You are currently viewing Ιερισσού: ”Η ζωή του Χριστού είναι διαρκής έξοδος της Θεότητος προς τον άνθρωπο”

Ιερισσού: ”Η ζωή του Χριστού είναι διαρκής έξοδος της Θεότητος προς τον άνθρωπο”

  • Reading time:1 mins read

Μέσα στο κλίμα των ημερών, η Ιερά Μητρόπολις Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου και ο Σύνδεσμος Ιεροψαλτών “Ρωμανός ο Βατοπαιδινός” διοργάνωσαν το απόγευμα της Παρασκευής 11 Απριλίου 2014, επίκαιρη εκδήλωση με ψαλμούς της Μεγάλης Εβδομάδας και ομιλία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ιερισσού κ. Θεοκλήτου με θέμα “Σταυρική θυσία του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού: Το έργο της καταλλαγής Θεού και ανθρώπων”.

Στην κατάμεστη από ευσεβείς πιστούς, αίθουσα του “Μητροπολίτου Σωκράτους” του Δήμου Αριστοτέλη, παρουσία των εκπροσώπων των τοπικών αρχών, ο Σεβασμιώτατος ανέπτυξε μια εξαιρετική ομιλία, γεμίζοντας τις καρδιές όλων και χαρίζοντας πνευματική δύναμη στην πορεία προς την Σταυρική Θυσία και την Ανάσταση του Λυτρωτή Κυρίου Ιησού Χριστού.

“Απόψε στον ευλογημένο αυτό χώρο της αίθουσας αειμνήστου Μητροπολίτου Σωκράτους, κρατώντας προθύστερο σχήμα τα Βαΐα στα χέρια μας κληθήκαμε από την Ιερά μας Μητρόπολη να πάρουμε μέρος ουσιαστικά σε μια πρόγευση του Σταυρού του Χριστού μας” είπε στην εισαγωγή του ο Σεβασμιώτατος και συνέχισε: “Πολλές φορές ο Κύριος χρειάστηκε να ερμηνεύσει στους μαθητές Του το γιατί ήλθε στον κόσμο: Ήλθε όχι μόνο να διδάξει και να “γνωρίσει” στους ανθρώπους το Όνομα του Πατρός, ήλθε για να αποθάνει χάριν του κόσμου, υπακούοντας στην προαιώνια ΒΟΥΛΗ του Πατρός. Ο θάνατος Του ήταν εκούσιος θάνατος, παραδόθηκε στον θάνατο “παρέδωκε εαυτόν”, εγκαταλείφθηκε στο θέλημα του Πατρός, στην παράδοση του “πνεύματος Του εις χείρας του Πατρός”, χάριν του κόσμου”.

Σε άλλο σημείο της ουσιαστικής και άρτιας δομημένης ομιλίας του, “μαγνητίζοντας” το ενδιαφέρον των παρισταμένων υπογράμμισε ο Ποιμενάρχης της Χαλκιδικής: “Η ζωή του Χριστού είναι κένωση, ταπείνωση, άδεισμα από τη δόξα Του, είναι θυσία χάριν των ανθρώπων, με σκοπό την αποκατάσταση της σχέσεως Θεού και ανθρώπων που διακόπηκε εξ αιτίας της πτώσεως, εξ αιτίας της αμαρτίας. Η ζωή του Χριστού είναι διαρκής έξοδος της Θεότητος προς τον άνθρωπο, για την σωτηρία του. Ο Χριστός εκένωσεν εαυτόν, Θεός ών, μορφήν δούλου λαβών, για ν’ αποκαταστήσει στην πρότερη θέση του τον άνθρωπο που εξέπεσε κάτω από το είναι του και αυτονομήθηκε και αποξενώθηκε από τον Θεό Πατέρα εξαιτίας της αυτοθεώσεως του, της αστοχίας να πραγματώσει τον προορισμό του, της αμαρτίας δηλαδή. Ο Χριστός κενούται, ταπεινώνεται, αδειάζει τους ουρανούς και κατέρχεται. Παραιτείται από κάθε αξίωμα και αγαθό. Φτωχαίνει για μας, όντας πλούσιος, για να πλουτίσει τον πτωχεύσαντα άνθρωπον”.

