βελλά.
Εξελέγη εν τέλει ο Αρχιεπισκοπικός εκλεκτός Μάξιμος, να διαποιμάνει μια Μητρόπολη από την οποία πέρασαν μεγάλες μορφές της σύγχρονης Εκκλησίας μας, όπως οι Αρχιεπίσκοποι Σπυρίδων και Σεραφείμ,αλλά και τελευταίος αλλά όχι και έσχατος ο Θεόκλητος Σεττάκης!

ΤΑ ΛΑΘΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ…..

Σε όλο αυτό το θέμα της εκλογής νέου Μητροπολίτη Ιωαννίνων, από το πώς άρχισε, οι ενδιάμεσοι σταθμοί , μετά των δορυφόρων τους, μέχρι το πώς εξελίχθηκε, έγιναν πολλά λάθη και παρατυπίες και από τις δύο πλευρές!
Θα μπορούσαν για παράδειγμα οι δύο Προκαθήμενοι , Πατριάρχης και Αρχιεπίσκοπος, να συνεννοηθούν μεταξύ τους και να καταλήξουν σε μία υποψηφιότητα πριν γίνουν τα κουτσομπολιά και αρχίσουν οι φήμες να πλέκουν τον ιστό της αράχνης!
Ούτε τα πρόσωπα που ανάλαβαν να προωθήσουν την Πατριαρχική υποψηφιότητα ήταν τα κατάλληλα για να πείσουν την Ιεραρχία! Οι περισσότεροι Ιεράρχες θύμωσαν και αηδίασαν με τους Ιεράρχες που έκαναν τα προξενιά εκ μέρους του Φαναρίου!
Σήμερα τα γεγονότα όπως έχουν διαμορφωθεί έβγαλαν στα μάτια της κοινής γνώμης νικητή τον Αρχιεπίσκοπο όπως ήταν αναμενόμενο και τον Πατριάρχη ως τον μεγάλο ηττημένο!
Το αποτέλεσμα των 20 ψήφων στο τριπρόσωπο και των 7 στο Μονοπρόσωπο για τον εκλεκτό του Πατριάρχη, δείχνουν οτι το Πατριαρχείο απώλεσε πλέον την ισχύ του στις Νέες Χώρες, αφού οι Ιεράρχες των Νέων Χωρών, πλην ελαχίστων, δεν ακολούθησαν την βούληση του Πατριάρχη ούτε κάν οι Μητροπολίτες των Νέων Χωρών!

ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ…..

Όλοι ομιλούν οτι θα υπάρξουν συνέπειες από το Φανάρι κι οτι αυτή η προσβολή στο πρόσωπο του Πατριάρχη δεν θα περάσει έτσι !
Για όσους γνωρίζουν τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο και παρακολουθούν τον τροπο με τον οποίο διοικεί το Φανάρι ξέρουν οτι δεν απαντά ποτέ εν θερμώ !
Θα έλθει σίγουρα η ώρα που θα απαντήσει με τον δικό του αμείλικτο τρόπο στην προσβολή που δέχθηκε!
Αφορμές θα του δοθούν πολλές!
Ωστόσο εκείνος περιμένει για τη μεγάλη ευκαιρία που θα δείξει προς πάσα κατεύθυνση ποιός κάνει κουμάντο στις Νέες Χώρες, τουλάχιστον όσο είναι Πατριάρχης ο Βαρθολομαίος!
Όσο για την επιμονή του να συμπεριληφθεί και η Πράξη του 1928, στην Αναθεώρηση του Συντάγματος που επίκειται να συμβεί στην επόμενη Βουλή που θα προκύψει από τις εκλογές που θα γίνουν, οποτεδήποτε γίνουν, οι γνωρίζοντες τον Βαρθολομαίο ξέρουν οτι δεν είναι τυχαίο!
Ενα ειναι βέβαιο οτι το θέμα αυτό της εκλογής στη Μητρόπολη Ιωαννίνων, άνοιξε για πολλοστή φορά ένα θέμα που πρέπει να λυθεί πολιτισμένα μεταξύ των δύο Εκκλησιών και να μην διχάσει ξανά το λαό μας!
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος που άλλαξε τα ισχύοντα για τόσα χρόνια μεταξύ των δύο Εκκλησιών, ζητώντας την πίστη εφαρμογή των όρων της Πράξης του 1928– που όταν γράφονταν και υπογράφονταν τότε, εξυπηρετούσαν τις σχέσεις των δύο Εκκλησιών για την εποχή εκείνη– πρέπει να καθήσει κάτω μια επιτροπή σοφών και από τις δύο πλευρές και να βρεί έναν τρόπο επίλυσης του θέματος, άπαξ διαπαντός!

Η ΠΡΑΞΗ ΤΟΥ 2014;;;

Μήπως ήλθε η ώρα να συνταχθεί μία νέα πράξη, που θα καθορίζει τις σχέσεις των δυο Εκκλησιών με βάση τα σημερινά δεδομένα, η Πράξη του 2014;
Μήπως ήλθε η ώρα να κάνει ο Πατριάρχης αυτό που έλεγε ο Μακαριστός Χριστόδουλος: να δώσει στον Πρώτο της Εκκλησίας της Ελλάδος την θέση που του αξίζει και να μνημονεύεται ως Πρώτος σε όλη την Ελλάδα ,όπως και σε όλη την Ελλάδα να μνημονεύεται και ο Πατριάρχης του Γένους!
Η τιμή δεν πάει στα πρόσωπα αλλά στους θεσμούς που εκπροσωπούν!
Ήλθε η ώρα να δούμε επιτέλους οτι αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν και μας ταράζουν!
Και να θυμηθούμε για μία ακόμη φορά τα σοφά λόγια του Πατριάρχη Δημητρίου:
” Με την αγάπη και τον καλό το λόγο πιότερα κερδίζει κανείς,παρά με τις απαιτήσεις, τις διεκδικήσεις , τις διαταγές και το γινάτι”.