Με ιδιαίτερο δυναμισμό ο Σεβασμιώτατος κ. Θεόκλητος εξήγησε τι αποκαλύπτεται στους ανθρώπους από την Σταυρική θυσία του Θεανθρώπου: “Στον νέο άνθρωπο της εποχής μας, στον αντιρρησία ίσως, στον λογικό άνθρωπο της παραλογίας, στον άνθρωπο που με ροδαλές τις παρειές θα σταθή ίσως με κατάνυξη μπροστά από τον Σταυρό ή τον Τάφο του Κυρίου μας, τον άνθρωπο τον διπλανό μας, που ίσως βουρκώσουν τα μάτια Του μπροστά από το θέαμα ενός Θεού φραγκελλωμένου, πληγωμένου, αδύναμου, παθητού – τι σκάνδαλο κι αυτό! – ενός Θεού σαν και μας, που ίσως φωλιάζει και η αμφισβήτηση, το γιατί δηλαδή έπρεπε ο Θεός ν’ ανέβη In crucem, στον Σταυρό και τι αποκαλύφθηκε σε μας από αυτό το ύψος του Σταυρού, η Εκκλησία με τη φτωχική τούτη ομιλία, αλλά ειλικρινά ως μάνα του, επιθυμεί να κηρύξει.

Να τι αποκαλύπτεται αδελφέ μου συνάνθρωπε:

Το μέγεθος της ανθρώπινης αμαρτίας κι εγκληματικότητας. Το μέγεθος της αγάπης του Θεού προς τον άνθρωπο. Αποκαλύπτεται πνηγυρικά ότην απολύτρωση των ανθρώπων την επιτέλεσε ο Θεό μόνος και αφ’ ευαυτού, διά του ηγαπημένου Του Υιού, και άνευ των ανθρώπων, γι’ αυτό είναι μεγίστη δωρεά, Χάρις. Ο Θεός σώζει εν Χριστώ σταυρωθέντι όλο το ανθρώπινο γένος, γιατί προσέλαβε όχι άνθρωπο ή ανθρώπινο πρόσωπο, αλλά “παγγενή τον Αδάμ”, ολάκερη δηλαδή την ανθρώπινη φύση. Η σωτηρία μας δεν είναι μαγική, ούτε φυσική, ούτε συνδέεται με σχολαστικούς ή προτεσταντικούς αυτοματισμούς. Ο Σταυρός του Χριστού έχει κατ’ εξοχήν αντιπροσωπευτικό χαρακτήρα. Αυτός που πάσχει δεν έπρεπε να πάθη, αλλά πάσχει – αθώος όντας – για μας. Με τον Σταυρό του ο Κύριος μας εξαγοράζει διπλά: α) από την κατάρα του νόμου και β) από τον διάβολο. Το μαρτύριο του Χριστού διαφέρει ποιοτικώς από το μαρτύριο κάθε άλλου ανθρώπου. Ο Σταυρός δεν είναι διδασκαλίας. Ούτε ο λόγος του Σταυρού είναι φιλοσόφημα, παράλογη ή λογική θεώρηση του κόσμου. Δεν είναι κοσμικό γεγονός. Λαμβάνει χώρα εν χώρω, εν χρόνω. Είναι ιστορικό γεγονός, ναι. Είναι όμως προσωπικό γεγονός που απαιτεί μετοχή, παρά τον υπέρλογο του χαρακτήρος Του. Και τέλος, η Σταυρική θυσία του Θεανθρώπου, είναι πρόσκληση για επιστροφή, για μετάνοια και καταλλαγή με τον Θεό, για συμφιλίωση με τον Πατέρα”.

Τους ύμνους, που απέδωσε θαυμάσια η χορωδία των Ιεροψαλτών της Ιεράς Μητρόπολεως υπό την διεύθυνση του άρχοντος πρωτοψάλτη του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Στεφάνου Αρναίας κ. Βασίλειου Κοκκαλιάρη, παρουσίασε ο πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Ιωάννης Κέκερης. Νωρίτερα ο Σεβασμιώτατος μαζί με τον Δήμαρχο Αριστοτέλη κ. Χρήστο Πάχτα εγκαινίασε έκθεση καλλιτεχνών των μελών της prive club με εξαιρετικά έργα αγιογραφίας, ζωγραφικής, ξυλογλυπτικής καθώς και χειροποίητες δημιουργίες.

ΠΗΓΗ: Romfea.gr